HDMI vs Component uitgang.

Gestart door edwinvh, april 28, 2006, 09:37:17

Vorige topic - Volgende topic

edwinvh

Hallo
Ik zit te twijfelen tussen een pioneer 585 dvd speler of een pioneer 696 (die in juni uitkomt)
Ze hebben alle 2 een component uitgang met prog scan, maar de pioneer 696 heeft ook een HDMI uitgang.
Wat zal de beste beeld kwaliteit geven ? De component uitgang of de HDMI.

Ik hoorde in de winkel waar ik hem wil halen dat component meestal beter beeld kan geven dan de hdmi.

De tv waar het op aangeloten wordt is een pioneer pdp 436 fde.

CineSmurf

Wat mij betreft is het andersom. HDMI geeft in principe beter beeld dan component, simpel gezegt hoeft er geen digitaal/analoog conversie meer plaats te vinden in je dvd speler en je projector/plasma.

Overigens denk ik dat in de praktijk je weinig verschil zal zien, mits er een goede d/a converter in je dvd speler zit.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RuudG

Yip, in principe heeft HDMI duidelijk de voorkeur. Echter er zijn apparaten met een slecht geimplementeerde HDMI uit/ingang, maar wel goede DAC's/ADC's. Dus daar zou component de voorkeur kunnen hebben.

-SR-

HDMI is inderdaad in principe beter aangezien signaal digitaal blijft tot aan projector en er dus maar 1 conversie meer plaats vind.  In het geval de DAC's van de speler beter zijn dan de ontvangende kant ligt het verhaal anders en kan component een beter plaatje geven.

Groeten,
-SR-

Roksan

In de nieuwe Stereoplay staat een tests van de 696 van Pioneer. Heeft als eerste dvd speler een 10 gekregen voor beeldkwaliteit. Ze waren er zeer lovend over. Gezien de prijs (160 euro) een koopje. Op je 436 zou ik zeer zeker voor een HDMI aansturing gaan.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO