Atmoz' appartementje....

Started by Atmoz, June 26, 2006, 14:18:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz

Quote from: HTip on June 20, 2008, 08:06:44
Heel mooi 8) Goeie keuze O0

:D


Quote from: oranje40 on June 20, 2008, 08:09:31
Hahaha, toch gedaan overloper  :P
Veel plezier ermee!!!

>:D Hehe, eerst jou gek maken met dat Onkyo programma :P
Maar thanks!!


Quote from: JeKa on June 20, 2008, 10:38:32
Prachtig ding!

Mooi meubel ook, wat ben je toch handig en creatief  :-*

O0

Dat meubel gaat binnekort in de verkoop.
Moet ik 'm alvast voor je reserveren? ;D

P.S. de Marantz is nu aan het spelen op de achtergrond. Moooooooi!!!
Heerlijk. Nu klinkt ook andere muziek (wat ik nogmaal niet zo snel zou draaien) heel goed.


Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

stoffels

mooie aankoop, zal je veel plezier van hebben

MLCinema

Een mooie zwarte ook :D. Wist niet dat die al beschikbaar was? Mooi ding, ga je veel plezier aan beleven;).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

Quote from: atmoz on June 20, 2008, 14:04:19

Dat meubel gaat binnekort in de verkoop.
Moet ik 'm alvast voor je reserveren? ;D


Doe maar, kan dat lelijke gedrocht dat een paar week terug ik in elkaar heb geflanst de deur weer uit  ;D

Quote from: atmoz on June 20, 2008, 14:04:19
P.S. de Marantz is nu aan het spelen op de achtergrond. Moooooooi!!!
Heerlijk. Nu klinkt ook andere muziek (wat ik nogmaal niet zo snel zou draaien) heel goed.



Dat herken ik. Sinds ik mijn nieuwe speakers heb staan is mijn voorkeur echt anders geworden. Ik luister nu erg veel rustige muziek waar ik echt voor ga zitten.
heerlijk!

Atmoz

Quote from: stoffels on June 20, 2008, 18:16:14
mooie aankoop, zal je veel plezier van hebben

:)


Quote from: Marc.Visser on June 20, 2008, 19:44:14
Een mooie zwarte ook :D. Wist niet dat die al beschikbaar was? Mooi ding, ga je veel plezier aan beleven;).

Yep! Ik moest een zwarte hebben 8) En hij is ook niet overal makkelijk verkrijgbaar, dus ik heb "geluk" gehad denk ik...
Echt een aankoop waar ik zeker van weet dat'ie zijn geld waard is.


Quote from: JeKa on June 20, 2008, 22:15:51
Doe maar, kan dat lelijke gedrocht dat een paar week terug ik in elkaar heb geflanst de deur weer uit  ;D

LOL ;D

Quote
Dat herken ik. Sinds ik mijn nieuwe speakers heb staan is mijn voorkeur echt anders geworden. Ik luister nu erg veel rustige muziek waar ik echt voor ga zitten.
heerlijk!

Echt he. Heel speciaal.
D'r zijn nu 2 soorten genieten:

1 - muziek wat je eigen keuze is (klinkt altijd goed, ook op pruts boxen of oordopjes...)
2 - muziek die mooi is, maar wat niet direct je voorkeur is, maar door de kwaliteit PRACHTIG is om naar te luisteren

En het allerbeste is natuurlijk de combinatie. Ik heb die nog nooit eerder gehad. Dus er gaat een wereld voor me open.

Heb alleen de kabels wat te kort genomen kom ik vandaag achter. Had ze nog willen wegwerken...

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

_ZioN_

Toch is en blijft het een smaak apart.

Heb zelf de KEF iQ 9 + iQ6c + iQ 5Se aangesloten op de Onkyo tx-nr905
met canare 4s11 kabels. En klinkt heerlijk.
Alles komt mooi tot zijn recht, kwa ruimte , kwa zuiver , kwa helder... van alles :)

Enige wat ik nog mis is een goeie sub :) maar moe zeggen die iQ9 leveren nog aardig wat :)

Maar ben benieuwd hoe je ervaringen zijn met deze combinatie :)


JeKa

Quote from: atmoz on June 20, 2008, 23:12:23
Echt he. Heel speciaal.
D'r zijn nu 2 soorten genieten:

1 - muziek wat je eigen keuze is (klinkt altijd goed, ook op pruts boxen of oordopjes...)
2 - muziek die mooi is, maar wat niet direct je voorkeur is, maar door de kwaliteit PRACHTIG is om naar te luisteren


In dit topic staan echt veel tips voor luistermuziek.Ik had 'm gestart omdat ik er, net als jij, achter kwam dat goed geluid ook om andere muziek vraagt!

R


_ZioN_

Uhm , weet dat het niet in dit topic thuis hoort. Me excuses ervoor.

Maaruh. Zojuist sloeg me receiver automatisch uit nadat ie gloeiend heet was. En enige wat ik luisterde was radio :( :(

Voordeel dat ie dan een beveiliging blijkbaar heeft maar toch. Het is in de kamer 23 graden. Receiver zelf .. je kan er geen hand op houden. Toch heeft ie rondom 15 cm ruimte om warmte kwijt te kunnen. Dus hopelijk dat onze knutselaar iets met ventilators gaat doen. Want heb wellicht iets nodig ...


Zover eff oftopic.

Atmoz

Quote from: _ZioN_ on June 22, 2008, 13:20:41
Toch is en blijft het een smaak apart.

Heb zelf de KEF iQ 9 + iQ6c + iQ 5Se aangesloten op de Onkyo tx-nr905
met canare 4s11 kabels. En klinkt heerlijk.
Alles komt mooi tot zijn recht, kwa ruimte , kwa zuiver , kwa helder... van alles :)

Enige wat ik nog mis is een goeie sub :) maar moe zeggen die iQ9 leveren nog aardig wat :)

Maar ben benieuwd hoe je ervaringen zijn met deze combinatie :)


Het is ook een beetje vreemd dat "ze" zeggen dat KEF totaal niet met Onkyo samen gaat. Vond ik zelf ook al wat vreemd. Maargoed, de keuze is nu al gemaakt, en ook van de Marantz zal ik zeker geen spijt krijgen. Dus ben ik het met je eens dat ik ook van de Onkyo had kunnen genieten!


Quote from: JeKa on June 22, 2008, 15:36:34
In dit topic staan echt veel tips voor luistermuziek.Ik had 'm gestart omdat ik er, net als jij, achter kwam dat goed geluid ook om andere muziek vraagt!

Thanks. Daar ga ik zeker eens naar kijken. Ben nu Coldplay aan het downloaden, die CD had ik al een geleend van m'n buurman, en klonk toen (met de Pioneer die eerder in dit topic aan bod kwam) ook al heel goed!


Quote from: R on June 22, 2008, 17:28:44
Prachtige upgrade zeg!!!

:) Thanks!


Quote from: _ZioN_ on June 22, 2008, 19:43:27
Uhm , weet dat het niet in dit topic thuis hoort. Me excuses ervoor.

Maaruh. Zojuist sloeg me receiver automatisch uit nadat ie gloeiend heet was. En enige wat ik luisterde was radio :( :(

Voordeel dat ie dan een beveiliging blijkbaar heeft maar toch. Het is in de kamer 23 graden. Receiver zelf .. je kan er geen hand op houden. Toch heeft ie rondom 15 cm ruimte om warmte kwijt te kunnen. Dus hopelijk dat onze knutselaar iets met ventilators gaat doen. Want heb wellicht iets nodig ...


Zover eff oftopic.

Geen probleem.

En ventilators heb ik bij m'n SR8002 zeker niet nodig. Dat ding wordt gewoon "lekker aangenaam" warm >:D
Wat wil je precies weten? Ik zou er gewoon 2 of 3 120mm fan's op/aan vastmaken... (en deze eventueel vanuit de receiver zelf voeden).
En anders een extern adapterje ofzo. Als je wat wilt weten dan hoor ik 't wel!

Succes in ieder geval.

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

_ZioN_

Eens kijken wat er wellicht met die 12 volt trigger aan de achterkant bruikbaar is. Scheelt weer een adapter en potmetertjes. Al hoewel ... 2 fan's zal ik proberen te plaatsen. Probleem is dat meubel al lekkr in de lak zit. Dus moet ik er gaten voor boren om de fan's (wil ik het tenslotte netjes doen) in het meubel te laten vallen. Heb tenslotte nog een 12 volt fan (zo'n ding voor je pc incl temp meters en je fan harder of zachter kan laten draaien) liggen :)

Eerst maar eens kijken en wachten tot me speakers er zijn.
Me bestelling laat helaas 1.5 maand wachten:( na de vakantie pas genieten van alles.

Maar alvast bedankt voor het aanbod.

Atmoz

Quote from: _ZioN_ on June 24, 2008, 14:42:03
Eens kijken wat er wellicht met die 12 volt trigger aan de achterkant bruikbaar is.

Da's inderdaad zeker een goed idee!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Even een vraagje aan de audio-mensen hier:

Heeft het nu om de Audessy EQ microfoon te gebruiken om e.e.a. in te laten regelen als ik alleen stereo gebruik?
Ik luister nu al een hele tijd gewoon met de 2 KEF Q11's. Dus ook zonder subwoofer. En ik vraag mij af of de muziek nog beter gaat klinken als ik hem zelf laat afstellen...

Weet iemand dit?

Alvast bedankt,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

-madison-

Al geprobeerd?
Ik weet niet of de ene speaker ook verder van je luisterplek af staat dan de andere, maar het is niet zoveel moeite om te proberen lijkt me. ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Atmoz

Quote from: -madison- on June 28, 2008, 11:51:51
Al geprobeerd?
Ik weet niet of de ene speaker ook verder van je luisterplek af staat dan de andere, maar het is niet zoveel moeite om te proberen lijkt me. ;)

Gisteravond geprobeerd :)
Het was inderdaad niet zoveel moeite. Een vriend van me, die me altijd helpt met alles, heeft het gisteren binnen 5 minuten gefixt.
Hoor je van die gekke space geluiden uit je speakers komen :P En erna krijg je netjes (op de centimeter nauwkeurig) de afstanden van de speakers tot de luisterpositie te zien. Natuurlijk meteen de rolmaat erbij genomen, en het klopt ook nog precies!!! 8) :D Prachtig om te zien dat het apparaat exact weet op welke afstand de speakers staan... (links staat iets verder weg)

Maar ik kan niet zeggen dat het veel verbeterd is. Het klonk al super goed, en dat doet het nog steeds ;D
Misschien als ik straks goed wakker ben, dat ik hem eens goed open draai. Wellicht is er dan meer verschil te horen...

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Tijd voor wat nieuws lieve mensen :) ;D

In het gangetje van m'n appartement is namelijk iets veranderd: Er is een muurtje bij gekomen met daarin een spiegel. Natuurlijk is dit geen gewone spiegel. In het muurtje zit namelijk een sensor die op beweging reageert. Zodra er iemand in de gang loopt gaat er een LCD schermpje aan wat achter de (speciale doorkijk) spiegel zit gemonteerd. Op dit LCD scherm is allerlei "data" af te lezen. Zo kan ik bijvoorbeeld heel snel en makkelijk zien of er nieuwe emails of HT forum berichten zijn 8) Ook het weerbericht en andere leuke dingen zijn af te lezen. Als extra "leuke" functie zit er nog een TV LCD in wat TV kijken in de spiegel mogelijk maakt. Handig om 's morgens nog even snel het nieuws mee te pikken tijdens het druk op en neer rennen in het appartementje... Voor de rest is het gewoon een normale spiegel waar je bijvoorbeeld even je haren in kan doen, of even snel je tanden kunt checken voordat je de deur uit gaat ;D

Foto's zeggen meer dan 179 woorden:


De "digitale spiegel"



Zoals je kunt zien is het gewoon een volwaardige spiegel...



7" TV'tje... (digitale TV van @homeZiggo)



Deel van het muurtje (testing...)



Gangetje voor de "verbouwing"



De opbouw...



Het spiegel-beeld >:D



Overzichtje:



Nogmaals:



Ohja, als extra optie zit er nog een functie op waarmee jullie een berichtje kunnen achterlaten op mijn spiegel (waar nu "via de n95 haha" staat)

Dit berichtje kun je op onderstaande link achterlaten:
http://86.86.166.195

Het zou zomaar kunnen dat je geen verbinding krijgt door de drukte, of omdat hij uitstaat omdat ik eraan bezig ben!!!!

Zo, nu eerst een Jupke :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

JeKa

GENIAAL!!!!!!!!!!  :o :o :o :o :o

Dit moet je gaan beschermen, meen ik echt! Patent op aanvragen, en snel!
Je hebt veel te gekke dingen gedaan, maar hier is volgens mij echt een markt voor. Dit is meer dan een gadget!
Echt waar Atmoz (Stephan dus  ;)), GENIAAL!

Garmir

leuk gadget heb je daar keep up the good work :p

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Atmoz

Quote from: JeKa on July  5, 2008, 23:07:07
GENIAAL!!!!!!!!!!  :o :o :o :o :o

Dit moet je gaan beschermen, meen ik echt! Patent op aanvragen, en snel!
Je hebt veel te gekke dingen gedaan, maar hier is volgens mij echt een markt voor. Dit is meer dan een gadget!
Echt waar Atmoz (Stephan dus  ;)), GENIAAL!

Thanks man :D
Maar beschermen zal niet gaan. Dat is veel te duur (voor iemand als mij)
En bovendien ben ik al eens eerder ongeveer zoiets tegen gekomen.
In dure hotels bijvoorbeeld, daar hangen ook soms spiegels met tvtjes erin...

Maargoed, dit gaat inderdaad wel iets verder, maar ook dit is niet moeilijk!



Quote from: Garmir on July  5, 2008, 23:08:12
leuk gadget heb je daar keep up the good work :p

En bedankt voor je berichtje in de spiegel ;D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Garmir

Hehe, die gelegenheid was te leuk om links te laten liggen :)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

JeKa

Quote from: atmoz on July  5, 2008, 23:17:48
Thanks man :D
Maar beschermen zal niet gaan. Dat is veel te duur (voor iemand als mij)
En bovendien ben ik al eens eerder ongeveer zoiets tegen gekomen.
In dure hotels bijvoorbeeld, daar hangen ook soms spiegels met tvtjes erin...

Maargoed, dit gaat inderdaad wel iets verder, maar ook dit is niet moeilijk!



En bedankt voor je berichtje in de spiegel ;D

Volgens mij heb je voor een paar honderd euro al een patent hoor.
En dit gaat zeker wel wat verder dan een tv in een spigel. Ik doel ook voornamelijk op de tekstberichten met bewegingssensor icm spiegel.
En niet moeilijk zegt natuurlijk niets. Het gaat om de vraag vanuit de markt  ;)

SpeedyAndré

Kheb ff een berichtje naar het zuiden gestuurd  >:D
Leuk gedaan met die spiegel :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

donaldk

Philips spiegels zijn al jaren commercieel verkrijgbaar.

HTip

Quote from: SpeedyAndré on July  5, 2008, 23:32:20
Kheb ff een berichtje naar het zuiden gestuurd  >:D
Leuk gedaan met die spiegel :)

André  8)

Vind ik ook!! Dus ook een berichtje (naar in mijn geval het oosten) gestuurd ;D

Wat jij allemaal niet kan met o.a. electronica :o 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

erg gaaf gedaan, kon het ook niet laten, ook maar een bericht gestuurd ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey