Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mitch--

#15301
Quote from: robbie73 on July  4, 2015, 14:55:58
een Melody Dark 300B aangeschaft voor op de focals

Mooi! Erg benieuwd naar de prestaties, zit met het idee van een buizenversterker te spelen voor mijn Harbeths!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

michel69

Na een heel warm ritje richting Noord Brabant staat deze beauty nu te spelen ;D



Is al een oudje maar wat klinkt dit fantastisch icm Sonus Faber  :inlove:
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

gerzom

Quote from: michel69 on July  4, 2015, 15:32:36
Na een heel warm ritje richting Noord Brabant staat deze beauty nu te spelen ;D


Is al een oudje maar wat klinkt dit fantastisch icm Sonus Faber  :inlove:
Gefeliciteerd!!!!!!!

Erg mooie combi, Electrocompaniet met SF  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


michel69

Quote from: gerzom on July  4, 2015, 15:35:57
Gefeliciteerd!!!!!!!

Erg mooie combi, Electrocompaniet met SF  ;D

Dank je Gerzom zit nu met een hele grote glimlach ondanks de hitte naar Trijntje te luisteren(Sundays in New York)maar zo heb ik mijn SF nog nooit horen zingen....ja zo kan ik het eigenlijk het beste omschrijven zijn veranderd van weergevers naar levende artiesten  ;) ;D

Ik heb de Electrocompaniet nu aangesloten als stereo amp op de SF maar zag ook op de achterkant van de EC dat hij een processor ingang heeft dat is toch hetzelfde als een HT pass Tru? en zou ik dus de EC als EV kunnen gebruken weet jij of iemand hier daar het antwoord op?
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

clockwork

Mooie aanwinsten hier...

Hier een kleine aanwinst:
Trichord Dino MKII phono amp.  Vooralsnog zonder chique PSU. Er moet wat te wensen overblijven.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

KayaRahnee

Quote from: Mitch-- on July  4, 2015, 15:25:36
Mooi! Erg benieuwd naar de prestaties, zit met het idee van een buizenversterker te spelen voor mijn Harbeths!

En ik ben benieuwd tot wat deze gedachte gaat leiden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Mitch--

Quote from: KayaRahnee on July  4, 2015, 16:55:30
En ik ben benieuwd tot wat deze gedachte gaat leiden.

Ik ook  ;) Ik mis niks op het moment maar blijf buizen zo mooi vinden dat ik er toch eens naar toe wil werken om dat te hebben, dus een leuke zoektocht in het vooruitzicht :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

KayaRahnee

Quote from: Mitch-- on July  4, 2015, 17:38:40
Ik ook  ;) Ik mis niks op het moment maar blijf buizen zo mooi vinden dat ik er toch eens naar toe wil werken om dat te hebben, dus een leuke zoektocht in het vooruitzicht :)

Ja buizen zijn wel........ G(r)aaf ...... misschien ook eens meenemen in die zoektocht.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Rudy1968

Quote from: michel69 on July  4, 2015, 15:59:09
Ik heb de Electrocompaniet nu aangesloten als stereo amp op de SF maar zag ook op de achterkant van de EC dat hij een processor ingang heeft dat is toch hetzelfde als een HT pass Tru? en zou ik dus de EC als EV kunnen gebruken weet jij of iemand hier daar het antwoord op?

Ja en ja. De L en R van de HT prepro gaat dan naar de processor ingang op joew EC.

Audiofiel

#15310
Quote from: michel69 on July  4, 2015, 15:59:09
Ik heb de Electrocompaniet nu aangesloten als stereo amp op de SF maar zag ook op de achterkant van de EC dat hij een processor ingang heeft dat is toch hetzelfde als een HT pass Tru? en zou ik dus de EC als EV kunnen gebruken weet jij of iemand hier daar het antwoord op?

Nee, dat kan niet. De processor ingang op deze EC is bestemd voor een equalizer of tape loop. Niet hetzelfde als een Unitity Gain of HT-ingang, want daarbij schakel je de geïntegreerde versterker om naar eindversterker-modus door middel van een schakelaar (of relais).

Bij de ECI-2 wordt deze 'loop' normaal kortgesloten door 2 jumpers. Je kunt dus weliswaar de voor- en eindversterker scheiden, maar als je op de processor ingang wat anders aansluit, dan kun je de voorversterker van de ECI-2 dus niet meer gebruiken... (of je moet die ook naar je surroundversterker sturen op een ingang, maar dat is het paard achter de wagen spannen).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

michel69

Quote from: Audiofiel on July  6, 2015, 13:30:43
Nee, dat kan niet. De processor ingang op deze EC is bestemd voor een equalizer of tape loop. Niet hetzelfde als een Unitity Gain of HT-ingang, want daarbij schakel je de geïntegreerde versterker om naar eindversterker-modus door middel van een schakelaar (of relais).

Bij de ECI-2 wordt deze 'loop' normaal kortgesloten door 2 jumpers. Je kunt dus weliswaar de voor- en eindversterker scheiden, maar als je op de processor ingang wat anders aansluit, dan kun je de voorversterker van de ECI-2 dus niet meer gebruiken... (of je moet die ook naar je surroundversterker sturen op een ingang, maar dat is het paard achter de wagen spannen).

Hoi Audiofiel

Ik heb hem sinds gisteren de Arcam aangesloten op de processor ingang(en idd de jumpers verwijderd)maar heb gewooon geluid zowel in stereo als in surr..
Maar als ik het goed begrijp dan laat de EC alleen maar het geluid doorgaan zonder de versterking te gebruiken van de EC?

Ik ben nog een complete leek op audio dus wellicht begrijp ik je helemaal verkeerd.
Alvast bedankt voor het meedenken ;D

Groetjes Michel,
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

felix01

nu ongeveer een weekje in mijn set!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

hifi-annemie


martin778

#15314
dCS dac is vandaag aangekomen  O0

Blijft top, zelfs na bijna 19 jaar. Hij klinkt ook veel neutraler dan de Vimak als DAC, de tweede is vooral romantischer en doet een mooi jasje om de muziek heen.

Bouwkwaliteit is volgens mij "as good as it gets" - 8x4700uF in de voeding en dan ook nog eens 5x 3300uF ernaast  :o

twani

Quote from: martin778 on July  9, 2015, 20:05:33
dCS dac is vandaag aangekomen  O0

Blijft top, zelfs na bijna 19 jaar. Hij klinkt ook veel neutraler dan de Vimak als DAC, de tweede is vooral romantischer en doet een mooi jasje om de muziek heen.

Bouwkwaliteit is volgens mij "as good as it gets" - 8x4700uF in de voeding en dan ook nog eens 5x 3300uF ernaast  :o

Ze zijn de buizen vergeten te monteren, zie lege plaatsen voor de voeten :tounge2:


Mooi ding Martin ;)

gast2018


Kingpin

Quote from: twani on July  9, 2015, 22:17:59
Ze zijn de buizen vergeten te monteren, zie lege plaatsen voor de voeten :tounge2:
Dat zijn geen voetjes voor buizen ...

@Martin, mooi hoor. Hebben ze de condensatoren in de tussentijd al vervangen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

martin778

Die zijn nog origineel. Ik heb wel gedacht om ze door Pana FC's te vervangen maar zolang hij goed speelt...

Er lijkt wel een modificatie aan uitgevoerd te zijn maar dat zal waarschijnlijk alleen dCS zelf weten. Ik las dat ze toendertijd 'last minute' mods hadden.

advr

Quote from: martin778 on July 10, 2015, 10:06:21
Die zijn nog origineel. Ik heb wel gedacht om ze door Pana FC's te vervangen maar zolang hij goed speelt...

Er lijkt wel een modificatie aan uitgevoerd te zijn maar dat zal waarschijnlijk alleen dCS zelf weten. Ik las dat ze toendertijd 'last minute' mods hadden.
Condensatoren verouderen met de tijd en als ze echt 10+ jaren zijn zul je versteld zijn van het verschil. Ook heeft de techniek in de tijd niet stil gestaan. Ik zou toch overwegen ze te laten vervangen. :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

martin778

#15320
Nou ja, het varieert enorm qua veroudering maar qua techniek ben ik 100% met je eens.
Ik heb in mijn CM eindversterker 50 jaar oude GE elco's gehad die nog steeds 100%+ waren qua ESR en capaciteit (heb een Peak ESR70 metertje).

Op zich een kleine moeite om ze te vervangen maar ik ben bang voor evt. schade door ESD, hij zit echt vol met microprocessoren.
dCS heeft echt niks meer voor die oude machines.

modde239

Een Denon Envaya DSB-200BK Bluetooth-speaker als vervanger voor mijn Bose Soundlink I waarvan de accu de geest heeft gegeven....nieuwe accu kost 99,- euries dat is 1/3 van de prijs van de Bose... :crazy:  Voor iets meer 118,- euries de Denon gekocht een topper.....beter gedetailleerd geluid minder boomerige bassen dan de Bose.....accu gaat langer mee (10 ipv 8 uur van de Bose) heeft NFC en een mogelijkheid om je smartphone op te lade via de Denon.....kortom een no brainer en dat voor iets meer dan 1/3 van de aanschafprijs van de Bose (299,- euries)....oh ja levert ook nog 4 verschillend gekleurde frontjes....me happy.... ;D

http://www.denon-hifi.nl/nl/product/bluetooth/bluetoothspeakers/dsb200

Rudy1968

Quote from: modde239 on July 10, 2015, 21:01:35
Een Denon Envaya DSB-200BK Bluetooth-speaker als vervanger voor mijn Bose Soundlink I waarvan de accu de geest heeft gegeven....nieuwe accu kost 99,- euries dat is 1/3 van de prijs van de Bose... :crazy:  Voor iets meer 118,- euries de Denon gekocht een topper.....beter gedetailleerd geluid minder boomerige bassen dan de Bose.....accu gaat langer mee (10 ipv 8 uur van de Bose) heeft NFC en een mogelijkheid om je smartphone op te lade via de Denon.....kortom een no brainer en dat voor iets meer dan 1/3 van de aanschafprijs van de Bose (299,- euries)....oh ja levert ook nog 4 verschillend gekleurde frontjes....me happy.... ;D

http://www.denon-hifi.nl/nl/product/bluetooth/bluetoothspeakers/dsb200

Super speakertje. Funky kleurtjes, bescheiden afmetingen, groots geluid.
Sinds een paar maanden zijn er een drietal in ons gezin in gebruik.  :headbanging:

Better sound through better components.

botsen

Een tweedehands Musical Fidelity X-80 versterker.

Klinkt erg lekker.

Marco66

Mooie Viablue spikes voor onder mijn Scanspeak Reference.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch