Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Started by advr, June 4, 2006, 23:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patsijb

een oudje..een van Francoise Hardy

Pjotr

#3501
Weer een aantal Near Mint 2de handsjes via discogs:

Prince - Purple Rain
Sade - Diamond Life
Michael Jackson - Off the Wall
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Pjotr

#3502
Guns N' Roses - Appetite for Destruction



Betreft de originele versie met de (aanstootgevende) cover die zeer kort in omloop is geweest. De platenwinkels wilden 'm destijds niet in de schappen hebben vanwege de cover. Vandaar dat de cover met het kruis met de doodshoofden van de bandleden bij de meeste mensen bekender is. Bij die versie was de originele cover verplaatst naar de de binnenkant van de hoes.

Deze inmiddels 30 jaar oude LP stond al een tijd op mijn wensenlijst en vandaag liep ik er zowaar tegenaan in een LP winkel in Zwolle. De LP verkeert in uitmuntende staat. Ben er superblij mee!  :headbanging:
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Graphtuner

dat lijkt een zeer mooie vondst Pjotr!

Ik heb deze vorige week bij Rik Stoet meegenomen, al helemaal kapotgespeeld op cd, dus daarom ook maar op vinyl aangeschaft

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Corne H

Quote from: Pjotr on July 12, 2017, 22:59:01
Guns N' Roses - Appetite for Destruction



Betreft de originele versie met de (aanstootgevende) cover die zeer kort in omloop is geweest. De platenwinkels wilden 'm destijds niet in de schappen hebben vanwege de cover. Vandaar dat de cover met het kruis met de doodshoofden van de bandleden bij de meeste mensen bekender is. Bij die versie was de originele cover verplaatst naar de de binnenkant van de hoes.

Deze inmiddels 30 jaar oude LP stond al een tijd op mijn wensenlijst en vandaag liep ik er zowaar tegenaan in een LP winkel in Zwolle. De LP verkeert in uitmuntende staat. Ben er superblij mee!  :headbanging:

Heel gave plaat, hoe klinkt ie? Ik heb een tijdje terug een reproduktie / bootleg ? gekocht omdat ik geen originele kon vinden voor normaal geld, maar die is zeer slecht van kwaliteit.

Pjotr

Quote from: Corne H on July 13, 2017, 12:55:51
Heel gave plaat, hoe klinkt ie? Ik heb een tijdje terug een reproduktie / bootleg ? gekocht omdat ik geen originele kon vinden voor normaal geld, maar die is zeer slecht van kwaliteit.
Hij klinkt echt super! Vooral de drums en bas klinken vanaf plaat aanzienlijk beter. Bij Welcome to the Jungle is dit direct al heel goed te horen. Daar heb je veel wisselend ritme van de drums. Erg gaaf!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Corne H

 O0 , dan ga ik toch nog maar eens op zoek naar een originele uitgave !

gerwinf

#3507
Ik heb 2 weken geleden een Pro Ject platenspeler gekocht met daarbij Daft Punk - Random Access Memories. Zojuist deze platen aangeschaft:

Ella Fitzgerald And Louis Armstrong - Ella & Louis (180g)


After Midnight (remastered) (180g) (Limited-Edition)


Air - Moon Safari


Aretha Franklin - Aretha With The Ray Bryant Combo (180g) (Limited Edition


Frank Sinatra - Ultimate Sinatra (180g) (Limited Edition)


Coldplay - Ghost Stories

Fransosowitz

Nadia Reid: Listen to formation look for the signs
Imelday May: Life, love, flesh, blood

Sphinkx

Oasis - (What's the Story)Morning Glory? (Remastered) [Vinyl LP]
The Beatles - 1 (2 LP - 2015 Remaster) [Vinyl LP]
Elvis 30 #1 Hits [Vinyl LP]
The Legend Of Johnny Cash [Vinyl LP]
Adele - 19 [Vinyl LP]
Adele - 21 [Vinyl LP]
Adele - 25 [Vinyl LP]
Coldplay -   Parachutes [Vinyl LP]
Coldplay - A Rush of Blood to the Head [Vinyl LP]
Ultimate Sinatra - Best Of [Vinyl LP]

TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

patsijb

3 singles waaronder 1 van het geode doel

Nosferatu

Steven Wilson - To The Bone. 45rpm 2LP wit vinyl.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

HJ

#3512
Geweldig, gekregen!

Verstuurd vanaf mijn telefoon.

leoniehenk

pas aangeschaft wat een heerlijke plaat. Aanrader !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

leoniehenk

Quote from: hans. on August 18, 2017, 13:22:46
Geweldig, gekregen!

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Mooi man!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

leoniehenk

Quote from: leoniehenk on August 20, 2017, 12:13:38
pas aangeschaft wat een heerlijke plaat. Aanrader !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Aangeschaft via Discogs mooie platen voor weinig geld


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Erik

Van Shalamar heb ik altijd zo goed als niets kunnen vinden in tegenstelling tot andere namen uit die tijd. Terwijl Shalamar er toch genoeg gemaakt heeft.
Toch paar weken terug in een leuk zaakje in Tilburg deze plaat tegen gekomen voor een schappelijke prijs.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Alex Groningen

Toch apart een elpee op 45 toeren ipv 33.

Quote from: Nosferatu on August 18, 2017, 12:43:53
Steven Wilson - To The Bone. 45rpm 2LP wit vinyl.

Nosferatu

Quote from: Alex Groningen on August 21, 2017, 19:17:09
Toch apart een elpee op 45 toeren ipv 33.
Ik heb er al meerdere, alle re-releases van Peter Gabriël b.v.; I, II, III, IV, So, Us, Up, Passion, heb ik op 45rpm. En (meeste) met 24/96 downloads als bonus. Fleetwood Mac - Rumours net zo. Verreweg de beste versie, overtreft (IMHO) de Japanse SACD. Wel vervelend om elke 10-12 minuten de boel om te draaien dus afspelen doe ik ze nauwelijks.....

MoFi brengt ook steeds meer 45rpm vinyl uit, de nieuwste hype in vinyl-land ???
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

chansig

Quote from: Alex Groningen on August 21, 2017, 19:17:09
Toch apart een elpee op 45 toeren ipv 33.

Hierdoor schijnt het hig-end geluid/gevoel beter tot zijn recht te komen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nosferatu

Quote from: chansig on August 21, 2017, 21:51:47
Hierdoor schijnt het hig-end geluid/gevoel beter tot zijn recht te komen.  :D

Gr. Hans
Het heen-en-weer lopen om ploaties om te draaien irriteert me eerder.  :D Gelukkig hebben we ook nog van die zilveren schijfjes, die speelt een heel album in 1x af zonder om te hoeven draaien. En een constante data-snelheid i.p.v. dan achterhaalde constante toerental (en dus afnemende data) van zo'n zwarte plak. Veels beters. Ook voor dat haai-ent geluid.  :angel:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Fransosowitz

45RPM is inderdaad echt niet zo bijzonder meer. Heb in mijn collectie ook behoorlijk wat albums op die snelheid. Het vaker omdraaien van de LP vind ik niet erg. Part of the hobby.
Oa het recent aangeschafte nieuwe album van John Mayer - The search of everything is ook op 45RPM. Mooie en goed klinkende plaat trouwens!

Pjotr

#3522
Weer een aantal NM aankopen via Discogs uit 70's en 80's:

- Supertramp - Crime of the Century


- Joe Jackson - Body and Soul


- Janet Jackson - Control


- David + David - Boomtown

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Sphinkx

Iemand hier de LP gekocht van de serie Westworld - S1?

Net deze serie uitgekeken en vond het echt leuk om de talrijke klassiekers te horen via het piano systeem. Ben dan op zoek gegaan of dit in LP bestaat en dat is dus het geval. Volgens reviews op Amazon is de muziek goed op CD of MP3 maar heb maar 1 review gevonden van de Vinyl en daarvan was de kwaliteit precies minder. Iemand hier toevallig ervaring mee?
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

felix01

na +/- 35 j terug vinyl,eerste lp's
simple minds & Metallica
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,