Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sopper

#16775
Eindelijk mijn setje Lindemann ontvangen.
Musicbook 25 DSD + Musicbook 55 + Musicbook 55
Koud uit de doos al een bijzondere ervaring op mijn Harbeth M30.1  :)

Nog wel even klooien met universele AB... ook hier weer een dom systeem met next en previous input, zucht... wat is er zo moeilijk aan dedicated fixed inputs?

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Spijkie

Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

salautom

Quote from: dre73 on February 19, 2017, 22:30:47
Hoe goed zijn ze?

heel erg goed! ik wordt met de dag blijer (volgens mij zijn dit ondergewaardeerde luidsprekers, wie wil er nu pioneers in de huiskamer...)

Quote from: take5 on February 20, 2017, 08:30:14
Heel mooi! Wat voor versterking gebruik je?

Relaixed2 voorversterker en NCore NC400 eindversterkers

Quote from: Richi on February 20, 2017, 09:04:55
Mooie opstelling zo. Bij mij werkt het goed om ze iets in te draaien en de hoogte achter maximaal in te stellen en voor minimaal. Daardoor hellen ze iets naar voren en is het geluid beter op oorhoogte. Maar nogmaals, dat is bij mij het geval.

ik heb ze al wat ingedraaid, en binnenkort maar es wat finetunen (wacht nog op een vloerkleed)

sultankat

Quote from: salautom on February 21, 2017, 22:27:25
heel erg goed! ik wordt met de dag blijer (volgens mij zijn dit ondergewaardeerde luidsprekers, wie wil er nu pioneers in de huiskamer...)


Nou dat is al enige tijd geleden rechtgezet door diverse forumgenoten. Lastig blijft voor velen dat er Pioneer op staat. Voordeel daarmee: "veel voor weinig".  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HJ

Quote from: sultankat on February 22, 2017, 09:48:20
Nou dat is al enige tijd geleden rechtgezet door diverse forumgenoten. Lastig blijft voor velen dat er Pioneer op staat. Voordeel daarmee: "veel voor weinig".  ;)
Lekker belangrijk wat anderen vinden. Voor de handel mss minder interessant maar als het jouw geluid is ben je koning! [emoji6]

Mitch--

Quote from: Sopper on February 21, 2017, 19:03:50
Eindelijk mijn setje Lindemann ontvangen.
Musicbook 25 DSD + Musicbook 55 + Musicbook 55
Koud uit de doos al een bijzondere ervaring op mijn Harbeth M30.1  :)

Nog wel even klooien met universele AB... ook hier weer een dom systeem met next en previous input, zucht... wat is er zo moeilijk aan dedicated fixed inputs?



WAUW! das een mooie set zo zeg!

Heel wat om tegen op te wegen met een Linn en Devialet set, maar gaat vast lukken!


Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bama

Quote from: Sopper on February 21, 2017, 19:03:50
Eindelijk mijn setje Lindemann ontvangen.
Musicbook 25 DSD + Musicbook 55 + Musicbook 55
Koud uit de doos al een bijzondere ervaring op mijn Harbeth M30.1  :)

Nog wel even klooien met universele AB... ook hier weer een dom systeem met next en previous input, zucht... wat is er zo moeilijk aan dedicated fixed inputs?



Erg mooie set zo, geniet er van.

Cyrus·

Vandaag mijn jeugdliefde teruggekocht:



Accuphase E-206

Jaren met deze versterker gedraaid, tot verleid werd door een Croft buizenset. Gevolgd door omzwervingen langs Audio Research, Bryston, Marantz en NAD maar het bleef onrustig. De combinatie van de E-206 met mijn MC Systems M3 maakte muziek op een manier die de andere apparatuur niet liet horen.

Vandaag liep ik tegen een zwarte E-206 aan in nieuwstaat, voor een prijs die ik niet kon weerstaan. Zit nu weer heerlijk van muziek te genieten, zo lekker heeft het jaren niet geklonken.
Groeten,
Edwin

Maikel_audionerd

Quote from: CyrusOne on February 25, 2017, 00:36:10
Vandaag mijn jeugdliefde teruggekocht:



Accuphase E-206

Jaren met deze versterker gedraaid, tot verleid werd door een Croft buizenset. Gevolgd door omzwervingen langs Audio Research, Bryston, Marantz en NAD maar het bleef onrustig. De combinatie van de E-206 met mijn MC Systems M3 maakte muziek op een manier die de andere apparatuur niet liet horen.

Vandaag liep ik tegen een zwarte E-206 aan in nieuwstaat, voor een prijs die ik niet kon weerstaan. Zit nu weer heerlijk van muziek te genieten, zo lekker heeft het jaren niet geklonken.
Gefeliciteerd!
Goed om weer terug op honk te zijn  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Quote from: CyrusOne on February 25, 2017, 00:36:10
Vandaag mijn jeugdliefde teruggekocht:



Accuphase E-206

Jaren met deze versterker gedraaid, tot verleid werd door een Croft buizenset. Gevolgd door omzwervingen langs Audio Research, Bryston, Marantz en NAD maar het bleef onrustig. De combinatie van de E-206 met mijn MC Systems M3 maakte muziek op een manier die de andere apparatuur niet liet horen.

Vandaag liep ik tegen een zwarte E-206 aan in nieuwstaat, voor een prijs die ik niet kon weerstaan. Zit nu weer heerlijk van muziek te genieten, zo lekker heeft het jaren niet geklonken.
^^
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Sirius666

#16785


Kostte wat tijd en moeite bij de zoektocht naar wat nieuws maar ben nu helemaal in de wolken met deze K 100. Heerlijk innovatief, baspoortje voor, geen demping(!), gaat laaaaaaag voor het formaat en een weergave vol punch/energie. Hele kabinet doet mee met spelen, geweldig als je je oor er even op legt.

En eindelijk......nu klinkt metal pas als metal. Megadeth's Hangar 18....dynamiek van Finntroll's Svartberg....godver

Zit te genieten van oor tot oor (opperdame is niet thuis) :D

Voor als je meeleest, thnx D. ;)


sultankat

Iets rustiger dan de vorige post  ;)

Siltech Classic Anniversary 770i XLR interlinks. Nu zowel analoge interlinks als ls kabels van Siltech. Met certificaat natuurlijk, want er wordt al genoeg gerommeld met deze Nederlandse waar.......

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HJ

Quote from: sultankat on February 25, 2017, 16:47:04
Iets rustiger dan de vorige post  ;)

Siltech Classic Anniversary 770i XLR interlinks. Nu zowel analoge interlinks als ls kabels van Siltech. Met certificaat natuurlijk, want er wordt al genoeg gerommeld met deze Nederlandse waar.......
Idd, vd week geboden op een setje siltech (door mij nog nooit gebruikt... schrijft de verkoper) interlinks. Ik vraag om het type omdat dat er niet bij stond. Blijkt het om speakerkabel te gaan die naar interlink gesoldeerd is.  Ik mail de verkoper dat dat niet klopt en hij zegt doodleuk; ik schrijf toch nergens dat het originele interlinks zijn... [emoji23]

Maar SK mooie kabels[emoji106]


sultankat

Quote from: hans. on February 25, 2017, 23:47:53
Idd, vd week geboden op een setje siltech (door mij nog nooit gebruikt... schrijft de verkoper) interlinks. Ik vraag om het type omdat dat er niet bij stond. Blijkt het om speakerkabel te gaan die naar interlink gesoldeerd is.  Ik mail de verkoper dat dat niet klopt en hij zegt doodleuk; ik schrijf toch nergens dat het originele interlinks zijn... [emoji23]

Maar SK mooie kabels[emoji106]

Goed dat je zo alert bent! Ik check ook altijd alles gedegen. Het contact vooraf zegt ook al veel. Je moet alert blijven, zeker op MP. Maar mijn aankoop is deze keer bij een gedegen handelaar/verkoper. Die gaat zijn naam niet te grabbel gooien voor een setje kabels. Neemt niet weg dat ik ze zelf ga ophalen ipv laten toesturen. Het is bovendien vlakbij.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maximus_Aurelius

Quote from: sultankat on February 25, 2017, 16:47:04
Iets rustiger dan de vorige post  ;)

Siltech Classic Anniversary 770i XLR interlinks. Nu zowel analoge interlinks als ls kabels van Siltech. Met certificaat natuurlijk, want er wordt al genoeg gerommeld met deze Nederlandse waar.......

Ik kan je zeggen dat je een prachtig setje xlr kabel hebt  : :clapping:. Het is een hele mooie fantastische kabel.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: hans. on February 25, 2017, 23:47:53
Idd, vd week geboden op een setje siltech (door mij nog nooit gebruikt... schrijft de verkoper) interlinks. Ik vraag om het type omdat dat er niet bij stond. Blijkt het om speakerkabel te gaan die naar interlink gesoldeerd is.  Ik mail de verkoper dat dat niet klopt en hij zegt doodleuk; ik schrijf toch nergens dat het originele interlinks zijn... [emoji23]

Maar SK mooie kabels[emoji106]

:blink: :sly:
Wat een reactie terug van de verkoper. Een woord voor "sukkel".
Certificaat geeft niet altijd 100% garantie maar een extra tip, check het serienummer uit voorzorg nog bij Siltech. Mail het serienummer en Siltech antwoord dan of de kabel bij hun bekend is en bij hun vandaan komt. Dan heb je een extra check. ;).

Helaas zijn er vele merken waar je alert bij moet blijven, Crystal Cable is er ook een van en NordOst Norse serie. Veel wordt van de laatst genoemde mee gekloot. Van een langer exemplaar kortere versies gemaakt.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

frits marantz

Als vervanger voor mijn Sony ST 80-F deze mooie en zeer goed ontvangende Denon TU S10. Hij moet nog zijn definitieve plekje krijgen, zodra de Sony en beide Marantz MA's 500 een andere eigenaar hebben gevonden.

sultankat

Quote from: Maximus_Aurelius on February 26, 2017, 13:44:56
Ik kan je zeggen dat je een prachtig setje xlr kabel hebt  : :clapping:. Het is een hele mooie fantastische kabel.

Ja dat klopt, had 'm vroeger ook maar toen weggedaan. Nu weer terug op het vertrouwde (Nederlandse) honk.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Quote from: frits marantz on February 26, 2017, 14:48:50
Als vervanger voor mijn Sony ST 80-F deze mooie en zeer goed ontvangende Denon TU S10. Hij moet nog zijn definitieve plekje krijgen, zodra de Sony en beide Marantz MA's 500 een andere eigenaar hebben gevonden.

Uiterlijk in ieder geval een snoepje.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

frits marantz

Quote from: sultankat on February 26, 2017, 18:22:41
Uiterlijk in ieder geval een snoepje.

Qua geluidskwaliteit en ontvangst op een eenvoudige dipool hier boven zeer tevreden. :pompom:

Kwabbernoot

Na de aanschaf van mij AKG K845BT heb ik een leuk upgrade pad gevolgd voor op het werk. De lijn is nu afgemaakt met een AudioQuest Jitterbug.



Nooit gedacht dat dat ding in deze situatie zo'n enorm verschil zou maken.

De lijn is nu: Laptop - Dragon Tail - Jitterbug - Dragonfly Red - Trond (bluetooth zender) - AKG K845BT. Het kost allemaal wat bij elkaar maar ik ben érg tevreden over het geluid.

Groeten...

vergeerr72

Update rondje interlinks afgerond:
- XLO Unlimited RCA tussen platenspeler, phonoversterker en voorversterker
- XLO Unlimited XLR tussen voor en eindversterker'
- Apogee Wyde Eye Aes/Ebu tussen NAD M50 en voorversterker/dac. Nu nog rustig op zoek naar een XLO Unlimited Aes/Ebu.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Mr.M

Hmmmmm. Waar zal ik beginnen? Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

de vraag moet zijn Maz.. waar eindig je?haha

Hans47

Waar we op en gegeven  moment als onze leeftijd daar toe is, waar we allen eindigen  ;)