Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

solitaire

Sennheiser RS175 met 3mtr Chord Optichord Toslink. Aangesloten op m'n PC (alleen stereo weergave). Leuke deal gekregen voor deze koptelefoon+kabel er vervanging van m'n oude HDR130.

Voor huis-tuin-keuken gebruik ... lekker met een deuntje op de dagelijkse beslommeringen wegwerken (staat de muziek centraal gebruik ik de besnoerde Shure SRH-940)

Weg afstemmingsruis van de receiver, het pompen van de versterker na impulsgeluiden, en het trillen van onderdelen die over de loop der jaren van gebruik meer speling leken te hebben gekregen ... En klinkt ook nog eens heel behoorlijk !

Misschien dat de Toslink nog vervangen gaat worden maar da's van latere 'zorg' (heb nog niet zo lang geleden enkele van deze kabels vergeleken, maar niet deze Optichord, en toen besloten een LiFaTeC kabel aan te schaffen)


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

robbie73

toch voor een vol buis gegaan graaf

advr

Quote from: robbie73 on August 19, 2015, 12:52:24
toch voor een vol buis gegaan graaf
Gaaaaf. Veel plezier ermee. Maar uit ervaring weet ik dat dat gaat lukken! ! [emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

robbie73

Quote from: advr on August 19, 2015, 12:54:21
Gaaaaf. Veel plezier ermee. Maar uit ervaring weet ik dat dat gaat lukken! ! [emoji41]

Dank je hij speelt erg mooi op de vocals ben er erg tevreden mee

advr

Quote from: robbie73 on August 19, 2015, 13:31:25
Dank je hij speelt erg mooi op de vocals ben er erg tevreden mee
kracht genoeg. Wat voor buizen gebruik je?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Pfff, mooie versterker! Geniet er van!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Gerrit RSV Mille


Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

wil

Quote from: robbie73 on August 19, 2015, 12:52:24
toch voor een vol buis gegaan graaf
Prachtig. Komt op een foto niet tot zijn recht. Moet je zien én horen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Former member 78

Quote from: robbie73 on August 19, 2015, 12:52:24
toch voor een vol buis gegaan graaf

Je bent weer lekker op dreef, Robbie! :D

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Gerrit RSV Mille

Quote from: MechanicalAnimal on August 21, 2015, 10:40:26
Geweldig apparaat  :pompom:

heb 'm ook staan, wat een bak  :popcorn:

Hoge WAF: wow wat een mooie versterker

En: hee die gaat diep zeg!

Waren de eerste reacties.  :pompom:

MaLa

Na enkele jaren mijn XTZ's aan een oude yamaha surround gehangen te hebben vandaag eindelijk een deftige stereoversterker gekocht, namelijk een marantz pm7004.

Daarnet aangesloten en een album geluisterd, zeer tevreden ervan! Veel meer detail, een geluid dat er meer staat, stemmen klinken veel beter, kortom, een goede aankoop!

Volgende upgrade is een nieuwe bron, ik dacht zelf aan een marantz cd6005 of een ud5007, met een lichte voorkeur voor de laatste
XTZ - BK - Marantz

Marco66

#15388
Mijn eerste serieuze stereo versterker komt maandag mijn kant op!
Het is de Denon PMA-2010AE, ben erg benieuwd hoe hij de Scanspeaks gaat aansturen!

Later uitbreiden met de bijpassende streamer DNP-730AE ipv mijn huidige Squeezebox Touch.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

sultankat

Quote from: Marco66 on August 26, 2015, 09:28:02
Mijn eerste serieuze stereo versterker komt maandag mijn kant op!
Het is de Denon PMA-2010AE, ben erg benieuwd hoe hij de Scanspeaks gaat aansturen!

Later uitbreiden met de bijpassende streamer DNP-730AE ipv mijn huidige Squeezebox Touch.

Marco

Veel mooier dan zwart, vind ik iig. Gefeliciteerd.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Marco66

Quote from: sultankat on August 26, 2015, 09:32:42
Veel mooier dan zwart, vind ik iig. Gefeliciteerd.

Thanks, vind deze ook erg fraai id, ben benieuwd!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Gelijk de bijpassende cd speler maar gescoort, kon ik niet laten liggen voor deze prijs.
Is de DCD-1500AE CD/SACD Speler.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

patsijb


denoontje


OMD

#15394
Surround vaarwel gezegd en een NAD C375 met DAC besteld voor mijn KEF R700's. Ik vond deze combinatie bijzonder lekker klinken. Uiteraard ook andere versterkers beluisterd maar vond deze toch wel erg prettig in het gehoor.


Xander32

Gefeli, mooie componenten/ls. :thumbs-up:.

Zelf heb ik de stap van ht (terug) naar stereo al een jaar of 5 geleden gemaakt en daar nog geen dag spijt van gehad.

Quote from: OMD on September  2, 2015, 22:42:21
Surround vaarwel gezegd en een NAD C375 met DAC besteld voor mijn KEF R700's. Ik vond deze combinatie bijzonder lekker klinken. Uiteraard ook andere versterkers beluisterd maar vond deze toch wel erg prettig in het gehoor.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

german

Ik speel inmiddels een paar weken met Vincent SP-T800 hybride monoblokken en ben zeer onder de de indruk!
In het echt zijn ze wel flink groter dan de meeste plaatjes op het internet doen vermoeden.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

sultankat

Quote from: german on September  5, 2015, 19:54:55
Ik speel inmiddels een paar weken met Vincent SP-T800 hybride monoblokken en ben zeer onder de de indruk!
In het echt zijn ze wel flink groter dan de meeste plaatjes op het internet doen vermoeden.

Mooi design!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

eddy135

Quote from: german on September  5, 2015, 19:54:55

In het echt zijn ze wel flink groter dan de meeste plaatjes op het internet doen vermoeden.
Op m'n ipad lijken ze idd. erg klein! ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Marco66

#15399
Denon set is niet door gegaan, verkoper liet niets meer van zich horen  >:(
Nu maar ander leuk setje gescoord en ben eigenlijk wel blij, is kwa design ieg helemaal mijn ding.
Hoe het klinkt weet ik echt niet, dat gaan we maar horen vd week.

Het is de premium set van Marantz, de PM-15S1 en SA-15S1 geworden.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch