Pronto Sofrware vraagjes

Started by Erik van Voorst (in memoriam), November 6, 2002, 08:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Goedemorgen,

Wie kan mij idiotproof ;D uitleggen hoe ik een button na het activeren van tekest kan laten veranderen gedurende het zenden van het commando.
Praktijk: Druk in toes "Licht aan" deze veranderd dan in "wachten aub" Ik wil dit graag gebruiken.

Mijn volgende vraag is wie stuurt mij fff zijn ccf met tv kanaal logo's ik heb nl al heel wat gedownload van RC maar dit is natuurlijk Engels en Amerikaans.

Groetjes
Ps. Waanzinnig leuk dat Prontoedit EEN MUST 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

Ik weet niet of het kan....

Misschien naar een volgend schermpje laten springen (met zelfde uiterlijk alleen dan ingedrukte knop) dan commando's versturen en daarna automatisch naar volgend schermpje springen?
Groeten, Peter

jaco

Je hebt bij een knop toch 2 icoontjes. 1 voor niet ingedrukt, en de 2e voor wel ingedrukt.
Probleem is dan dat je je vinger op de knop hebt liggen, en het misschien niet ziet ;D
Dit duurt volgens mij zolang als het commando duurt, maar weet ik niet zeker.
Op Remotecentral is dat ook wel in de voorbeelden toegepast.
Er zijn ook wel tv icoontjes op remotecentral van Duitsers en Engelsen te vinden. Daar kom je een heel eind mee. De Duitsers kijken ook via de Astra satelieten, en daar zit ook het pakket van Canal+ op. Ze zullen daar ook wel met freecams etc werken, en dus alles kunnen ontvangen.

Ik heb echter ook nog niet alle icoonjtes kunnen vinden, maar moet toegeven dat ik ook niet erg hard gezocht heb.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

Het kan ik heb al een ccf gedownload als je een paneel aanmaakt en je gaat naar properties als je op de aangemaakte button gaat staan dan zie je rechts op het scherm je button in het zwart die kan je op de een of andere manier laden met een bitmap en voorzien van tekst.
Ik heb hier al menig kwartiertje in gestoken maar krijg het niet werkende. ook het aanpassen van de "geleende "ccf die het al werkende heeft lukt me niet.
Als je wilt kan ik je de ccf wel sturen.
ALS JE HET ZIET WIL JE HET OOK OP JE PRONTO
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

Mmm. ik dacht dat die ingedrukte knop alleen gedisplayed werd als je hem echt aanraakte.. maar ik denk dat jij gelijk hebt Jaco.. en dat hij gewoon weergegeven wordt zolang er gegevens verstuurd worden..
Groeten, Peter

jaco

Ik heb dat niet, ik heb maar een 1 MB RC5000, en vind de zaak zo al langzaam genoeg. Dus niet en wel ingedrukt dezelfde bitmap. (ik zal me zelf wel weer bij de neus nemen omdat het niet geheel onwaarschijnlijk is dat ook dezelfde bitmap domweg opnieuw ingeladen wordt als je de knop indrukt - dat zou ik zelf wel zo programmeren, lekker uniform opgelost)

Als je in prontoedit een knop maakt, en daar bitmaps aan wilt hangen, is de knop in de emulator alleen maar zichtbaar als er ook een actie aangehangen wordt.
Verder moet je met je bitmaps natuurlijk rekening houden met de bitmap grootte.
Je hebt overigens 4 mogelijk bitmaps, toetsen kunnen ook nog geselecteerd of niet geselecteerd zijn. Misschien dat je daarmee de fout ingaat ?

En ik wil het dus niet Erik !!

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Hoi Erik,

Ik ben nog bezig met het maken van een 'zender' CCF voor mijn ProntoPro. De logo's liggen al klaar die mag je hebben.

Mail me maar op [email protected]


Groet,
Rob


Erik van Voorst (in memoriam)

PM,

Ik heb ook een monochrome Pronto zou jij mij de zwart/wit versie van de tv logos van Robbo kunnen sturen.
Ik heb geen notie hoe ik dat voor mekaar krijg.
Als je mijn ccf wilt zien mail ik hem je even.

[email protected]

Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

PM

ok ik kan je de logo's sturen zoals ik ze nu heb...
maar die van Rob zijn mooier.. als ik die in z/w (4 grijstinten eigenlijk) heb zal ik deze allemaal even sturen..
samen met mijn CCF..
Kan een paar dagen duren.. ik weet niet zeker of ik vanavond tijd heb...
Groeten, Peter

jaco

Ik heb ze haast allemaal kunnen vinden via remote central.
Alleen brt1 en 2 heb ik dacht ik niet.
Er staan in een sub sectie een paar files met letterlijk honderden bitmapjes voor tv zenders. Zowel uit USA, Duitsland als UK.
In de Duitse en Engelse zou je haast alles moeten kunnen vinden aangezien die ook naar de Astra sateliet kijken.

Lijkt me sneller dan kleuren bitmaps om gaan zetten in 4 grijstinten. Verder is het niet onlogisch dat de kleuren bitmaps mooier zijn met 256 kleuren. Ik betwijfel overigens of je met omzetten wel een erg mooie bitmap krijgt.
Ik moet vandaag werken tot rond 00:00 vanavond, dus heb geen tijd, maar zou morgenmiddag je wel mijn collectie kunnen sturen als je zo lang kunt wachten.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

PM

mischien kan iedereen zijn CCF posten?
je mag files van max 900 kb attachen.. dus moet lukken..
anders moet je hem naar iedereen mailen als er meer belangstellenden zijn..
Groeten, Peter

PM

Ok. ik heb de zenderlogo's van Rob snel even naar 4 kleurs-grayscale omgezet.
Verder heb ik mijn ccf bijgevoegd waar je ook de logo's uit kan halen als je wilt.

Succes
Groeten, Peter

jaco

Dank je wel.
Ik had er toch een paar niet. Die kan ik nu mooi in mijn toetsjes plakken.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

#13
Ondanks dat deze topic al een maand oud is (beter laat dan nooit) :-[ :

Mijn pronto.ccf, screen grab van prontoedit met de schermpjes, en een scan van de pronto zelf (inc. de meeste nederlandse kanalen) staan op mijn web pagina.
sommige kanaal buttons heb ik zelf gemaakt met photoshop (V8 en Yorin).

http://www.xs4all.nl/~etmriwi/ht/pronto.htm

Richard.