Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dirk

thanks!
ik ken jpc, ben er zelf ook klant...maar deze had ik over het hoofd gezien
bij deze dus meteen besteld  8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

adventure0503

Patricia Barber cafe blue

is volgens mij een van de mooiste vinyl persingen

Fransosowitz

Of het een van de mooiste vinyl persingen is weet ik niet. Maar een mooi album is het zeker!  8)
Het is volgens mij van origine wel een digitale opname.
Zelf twijfel ik nog steeds of ik Mythologies van Patricia Barber zal bestellen. Ken je dat album toevallig op vinyl? Ik heb wat verschillende zaken (positief en ook negatief) gelezen over de vinyl persing. Vandaar mijn twijfels.

advr

De 45 ,rpm uitvoering is in ieder geweldig kan ik je zeggen :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

adventure0503


Fransosowitz

Quote from: advr on January 24, 2015, 21:55:09
De 45 ,rpm uitvoering is in ieder geweldig kan ik je zeggen :-)


Over welk album heb je het precies? Cafe blue of Mythologies? Ik dacht dat van deze beide albums geen 45RPM uitvoeringen beschikbaar zijn. Heb ik het mis?

Mordante

Gisteren voor mijn verjaardag gekregen:




adventure0503

Ik heb t over het album: Mythologies.
Als deze ook de kwaliteit heeft van Cafe blue, hoort die zeker bij de verzameling.
     

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on January 24, 2015, 13:00:26
thanks!
ik ken jpc, ben er zelf ook klant...maar deze had ik over het hoofd gezien
bij deze dus meteen besteld  8)
Dat ga ik dus ook doen. Bedankt voor de tip!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Quote from: Bas Akkerman on January 27, 2015, 09:04:57
Dat ga ik dus ook doen. Bedankt voor de tip!
En gedaan. Samen met het debuutalbum van Alt-J en Nicolaas Jaars Space Is Only Noise.
Nu maar weer eens even rustig aan. :angel:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Mijn recentste aankopen:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

remco320


Quote from: Bas Akkerman on January 29, 2015, 07:14:37
En gedaan. Samen met het debuutalbum van Alt-J en Nicolaas Jaars Space Is Only Noise.
Nu maar weer eens even rustig aan. :angel:
Alt J is echt te gek. Erg mooie opname!

Bas Akkerman

Quote from: remco320 on January 29, 2015, 11:08:46
Alt J is echt te gek. Erg mooie opname!
Mooi! Mijn streven is om van de, naar mijn mening, beste albums de beste opnames op vinyl te hebben. Van Alt-J en Johnny Cash wist ik dat wel, omdat ik die al eens eerder had gehoord. Nicolas Jaar en Massive Attack zijn hoopvolle gokjes.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mordante

Quote from: Bas Akkerman on January 29, 2015, 11:51:31
Mooi! Mijn streven is om van de, naar mijn mening, beste albums de beste opnames op vinyl te hebben. Van Alt-J en Johnny Cash wist ik dat wel, omdat ik die al eens eerder had gehoord. Nicolas Jaar en Massive Attack zijn hoopvolle gokjes.

Had juist begrepen dat veel van Johnny Cash slecht is opgenomen.

Bas Akkerman

Quote from: Mordante on January 29, 2015, 16:46:53
Had juist begrepen dat veel van Johnny Cash slecht is opgenomen.
Oh. :laugh: Elke keer als ik het op een draaitafel hoor, vind ik het juist muziek voor een draaitafel. Niet hetzelfde als dat het goed is opgenomen, ik weet het.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

adventure0503

Nog nooit van Alt-j gehoord, net even geluisterd, klink zeker niet verkeerd!!
Weet iemand of de nieuwe Pink Floyd al uit is op een betere persing, (MFSL, o.i.d.)
heb deze nog niet gevonden. 

Fransosowitz

Volgens discogs zijn er twee varianten van de lp versie: eentje op het Columbia label (VS) en eentje op het Parlophone label (Europa). Of er kwaliteitsverschillen zijn tussen die twee versies weet ik niet.
Maaruh, is de lp versie van Endless river niet goed dat je om een andere uitvoering vraagt?

Bama

Al di meola-All your life LE 45rpm
Milt Jackson & Ray Charles-Meeting of the soul brothers
Rod Stewart- Very best of LE
Diana Krall -Wallflower
en omdat ik de muziek zo leuk vond van de film -Chef  ;D

Mordante

Nooit begrepen waarom Batricia Barber, Norah Jones, Diana Krall, zo populair zijn. Ik ben geen kenner van het genre maar op (smooth)jazz/pop gebied moet er toch wel beter zijn?

Cantodea

King Crimson - In the Court Of The Crimson King



King Crimson - Larks Tongues In Aspic

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Jumping Jack

Quote from: LABO on January  9, 2015, 15:44:17
Nieuw binnen  :wub:

Hoe is die Miles Davis Prestige-box? Nr. 2 komt er aan op record store day...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LABO

Quote from: Jumping Jack on January 30, 2015, 14:23:55
Hoe is die Miles Davis Prestige-box? Nr. 2 komt er aan op record store day...
Wat mij betreft zijn het stuk voor stuk pareltjes en dus een aanrader. Zal de 2e box dan ook zeker weer proberen te bemachtigen.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Quote from: LABO on January 30, 2015, 15:45:14
Wat mij betreft zijn het stuk voor stuk pareltjes en dus een aanrader. Zal de 2e box dan ook zeker weer proberen te bemachtigen.
Tempting...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Oké, ik heb de box dan maar meegenomen uit de MM  :D.

En ook nog:
- Jason Moran - Soundtrack to human motion (75y blue note)
- Jackie McLean - Let freedom ring (75y blue note)
- The Afghan Whigs - Gentlemen at 21 (rhino remaster)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Fransosowitz

Quote from: Mordante on January 29, 2015, 23:00:11
Nooit begrepen waarom Batricia Barber, Norah Jones, Diana Krall, zo populair zijn. Ik ben geen kenner van het genre maar op (smooth)jazz/pop gebied moet er toch wel beter zijn?


Vreemde uitspraak wat mij betreft... Wat is "beter" als het gaat om muziek? Ongeacht genre etc: wat iemand mooi vindt, vindt hij mooi. Ik zie niet in wat dat te maken heeft met "beter".