Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Bama

Quote from: Dynky on July 20, 2014, 21:05:40
volgens mij kunnen Jan & C° (BB&G) elke gewenste kleur plint leveren, die witte die ze momenteel te koop hebben staan is daar zo'n mooi voorbeeldje van  ;)

Dat is ook een optie en waarschijnlijk ook een stuk handiger, zal binnenkort eens informeren bij Jan.
Goede tip.

DofN

@Harry, Groovy en Lynch: dank jullie wel. Is handig met stofzuigen zo, en zou het laag echt iets strakker geworden zijn? :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

Zou kunnen.
Ook is een heel kleine afname van tophoog mogelijk door een iets andere afstraling.
Het geheel samen zou inderdaad hoorbaar kunnen zijn.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

RubenV.

Wat spulletjes voor mijn 2 audio streamers:
- PPA LPSU voor de audio pc (120W. dual rail, met een aansluiting voor de PPApico en een 4pins voor de processor)
- 2x PPA battery holders
- 12x Sanyo oplaadbare batterijen (hiermee voorzie ik de CFcard en SSD van schone stroom)
- 2x PPA clockmodule (om de standaard clock op het moederbord te vervangen)
- 2x nieuw ASrock moederbordje
- 2x nieuw Gigabyte moederbordje

Foto's staan inmiddels in mijn topic
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Midcall

Quote from: RubenV. on July 21, 2014, 23:27:48
Wat spulletjes voor mijn 2 audio streamers:
- PPA LPSU voor de audio pc (120W. dual rail, met een aansluiting voor de PPApico en een 4pins voor de processor)
- 2x PPA battery holders
- 12x Sanyo oplaadbare batterijen (hiermee voorzie ik de CFcard en SSD van schone stroom)
- 2x PPA clockmodule (om de standaard clock op het moederbord te vervangen)
- 2x nieuw ASrock moederbordje
- 2x nieuw Gigabyte moederbordje

Foto's staan inmiddels in mijn topic
Wel bijzonder om data-storage te voorzien van batterijen; data die, voordat het daadwerkelijk wordt afgespeeld op een plek wordt gebufferd waar gewoon een pc voeding van een paar tientjes aan hangt.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Bama

Had hem nog niet gepost hier maar bij de dynavector p75 zat een Linn LP12 met Ekos 2 arm, Trampolin 2, Valhalla en Cirkus.

fireman

Binnenkort op dit podium

Een naim UQ2 als pre en een Plinius SB-301 als poweramp [emoji41]
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

daanvanduif

Zeer mooi spul, gefeliciteerd!
Quote from: Fireman on July 22, 2014, 20:25:44
Binnenkort op dit podium

Een naim UQ2 als pre en een Plinius SB-301 als poweramp [emoji41]
Corazón

fireman

#14108
Moest wat meer vermogen hebben ipv de 2x30watt van de UQ2. Nu ruim 10x zoveel.

Heb wel ervaring met beide apparaten, dus weet wat het is. (En ik weet dat getalletjes niet altijd iets zeggen)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr

Quote from: Bama on July 22, 2014, 19:36:54
Had hem nog niet gepost hier maar bij de dynavector p75 zat een Linn LP12 met Ekos 2 arm, Trampolin 2, Valhalla en Cirkus.

Mooi hoor, zeker met een zwarte Ekos, zie je niet veel  ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alex Groningen

#14110
Quote from: Bama on July 22, 2014, 19:36:54
Had hem nog niet gepost hier maar bij de dynavector p75 zat een Linn LP12 met Ekos 2 arm, Trampolin 2, Valhalla en Cirkus.

Mooi hoor.
Wens je er heel veel uurtjes luisterplezier mee!

Robiwan

Quote from: Bama on July 22, 2014, 19:36:54
Had hem nog niet gepost hier maar bij de dynavector p75 zat een Linn LP12 met Ekos 2 arm, Trampolin 2, Valhalla en Cirkus.

sorry snap ik niet, kreeg je de LP12 erbij? :withstupid:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Mitch--

Quote from: Fireman on July 22, 2014, 20:25:44
Binnenkort op dit podium

Een naim UQ2 als pre en een Plinius SB-301 als poweramp [emoji41]

Mooi spul!

Wat ik me nu afvraag, is de UQ2 wel helemaal in de league van de Plinius? Bedoel hiermee of je wel het volle potentieel uit de Plinius haalt als je hem laat aansturen door de UQ?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

RubenV.

Quote from: Midcall on July 22, 2014, 01:36:34
Wel bijzonder om data-storage te voorzien van batterijen; data die, voordat het daadwerkelijk wordt afgespeeld op een plek wordt gebufferd waar gewoon een pc voeding van een paar tientjes aan hangt.

Uhm, nee. Die pc voeding van een paar tientjes is vervangen door een lineaire psu van een paar honderdjes  ;) Ik denk dat de geluidskwaliteit van de streamertjes je nog wel eens positief zou kunnen verrassen. Ik zou zelf wel eens willen weten hoe deze zich houden tov. een goede cd speler, zou wel een leuk idee zijn voor een shout-out.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

fireman

#14115
Ongetwijfeld dat er nog meer uit de Plinius' gehaald kan worden. Je kunt het ook zien dat ik nu alles uit de UQ2 zal halen.

Maar voor mij gaat het er met name om dat ik super veel power/controle op mijn speakers krijg. Plus een goede bediening van mijn pre + alle mogelijkheden via de n-Stream app van naim. Later kan ik weer kijken naar mogelijk een high-end voorversterker met streaming mogelijkheden + bediening met een app op iOS. Maar die zijn er nog noet. Indien wel dan mag je me dat melden.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Zijn er überhaupt hoge kwaliteit voorversterkers die streamen + analoge én digitale inputs hebben + een app op iOS hebben om het geheel te bedienen?

Een soort gelijke als de naim NAC-172xs.


De UQ2 kan ik nu mooi gebruiken en straks doorschuiven naar mijn werkkamer of naar mijn kids.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

BJF

Quote from: Fireman on July 23, 2014, 22:52:31
Zijn er überhaupt hoge kwaliteit voorversterkers die streamen + analoge én digitale inputs hebben + een app op iOS hebben om het geheel te bedienen?

Een soort gelijke als de naim NAC-172xs.


De UQ2 kan ik nu mooi gebruiken en straks doorschuiven naar mijn werkkamer of naar mijn kids.
Linn DSI/M wellicht?
NAD M10 V2
Elac FS247

fireman

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

BJF

Onder andere. Ik heb zelf de Linn Majik DSI gehad, tegenwoordig DSM geheten. Is zowel een zelfstandige versterker/streamer maar kan ook gebruikt worden als voorversterker/streamer.
NAD M10 V2
Elac FS247

Jumping Jack

Quote from: Fireman on July 23, 2014, 22:52:31
Zijn er überhaupt hoge kwaliteit voorversterkers die streamen + analoge én digitale inputs hebben + een app op iOS hebben om het geheel te bedienen?

Een soort gelijke als de naim NAC-172xs.


De UQ2 kan ik nu mooi gebruiken en straks doorschuiven naar mijn werkkamer of naar mijn kids.

De Ayon S3 doet wat je zoekt... jammer van de prijs.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

mijkie

van de week een Moon 180 MIND binnen gekregen en een paar weken terug een Lyngdorf TDAI 2170  :pompom: :pompom: :pompom:

had veel eerder een Lyngdorf moeten kopen ;D

Moon MIND heb ik gekocht, icm met een BOTW voeding,om lekker te streamen, klinkt hij lekker makkelijk, streamt zonder horten en stoten en van de app. kunnen de meeste nog wat van leren !!!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

fireman

Welke test Plinius had jij? Ook een 301?

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Quote from: Fireman on July 24, 2014, 22:01:10
Welke test Plinius had jij? Ook een 301?

Wat ik mij sterk afvraag is dat je volledig gelukkig gaat worden van de combinatie Naim (als streamer/voorversterker) met Plinius (als eindversterker) ?

Niets ten nadele van beide merken an sich, maar ik weet uit eigen ervaring dat Naim toch vaak kenmerkend is v.w.b. een slechte synergie met ander merk componenten... Zeker als deze toch wel verschillend zijn in klanksignatuur  ;)

Zelfs binnen het Naim aanbod is het absoluut geen vanzelfsprekendheid dat hun componenten goed " matchen" met elkaar. Het bewijs daarvan heb ik helaas zelf ondervonden; de combinatie van Naim V1 DAC/voorversterker + NAP 250 bleek na de inspeelperiode één van de slechtst klinkende sets te zijn die ik ooit in huis heb gehad  :-X

Het is leuk om te experimenteren en mogelijke mooie combinaties te maken, maar met een merk als Naim wordt dit haast Russische roulette...

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8