Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit RSV Mille

Nieuwe luidspreker kabel. Ik ben van een Audiolab Hiflex 4mm naar een Belden 10 AWG gegaan (van Blue Jeans Cable).

Het verschil is enorm. Ik heb de laatste tijd mijn set behoorlijk op de schop gehad. Ik heb de Sonos en de Metrum Quad DAC verkocht. De Sonos vond ik de wollig en de Metrum Quad DAC deed pijn aan de oren. Daarvoor in de plaats is een BlueSound Node 2 gekomen die mij veel beter bevalt.

Ook is de versterker opgewaardeerd, ik ben van een NAD (C160/C270) naar de Marantz PM11S3 gegaan. Een hele verbetering, met name in het laag merk ik dat de NAD gewoon tekort kwam.

De luidspreker is niet verandert: B&W 703 en ook de interlink van Blue Jeans is gebleven.

Allemaal stapjes vooruit maar pas in de laatste stap ineens de grote ommekeer. Moeilijk te omschrijven wat er nu ineens gebeurd is maar ik zal een poging wagen.

De muziek heeft enorm aan impact gewonnen en dat over het hele spectrum en het geluid is minder loom geworden. Ik merk dat in alles maar in het laag is dat wel het meest frappant. Er is een octaaf bij gekomen en de impact van het laag is twee keer zo groot. Dit doet zich ook voor in het midden tonen (stemmen) en in het hoog waardoor het geheel geen klankkleur meer heeft. Wel zijn alle verhoudingen ineens anders waar eerst sommige details of klanken aandacht vroegen zijn ze nu aanwezig zonder overdreven te klinken. Tja ik vergelijk het met de ISF calibrate van mijn TV. Na ISF ziet je beeld er ineens veel echter uit, je ziet iemand in de ruimte staan, details zie je nu zonder overdreven op te vallen. Dat is nu met de muziek ook. Stemmen en muziek integreren veel beter en niets springt eruit of blijft achterwege.

Een vreemde gewaarwording. Nadat ik de de nieuwe luidspreker kabel had aangesloten was het verschil direct waarneembaar, zij het dat het midden gebied wat achterbleef. Dat was na 48 uur helemaal weg en sinds die tijd luister ik naar alle muziek die er maar is. Ik ben perplex hoe groot het verschil is, dit heb ik nog nooit eerder gehoord, ook niet bij een demo in een hifi winkel. Ik hoor niet meer wat de muziek componenten doen, er is geen sprake meer van klankkleur. Beetje vreemd dat dit nu ineens zo'n enorme stap voorwaarts maakt. Blijkbaar zat het geheel te wachten op de laatste verandering, namelijk de luidsprekerkabel en is het resultaat een gelukkige optelsom van alle componenten.

Gek is nu ook dat details, ook details zijn maar veel beter waarneembaar zijn. En dat het laag ineens een octaaf verder lijkt te gaan en aan volume heeft toegenomen waardoor ook op een lager volume het laag netjes klinkt. Wel is het laag (drum, bas, .. what have you) sneller is geworden en los van elkaar is gekomen. Het plakt niet meer aan elkaar lijkt het wel.

Kortom  :pompom:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Stef

Eind vorige week beluisterd, approved en besteld : 2 x Phantom Gold/white tree, dialog en remote.  Ophalen bij BB&G op 3 september  :D
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

advr

Helaas brachten de KR 302B buizen niet wat ik gehoopt had, ze gingen gewoon kapot zullen we maar zeggen.

Dus ingeleverd en een paar 'gewone' Genalex PX300B gekocht. Dat gaat zeker goed!

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Ze gingen gewoon kapot zullen we maar zeggen.  :D

Het is maar je gewoon vindt. Maar begrijp ik het goed dat je nieuwe besteld had, deze vervolgens ging gebruiken en poef klaar ?

Ik kan me voorstellen dat je dan wel heel raar te kijken.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Quote from: advr on August 16, 2016, 19:02:12
Helaas brachten de KR 302B buizen niet wat ik gehoopt had, ze gingen gewoon kapot zullen we maar zeggen.

Niet eens een beetje vuurwerk? Das balen.

Zonder gekheid, dat is behoorlijk ruk.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

advr

Quote from: chansig on August 16, 2016, 19:04:49
Ze gingen gewoon kapot zullen we maar zeggen.  :D

Het is maar je gewoon vindt. Maar begrijp ik het goed dat je nieuwe besteld had, deze vervolgens ging gebruiken en poef klaar ?

Ik kan me voorstellen dat je dan wel heel raar te kijken.

Gr. Hans

De vroegere KR's hadden niet een hele goede reputatie v.w.b. het solderen van de gloeidraden en het alignen daarvan. Als ze het na een dag spelen nog doen dan blijft alles heel, gaan ze dan uitvallen dan is het over en uit.

ik wist dus waar ik aan begon.  :bigsmile:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

patsijb

accuphase e600 met phonocard
over 3 weken komt ze..
(voor n mooie prijs)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

patsijb

ben altijd al weggeweest van accuphase en wil terug naar geintegreerd..

eddy135

Quote from: patsijb on August 30, 2016, 15:50:43
accuphase e600 met phonocard
over 3 weken komt ze..
(voor n mooie prijs)
:worship:   :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Rusher

Quote from: patsijb on August 30, 2016, 15:50:43
accuphase e600 met phonocard
over 3 weken komt ze..
(voor n mooie prijs)
Als ik de E-600 deel op 1,621621621621622, dan ben ik met die versterker ook al tevreden. Maar een 600, poeh poeh das wel heel stabiel mooi!

bert50

Veel plezier met de E600  ik spreek uit eigen ervaring wat een wereld versterker zo mooi

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Rusher

Quote from: bert50 on August 30, 2016, 19:49:11
Veel plezier met de E600  ik spreek uit eigen ervaring wat een wereld versterker zo mooi

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk
Dan wil ik niet weten (jawel jawel jawel) wat je nu hebt, dat de 600 plaats moest maken[emoji2].

eddy135

Quote from: Rusher on August 30, 2016, 20:01:32
Dan wil ik niet weten (jawel jawel jawel) wat je nu hebt, dat de 600 plaats moest maken[emoji2].
Volgens z'n onderschrift heeft ie 'm nog steeds... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

Quote from: Rusher on August 30, 2016, 19:35:41
Als ik de E-600 deel op 1,621621621621622, dan ben ik met die versterker ook al tevreden. Maar een 600, poeh poeh das wel heel stabiel mooi!
Gelukkig; ik hoef 'm maar door 1,4778325 te delen... ;) ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Rusher

Quote from: eddy135 on August 30, 2016, 21:06:08
Volgens z'n onderschrift heeft ie 'm nog steeds... ;)
Ah, tuuuurlijk, ik verzin iets dat helemaal niet door Bert wordt gesuggereerd.

PS: kun je het onderschrift ook zien in Tapatalk voor HTForum?

Rusher

Quote from: eddy135 on August 30, 2016, 21:09:18
Gelukkig; ik hoef 'm maar door 1,4778325 te delen... ;) ;D
Effe rekenen... Zo zo, ook zo'n mooie!!!

bert50

Deze gaat niet weg of Accuphase moet in de toekomst met nog iets mooier komen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Brammus

Quote from: Rusher on August 30, 2016, 21:11:42
Ah, tuuuurlijk, ik verzin iets dat helemaal niet door Bert wordt gesuggereerd.

PS: kun je het onderschrift ook zien in Tapatalk voor HTForum?
Nope
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

eddy135

Quote from: Rusher on August 30, 2016, 21:14:17
Effe rekenen... Zo zo, ook zo'n mooie!!!
Jazeker, ook met een fijne phonokaart erin!
Gaat ook alleen maar weg voor een betere AP... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Rusher

Quote from: Brammus on August 30, 2016, 21:39:18
Nope
Thanks, dan hoef ik niet verder te zoeken in de instellingen.

Ik zag wel dat je het betreffende citaat/message kan omzetten naar de website versie. Dan is het wel te zien.

Brammus

Quote from: Rusher on August 30, 2016, 22:09:59
Thanks, dan hoef ik niet verder te zoeken in de instellingen.

Ik zag wel dat je het betreffende citaat/message kan omzetten naar de website versie. Dan is het wel te zien.
Niet dat ik het tot de bodem uitgepluisd heb hoor, maar met de standaardinstellingen zie je het iig niet.

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

robbie73

 KWI 200 amp heb m nu op proef maar deze gaat m worden

Former member 78