Ervaringen met de LAT International AC-2 Powercords en de interlinks 200 en 300

Started by advr, May 7, 2006, 23:05:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sultankat

Het is net zoiets als IEC's van koper of zilver of rhodium. Altijd gaat het weer om de balans vinden tussen vloeiend en gedetailleerd/puntig. Herken helemaal de verschillen en inderdaad: soms pakt het een beter uit, soms het andere.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

texmurphy68

Quoteen ook het uitsterven van de muzieknoten duurt langer
las ik in het startartikel.

Huh? Verandert het muziekstuk ineens door een andere kabel of stekker? De laatste noot is ineens een open noot geworden? Een kabel inspelen? ('t is toch geen buizenversterker die moet opwarmen?) Als jullie kabels, stekkertjes, zuurstofarm koper, puur zilver, etc. 'testen', doen jullie dan een pure A/B vergelijking door een schakelaar om te zetten en je dus direct het verschil (als dat er al daadwerkelijk is) kunt horen tussen snoertje/stekker A en B? Of WIL men gewoon een verschil horen omdat de ene kabel een ander prijskaartje heeft dan de andere? (zo werkt de menselijke pschyche nou eenmaal)
Uiteraard is een ketting altijd zo sterk als de zwakste schakel en verhalen van mensen die een compleet aparte stroomgroep in hun meterkast laten aanleggen, speciale 'audiofiele' stoppen in hun meterkast plaatsen e.d ken ik ook. Vergeet dan ook niet de inwendige bedrading van je versterker power-aansluiting te veranderen en niet te vergeten de bedrading in je luidsprekerboxen compleet te vervangen. Het mooiste verhaal is nog van de man die de overbrugging van zijn versterker naar luidsprekerboxen met puur koper wilde uitvoeren en dus in de kruipruimte onder zijn huis voor de linkerbox 2 en voor de rechterbox 2 koperbuizen heeft gemonteerd en die, net als voor je verwarming, op de aansluithoogte van de versterker en luidsprekerboxen heeft uit laten komen, om vervolgens met een zo korrrrrrrt mogelijk stukje (dure kwaliteits)kabel (uiteraard) de boel aan te sluiten. Ook was er ooit de test van diverse soorten kabels, van doodordinair tweelingsnoer tot weet-ik-veel hoeveel euro per meter Van den Hul kabel. Van een streng van 120 koperaders in de kabel werden er 2 aders afgebroken en dus niet aangesloten en dat leverde een meetverschil op van 0,0002 dB op. (give of take a couple of zeros, bij 3dB verschil hoort het menselijk oor pas een verdubbeling in volume bijvoorbeeld) En dan durfde iemand nog te beweren dat ie het verschil hoorde. Tja..het zal best zo zijn (?) en ik ben vast sceptisch. Maar leuke verhalen levert het wel op. Discussie ook :-)
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

texmurphy68

Daar laat ik me tactisch nog even niet over uit uiteraard :-)

Eerst maar eens antwoord krijgen over de testmethodes, ervaringen, etc. Je kent het verhaal "Het haartje van de tandenborstel"?
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

texmurphy68

 :-X ik zeg nog niks. Blijft een interessant onderwerp, al zag ik dat ik dit artikel misschien moet verplaatsen naar het forum over de technische benadering van, etc.
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

dre73

dit onderwerp is al zo vaak besproken dat je voor uren leesvoer kunt vinden op het net! ;)

o,ja ik hoor ook verschillen trouwens! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

texmurphy68

Uren? Daaaaaaagen? Voors, tegens, de 'ik hoor het niet'-jes, de 'ik hoor duiiiiidelijk verschil van dag en nacht"-jes, enzovoorts.
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

dre73

zoals altijd:zelf testen in je eigen ruimte is de beste oplossing.
jij moet het betalen,dus wat de rest er van vind moet je geer r**t intereseren! ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

Quote from: texmurphy68 on November 15, 2011, 15:48:12
Uren? Daaaaaaagen? Voors, tegens, de 'ik hoor het niet'-jes, de 'ik hoor duiiiiidelijk verschil van dag en nacht"-jes, enzovoorts.
Dus ¿ Wat wil jij nou ¿


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Quote from: Xander32 on November 14, 2011, 13:31:16
Eerste indrukken:

De gehele ochtend aan het 1 op 1 vergelijken van de powercords besteed; de mkI maakt het geluid wat vloeiender, natuurlijker dan met de mkII. Maar ik heb ook het idee dat de bass wat te lijden heeft. Niet betreft de hoeveelheid maar betreft de resolutie ... Tevens maakt de mkI het geluid iets donkerder dan de mkII. Ik ben nog niet geheel overtuigd van de meerwaarde v.d. mkI t.o.v. de mkII in mijn set, wordt vervolgd!


Sander.
De mkI doet nu z`n werk achter de Velo. Komende weekend zal ik die nogmaals aan de CD-1 hangen, ben benieuwd.
Indien weer een zelfde resultaat gaat de mkI waarschijnlijk in de verkoop 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: Xander32 on November 14, 2011, 13:31:16
... de mkI maakt het geluid wat vloeiender, natuurlijker dan met de mkII. Maar ik heb ook het idee dat de bass wat te lijden heeft. Niet betreft de hoeveelheid maar betreft de resolutie ... Tevens maakt de mkI het geluid iets donkerder dan de mkII. Ik ben nog niet geheel overtuigd van de meerwaarde v.d. mkI t.o.v. de mkII in mijn set ...
Vanmorgen de LAT mk1 (netsnoer) weer achter de CD-1 gezet; een identieke ervaring als voorgaande keer. Resume; de mkI blijft achter de Velo en de mkII zowel op de CD-1 als de A5.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dre73

op sommige plaatsen werken ze inderdaad prima!
maar aan m`n stekkerblok bv,was alle dynamiek foetsie!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

Quote from: dre73 on November 18, 2011, 17:18:37
op sommige plaatsen werken ze inderdaad prima!
maar aan m`n stekkerblok bv,was alle dynamiek foetsie!
De mk-II`s geven in mijn set meer rust, meer zwart (t.o.v. een standaard snoertje), de dynamiek heeft er niet onder te lijden. De mk-I achter de bron (CD-1) geeft een wat meer vloeiend beeld maar ook rommeliger. Tevens een toename aan kwantiteit van de bass (mk-I). Echter gaat dat ten koste van de kwaliteit ...

Resume: mijn ervaring met de mk-1 op de bron, in mijn set, verschilt van die van anderen :huh2:. Mijn ervaringen met de mk-II in mijn set zijn louter posititief.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT