totem acoustics

Started by papa wes, March 15, 2006, 17:12:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papa wes

Hallo, ik kan een stel totem acoustics mite kopen, zijn dit goede speakers, aangezien ik nu een B&W 603 s2 heb. Het laag kan ik via mijn sub laten gaan, maar het gaat er vooral over dat ik bijna 200 km moet rijden om ze gaan te beluisteren. Wat is een eerlijke prijs voor deze in okkazie ? Zou dit een upgrade zijn? Ik wil een monitor die toch niet moet onderdoen voor een 603, dan ik ze evengoed houden.
Vriendelijke groeten Wesley
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

papa wes

Niemand geen ervaring met Totem acoustics
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

wil

PM jan-rotterdam even, die heeft met Totem gedraaid. Ik vind het overigens heel mooie speakers, bij elke VAD ga ik weer lonkend naar luisteren.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz

Quote from: weske007 on March 16, 2006, 06:36:43
Niemand geen ervaring met Totem acoustics
Klopt. Ik denk dat de meesten inderdaad ervaring hebben met Totem...  ::) >:D

garmtz

Quote from: weske007 on March 15, 2006, 17:12:29
Hallo, ik kan een stel totem acoustics mite kopen, zijn dit goede speakers, aangezien ik nu een B&W 603 s2 heb. Het laag kan ik via mijn sub laten gaan, maar het gaat er vooral over dat ik bijna 200 km moet rijden om ze gaan te beluisteren. Wat is een eerlijke prijs voor deze in okkazie ? Zou dit een upgrade zijn? Ik wil een monitor die toch niet moet onderdoen voor een 603, dan ik ze evengoed houden.
Vriendelijke groeten Wesley

De Mite klinkt veel opener dan de B&W, maar ook een stuk minder 'vol'. Je zult meer gaan horen, maar is de klankbalans wel naar je wens? Dat is alleen te bepalen als je ook gaat luisteren.

Grindtegel

Ik heb de model 1's van Jan Rotterdam overgenomen en draai zelf ook met Unison Research. Deze combinatie bevalt me uitstekend. Ik denk dat de Mite wel wat minder is dan de Model 1 maar maar het karakter van Totem blijven ze wel houden en die bevalt me prima. Of je er vooruit op zult gaan kan alleen jijzelf bepalen door ernaar te luisteren  :P

In combinatie met een (muzikale) sub lijkt het me echter wel zo dat het veel mooier gaat worden.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

AcornAtom

Ik draai met Totem Arro , als ik het vergelijk moet maken met B&W in de 600 serie is de keuze snel gemaakt. Naar mijn mening een wereld van verschil. Wellicht minder "vol" maar wel een heel pak muzikaler en veel meer detail en ruimtelijkheid. De Mite is naar mijn mening wel een wat meer ingetogen Totem dan bijv de genoemde model 1 . Het is in ieder geval wel een speaker waar je uren naar kunt luisteren zonder vermoeid te raken. Het probleem is zoals altijd de eigen voorkeur, als je nu helemaal weg bent van de 603 kan de Totem wellicht niet je ding zijn omdat het toch een ander karakter heeft.

Ik zou geen problemen hebben met de keuze , de 603 spreekt mij helemaal niet aan  :-X Deze blijft op alle fronten achter bij wat mij in weergave aanspreekt in vergelijking met de Totem. Ik vrees dat er dus eigenlijk maar 1 advies is , en dat is luisteren...........
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech

papa wes

ja, dan blijf ik in Belgie wel ff doorzoeken, want ze staan te koop in Nederland. Ik vind 200 Km rijden wat ver om ff te gaan luisteren en dan van een kale reis terugkomen.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

Pieter-Jan

In België zijn ze in ieder geval te beluisteren in Roeselare, maar ook bij de hoofdverdeler ( in Mechelen geloof ik ;)

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

donkey

#9
Ik heb zelf de Totem Sttaf (en heb daarvoor mijn oude B&W 604 verkocht).
Het is een kwestie van smaak, maar toen ik ze voor de eerste keer hoorde wist ik het meteen. Dit zijn ze.

De afstand is een beetje "ruk", maar het is wel het enige wat uitsluitsel kunt geven.
Als je toch een tukkie moet rijden, neem dan meteen je favoriete cds mee (doe nog even een luister sessie thuis op je huidige speakers) en mogelijk ook je eigen versterker/cd speler. Ik bedoel, als ze niet bevallen is elke uitgegeven euro zonde, toch? Maar ik ga je nu al vertellen: jij gaat verliefd worden ...

BTW: zitten er ook (goede) bijpassende stands bij? Goede stands zijn niet goedkoop!

Laat je even weten wat je ervaring was?

Succes ermee!!
. horen . zien . zwijgen .

Snowmaster

Gewoon 200 km rijden, CD's mee en luisteren.
Let ook op of de receiver qua klankkleur overeenkomt met die van jezelf.
Ook al kom je met lege handen thuis, je leert er in ieder geval veel van.

Doe niet zoals ik : ongeopende dozen meenemen en thuis gebruikte artikelen aantreffen (na 700 km) !   :-[
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

papa wes

Ik ben nu te laat, heb niet echt iets afgesproken met die persoon, dus ze zijn verkocht.
Nu heb ik er  hifi.nl zien staan voor 500 euro, de mite's. We zullen wel zien, maar ik wil ze zeker wel eens gaan horen.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

tiptop

Quote from: weske007 on March 17, 2006, 20:01:45
Ik ben nu te laat, heb niet echt iets afgesproken met die persoon, dus ze zijn verkocht.
Nu heb ik er  hifi.nl zien staan voor 500 euro, de mite's. We zullen wel zien, maar ik wil ze zeker wel eens gaan horen.
Ik heb zelf Totem Rokks, gecombineerd met een Final sub en op een AN eindversterker. (buizen)
Klinkt geweldig.
Voor het uiterlijk hoef je 't niet te doen, maar alle Totems hebben een ontzettend aanstekelijke klank.
Ze klinken trouwens ook uitstekend op transistors ;)
En idd, goede stands zijn heel belangrijk. Van Partington worden ze speciaal gemaakt voor Totem. En de spikes vervangen voor Nordost pulsarpoints scheelt ook weer een stuk.

groeten,
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

Quote from: tiptop on March 17, 2006, 20:39:18
Ik heb zelf Totem Rokks, gecombineerd met een Final sub en op een AN eindversterker. (buizen)

Hallo Fabian, het heeft zin om de Final sub eens te vervangen... Er zijn subs die zoveel beter zijn, dat is niet eens grappig...  :-X  Echt niet commercieel bedoeld, maar Final is echte de laatste sub die ik zou gebruiken...

tiptop

#14
Quote from: garmtz on March 17, 2006, 20:42:25
Hallo Fabian, het heeft zin om de Final sub eens te vervangen... Er zijn subs die zoveel beter zijn, dat is niet eens grappig...  :-X  Echt niet commercieel bedoeld, maar Final is echte de laatste sub die ik zou gebruiken...

Welke zou je aanraden dan?

Ik heb REL thuis geprobeerd en de kleine van Totem rainmaker.Dreamcatcher. De Final deed het als enige goed in mijn ruimte.

Eerdaags (ik hoop voor de herfst) ga ik verhuizen en kom ik ook in een andere ruimte natuurlijk.
Ik ga dan luisteren of het nog steeds goed klinkt.
Ik heb wel dat ie lijkt vast te lopen bij heel harde volumes, maar dat bereik ik bijna nooit. het was ook even kritisch met de interlink, maar uiteindelijk klonk het goed met een Nordost blue heaven.
Ook wil ik andere luidsprekers op de fronts en de Rokks naar de achterkanalen, en twijfel tussen Totem Staff of Hawk en de nieuwe Monitor Audio gold-lijn (nog te beluisteren)
Mischien heb ik dan geen sub meer nodig (of wel?)

Suggesties voor later zijn altijd welkom ;)

Alvast bedankt Garmt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

papa wes

Ik zou graag de nieuwprijzen eens weten van de totem monitor speakers?
Vriendelijke groeten Wesley
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

kippekop

#16
Quote from: donkey on March 17, 2006, 19:27:38
Ik heb zelf de Totem Arro's (en heb daarvoor mijn oude B&W 604 verkocht).
Het is een kwestie van smaak, maar toen ik ze voor de eerste keer hoorde wist ik het meteen. Dit zijn ze.

De afstand is een beetje "ruk", maar het is wel het enige wat uitsluitsel kunt geven.
Als je toch een tukkie moet rijden, neem dan meteen je favoriete cds mee (doe nog even een luister sessie thuis op je huidige speakers) en mogelijk ook je eigen versterker/cd speler. Ik bedoel, als ze niet bevallen is elke uitgegeven euro zonde, toch? Maar ik ga je nu al vertellen: jij gaat verliefd worden ...

BTW: zitten er ook (goede) bijpassende stands bij? Goede stands zijn niet goedkoop!

Laat je even weten wat je ervaring was?

Succes ermee!!

Er staat iets anders in je signature?? Of heb je die staffs net gekocht, vind ze zelf mooier dan de arro's...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

tiptop

Quote from: weske007 on March 19, 2006, 21:22:49
Ik zou graag de nieuwprijzen eens weten van de totem monitor speakers?
Vriendelijke groeten Wesley
Welke?
Ze hebben er verschillende.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

papa wes

Dat mogen alle prijzen zijn.
Rainmaker
Mite
Model One
Dreamcatcher
Mani-2
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc


papa wes

Thanks, nu op zoek waar ik ze eens in het weekend kan gaan luisteren. Want JOENIT is in het weekend niet open.
Mss kan ik eens polsen bij Francis van technology factory.
Teac vrds 10, Rega p3  grado gold, B&W 801 matrix, Kimber 8tc

tiptop

#21
Quote from: weske007 on March 20, 2006, 17:19:30
Thanks, nu op zoek waar ik ze eens in het weekend kan gaan luisteren. Want JOENIT is in het weekend niet open.
Mss kan ik eens polsen bij Francis van technology factory.
Op hifi.nl kan je naar "merken", dan "totem" zoeken en dan kan je de dichtsbijzijnde dealer vinden.

groeten,
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

kippekop

Quote from: lix on March 20, 2006, 13:51:27
http://www.technologyfactory.com/pricelist/Totem.pdf

Ik vind totem wel redelijk aan de dure kant hoor... die model 1 voor 2500 euro?? Dat is een kastje van 4.1 kg (alhoewel dat zeker niet alles zegt)... een b&w 805s kost evenveel, veel groter qua kastinhoud, en is qua afwerking minstens evenmooi (over de productiekosten van de losse tweeter en gebogen kast nog maar niet te spreken)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

FrankB

Quote from: kippekop on March 21, 2006, 11:07:36
Ik vind totem wel redelijk aan de dure kant hoor... die model 1 voor 2500 euro?? Dat is een kastje van 4.1 kg (alhoewel dat zeker niet alles zegt)... een b&w 805s kost evenveel, veel groter qua kastinhoud, en is qua afwerking minstens evenmooi (over de productiekosten van de losse tweeter en gebogen kast nog maar niet te spreken)

Maar ik zou de B&W nooit van m'n leven willen hebben ;)

Wat ik bedoel te zeggen is dat het gaat om hoe ie klinkt en wat je ervoor over hebt. Niet om hoeveel mooier een component lijkt te zijn afgewerkt of hoeveel geld er in de onderdelen zijn gestoken.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

kippekop

Quote from: FrenkB on March 21, 2006, 11:09:49
Maar ik zou de B&W nooit van m'n leven willen hebben ;)

Wat ik bedoel te zeggen is dat het gaat om hoe ie klinkt en wat je ervoor over hebt. Niet om hoeveel mooier een component lijkt te zijn afgewerkt of hoeveel geld er in de onderdelen zijn gestoken.

Het gaat er uiteraard altijd uiteindelijk om wat iemand er voor wil betalen (over smaak/geluid valt niet te twisten), maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat het wel heel erg veel geld is voor een speaker waar niet eens heel veel bijzonders aan is. De units zijn allebei gewoon ingekocht en lichtelijk aangepast, en de rest zal wel tiptop in orde zijn, maar een lagere kostprijs dan de b&w's (alhoewel die in grotere hoeveelheden afzetten) lijkt mij meer dan logisch gezien het gebodene...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome