totem forest

Started by grendel, June 3, 2006, 14:38:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

grendel

ik heb een vsa-ax10i-s en ik ben van plan om een setje nieuwe speakers te kopen, en ik wil graag vloerstaanders en ik wil beginnen met eerst 2 speakers om dan uit te breiden naar een 5.1 opstelling.
Ik heb ook al een paar luistersessies achter de rug en degene die ik er echt uit vond springen waren de totems hawk en forest.
Wat een mooi geluid zit er in die speakers, de eerste luistersessie die ik heb gehad waren 2 totems in een stereo opstelling.
Nu snap ik ook waarom sommige mensen zegen dat ze geen suround meer willen.
Maar goed ff to the point, ik kan dus niet zo veel ervaringen vinden op het forum van mensen die ook naar die speakers hebben geluisterd of die misschien wel die speakers hebben staan.

Dus mensen als jullie enige ervaring met die speakers hebben op wat voor een manier dan ook, dan zou ik dat graag van jullie horen.
Graag ook even bij vermelden op wat voor een versterker en welke speakerkabels er gebruikt zijn, want dat is ook nog iets wat ik nog erbij moet koper (speakerkabels dan he niet de versterker)

Ik zou ook nog graag willen weten waar ik nog meer naar kan luisteren in de prijsklasse van de totems en ook daavan jullie bevindingen ;D

bij voorbaat al bedankt voor jullie reply

mvg grendel


Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

Gebruiker 003

hoi,

De forest is ook één van mijn favourieten. Je moet wel effe met je versterker naar de speakers luisteren. Ik vind met name de combinatie waarmee je met twee versterkers werkt (bi ampen) bij een Forest het mooist. De combinatie met Rega versterkers is erg goed. Ik heb zo geen idee wat er goed combineert met een Pioneer amp. Wellicht iemand anders ?

groeten,

jan-rotterdam

#2
Als voormalig eigenaar van een Totem surroundset met Forest, Model-1 center en Model-1's hier wat aandachtspunten:

Forest


  • kan vrij pittig / fel in het hoog klinken, laat minder combinatie's wat versterking betreft zeer goed horen. Dus echt vooraf thuis uitproberen met je eigen versterker en bekabeling
  • Luidspreker "groeit mee" indien er hoogwaardige apparatuur wordt aangesloten, is dus zeker een luidspreker waar je heel lang plezier van kunt hebben mocht je later van apparatuur wisselen
  • Werden bij mij aangestuurd door Goldmund mono eindversterkers en Siltech bekabeling
  • Heb de Forest ook gehoord bij iemand thuis aangestuurd door een AVM versterker, ging ook goed. Tevens aansturing door Rega apparatuur, gaat ook goed maar je laat de nodige detail informatie die de luidspreker wel kan weergeven ongebruikt
  • Maak gebruik van de mogelijkheid om de luidspreker te dempen met b.v. zilverzand, de Forest heeft hiervoor een aparte ruimte beschikbaar. Resultaat bij mij was een wat strakker laag en meer gedefinieërd midden

Groeten Jan


fireman

Jan heb jij ook ervaring ( al dan niet elders ) met de hawk?

Aan wat voor ruimte ben je verbonden?

Ik speel met een naim set en scan speak speaker. -> http://my.hifi.nl/index.php?user=594
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

grendel

Quote from: karma on June  4, 2006, 09:38:10
hoi,

De forest is ook één van mijn favourieten. Je moet wel effe met je versterker naar de speakers luisteren. Ik vind met name de combinatie waarmee je met twee versterkers werkt (bi ampen) bij een Forest het mooist. De combinatie met Rega versterkers is erg goed. Ik heb zo geen idee wat er goed combineert met een Pioneer amp. Wellicht iemand anders ?

groeten,

hoi karma

ik heb al een luistersessie gehad met mijn pioneer bij mijn hifi in Nijmegen, daar heb ik geluisterd naar de hawk en de forest.
Het klonk voor mijn leek oren giga goed maar nu moet ik wel zeggen dat ze ook een hoogwaardige luidspreker kabel hebben gebruikt(1200 euro voor 1,5 m) het merk weet ik niet want ik heb eigenlijk niet verder er naar gevraagd want toen ik de prijs hoorde vond ik het wel genoeg.

Ik vond de forest net ff iets meer vol dan de hawk naar mijn gevoel met mijn pioneer.
Ik ga nog een keer luisteren maar dan met de forest in een 5.1 opstelling, ik wil natuurlijk ook weten hoe het klinkt in een 5.1 opstelling met oog op de toekomst als ik het ga uitbreiden.

Maar omdat ik me nog verder wil orienteren op de speaker markt wil ik eigenlijk weten met wat voor een merk ik de totems kan vergelijken en wat een beetje leuke kabel is voor de speakers dan wel niet voor de totems.
Ik wil best wel een beetje geld uitgeven voor bekabeling maar 1200 euro vind ik wel een beetje te ver gaan(ik heb nog steeds geen geldboompje in de tuin staan)
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

grendel

Quote from: jan-rotterdam on June  4, 2006, 12:20:21
Als voormalig eigenaar van een Totem surroundset met Forest, Model-1 center en Model-1's hier wat aandachtspunten:

Forest


  • kan vrij pittig / fel in het hoog klinken, laat minder combinatie's wat versterking betreft zeer goed horen. Dus echt vooraf thuis uitproberen met je eigen versterker en bekabeling
  • Luidspreker "groeit mee" indien er hoogwaardige apparatuur wordt aangesloten, is dus zeker een luidspreker waar je heel lang plezier van kunt hebben mocht je later van apparatuur wisselen
  • Werden bij mij aangestuurd door Goldmund mono eindversterkers en Siltech bekabeling
  • Heb de Forest ook gehoord bij iemand thuis aangestuurd door een AVM versterker, ging ook goed. Tevens aansturing door Rega apparatuur, gaat ook goed maar je laat de nodige detail informatie die de luidspreker wel kan weergeven ongebruikt
  • Maak gebruik van de mogelijkheid om de luidspreker te dempen met b.v. zilverzand, de Forest heeft hiervoor een aparte ruimte beschikbaar. Resultaat bij mij was een wat strakker laag en meer gedefinieërd midden

Groeten Jan



hoi jan

Als VOORMALIG eigenaar? Nu niet meer? was je er niet tevreden mee of heb je gewoon wat beters gevonden?
ps je maakte of maakt gebruik van siltech kabels maar wat voor een serie dan?
en kwam het door de bekabeling dat de luidspreker fel klonk of is dat gewoon een eigenschap van die speaker want met mijn luistersessie was me dat eigenlijk niet opgevallen.
::)
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

GerritZ

#6
Quote from: grendel on June  5, 2006, 22:17:02
hoi jan

Als VOORMALIG eigenaar? Nu niet meer? was je er niet tevreden mee of heb je gewoon wat beters gevonden?
ps je maakte of maakt gebruik van siltech kabels maar wat voor een serie dan?
en kwam het door de bekabeling dat de luidspreker fel klonk of is dat gewoon een eigenschap van die speaker want met mijn luistersessie was me dat eigenlijk niet opgevallen.
::)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41647.0

jan-rotterdam

Ik heb heel lang de Totem Tress en Van den Hull SCS-12 als luidspreker bekabeling gebruikt op de totem set (bi-wire, SCS-12 op het laag en de Tress op het hoog). Koste destijds ongeveer 30 euro de meter schat ik.

Op een gegeven moment Siltech gekocht en dan wordt de set echt een klasse beter, nadeel is het prijskaartje wat er aan vast hangt.

Groeten Jan

Gebruiker 003

#8
Quote from: grendel on June  5, 2006, 22:09:09
hoi karma

ik heb al een luistersessie gehad met mijn pioneer bij mijn hifi in Nijmegen, daar heb ik geluisterd naar de hawk en de forest.
Het klonk voor mijn leek oren giga goed maar nu moet ik wel zeggen dat ze ook een hoogwaardige luidspreker kabel hebben gebruikt(1200 euro voor 1,5 m) het merk weet ik niet want ik heb eigenlijk niet verder er naar gevraagd want toen ik de prijs hoorde vond ik het wel genoeg.

Ik vond de forest net ff iets meer vol dan de hawk naar mijn gevoel met mijn pioneer.
Ik ga nog een keer luisteren maar dan met de forest in een 5.1 opstelling, ik wil natuurlijk ook weten hoe het klinkt in een 5.1 opstelling met oog op de toekomst als ik het ga uitbreiden.

Maar omdat ik me nog verder wil orienteren op de speaker markt wil ik eigenlijk weten met wat voor een merk ik de totems kan vergelijken en wat een beetje leuke kabel is voor de speakers dan wel niet voor de totems.
Ik wil best wel een beetje geld uitgeven voor bekabeling maar 1200 euro vind ik wel een beetje te ver gaan(ik heb nog steeds geen geldboompje in de tuin staan)


Ik heb de Hawk ook al eerder gehoord en hij is voor mij te lichtvoetig van karakter. Mist gewoon wat impact die een grotere speaker wel kan hebben en die voor mij noodzakelijk is voor een totale muziekbeleving. Van speakers die ik ken vind ik dynaudio's het dichtst in de buurt komen van Totem speakers. Maar ook bij dynaudio's geldt dat de combinatie tussen versterker en speaker bepaald hoe het resultaat is. Het geluid kan bij een foute combinatie soms dodelijk vermoeiend klinken. Bijvoorbeeld een combinatie tussen Mark Levinson en dynaudio zoals de importeur vaak op shows toepast klinkt als het krassen met nagels over een schoolbord. Met enige aandacht voor afstemming kun je bij een combinatie tussen Rega en Totem vooral muziek horen. Ik blijf dat nog steeds één van de mooiste combinaties vinden. Dat wil overigens niet zeggen dat er geen andere combinaties mogelijk zijn.

Kabels zijn één van de mogelijkheden om de puntjes op de "i" te zetten (te tunen). Een aantal andere zaken als pole checken, netkabels, e.d. zijn wat andere voorbeelden. Het is lastig om van een afstand te zeggen wat de beste kabel is, tenzij ik al eerder precies dezelfde combinatie van jouw versterker en speakers uitvoerig aan de tand had gevoeld. Langdurig luisteren naar diverse kabels is het enige advies dat ik je kan geven. Iedere zichzelf respecterende hifizaak zal je een doos met vele kabels mee naar huis geven om te testen zodat je zelf de verschillen kunt vaststellen. Eerst de speakers kiezen die je het best vindt klinken, dan ze eerst inspelen en ze leren kennen en daarna aan kabels denken is het juiste pad om te bewandelen.

tiptop

Na mijn ondoordachte stap met een paar Daluso's ben ik nu weer op zoek naar een paar Hawks of Forests.

Weet hier iemand nog een paar te koop? (liefst Hawk ;) )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

lestat1234

Hallo allen,

Ik ben me momenteel aan het orienteren om een mogelijke upgrade stap te doen.

Ik denk er aan om mijn gehele surround set te vervangen door Totem Forest, Model one (rear en center). Als eerste stap zou ik de fronts willen aanpassen.

Op het wereld wijde web zie ik regelmatig mensen de optie tussen de modellen Hawk en Forest kiezen, maar spijtig genoeg maar zelden een uitkomst van de keuze.

Ik ben dan ook benieuwd waarom er voor een Forest gekozen wordt over de Hawk.
Zijn er "te kortkoming" welke de Forest heeft tegenover de Hawk of juist andersom.

Momenteel speel ik met een Hawk & Rainmaker (rears & center) combo.

Thanks voor de hulp!



Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega