totem acoustics

Started by papa wes, March 15, 2006, 17:12:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

romulus

Quote from: kippekop on March 27, 2006, 11:26:12
Dat vind ik dus onzin, ik vind beide coldplay cd's geweldig, ondanks dat ze erg slecht zijn opgenomen. Ik kan je wel vertellen dat het een stuk scheller op die set klonken dan bij mij thuis (ik had de cd s'ochtends toevallig nog even beluisterd), ook was er een rare scheiding van hoog en laag in dit nummer. Jammer, vorige keer klonk deze totem/rega combinatie juist zo goed...

Ik vind het trouwens juist zo nep dat ze op beurzen allemaal van die rustige, goed opgenomen cd's spelen, tja daarmee laat je elke set bijna goed klinken. Heel veel cd's van mij zijn toch echt niet zo goed opgenomen maar wil ik gewoon leuk kunnen beluisteren.
Ik denk niet dat je het punt begrijpt.  Ik heb trouwens de 3 coldplay cd's en over het feit dat je ze goed vindt/kan van genieten gaat het niet  Het gaat ook niet over het feit of een "populaire" cd wordt gebruikt tijdens een audiobeurs.  Voor mij mag Frans Bauer of K3 de revue passeren, maar ik zou dan bijvoorbeeld liever de laatste cd van Rammstein horen, die overigens wel zeer goed is opgenomen. 

Het gaat hem dus louter over de opnamekwaliteit en die is voor de laatste x&y ronduit slecht.  Speel eerst bijvoorbeeld 1e nummer van parachutes (middelmatige opnamekwaliteit) en vlak erna om het even welk nummer van X&Y (slechte opname) en dan weet je wat ik bedoel. 

Als je dan als hardware verkoper/marketeer, en dat is een demoër, uit de 10001 software mogelijkheden deze cd er uit neemt, dan is dit niet de goede manier om je product in de verf te zetten.   Opsluiten moet voor mij niet  ;)
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

tiptop

Quote from: take5 on March 27, 2006, 01:17:29
@Wesley: Op hifi.nl staat al een tijd een set Sttaf te koop (Maastricht), wel in combinatie met een set Arro en een Mite-T center. Misschien kun je wat regelen??

http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi?request=detail&ad_id=94294&category_id=&sub_id=&variable_file=&page=&set=1&position=4&total_count=5&website=default&prev_action=search&session=44271e84557b2d9c



Ik ben ook nog op zoek naar een paar Staffs of Hawks, maar wat hij er voor vraagt na anderhalf jaar vind ik toch nog wel pittig. Slechts 15 % van de nieuwprijs af!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

papa wes

het waren de mahonie's dat ik geluisterd heb, die zijn wel heel mooi, en als er een lamp opschijnt, dan wordt het rood geaccentueerd. Blijven posten jongens, waar er te koop staan. Eigenlijk was ik op zoek naar een B&W 805N, maar nu zou ik deze eigenlijk ook wel eens willen horen. Ja zo blijft een mens bezig e.
Greetz me
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

kippekop

Quote from: romulus on March 27, 2006, 18:04:38
Ik denk niet dat je het punt begrijpt.  Ik heb trouwens de 3 coldplay cd's en over het feit dat je ze goed vindt/kan van genieten gaat het niet  Het gaat ook niet over het feit of een "populaire" cd wordt gebruikt tijdens een audiobeurs.  Voor mij mag Frans Bauer of K3 de revue passeren, maar ik zou dan bijvoorbeeld liever de laatste cd van Rammstein horen, die overigens wel zeer goed is opgenomen. 

Het gaat hem dus louter over de opnamekwaliteit en die is voor de laatste x&y ronduit slecht.  Speel eerst bijvoorbeeld 1e nummer van parachutes (middelmatige opnamekwaliteit) en vlak erna om het even welk nummer van X&Y (slechte opname) en dan weet je wat ik bedoel. 

Als je dan als hardware verkoper/marketeer, en dat is een demoër, uit de 10001 software mogelijkheden deze cd er uit neemt, dan is dit niet de goede manier om je product in de verf te zetten.   Opsluiten moet voor mij niet  ;)

Huh? Ik zeg juist precies hetzelfde, de cd's zijn niet goed opgenomen en dat vind ik dus géén reden om hem nou perse niet te spelen. Ik neem niet aan dat je alleen maar met supergoed opgenomen cd's wil spelen of hebt... dus zullen slecht opgenomen cd's ook goed moeten klinken op zo'n set. Ik vind het wel lef hebben om zoiets op een beurs te spelen, well done totem :) Ze speelden daarnaast heus wel wat andere goed opgenomen cd's trouwens, anders zou het inderdaad een beetje dom zijn geweest.

Quote from: take5 on March 27, 2006, 12:14:17
@ kippekop:

Hoe vind jij de Sttaf als je ze vergelijkt met je eigen 805S? Begrijp ik dat je misschien wilt overstappen naar totems of niet? Gewoon benieuwd   :)

Staffs niet gehoord helaas. Ik wil niet overstappen, maar houdt altijd mijn oren/ogen open. Ik vind de b&w 805s heel erg mijn smaak, laid-back en een stevig/gedetailleerd laag.. zou niet anders willen op dit moment (ook qua prijs... vooral in multichannel toch een dure hobby op de lange duur :P)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

take5

Quote from: tiptop on March 27, 2006, 18:26:16
Ik ben ook nog op zoek naar een paar Staffs of Hawks, maar wat hij er voor vraagt na anderhalf jaar vind ik toch nog wel pittig. Slechts 15 % van de nieuwprijs af!
Ach, het is een vraagprijs en ze staan al een tijd te koop  ::) Bovendien staat er niet bij wat de sets Arro of Sttaf los kosten. Lijkt me dat hij de speakers beter als twee sets en de losse center kan verkopen want zo'n set gaat altijd moeilijk... Je kunt hem toch mailen met een bod op de Sttafs?

take5

Quote from: weske007 on March 27, 2006, 18:55:36
het waren de mahonie's dat ik geluisterd heb, die zijn wel heel mooi, en als er een lamp opschijnt, dan wordt het rood geaccentueerd. Blijven posten jongens, waar er te koop staan. Eigenlijk was ik op zoek naar een B&W 805N, maar nu zou ik deze eigenlijk ook wel eens willen horen. Ja zo blijft een mens bezig e.
Greetz me

Hopla, een paar Mite Mahonie voor Wesley! Licht beschadigd voor E450:

http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classifieds/classifieds.cgi?request=detail&ad_id=99006&category_id=118&sub_id=1101&variable_file=default.variables&page=&set=1&position=5&total_count=382&website=default&prev_action=display_sub_list&session=44286d7118c09be8


papa wes

daar heb ik wel intresse in, maar wat presteren die mite?
Gaan die even diep als een sttaf?
Zouden die ook zo goed klinken, ik mag de serienummers natrekken via mijn winkelier, want als ze niet gekocht zijn bij joenit, dan mag ik het niet doen. Hij vertelde me als er iets aan is, dan kan ik er naar fluiten. Zal eens een mailtje sturen se.
Greetz me
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

donkey

Het is lastig een vergelijking te treffen tussen vloerstaanders (Sttaf etc) en bookshelf speakers (Mite etc).

Wel kan ik je vertellen dat je verrast zult zijn van de bas die uit de Mites komt.

Afhankelijk van je ruimte (en muziekwens) zou je kunnen overwegen een kleine sub te kunnen toevoegen (bijv. REL Quake) om de onderste regionen aan te vullen ;)

Maar om niet op de zaken vooruit te lopen: spring een hifi zaak in en laat je verrassen door de kleine dreumes die absoluut zijn mannetje staat.
. horen . zien . zwijgen .

papa wes

een subwoofer heb ik reeds, een sony, gemod door koen vaessen.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

tiptop

Quote from: weske007 on March 28, 2006, 04:54:00
daar heb ik wel intresse in, maar wat presteren die mite?
Gaan die even diep als een sttaf?
Zouden die ook zo goed klinken, ik mag de serienummers natrekken via mijn winkelier, want als ze niet gekocht zijn bij joenit, dan mag ik het niet doen. Hij vertelde me als er iets aan is, dan kan ik er naar fluiten. Zal eens een mailtje sturen se.
Greetz me

Ik kan je nu al vertellen dat ze niet ZO diep gaan als de Staffs, maar voor hun omvang is het wel zeker meer als je zou verwachten. En als je een sub al hebt, hoef je je daar ook geen zorgen over te maken. ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: take5 on March 27, 2006, 22:59:54
Ach, het is een vraagprijs en ze staan al een tijd te koop  ::) Bovendien staat er niet bij wat de sets Arro of Sttaf los kosten. Lijkt me dat hij de speakers beter als twee sets en de losse center kan verkopen want zo'n set gaat altijd moeilijk... Je kunt hem toch mailen met een bod op de Sttafs?

Natuurlijk kan ik een bieding doen, maar die zal echt veel lager liggen en zal dan nooit serieus genomen worden denk ik. (max. 55% van de vraagprijs na 1,5 jaar) ;)

Ik wacht nog wel even. Straks komt het vakantiegeld weer binnen en ik ga hopelijk eerdaags verhuizen (druk op zoek naar een huis). Dan kan ik de luidsprekers daar beluisteren, want mischien komt daar een andere wel beter tot zijn recht. Hopelijk in mei of juni al. heb ik de zomer om lekker rustig te verbouwen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

take5


tiptop

Je kan je naam beter ruilen met Searcher ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

take5

 ;D

Zoalng het er voor mezelf nog niet in zit, help ik jullie graag aan een setje Totems. Wie weet mag ik dan eens komen luisteren  ;)

tiptop

Quote from: take5 on March 29, 2006, 21:07:30
;D

Zoalng het er voor mezelf nog niet in zit, help ik jullie graag aan een setje Totems. Wie weet mag ik dan eens komen luisteren  ;)
Dat mag altijd hoor ;) Ik heb nu Totem Rokks staan.
Mooie monitoren voor het geld, maar ik wil graag vloerstaanders als fronts en dan worden de Rokks naar achteren gezet.
Als je in de buurt van Haarlem woont kan je me wel mailen.  :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

papa wes

zondag naar de beurs, en kan je geen zware korting krijgen, zoals op het autosalon.(grapje)
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

take5

#66
Quote from: tiptop on March 29, 2006, 22:03:21
Dat mag altijd hoor ;) Ik heb nu Totem Rokks staan.
Mooie monitoren voor het geld, maar ik wil graag vloerstaanders als fronts en dan worden de Rokks naar achteren gezet.
Als je in de buurt van Haarlem woont kan je me wel mailen.  :)

Woon helemaal aan het andere eind van de langste treinverbinding van Nederland  ;D Na zo'n beurs check ik altijd even wat de tweedehands "going prices" zijn van Totem speakers. Zo blijf je op de hoogte he ;) Zal zelf over een tijd nieuwe vloerstaanders kopen, en tot nu toe geniet Totem wel mijn voorkeur. [off-totem-topic]Maar wil toch ook een keer de Sonus Faber Concerto's horen.[/off-totem-topic]

papa wes

Sonus faber,is een hype. Dat begint een beetje de nieuwe b&w te worden. Ik speel namelijk ook met b&w en ik vind dit een ongelooflijk lekker geluid. Maar een mens wil soms eens iets anders.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

Audiofiel

Quote from: weske007 on March 30, 2006, 07:03:27
Sonus faber,is een hype. Dat begint een beetje de nieuwe b&w te worden.

En dan het liefst Fonus Saber met een Dynglorf of Valardin versterker, NjoeFloep cd-speler, SudOst bekabeling en een Delovyne subwoofer... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

#69
Quote from: Audiofiel on March 30, 2006, 10:01:24
En dan het liefst Fonus Saber met een Dynglorf of Valardin versterker, NjoeFloep cd-speler, SudOst bekabeling en een Delovyne subwoofer... ;D

;D Bleeeh Bleeeh  ;D
Tevredenheid!!!

take5

Quote from: Audiofiel on March 30, 2006, 10:01:24
En dan het liefst Fonus Saber met een Dynglorf of Valardin versterker, NjoeFloep cd-speler, SudOst bekabeling en een Delovyne subwoofer... ;D
Vaak wel ;) Toevallig he?  ;D

tiptop

Totem it is 8) of toch mischien de nieuwe Monitor Audio Gold serie?! ;)

Je moet een open mind blijven houden en ook een andere af en toe een kans geven ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

papa wes

Er staan totem rainmakers te koop, zou dit een goede upgrade zijn, van een b&w 603 s2? Want ik moet snel beslissen.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

Reinout

Hallo,

Ik kan de Rainmakers alleen maar aanbevelen. Ik heb zelf tot drie jaar terug gespeeld met B&W 804 Matrix. Deze heb ik verkocht en uiteindelijk heb ik 2 jaar geleden een stel Rainmakers gekocht. De Rotel versterkerset is verruild voor eenCopland CSA 28. Een prima combinatie. Nu alleen zelf aan het zoeken naar een andere cd speler als vervanging voor mijn Marantz CD63MKII ki.
Ga luisteren en laat je verrassen door het geluid.

Rein.

tiptop

Quote from: papa wes on April 30, 2006, 13:23:09
Er staan totem rainmakers te koop, zou dit een goede upgrade zijn, van een b&w 603 s2? Want ik moet snel beslissen.
En? Heb je besloten? De Rainmakers moeten als het goed is goed te combineren zijn met je Unico.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.