Siltech heeft zijn prijzen schrikbarend verhoogd !!!!!!

Started by bles, July 6, 2006, 03:41:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Quote from: Starred on July  7, 2006, 14:43:30
Dit geldt voor het mainstream segment, niet voor het meer exclusieve segment.
Vat ik even niet.
Wat is het verschil?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Sorry Garmtz maar ik kon het niet laten ;D:

Quote from: garmtz on July  7, 2006, 15:47:42
Tja, aluminium is duur en het bewerken ook... :-\  Overigens gaat Chord de prijzen verhogen, vanwege hen doordat ze nu moeten solderen met loodvrij soldeer. Maar volgens mij ook door de stijgende alumniumprijzen. Er zit nogal wat van dat spul in de versterkers... ;)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

beunky

Quote from: FrenkB on July  7, 2006, 12:23:43
De kabelprijzen zijn inderdaad hoog, en de marges zullen ook flink zijn. Maar de kostprijs wordt niet slechts bepaald door de materiaalkosten. Ook en vooral JUIST R&D drijven de prijzen flink op. Maar goed, die stijgen voor een courant product niet doordat de materiaalkosten nu stijgen. Ik probeer het ook niet te verdedigen, maar een ieder is vrij om de prijs voor een product te hoog te vinden en het niet te kopen. Indien teveel mensen dat doen dalen de prijzen vanzelf weer. Mooi he, marktwerking :D

Over die R&D kun je zeeeeeeeeeeeer stevige discussies voeren en zeeeeeeer sterke vraagtekens bij zetten. Maar daar zal ik in het openbaar niet op in gaan. Als je die discussie wilt voeren wil ik je best uitleg geven via PM of op msn, maar that's all ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Raphie

Quote from: beunky on July  7, 2006, 21:12:42
Over die R&D kun je zeeeeeeeeeeeer stevige discussies voeren en zeeeeeeer sterke vraagtekens bij zetten. Maar daar zal ik in het openbaar niet op in gaan. Als je die discussie wilt voeren wil ik je best uitleg geven via PM of op msn, maar that's all ;)

Sommige mensen betalen gewoon waarschijnlijk graag te veel ;D
JBL PRX Power!

patrick_vdb

Hi,

Quote from: FrenkB on July  7, 2006, 08:58:45
Of zijn het SilDREK fans ;D ;D ;)

Ach, de een loopt weg met "sssiltech" en de ander zwijmelt bij "Nurrost" ;D

Het is eerder het haantjesgedrag of gebrek aan inlevingsvermogen,wat bij veel audiofielen toch geen onbekend begrip is, waardoor de een zich aangevallen voelt op moment dat een ander zijn/haar merk afvalt. Ingaan op de inhoud wordt dan al snel een moeilijke kwestie en zoals sommigen al terecht opperen, nemen ze al geeneens meer deel aan de zoveelste discussie. Misschien kan het 'afvallen' wat subtieler of genuanceerder gebeuren maar wellicht hoeven we ook niet direct aanstoot te nemen aan iets dergelijks, of ervan uit te gaan dat er wellicht andere motieven meespelen? Op moment dat iets als een kabel als heilig wordt verklaard binnen de audioketen gaat het naar mijn mening toch al volledig mis :-X

QuoteHet blijkt immers een goede investering als je kabelarsenaal meer waard wordt zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Mooi beleggingsfonds dus ;D

mvrg

Patrick

ps, Marc...let je een beetje op met wat je zegt? ;D ;)






Audiofiel

Quote from: patrick_vdb on July  7, 2006, 21:41:59
Misschien kan het 'afvallen' wat subtieler of genuanceerder gebeuren maar wellicht hoeven we ook niet direct aanstoot te nemen aan iets dergelijks, of ervan uit te gaan dat er wellicht andere motieven meespelen? Op moment dat iets als een kabel als heilig wordt verklaard binnen de audioketen gaat het naar mijn mening toch al volledig mis :-X

Hoewel ik mij afvraag of er bij Siltech sprake is van enige afval (in het hoog), kan ik niet anders dan mij aansluiten bij jouw kanttekening tegen iedere vorm van merk-geilheid en -ophemeling. Fanatisme leidt meestal tot (een vorm van) waanzin. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

beunky

Quote from: patrick_vdb on July  7, 2006, 21:41:59
ps, Marc...let je een beetje op met wat je zegt? ;D ;)

Wat denk je waarom ik FrenkB uitnodig om op msn te komen leuteren hierover ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

bles

Ik kreeg naar aanleiding van dit verhaal de tip om mijn FTM4g3 te upgraden met de nieuwe WBT nextgen pluggen . Dit zou een goede ugrade zijn voor de FTM4g3 volgens hem , en wellicht zou de FTM4 de SQ88 classic mkII dan dicht benaderen .
Iemand ervaring met de WBT nextgen pluggen ?

grt Rob

   

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Pjotr27

Ik zat gisteren wat oude HVT en Homestudio`s te bladeren en wat mij opviel hoe duur Siltech kabels vroeger al waren.
De G3 serie kostte een jaar of 8 geleden echt niet veel minder dan de huidige Classic lijn.
Misschien heeft iemand nog een oud prijslijstje bij de hand?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bles

Ach oude tijden herleven of juist weer niet ?! , een FTM 4 gold werd beschouwd als beste kabel [ooit] ?! . Wat is dit nu nog waard ? Eigenlijk niets !

grt    


Quote from: Pjotr27 on July  8, 2006, 09:25:23
Ik zat gisteren wat oude HVT en Homestudio`s te bladeren en wat mij opviel hoe duur Siltech kabels vroeger al waren.
De G3 serie kostte een jaar of 8 geleden echt niet veel minder dan de huidige Classic lijn.
Misschien heeft iemand nog een oud prijslijstje bij de hand?