Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fransosowitz

Twee van mijn recente nieuwe aanwinsten:

       
  • Emily Barker & The Red Clay Halo: Dear river
  • Maeve O'Boyle: All my sins

Dirk

zit hier nu naar te luisteren
ondanks dat het een MOV uitgave is, waar ik meestal met een wijde boog omheen loop, valt de (pers)kwaliteit me bij dit exemplaar vooralsnog erg mee
hopelijk klinken de 2 andere uit deze serie straks net zo goed, dan hoeven ze iig niet terug naar afzender

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

nu en dan valt mov goed mee (de laatste van lamb was ook op mov).

De nieuwe van Calexico valt dan weer tegen, precies een mp3 op vinyl geperst (maar dan staat er wel in grote letters '180gr' op  ::))
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Songs Of Faith And Devotion is ook een draak van een transfer. Ik had er nog niet bij nagedacht, maar het klinkt inderdaad haast als mp3. Nou ja, als fan zie ik het meer als collectible.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

ja, met deze Marc Moulin serie lijkt het vooralsnog positief uit te draaien (touch wood), want ook de volgende die hier nu rondjes draait (I Am You) is alweer netjes kraakvrij en klinkt me zeker niet als een slechte cd-copy.
mbt die geluidskwaliteit beoordeel ik ze wel pas in alle rust morgen, maar nu wil ik snel ff de persingen als dusdanig checken, zodat ze weer mee kunnen naar de winkel als er negatieve uitschieters tussen zitten.
als deze 3 meevallen ga ik idlv de dag maar eens m'n gereserveerd RSD exemplaar van Placebo Years ophalen, als die ook top klinkt dan gaan ze het misschien toch nog eens leren, daar bij MOV  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

remco320


RSD releases. Typhoon Lobi Da Basi met litho, Lucas Hamming the perv in perfection en de single van The Kik. Nog leuk te betalen zo. Vind over het algemeen de releases van RSD echt totaal overpriced.. 10 euro voor een single. En de eerste plaat van the maccabees is te bestellen voor 35€ gaat wat mij betreft helemaal nergens over. Whats your idea?

peterrr

ook hier wat geluk op RSD

U2 (bleek gewild)
Placebo
Frank Sinatra,
En een gratis pannen onderzetter van de kik  :P

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Barry32

Ik ben me een beetje aan het inlezen over de lp wereld.

Hoe "herken" je eigenlijk een slechte persing of cd conversie naar vinyl zoals ik het hier al enkele keren heb gelezen? Ik zie allerlei "vinyl masters" in de bakken staan met 180g erop en dergelijke terwijl dat blijkbaar geen garantie is voor goede kwaliteit. Is er wellicht een forum oid waar ze bijhouden wat wel en niet een goede persing is?
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

peterrr

Hoi,
Als je Engels redelijk kan lezen, dan zou ik  http://forums.stevehoffman.tv/ aanraden.
Daar gaan ze heel diep in op alle releases'.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Barry32

Quote from: peterrr on April 18, 2015, 20:56:51
Hoi,
Als je Engels redelijk kan lezen, dan zou ik  http://forums.stevehoffman.tv/ aanraden.
Daar gaan ze heel diep in op alle releases'.

grt Peterr

Dank Peterr, ongelooflijk idd hoe diep ze op letterlijk alle releases ingaan en niet alleen de huidige/recente. Je moet wel heel precies aangeven welk album je moet hebben via de zoekfunctie anders krijg je pagina's vol met info.

Gr. Barry
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

en voorzien van handtekening  ;D
Wat spelen die gasten live fenomenaal!!

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bama

#3012
Quote from: advr on April 19, 2015, 09:40:48
Onderweg:







Broken brass ensemble zag ik van de week bij dwdd, erg leuk ga ik ook bestellen

remco320


Quote from: advr on April 19, 2015, 09:42:35
en voorzien van handtekening  ;D
Wat spelen die gasten live fenomenaal!!


Ja ik heb het vorige album gesigneerd door alle leden van het concert in Amsterdam. Heerlijk!

advr

Quote from: remco320 on April 19, 2015, 10:33:52
Ja ik heb het vorige album gesigneerd door alle leden van het concert in Amsterdam. Heerlijk!

die heb ik ook gesigneerd helaas alleen door de Ivan... :hehe:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Matthias

Quote from: remco320 on April 18, 2015, 14:43:31
Vind over het algemeen de releases van RSD echt totaal overpriced.. 10 euro voor een single. En de eerste plaat van the maccabees is te bestellen voor 35€ gaat wat mij betreft helemaal nergens over. Whats your idea?

Het klinkt misschien een beetje zuur maar ik loop niet warm voor RSD. Afgezien van het feit dat de meeste releases niet mijn cup of tea zijn vind ik het ook een beetje overpriced en gehyped allemaal. Sinds de lp weer populairder wordt, zie ik de prijzen langzaam stijgen.

En het feit dat RSD wordt gesponsord door Crosley vind ik een gotspe. Ze kregen hier kritiek op, op Facebook, nadat ze dit als nieuws naar buiten brachten. Want het is wel een beetje vreemd dat het event spelers pusht die je dure herpersingen binnen no time aan gort draait.

Hun verdediging was dat wij toch allemaal wisten dat ze niet zo goed waren, dat het eigenlijk een lifestyle product is en dat het gewoon een speler voor "er bij" is. Waarbij ze voor bij gaan aan de mensen die er geen verstand van hebben en denken, 'goh, die staan in de platenzaak dus dat zal vast wel goed zijn'. Die heb je dan mooi een zeperd in de maag gesplitst.

Zo, dat is er uit!  :pompom:
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

peterrr

#3016
Ik vindt Rsd wel leuk, nieuw vinyl is sowieso duur...

Dus een gelimiteerde oplage heeft van b.v. Placebo op rood vinyl is ongeveer 5 euro duurder dan een normale uitgave van een LP.
En er worden er 700 van geperst dan begrijp ik dat hij duurder is.
Frank Sinatra was maar E 14,95..... ( 500 ex.)

Goed je hebt iets wat je na die dag niet makkelijk aan kan komen, dus trekken we met z'n allen op die dag naar een platenzaak!
We staan met platen liefhebbers in de rij gezellig te keuvelen over muziek en Goh. Zullen we geluk hebben.
( net als bij een loterij of een concert kaartje van een populaire band).
En gedurende de dag zijn er " Instore" optredens en overal  een leuke sfeer.
De platenzaak heeft een Superdag na jaren van verval.
Had ik geen geluk gehad had ik in in ieder geval een leuke hobby dag gehad.


RSD 2016............kannie wachten!
:headbanging:


en van mij part was het gesponsord door ITunes, Tidal      ;D
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

patsijb


Kantuit

Bony King - Wild Flowers



Hamster Axis Of The One Click Panther & Mauro Pawlowski - Play The Peter Houben Songbook



Illuminine - #1



Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Jumping Jack

#3019
Recentste aankopen:

Calexico - Edge of the sun

Miles Davis, Marcus Miller - Siësta (ost)

Black Flower - Abyssinia Afterlife

Snarky Puppy, Metropole Orkest - Sylva

Freddie Hubbard - Blue Spirits

Nils Frahm - Spaces


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

En deze ga ik na het werk ophalen:

Miles Davis - The Prestige 10-inch Collection Volume 2
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kantuit

Ryan Adams - Ryan Adams



The Van Jets - Welcome To Strange Paradise

Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Bas Akkerman

Bij Plato zijn er een aantal lp's in de aanbieding. Behoorlijk verschillende genres (de laatste is wel een aanrader voor Garmt denk ik).
Ik kon me niet inhouden en volgens mij zijn de persingen wel redelijk, dus:


Amy Winehouse - Back To Black


Cannonbal Adderley - Something Else


Portishead - Roseland NYC Live


Portishead - Dummy


The Beastie Boys - Paul's Boutique (20th Anniversary)


Rico - Man From Wareika


Warsaw - Warsaw


Warpaint - Exquisite Corpse
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama

Die van Amy is bij mij erg slecht, hoop dat je meer geluk hebt.

Bas Akkerman

#3024
Quote from: Bama on May  2, 2015, 17:59:23
Die van Amy is bij mij erg slecht, hoop dat je meer geluk hebt.
Haar opnames zijn van wat ik nu toe beluisterd heb altijd slecht. Eeuwig zonde, maar evengoed vind ik het bij tijd en wijle erg goede muziek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten