Stadium III HT Klipsch Power

Started by Stadium III, March 20, 2006, 10:43:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stadium III

Weinig tot geen klagen  ;D

als je een x wilt komen luisteren stuur je maar een PM

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Eriks

Wie weet doe ik dat wel! Ikzelf woon ook in een flat, overdag wil ik wel eens gek doen (mijn HT staat hier ook tussen) maar na het avondeten niet meer, nog nooit klachten gehad.

Nosoforos

 :D Wat vindt dat konijntje naast die apparatuur er allemaal van? Erg komisch plaatje :D

Stadium III

Quote from: Nosoforos on January  2, 2007, 16:21:08
:D Wat vindt dat konijntje naast die apparatuur er allemaal van? Erg komisch plaatje :D

hij zegt niet veel en gaat lekker liggen in zijn hok :)

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

Stadium III

#30
We hebben de 6 serie van pioneer laten omruilen voor een 7 serie

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

ProXius

Zo Rob!
Damn dat lijkt me gaaf!
Wat ziet die Quake 2 er klein uit ter vergelijking met je Stadium III!
Ik had het eigenlijk nooit eerder gehoord, een sub bij je rears. Toch lijkt me dit wel bruut klinken hoor!
Laat ons nog even weten wat je er van vind hè!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

-Freek-

Wow, ziet er echt vet uit! Hoe sluit je dat nou eigenlijk aan? High-level input op de sub?

Stadium III

Met de bijgeleverder XLR plug van rel

Rood geel en zwarte kabel zitten daaraan
Rood op L+
Geel op R+
Zwart op R-

en voor het surround idemdito

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Eriks

mooi man, leuk ook die foto met zn tweetjes ;D  dat scheelt toch wel een paar maten

Stadium III

Quote from: Eriks on February  9, 2007, 13:44:52
mooi man, leuk ook die foto met zn tweetjes ;D  dat scheelt toch wel een paar maten

Een paar  :P
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Stadium III

#36
De nieuwe foto's zijn er !!

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Stadium III

Bij deze wat reactie's van mensen die ik te gast heb gehad!!

Van het marantz Forum : Marco !

Allereerst wil ik jullie nog bedanken voor de gastvrijheid  ,het was een gezellige middag met als grootste atractie de set van Stadium III aka Rob ,ik moet zeggen dat ik nog niet zon waanzinnig fraaie HT setup gehoord heb,wat een spectakel zeg!! 
vooral de PODRACER scene heeft een hele diepe indruk bij mij achtergelaten,ik zou het thuis zo ook wel eens willen beleven,maar dan heb ik nog niet zon machtige sub die de onderste regionen zo geweldig weer kan geven,maar wat niet is kan nog komen,ik weet nu waar ik naar toe kan leven,ook de bron heeft wel een diepe indruk op mij achter gelaten (de totale setup trouwens) vooral de SACD sprak mij wel aan.
Ik vind dat Rob een mooi gebalanceerd systeem heeft,al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik persoonlijk in stereo mode de Rel ingeschakeld wat aan overkill leed tenopzichte van de AE's,maar dat is iets wat ik bijna altijd ervaar wanneer een sub mee doet in een stereoweergave, maar goed dat is wellicht van mij kant uit wel mierenneukerij ,ik ben nu eenmaal toch (wat muziekweergave betrefd) een stereo klant.

Ik ben ook erg blij dat je bij mij de HT setup een keer goed wil afregelen,ik kijk daar ook naar uit  .

greetz Marco


Ook van het marantz forum Maurice !

Ok, mijn versie van het verhaal!

Eerst met Marco afgereisd naar Tilburg, dus naar Brabo's die geen carnaval vieren 

Aangekomen op punt van bestemming, kijken we naar een hoge flat, waar dus iemand woont met een killersub. Bellen aan, stappen de lift in en komen boven. Zie ik Marco strak langs de deurenkant lopen "jaaaaa, ik heb hoogtevrees..."

We worden ontvangen door Rob, die uit voorzorg Quentin van 1 maar bij zijn ouders heeft achtergelaten. Klinkt alsog ie een onuitwisbare indruk achter wilt laten!
Binnengekomen zien we een strak en modern interieur, waar toch redelijk leefbaar een HT set staat opgesteld. Er zijn wat compromissen gesloten qua opstelling luidsprekers en stoelen.

Rob ging eerst maar eens uitzoeken hoe hij ook al weer koffie moest zetten. Het resultaat was bevredigend, dus kon ook de meet en greet vervolgd worden.
Terwijl Rob nog in de keuken was, hebben Marco en ik uitgebreid de set geïnspecteerd. Tja, moet niet kinderachtig zijn! Er is voldoende aandacht aan de set besteedt, en dat zie je oa terug in de bekabeling.

Vervolgens maar eens muziek aangezet. Hierbij zijn diverse genres aan bod gekomen, waaronder Indie, Jazz, Pink Floyd, etc. Eigenlijk vonden Marco en ik dit niet helemaal up-to-par, maar wij zijn beide eigenlijk echte stereo mensen! Wel viel op dat de set neutraal en gebalanceerd klonk. Er viel weinig aan op te merken, alleen zouden wij qua stereoperformance meer willen.
Rob zette vervolgens wat film scene's op, van oa LOTR en star wars. En toen werd pas duidelijk wat deze set echt kan presteren! De effecten vlogen om de oren, het beeld was haarscherp en de beleving was optimaal (zelf nog niet eerder elders zo meegemaakt). De lagere regionen van het audiospectrum beukten er flink op los, en ik besefte dat ik erg blij ben dat Rob niet bij mij in de flat woont! 
Het kan niet anders dan dat er minimaal 8 gezinnen mee hebben kunnen genieten (buren boven en onder, links en rechts plus de boven- en onderburen daar weer van). Rob meldde doodleuk dat hij nog nooit klachten had gehad! 

Wat mij wel opviel, was dat de toen aanwezig Rel Quake de Stadium niet kon bijbenen. Deze  produceerde een rommelig en hoorbaar laag tov de Stadium, waardoor de Quake eerder verstoorde dan aanvulde. Nadat we de Quake loskoppelde vond ik het direct al veel beter klinken, al klonken de achterste effecten iets minder vol op de monitorspeakers. Duidelijk werd dat volwaardige frequency range speakers erg belangrijk zijn bij HT.

Uiteindelijk zijn we nog wat gaan spelen met andere subs, en telkens bleek dat een sub een noodzakelijke aanvulling is voor HT. Geen enkele kon tegen de Stadium op, en upgraden van deze sub lijkt haast niet haalbaar.

Ow, wacht even, Rob heeft ons ook nog kennis laten maken met SACD, wat toch ook weer nieuwe ervaringen opleverde. Ik vond het wel raar om Norah Jones links en rechtsachter ook te horen, maar zeker bij War of the Worlds leverde dit wel een rijkere luisterervaring op!

Op de terugweg hebben Marco en ik nog het één en ander geëvalueerd. Uit onze visit bleek maar weer eens dat het erg moeilijk is om zowel HT als stereo in één set optimaal te hebben. Je zult een keuze moeten maken, en voor elk individu zullen de eisen en wensen anders zijn, waardoor ook de keuze anders zal zijn. Rob heeft gekozen voor HT, omdat hij het meest films kijkt. Wij als stereomensen vinden dit ondergeschikt aan muziek, en ikzelf accepteer dat films niet klinken zoals met een HT set wel mogelijk is.
Dus indien je een nieuwe set wilt aanschaffen, en je afvraagt of je een HT of stereoset moet nemen, ga dan bij jezelf te rade wat JIJ het belangrijkst vindt! Jij bepaalt uiteindelijk waat JIJ het meest van geniet.

Al met al weer een gezellige dag, waarbij we het uiteraard ook nog over het marantz forum hebben gehad. We zijn erg blij met de ontwikkelingen, en hopen dat we via dit medium gelijkgestemde marantzofielen op een andere manier kennis met elkaar kunnen laten maken. Informeel, gezellig en toch veel kennisoverdracht!

Maurice

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Stadium III

Nog een paar pic's !

5.2.4 Marantz Klipsch setup

ProXius

Kijk Rob, dat ziet er toch stukken beter uit :D
Ik heb, toen ik bij Rob was, ook meteen een panorama foto gemaakt.
Dit is een 'interactief' .mov bestandje wat te downloaden is.
Hier staan ze:

Panorama 1 (tip!) http://www.mediafire.com/?cjqozzjcyzi

Panorama 2 http://www.mediafire.com/?0yrmjmgm4da

Echt een aanrader!
Verder ben ik vorige week dinsdag dus bij Rob geweest, eerst daar even de welbekende scene uit film 2 van Lord of the Rings bekeken, en daarna hebben wel X-men 3 bekeken.
Hele leuke film, zeker om het eens op zo'n set te beleven!
Daarna naar Antwerpen getuft, om daar Eragon te bekijken. Die wou Rob nog graag zien, en het was toch eigenlijk wel een best gave film!
verder een hele mooie bios daar, beeld is natuurlijk heel spectaculair, maar het geluid was bij Rob mooier!

Over en uit, tot de volgende keer!  O0
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

royal d


Eriks

Ik heb Stadium III leren kennen via dit forum en hoewel ik niet zo meet&greet minded ben heb ik met Stadium wel afgesproken. Het feit dat we beiden in Tilburg wonen (op 10 minuten loop afstand !) verlaagde de drempel zodanig dat  ik overstag ben gegaan. Niet zonder spijt kan ik zeggen! De gezinssituatie en de leeftijd van de vrouw en "de kleine man" komt behoorlijk in de buurt bij mijn eigen situatie en als de gezamelijke hobby HT is, is het ijs al ver gebroken.
Fijne gastvrije mensen, en Stadium ansich heeft zich in de korte periode waarin ik hem ken opgesteld als een behulpzaam vriendelijk persoon.

Wat betreft HT, HiFi: laat ik maar aftrappen met de vreemde eend in bijt; De REL Stadium III. Ik zeg vreemde eend omdat op dit forum andere merken bassytemen duidelijk de overhand hebben. De REL heeft een diepe indruk op mij gemaakt, krachtig snel laag met voldoende kracht voorhanden om de laagste registers zonder moeite weer te geven. Wat een power! Ik ben zelfs zo onder de indruk van deze bijzettafel dat ik de jacht heb geopend naar een exemplaar voor mijzelf wat genoeg zegt denk ik.

De heldere rustige stage van de A.E.'s rondom kan ik erg waarderen, dit samengevoegd met mooie componenten van Marantz en die geweldige bijzettafel resulteert in een unieke thuisbioscoop-ervaring. Mooi beeld, mooi geluid.
Verder warm ingericht, een mooi modern interieur kortom een fijne plek om te genieten van concerten, films en CD's.

De nieuwe foto's doen de set eer aan, en de aandacht die Stadium erin heeft gestoken komt hierop heel mooi terug.

Stadium III

Quote from: D.E Yirci on February 26, 2007, 19:57:53
Mooie fotos, en die sub is idd net een bijzettafel :-X

Er is altijd groter maar dit is voor mij genoeg !!!

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

Stadium III

Ik heb niet zon geweldige camera als mister proxuis maar kan wel foto's maken van de strata II

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Dirc

nette opstelling stadium, alleen die bloemen op je subje, vergeet je die niet weg te halen als je vd week film gaat kijken? :P

Stadium III

Quote from: drukje on February 27, 2007, 09:29:25
nette ostelling stadium, alleen die bloemen op je subje, vergeet je die neit weg te halen als je vd week film gaat kijken? :P

Die trillen er niet af sub is zeer stabiel !

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

dvd-fan

 ;D Ziet er netjes uit. Je zou nog een paar data voor een meet en greet op het forum zetten. Dan zal ik mijn nieuwe subwoofer killer film meenemen nl flags of our fathers. Als ze het eiland gaat beschieten en de manschappen zitten nog onderdeks krijg je echt een paar doffe knallen. Ze zijn niet hard maar ik voelde ze wel in mijn maag.
Robin
ps Zal zelf ook een paar data zoeken om bij mij een filmpje te kijken samen met realplayer.
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Stadium III

Jo robin ik zal eens gaan kijken wat uitkomt hier en dat post ik dan wel in de M&G sectie

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

thom

heej rob

ziet er weer goed uit allemaal ;)
maar kende de foto's natuurlijk al
marantz: sr-3001 | 240 by S.B. | EQ-10
dvd: yamaha s520
proto: as-2621
kabels: VDH + zelfbouw speakers: sub/JBL Northridge E150P | kef Q9c | speaker&co rapid mk III gemodificeerd | jamo FC 4500 tv: loewe xelos