totem acoustics

Started by papa wes, March 15, 2006, 17:12:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jojet

Hallo,

Deze thread met grote aandacht gevolgd aangezien ik al jaren zeer tevreden bezitter van de Totem Arro.

Nu heb ik daar een vraagje over waar ik via internet niet zo 1-2-3 achter kom. Weet iemand of het mogelijk is de Totem Arro te bi-ampen.

Ik wil dit mogelijk gaan doen met een Arcam AVR 300 maar wil wel eerst zeker weten of dit kan.

john

jojet

ben er inmiddels achter dat het mogelijk is.


john

tiptop

Is ook logisch!
Alle Totems hebben Biwire-mogelijkheid en dus ook Bi-amping mogelijkheid. (dubbele aansluitingen.)

Sommige fabrikanten hebben de aansluitingen alleen voor de show en verbinden binnenin de aansluitingen gewoon weer door op het filter, maar Totem iig niet.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jojet

Zal inderdaad wel logisch zijn geweest maar ik ben een nitwit op dat gebied. Kom net kijken. Wist niets af van bi-wiring of bi-ampen. Okay,
toch nog een vraagje voor de zekerheid: de twee bovenste aansluitingen op de Totem zijn voor de HF en de twee onderste voor de LF (er zitten 2 x 2 aansluitingen voor de speakers boven elkaar)?


john

jojet

Nog een ander nitwit nabrandertje: de arro's zijn 4 ohm. Een (nog aan te schaffen) arcam avr 300 kan je schakelen van 8 naar 4 ohm. Dus kennelijk zou ik de Arcam op 4 ohm moeten zetten voor de aansluiting van de Arro's?

Maar wat als ik nog twee rear speakers aansluit die 8 ohm zijn? Dan zal de switch op de Arcam weer terug moeten naar 8 ohm maar gaat dat dan ten koste van de kwaliteit c.q. haal ik er niet uit wat in de Arro's zit? Moet ik dan 4 ohm rear speakers aanschaffen?

john

tiptop

1:
idd. De bovenste voor HF en de onderste voor LF (als het goed is!)
Je kan dit uitproberen door eerst alleen de bovenste aan te sluiten en te luisteren (of alleen de onderste.)
Je hoort de lagere (of hogere frequenties dan niet). Wel eerst de tussenstukjes weg halen (de metalen plaatjes die de verbinding tussen de bovenste en onderste aansluitingen zitten. Anders maakt ze beide sowieso verbinding. ;)

Betreft 8 of 4 ohm. De totems zijn makkelijk aan te sturen. Met de Arcam zal het geen probleem zijn om ze met 8 ohm aan te sturen. Eerlijk gezegd heb ik tegenwoordig niet meer van gehoord dat het zo'n verschil kan maken. Gewoon op 8 ohm laten staan is het makkelijkst en scheelt in principe niet in kwaliteit. ;)


Succes!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

lestat1234

Hallo allen,

Ik wil dit topic even kapen voor een vergelijkingsvraag.

Zijn er onder jullie vergelijkingen geweest tussen de Rainmaker Center vs Model One Signature Center?
Buiten het prijskaartje ben ik eens nieuwsgierig naar de verschillen welke men heeft ondervonden.
Wordt de Model One als de betere speaker gezien of ontloopt de Rainmaker deze nauwelijks.

Alle info is welkom en alvast bedankt,
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega