Stroomdag bij Hifi Video Test op 10 juni

Started by zwiety, June 9, 2006, 22:43:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zwiety

Op 10 juni (morgen dus) wordt er in Baarn (redactie HVT) een stroomdag gehouden. Volgens Hifi.nl g :Daat het om diverse deelnemers en gastsprekers van (produkten van) schone stroom.
Zie advert.

Gaat er iemand naar toe??
Ze geven iedere bezoeker een SACD van Pentatone.....

Ik ga deze even ophalen.... ;) :D
5.1: Marantz NR1602, KEF KHT3005, Samsung QLed, HP Pro Microserver gen8
2.1: AVI ADM9T en 10" sub, Bluesound Node 2i

VlisChris

Quote from: J.A.F._Doorhof on May  6, 2006, 07:51:55
Geen open dagen van commerciele partijen, behalve dingen als HVT dagen, en grote beurzen.

;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Oracle


FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

wat heeft dat met de stroom dag te maken? :o
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on June 12, 2006, 12:57:19
wat heeft dat met de stroom dag te maken? :o

Die deelden ze aan iedere bezoeker uit, lezen!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

B.J.

Quote from: FrenkB on June 12, 2006, 12:59:47
Die deelden ze aan iedere bezoeker uit, lezen!

hehe vriendelijke frank!  ;D

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on June 12, 2006, 13:03:23
wie ben jij >:D

Jammer, met henkhenk kun je het morgenavond wel vinden als je evt langskomt :P
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

inderdaad ALS ik nog langs kom, hopelijk kent HenkHenk je adres dan nog, ik weet het ineens niet meer :o
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

zwiety

Zoooooo, ...... nu de heren weer kennis met elkaar hebben kunnen worden ( :-X ;D) dan toch nog een vraag:

Ben ik nu burgelijk ongehoorzaam geweest door dit tpoic te plaatsen, of niet ???
Het ging om een activiteit van HVT, vrijblijvende kennisoverdracht, toegang gratis  ???

Dat er op de achtergrond enige commercie doorschemerde, is logisch. Op welk event gebeurd dit nu niet ???

En ja, ik heb de SACD (en nog een paar extra). Ik was nog bezig met een kort verslagje maar die houden jullie nog tegoed......
5.1: Marantz NR1602, KEF KHT3005, Samsung QLed, HP Pro Microserver gen8
2.1: AVI ADM9T en 10" sub, Bluesound Node 2i

advr



ik zie er geen kwaad in hoor. maar ja ik ben ook maar gewoon een user van het Forum 8)

is de SACD de moeite waard? heb je er meerdere exemplaren van of heb je verschillende SACD's gekregen/gekocht ::)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

patrick_vdb

Hi Zwiety,

Quote from: zwiety on June 12, 2006, 13:14:30
Zoooooo, ...... nu de heren weer kennis met elkaar hebben kunnen worden ( :-X ;D) dan toch nog een vraag:

Ben ik nu burgelijk ongehoorzaam geweest door dit tpoic te plaatsen, of niet ???
Het ging om een activiteit van HVT, vrijblijvende kennisoverdracht, toegang gratis  ???

Nee, geen burgelijke ongehoorzaamheid wat mij betreft. Gezien het brede draagvlak aan producten ontbreekt een eenduidig commercieel belang is kan dit idd meer gezien worden als een info-dag bij HVT, en mag het dus gewoon gepost worden. Hey, daar is deze forumsectie zelfs voor :D

Kom maar op met het verslag dus...

mvrg

Patrick


zwiety

Oke, 'ter leering ende vermaek'

Zaterdag ben ik even bij HVT in Baarn op bezoek geweest. Reden was dat zij een dag hadden georganiseerd waarin het thema 'schone stroom t.b.v. AV' (en alles wat daarmee samenhangt) centraal stond.
Aankomend langs Paleis Soestdijk en rijdend door een bosrijke omgeving, beland ik in een smalle straat met aan weerszijden schitterende villas. Na even zoeken en de auto in de berm geparkeerd te hebben, vind ik de villa van HVT. De entree is opzij langs het gebouw, en als ik door de achteringang binnenstap, sta ik gelijk voor een stand van Monster. Hier hoor ik dat het evenement over het gehele terrein verspreid zit.

De standhouder van Monster is zo vriendelijk mij gelijk het gehele monsterassortiment te tonen, beginnend vanaf hun eenvoudigste stekkerblok met dubbele filter (HTS1000). Natuurlijk laat hij me eerst horen hoeveel storing (veroorzaakt door slechte afscherming, opstart- en afschakelspanning, hoogfrequente signalen, etc) er in ons lichtnet verstopt zit en door het stopcontact aan onze installatie wordt aangeboden. Een klein kastje laat iig een verontrustende hoop gekraak en radiosignalen horen. Nadat hij het kastje op het filter aansluit, houdt het gekraak op en veranderd in een zacht ruizen (bewijs geleverd??). Verder vertelt hij ook dat de apparatuur aangesloten op het filter, zelf ook storingen in het net terug brengt. Daarom is het belangrijk om verschillende apparatuur over meerdere filters te verspreiden (bijv. audio en video scheiden).  Aansluitend toont hij apparaten die voorzien zijn van 2, 3, of 5 separate filters (oplopend in prijs van 250,- 500,- en 1200,-). En natuurlijk beschermt deze apparatuur ook tegen onder- en overspanning.
Daarnaast laat hij nog wat apparatuur zien die op een slimme manier de spanning stabiliseert. Zo zie ik dat tussen 180V en 250V dit apparaat keurig 230V blijft leveren (fraai binnenwerk met grote koperspoel en draaischijf, met sleepkontakt ???) .

Zo, na deze kennismaking heb ik gelijk een indruk wat mij verder te wachten staat. In het volgende bijgebouw staat een standhouder van PentaTone met grote collectie SACD's. Ik kan het niet laten er een paar van deze CD te kopen..... :-\ :
- East meets west 'Les percussions de strasbourg'  (bijzonder fraai meerkanaals opname van allerlei slagwerk, triangels, gongs, trommels, etc. (niet de hele CD ineens luisteren))
- Pentatone Classics SACD Sampler 1 (wederom fraai opgenomen classieke muziek varierend van orkest, orgel, gitaar, piano, koor, etc.)
- Pentatone Classics SACD Sampler 2 (zie 1)
- En natuurlijk de gratis SACD 'Stay in Tune with Pentatone' (70 min classical surround sound+test tones and surround sound effects)

Vervolgens wordt mijn aandacht getrokken door een luistersessie van Kemp. Eerst wordt een delicaat stukje pianoconcert gespeeld via een standaard stekkerblok (bouwmarkt), standaard powercords en een standaard stopkontakt. Na een minuutje of wat, wordt er overgeschakeld naar Kemp powercords, een Kemp stekkerblok met parallelfilter, nu aangesloten op een audiogroep. Nu dezelfde muziek wordt gespeeld, is direct het verschil hoorbaar. Muziek wordt rustiger, gedetailleerder, diepte en ruimte worden groter. Na deze ervaring wordt overgeschakeld op een stekkerblok met serieel filter (PowerSource). Na wederom hetzelfde stukje muziek gehoord te hebben, vind ik het geluidsbeeld niet verbeterd (meningen in de groep zijn verdeeld). Discussie ontstaat of het geluidsbeeld nog schoner (en daardoor ingetogener) klinkt. Nog tijdens de discussie wordt overgeschakeld op een spanningsre-generator (PowerStation 75), deze wordt op de CD aangesloten. Opnieuw volgt hetzelfde stukje muziek, ik persoonlijk vind het laag meer gedetailleerd, beter gedefinieerd (gecontroleerd), maar het midden/hoog vind ik iets achterblijven. Als laatste wordt nu het Powercord vervangen door Powercord Reference. Voor de laatste keer klinkt het pianoconcert, met voor mij nu een compleet evenwichtig geluidsbeeld (dus het midden/hoog is weer 'toegevoegd' aan het laag). Maar dit laatste geluidsplaatje kost dus wel 3.600,- exclusief audiogroep :-X (Pstation 1295,-+Psource 1295,- +PcordRef 495,- x2).
Mijn voorlopige conclusie van deze luistersessie: een audiogroep, een goed stekkerblok en goede powercords zijn noodzakelijk, maar die laatste restjes zijn het mij (nog !) niet waard.

Na deze luistersessie raak ik in gesprek met een standhouder van PS-audio en Daluso. Volgens eerstgenoemde standhouder een van de eerste pioniers op het gebied van actieve en passieve filtering. Echter, tesamen met het omringende publiek ontstaat een discussie met de standhouder van Daluso over de voor en nadelen van audiofiele voetjes onder apparatuur. Deze discussie laait nog verder op als wij te horen krijgen dat deze voetjes per 4 ca. 800,- moeten gaan kosten. Voor mij komt het erop neer dat alle accessoires (hoe duur ook) ongewenste trillingen in de behuizing van AV-apparatuur  moeten voorkomen. Afhankelijk van je installatie, zijn dergelijke accessoires nodig om bepaalde eigenschappen in de klankkleur van het geluid te benadrukken danwel (indien ongewenst) te elimineren.

Na afloop van de discussie sta ik nog even met beide heren te praten over mijn eigen installatie. De adviezen die ik hier meekrijg, zijn voor mij eigenlijk de waardevolste van het gehele bezoek. Het geeft me weer wat richting om in de eindeloze wereld van klank(kleur)mogelijkheden aan mijn installatie verder te werken.

Ik heb als leek getracht een beeld te schetsen van mijn ervaringen tijdens dit bezoek. Ik weet dat het niet het niveau haalt van de vele reviews hier en dat veelal niet de (technische) onderbouwing wordt gegeven waar sommigen mogelijk hadden verwachten, maar dat was ook niet mijn bedoeling. Zie het maar als een enthousiaste bijdrage van een hobbiist aan dit forum.

Groeten, Marco
5.1: Marantz NR1602, KEF KHT3005, Samsung QLed, HP Pro Microserver gen8
2.1: AVI ADM9T en 10" sub, Bluesound Node 2i

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr


leuk verslag ;D

dat powercorda verschil ben ik allang achter, over filters zijn de meningen verdeeld. dat is toch ook vaak hoe je compnenten hierop reageren. na eerst lang met een powerstrip te hebben gelusterd heb ik die er nu toch tussenuit gehaald.   ::)


het is er blijft een persoonlijke smaak die voor een ieder weer anders is, zo blijven we lekker bezig toch ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

mikeske

Mooi verslag,

Heb je ook rondgekeken op bv de stand van isotek ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

zwiety

@advr, dank.

@mikeske, sorry. Ben ik niet aan toegekomen. Heb van 12.00 tot 16.00 alleen aan onderwerpen gespendeerd. Wat mij betreft had ik nog wel een dag kunnen gaan. Maar daar ging ik niet voor. Ik wilde een algemene indruk opdoen waar het in de stroomwereld nu allemaal om draait. En dat dit een wereld is vol meningsverschillen, ben ik helemaal mee eens. Maar ook hier geldt des te duidelijker: de klant bepaald, de klant betaald!! En dit is een werled waarin je vooral zelf veel vertrouwen moet hebben in de mogelijkheden van je eigen instllatie en wensen. Ben je dat niet, dan kost dat veeeeeeel geld......
5.1: Marantz NR1602, KEF KHT3005, Samsung QLed, HP Pro Microserver gen8
2.1: AVI ADM9T en 10" sub, Bluesound Node 2i

zwiety

@advr, geen powerstrip?? Dus je gebruikt gewoon een ongefilterd stekkerblok??
Of heeft ieder apparaat heeft een eigen audiogroep.

Daar ga ik binnenkort eens naar omkijken (heb net 20 meter Lapp-kabel gekocht.....)
5.1: Marantz NR1602, KEF KHT3005, Samsung QLed, HP Pro Microserver gen8
2.1: AVI ADM9T en 10" sub, Bluesound Node 2i

tiptop

Hoi Zwiety,

8) verslag!

Ik wilde ook komen, maar helaas.

Ook wilde ik eerst nog even naar Alkmaar om bij Studio Alkmaar een powercord te kopen. Dan HVT en vervolgens nog naar de Audiofabriek in Haarlem waar een luistershow was met Kharma en VPI.

Omdat ik mij verslaapte heb ik uiteindelijk HVT maar geschrapt. (te ver. Ik woon in Haarlem)

Wel een powercord gekocht van LAT international die het erg goed doet op mijn DAC! Ik ging voor de Nordost Shiva, maar uiteindelijk deze gekozen en niet met spijt bij Studio Alkmaar. ;)
Toch nog een uurtje daar over stroom gepraat :)

Bij De Audiofabriek naar Kharma geluisterd, maar ook naar de  Daluso XL (€2800,-) die het ook heel goed deed.

Leuk dus ook dat jij nu een verslagje doet van de stroomdag. Heb ik toch niet alles gemist :D

groeten,
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

zwiety

Haha... de wereld van stroom lijkt voor eenieder verrassingen te hebben. Je gaat voor het een en komt met het ander thuis. Dank voor je reactie :D

En of je iets gemist hebt ???

....alleen die gratis SACD voor de bezoekers dan...... >:D ;D

5.1: Marantz NR1602, KEF KHT3005, Samsung QLed, HP Pro Microserver gen8
2.1: AVI ADM9T en 10" sub, Bluesound Node 2i

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

tiptop

Quote from: zwiety on June 12, 2006, 23:07:41
Haha... de wereld van stroom lijkt voor eenieder verrassingen te hebben. Je gaat voor het een en komt met het ander thuis. Dank voor je reactie :D

En of je iets gemist hebt ???

....alleen die gratis SACD voor de bezoekers dan...... >:D ;D



Volgens mij heb ik die toch al ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.