Atmoz' appartementje....

Started by Atmoz, June 26, 2006, 14:18:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SpeedyAndré

Quote from: atmoz on January 29, 2008, 00:18:15
En dan nog een FLINKE kelder (bijna een 2e HT-ruimte geworden)


Pics  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Atmoz

Quote from: SpeedyAndré on January 29, 2008, 18:29:09
Pics  ;D

André  8)

lol :)
Maar dat was écht een schitterende ruimte daarvoor geweest!!!
Eigenlijk té mooi voor woorden gewoon. Met de "pilaren" en alles al erin....

Toen ik er ging wonen waren we het er met z'n allen (vrienden waarmee ik ging kijken) over eens: "WOW, hier komt het HT" 8) Maar niet veel later heeft de huurbaas hier "hokjes" gemaakt voor alle bewoners :(
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

SpeedyAndré

#152
Je zou zo'n vent toch gelijk inmetselen in zo'n hokje  >:D :-\

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Atmoz

Quote from: SpeedyAndré on January 29, 2008, 19:33:42
Je zou zo'n vent toch gelijk inmetselen in zo'n hokje  >:D :-\

André  8)

;D

Zo'n hokje is achteraf gezien ook niet verkeerd. Kan ik daar m'n "troep" (oude CRT's ::) >:D) tenminste kwijt...

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

WubboZ

OMFG! Wat zijn dat voor printjes. Heb je die zelf gemaakt? (had je daar geen Polen voor in kunnen huren ;D)
Hoe lang denk je nog bezig te zijn voordat je een project helemaal kunt showen?
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Atmoz

#155
Quote from: WubboZ on January 30, 2008, 01:36:45
OMFG! Wat zijn dat voor printjes. Heb je die zelf gemaakt? (had je daar geen Polen voor in kunnen huren ;D)

Dat zijn "LED Drivers".
Hier in het zuiden viert men flink carnaval. En daar horen natuurlijk de nodige knipper-LED's en dergelijke bij.
Dus heb ik (en m'n collega) voor een carnavalsvereninging een custom oplossing moeten maken.
Met een geprogrammeerde PIC (klein computertje) kunnen er diverse standen worden geselecteerd waar dan totaal 10 tot 100 LED's op werken. De effecten moet je voorstellen als "Knight Rider" looplicht, of flitsend, of iets randoms, etc....

Wel een leuk projectje, maar VEEEEEEL werk. Fjew, wat hebben we ons daar op verkeken zeg!!
Dat met die Polen was dus zéker geen slecht idee geweest...


Quote
Hoe lang denk je nog bezig te zijn voordat je een project helemaal kunt showen?

Geen idee, ik kan zelf ook niet wachten.
Vandaag (vanavond) gaan we voor een klant een groot project afronden.
Misschien als dat klaar is, dat ik weer flink wat energie krijg om hier iets af te maken.
Maar heel lang kan het niet meer duren....

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Deze week ben ik spullen gaan halen om de nieuwe achterwand voor de tv te maken. Ofja, eigenlijk om de "oude" achterwand aan te passen. Dit moest omdat de nieuwe plasma tv een stuk breder is dan de vorige (zie eerder dit topic). Ik vind het geen gezicht als de tv breder is dan de muur waar hij aan hangt. Dus dan is er maar één oplossing: muur breder maken :) En omdat ik er dan toch aan bezig was moest het meteen wat "speciaals" worden.

Vandaar dus de aanschaf van het volgende:

Hout om de huidige wand te verbreden

(en tevens van de zijkant wat "dikker" te laten uitzien)


Piepschuim, tegellijm, kleurstof en bevestigingsmateriaal



Ook heb ik de achterwand even plat gelegd om er makkelijk aan te kunnen werken. Aan de achterkant zitten de TL buizen, de CCFL (voor het XBox360 logo) en de aansturing ervan. De aansluitingen van de aanstuurprint en de kabeltjes die onder de vloer liggen wilde ik wat makkelijker kunnen bereiken, dus vandaar de aanleg van een makkelijke aansluiting:











En last but not least:
Ik werd gek van het niet kunnen vinden van het gereedschap. Dan weer die ene schroevendraaier kwijt, dan weer dat, dan weer dit. Jullie kennen het vast wel. VRE-SE-LIJK gewoon. Zeker als je met goede voornemens begint met hobby'en. Zo gaat je de zin snel weer over. Dus heb ik (voordat ik andere projectjes ga afwerken) eerst een nette gereedschapswand gemaakt:




Heerlijk om alles in 1 keer te kunnen vinden :D Nooit meer ergernis. Volgens mij ga ik een betere tijd tegemoet hahaha >:D


Binnenkort (hopelijk deze week) dus foto's van een nieuwe wand ;)

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

JeKa

Je maakt me nieuwsgierig naar het eindresultaat!

Atmoz

Quote from: JeKa on February 17, 2008, 13:27:50
Je maakt me nieuwsgierig naar het eindresultaat!

Ik ben dat zelf ook. Heb het er nu al met diverse vrienden over gehad, maar niemand kan écht zeggen of 't wat wordt of niet.
Het is gewoon erop of eronder :)

Best spannend, want als het niet uitziet moet ik weer wat anders verzinnen... (en kopen en maken >:D)

Gelukkig heb ik wel al wat ervaring opgedaan met m'n waterval: http://members.home.nl/atmoz2/Waterval/
(zelfde princiepe)


Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

PjotrrrNL

#159




Ben zeer benieuwd, wordt blijkbaar een wandje met rotsachtige structuur?



Toch wel een knappe jongen zonder roze jurkje....

JeKa

Quote from: atmoz on February 17, 2008, 13:34:56
Ik ben dat zelf ook. Heb het er nu al met diverse vrienden over gehad, maar niemand kan écht zeggen of 't wat wordt of niet.
Het is gewoon erop of eronder :)

Best spannend, want als het niet uitziet moet ik weer wat anders verzinnen... (en kopen en maken >:D)

Gelukkig heb ik wel al wat ervaring opgedaan met m'n waterval: http://members.home.nl/atmoz2/Waterval/
(zelfde princiepe)


Gast, jij bent echt gestoord! geweldig man!
Heb je ook een totaalshot van je waterval? vond die op je site wat onduidelijk namelijk

Atmoz

#161
Quote from: PjotrrrNL on February 17, 2008, 13:43:34




Ben zeer benieuwd, wordt blijkbaar een wandje met rotsachtige structuur?

Klopt. Ik heb het idee van een of andere Panasonic showcase site:



Die muur leek me geweldig mooi om te hebben.
Maar om écht die muur te maken gaat niet lukken: te duur, te moeilijk, te zwaar, etc...
Dus nu ga ik 'm proberen "na te maken"

Een test schets/probeersel is bijvoorbeeld deze:



Ik hoop natuurlijk dat het er in 't echt net wat beter komt uit te zien ;D


Quote
Toch wel een knappe jongen zonder roze jurkje....

Lol, het beroemde roze jurkje. Lachen ;D ;D ;D foei foei hahaha


Quote from: JeKa on February 17, 2008, 13:55:23
Gast, jij bent echt gestoord! geweldig man!
Heb je ook een totaalshot van je waterval? vond die op je site wat onduidelijk namelijk

:)

Eigenlijk is die waterval nog niet af, en daarom heb ik er nog nooit iets van gepost.
Hij werkt wel al, en ik geniet er zo af en toe ook van, maar ik wil pas resultaten posten als het helemaal klaar is.
Ook dit project staat al zeker zo'n half jaar op een zeer laag pitje. Terwijl het héél relax is als die aan staat!!
Net alsof je aan een beekje/riviertje of in de ardennen ofzo zit --> chille dus 8)

Maar dan toch alvast een kleine sfeer-impressie:





(foto met flits maakt het er niet mooier op ::))




[edit] Heb voor de rest nog wat foto's geupload in die map zodat je misschien een betere indruk krijgt van het geheel...

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

PjotrrrNL

Hmmm...Zo'n waterval is voor hier in de toekomst wellicht ook wel een leuke 'knutsel'.... ;D

sj0er-D

wow! strak! zoiets ben ik in de toekomst van plan als kraan voor een bad in de badkamer! (maar het zal nog wel 3 jaar duren voor ik een leuk koophuis heb.. en in een huurhuis is het nou niet echt super ;D)

Atmoz

#164
Quote from: PjotrrrNL on February 17, 2008, 15:13:00
Hmmm...Zo'n waterval is voor hier in de toekomst wellicht ook wel een leuke 'knutsel'.... ;D

Het is heel leuk, maar je moet toch goed rekening houden met een aantal dingen:

- luchtvochtigheid (zeker met apparatuur in de nabijheid)
- legionella (stilstaand water in de opvangbak is dé ideale kweekplek voor deze gevaarlijke bacterie)
- onderhoud

Vooral dat met die legionella ben ik nog niet helemaal uit. Ik gebruik nu chloor in het water om het "schoon" te houden, maar ik weet niet of de chloor uiteindelijk (samen met het water) verdampt. Of misschien zelfs eerder als het water. Of in het beste geval gewoon niet. Maar ik weet niet hoe ik dit kan testen/uit proberen.


Quote from: sj0er-D on February 17, 2008, 15:17:28
wow! strak! zoiets ben ik in de toekomst van plan als kraan voor een bad in de badkamer! (maar het zal nog wel 3 jaar duren voor ik een leuk koophuis heb.. en in een huurhuis is het nou niet echt super ;D)

Vet idee, dat met die badkamer :D misschien ga ik dat wel pikken van je (ooit) ;D
Ik zit nu ook nog steeds gehuurd... De huurbaas is al eens hier geweest, maar heeft nooit wat gezegd erover. Ook niet over dat grote ding aan het plafond (CRT ;D) hahahaha >:D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Zo, ben weer wat verder met klussen.
In het begin van de dag zag 't er zo uit:



Ondertussen zitten alle platen (aan de voorkant) erop:


(weg Xbox360 logo :-\)

Straks eens kijken of ik nog zin heb om die piepschuim platen erop te monteren.

Er is wel een probleempje bij gekomen: de wand is nu zo zwaar geworden dat het niet meer mogelijk is om deze naar de kelder of naar het dakterras te dragen. Daarom moet ik dus binnen met het heteluchtpistool (om mooie vormen te krijgen in het schuim) aan de slag. Dat zal dus niet zo heel gezond zijn... Misschien beter om te wachten en het op een morgen doen zodat het de hele dag kan luchten.

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

sj0er-D

tot nu toe nice atmoz! even een vraagje.. heb je ook opzetstukjes voor dat heteluchtpistool? zodat je ook hele fijne details kan aanbrengen?

Atmoz

Quote from: sj0er-D on February 17, 2008, 18:12:01
tot nu toe nice atmoz! even een vraagje.. heb je ook opzetstukjes voor dat heteluchtpistool? zodat je ook hele fijne details kan aanbrengen?

Thanks :)
Ik heb geen idee, maar het zou wel handig zijn inderdaad.
Heb er nog niet over nagedacht, maar dit zou je natuurlijk ook zelf kunnen maken.

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

sj0er-D

Quote from: atmoz on February 17, 2008, 18:26:06
Thanks :)
Ik heb geen idee, maar het zou wel handig zijn inderdaad.
Heb er nog niet over nagedacht, maar dit zou je natuurlijk ook zelf kunnen maken.


jupp ik zat te denken aan een ijzeren trechter o.i.d.

LittleNinja

Hi Atmoz..

Leuk plan! Ge je straks de hele wand voorzien van piepschuim en deze vervolgens "omsmelten" tot kleine stenen?? Zou het niet makkelijker zijn om zogenaamde steenstrips er tegenaan te plakken?

Groet,

LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Atmoz

Quote from: sj0er-D on February 17, 2008, 18:27:33
jupp ik zat te denken aan een ijzeren trechter o.i.d.

Zoiets bijvoorbeeld ja. Zul je moeten testen. Heb echt geen idee of zoiets goed zou werken...


Quote from: LittleNinja on February 18, 2008, 06:29:38
Hi Atmoz..

Leuk plan! Ge je straks de hele wand voorzien van piepschuim en deze vervolgens "omsmelten" tot kleine stenen?? Zou het niet makkelijker zijn om zogenaamde steenstrips er tegenaan te plakken?

Groet,

LN

Uhmm tja, ongeveer wel ja. Omsmelten, maar ook inzagen. Eigenlijk eerst inzagen (horizontaal en verticaal) zodat het al een beetje een "steen-structuur" krijgt. En erna met het heteluchtpistool proberen om het nog wat "steniger" te maken :)
Met het vorige project (waterval) is me dit precies gelukt zoals ik in gedachte had. Maar dat was ook allemaal wat grover. Bij deze wand is het niet de bedoeling om het zo ruw te maken....

Maar eerst vandaag de beugels erop monteren voor de plasma.
Ook ben ik erachter dat er gaten door en door moeten komen voor de kabels. Dit omdat de HDMI stekkers wel érg ver naar achter zitten in/op de tv. Dat gaat dus nooit passen als je de plasma tegen een muur of wand aan wilt hebben... (vraag me af hoe andere mensen dit doen?)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Gisteren 2 U-profielen (beide 80cm lang) gehaald. Valt me trouwens tegen dat ze dit soort dingen niet bij G*MM*, For**do ofzo hebben...
Zijn toch niet zo'n hele bijzondere dingen. Kan me voorstellen dat ze met de komst van plasma en LCD's veel vaker gevraagd worden ???




vast op de tv






Ter bevestiging aan de achterwand had ik 2 gefreesde sleuven in gedachte waar deze U-profielen netjes (en makkelijk) in vallen :)




Verder moet er nog een gat uit de achterwand zodat de kabels daar makkelijk doorheen gaan. Precies even groot als de het aansluitpaneel van de plasma. Zodat je de stekkers makkelijk (ook zonder dat je ze ziet) kunt insteken.

...nu even wachten totdat wat vrienden tijd hebben om me te helpen de plaat omlaag te laten zodat de gaten erin gezaagd/gefreesd kunnen worden..... irritant als je niet verder kunt met je werk ^-^

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

JeKa

Ideale (en goedkope) oplossing die U-profielen!

Atmoz

Quote from: JeKa on February 19, 2008, 10:52:37
Ideale (en goedkope) oplossing die U-profielen!

Zekerweten! Super goedkoop, makkelijk en snel ;)

Gisteravond met de jongens bezig geweest om de "sleuven/gleuven" in de wand te maken.
Dat valt nog niet mee zeg (met een decopeerzaag). 3 MDF platen op elkaar is toch echt te dik voor een decopeerzaag....
Dus dan maar alvast begin-gaten zagen met de decopeerzaag, en de rest met een gewone houtzaag. Gaat veel beter :)

Nog even en de tv kan hangen:



Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Hij hangt (eindelijk)







Heb even geen zin om de "muur-structuur" te maken, dus dat wordt iets van volgende week...
Ben geen doorzetter, ik weet 't ;D

(nu even genieten van een nieuwe tv die hier al lang staat, maar nu pas op z'n plek hangt)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5