Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Fransosowitz

Een vraag: heeft iemand de LP van Patricia Barber - Mythologies? Op internet lees ik wat wisselende verhalen over deze plaat. Met name dat het opname niveau erg laag is waardoor ruis duidelijk hoorbaar wordt. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Ik vind de muziek op Mythologies erg mooi, maar wil natuurlijk het liefst wel een goed klinkende plaat.

kruzer

For what it's worth: ik heb de CD en deze doet alvast het prima.

gerzom

Quote from: Fransosowitz on September  8, 2014, 20:04:20
Een vraag: heeft iemand de LP van Patricia Barber - Mythologies? Op internet lees ik wat wisselende verhalen over deze plaat. Met name dat het opname niveau erg laag is waardoor ruis duidelijk hoorbaar wordt. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Ik vind de muziek op Mythologies erg mooi, maar wil natuurlijk het liefst wel een goed klinkende plaat.
Zou in iedergeval een redelijk dynamische opname moeten zijn:
http://dr.loudness-war.info/album/view/4880
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Fransosowitz

Zelf heb ik ook de cd en deze klinkt erg goed. Maar maakt helaas wel bijgeluiden doordat, denk ik, het gat niet goed in het midden zit.
De klachten van de LP gaan puur over het geluidsniveau: dat deze laag is waardoor de volumeregelaar op de versterker flink open gezet moet worden voor een mooie geluidssterkte.  En dat levert dan ruis op volgens sommigen. Maar of dat altijd zo is? Of bij bepaalde exemplaren en/of in cmbinatie met b.v. bepaalde elementen? Ervaringsberichten zijn dus welkom!  :colgate:

Eddye


Robert Plant - Lullaby.... And the Ceaseless Roar
Al een poosje geen platen meer gewassen, dus dat moest er weer eens van komen. ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bama

Nog een paar gekocht vandaag

Bama

En deze

garmtz


LABO

En ook mijn verzameling blijft groeien ondanks dat ik er ook al weer heb verkocht omdat de kwaliteit me tegenviel
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

garmtz

Die Bitches Brew krijg ik ook zeer binnenkort binnen...!

LABO

Quote from: garmtz on September 13, 2014, 23:42:48
Die Bitches Brew krijg ik ook zeer binnenkort binnen...!
Hoewel ik kant A wat minder vind dan de rest (smaak?), is het een geweldige LP
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Gisteren was dus weer lekker verslavend. Ik sta op het punt deze te kopen, maar ik kan niet zo goed inschatten of dit een beetje goede uitvoeringen zijn:

JACQUET, ILLINOIS
SWING'S THE THING
Releasedatum:
17-09-2010
Item-nr: 2667360
EAN: 4260019713865

ACID, THE
LIMINAL
4-07-2014
Item-nr: 3259933
EAN: 505095441971

ZZ TOP
TRES HOMBRES -DELUXE-
Releasedatum:
22-05-2014
Item-nr: 3254511
EAN: 0081227996994

Vooral over de laatste twijfel ik, omdat ik denk dat het een kapot geremasterde versie is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Glenn-N

Recent wat Hendrix lp's gekocht.

Verder nog Beck - Morning Phase. Prachtige persing (Pallas), kleine 200gr zelfs, speelt heel erg mooi.


lynch1979

Bat for Lashes - Two Suns

Gewoon nog in seal  :inlove:


Eddye

Quote from: lynch1979 on September 16, 2014, 18:05:11
Bat for Lashes - Two Suns

Gewoon nog in seal  :inlove:
Apart, is toch best een aardig album :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

lynch1979

Quote from: Eddye on September 16, 2014, 18:14:54
Apart, is toch best een aardig album :D

Ik ben eraan verslaafd  :blush:

Er zijn best vaak mensen die er 2 kopen en wachten tot ze meer waard zijn en dan zeker degene die in seal zit verkopen.
Ik had mazzel qua prijs....met verzenden was ik totaal €35,- kwijt.

MarcFR

Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

LABO

Nog maar een paar omdat ik de verleiding niet kon weerstaan
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

remco320

Alt-J - This is all yours  2 kleuren doorzichtig vinyl

Bama

vond haar zo leuk op north sea jazz

garmtz

Aphex Twin - Syro (3LP) en Alt-J - This is all Yours (2LP)

remco320


Quote from: garmtz on September 20, 2014, 21:22:03
Aphex Twin - Syro (3LP) en Alt-J - This is all Yours (2LP)
Haha, jij hebt de rode en de groene! Persoonlijk ben ik er nog niet uit of ik dit de betere tweede vind. Jij wel al een mening?

garmtz

Quote from: remco320 on September 20, 2014, 21:54:22
Haha, jij hebt de rode en de groene! Persoonlijk ben ik er nog niet uit of ik dit de betere tweede vind. Jij wel al een mening?

Ja, ik vind hem beter dan de eerste... Minder pakkend in eerste instantie, maar 'overall' een volwassener en gelaagder album dan de eerste.

remco320


Quote from: garmtz on September 20, 2014, 22:00:15
Ja, ik vind hem beter dan de eerste... Minder pakkend in eerste instantie, maar 'overall' een volwassener en gelaagder album dan de eerste.
Vaker draaien dus. De plaat lijkt wat rommeliger op het eerste oog/ oor. Misschien meer een groeiplaat

remco320


Quote from: garmtz on September 20, 2014, 22:00:15
Ja, ik vind hem beter dan de eerste... Minder pakkend in eerste instantie, maar 'overall' een volwassener en gelaagder album dan de eerste.
Vaker draaien dus. De plaat lijkt wat rommeliger op het eerste oog/ oor. Misschien meer een groeiplaat