Geen ingangssignaal???

Started by Perfectionist, June 9, 2006, 22:21:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perfectionist

In verband met de voorbereiding van een presentatie heb ik mijn Dell aangesloten op een Hitachi beamer, maar hij geeft steeds "geen ingangsignaal op RGB2" (poort waar de laptop op aangesloten is). Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Een beter forum begint bij jezelf.

BarcoCRT

Quote from: perfectionist on June  9, 2006, 22:21:46
In verband met de voorbereiding van een presentatie heb ik mijn Dell aangesloten op een Hitachi beamer, maar hij geeft steeds "geen ingangsignaal op RGB2" (poort waar de laptop op aangesloten is). Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Blauwe Fn toets + F8 toets, even wachten en mogelijk nog een of twee maal deze toetscombinatie gebruiken. Je doorloopt dan cyclisch door de volgende combinaties: Laptop scherm, laptop scherm + VGA uit, VGA uit.

Alternatieve methode is om met de projector aangesloten het Beeldscherm Control Panel te openen en het tweede scherm te selecteren en dan de optie bureaublad uitbreiden naar dit scherm aan te vinken. Pas evt de resolutie aan zodat de projector native wordt aangestuurd. Nu werk je Dual-Head met een bureaublad wat zich op twee beeldschermen bevind. Deze methode is wel iets fraaier aangezien dan niet iedereen meekijkt naar je desktop + snelkoppelingen etc. Je presentatie vertoon je dan in het tweede scherm
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

WJUC

Waarom sluit je hem niet via vga aan?

Perfectionist

#3
Quote from: rbauer on June 10, 2006, 00:59:00
Blauwe Fn toets + F8 toets, even wachten en mogelijk nog een of twee maal deze toetscombinatie gebruiken. Je doorloopt dan cyclisch door de volgende combinaties: Laptop scherm, laptop scherm + VGA uit, VGA uit.

Dit heb ik geprobeerd maar ws niet vaak genoeg. Ga ik vandaag wederom proberen. Bedankt!

Quote
Alternatieve methode is om met de projector aangesloten het Beeldscherm Control Panel te openen en het tweede scherm te selecteren en dan de optie bureaublad uitbreiden naar dit scherm aan te vinken. Pas evt de resolutie aan zodat de projector native wordt aangestuurd. Nu werk je Dual-Head met een bureaublad wat zich op twee beeldschermen bevind. Deze methode is wel iets fraaier aangezien dan niet iedereen meekijkt naar je desktop + snelkoppelingen etc. Je presentatie vertoon je dan in het tweede scherm


Dit is via het configuratiescherm toch, en dan beeldscherm openen? Ga ik ook proberen. Eveneens bedankt voor je uitleg!
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Quote from: WJUC on June 10, 2006, 01:08:57
Waarom sluit je hem niet via vga aan?

Dus via de S-video uitgang?
Een beter forum begint bij jezelf.

wolsinkpower

Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Perfectionist

Quote from: rbauer on June 10, 2006, 00:59:00
Blauwe Fn toets + F8 toets, even wachten en mogelijk nog een of twee maal deze toetscombinatie gebruiken. Je doorloopt dan cyclisch door de volgende combinaties: Laptop scherm, laptop scherm + VGA uit, VGA uit.

Alternatieve methode is om met de projector aangesloten het Beeldscherm Control Panel te openen en het tweede scherm te selecteren en dan de optie bureaublad uitbreiden naar dit scherm aan te vinken. Pas evt de resolutie aan zodat de projector native wordt aangestuurd. Nu werk je Dual-Head met een bureaublad wat zich op twee beeldschermen bevind. Deze methode is wel iets fraaier aangezien dan niet iedereen meekijkt naar je desktop + snelkoppelingen etc. Je presentatie vertoon je dan in het tweede scherm


Alles geprobeerd maar de beamer reageert gewoon niet. Dus zowel de F8 toets als het beeldscherm controle paneel. Voor de zekerheid heb ik de laptop aangesloten op de flatpanel van mijn pc en daar doet het wel op. Conclusie is dat het in de beamer zit, alleen wat? Hij laat alleen zien "geen ingangssignaal op RGB1/2". Vreemd!

Een beter forum begint bij jezelf.

BarcoCRT

Wat is de resolutie van je LCD scherm en wat is de resolutie van de projector?

Tip om lage resolutie-neeld te testen:
Probeer eens de pc op te starten met de projector werkend aangesloten, en ga dan eens in de BIOS van je pc, wiizig niets in de BIOS, daar is geen reden voor. Nu heb je beeld met een lage resolutie wat ELKE projector moet kunnen weergeven. Probeer ook terwijl je in de BIOS zit Fn + F8 meerdere keren.

Welk OS draai je eigenlijk? Windows XP is het meest flexibel in het omgaan met meerdere monitoren.
Welk type laptop heb je?
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0