VOX 200 KE maar dan cremona-achtig verkocht!!!

Gestart door franks, februari 23, 2006, 23:02:06

Vorige topic - Volgende topic

FrankB

Ik kom graag bij je luisteren als ze af zijn. Erg mooi werk!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Citaat van: FrankB op augustus 23, 2006, 10:29:40
Ik kom graag bij je luisteren als ze af zijn. Erg mooi werk!

dit zou ik ook wel eens willen horen ja... :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

franks

3 keer is scheepsrecht: dit geldt dus ook voor de skaileren bekleding van mijn baffles, ze waren klaar, maar er zat een kleine beschadiging op en op alletwee zat een horizontale vouw.
Tot overmaat van ramp is er vorige week een omgevallen met als gevolg een beschadiging.
Hierop besloten om een nieuwe bekleding aan te brengen, dit was goed gelukt, maar weer zo'n vervelende vouw(door niet nadenken ::)) en kleurverschil.
Vandaag toch maar besloten om ze allebei opnieuw te bekleden en nu zien ze er prima ,zonder fouten,vouwen en kleurverschillen uit, mede dankzij mijn buurman. ;D

De filters zijn ook klaar om ingebouwd te worden, nu rest nog het bepalen van de BR-pijp, hier heb ik wat hulp bij nodig.
Ik heb met winisd bepaald dat voor een visaton Al200 met een kast van ongeveer 42-43 liter, een frequentie van 35 hz, ongeveer een pijp nodig is, tussen de 17 en 18 cm, met een diameter van 70 mm.
Deze diameter zou volgens speakerland voldoende groot zijn.

Alleen weet ik niet of ik het in winisd goed gedaan heb omdat ik er geen ervaring mee heb.

help

Op de foto kun je zien dat de br pijp van dik kunststof is, ik gebruik een taps toelopend stuk buis wat over de cilindrische buis kan schuiven zodat ik kan experimenteren met de lengte(op de foto is die buis nog wel veel te lang)

groet frank

advr

allemachtig, dit zit er nu wel prachtig uit, al het werk heeft dus wel degelijk zijn zin gehad ;D ;D

zeer mooi!! ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

mluyben

dat zwarte rubber waar je het over hebt, wat is dat voor spul? een soort plakrubber?
En waar kun je het evt krijgen?
Voor je bas reflex pijp zou ik ok eens gaan kijken naar het Visaton programma Boxsim, daar zit nu een leuk berekings programma bij voor basreflex pijpen.

mikeske

je speakers worden steeds maar mooier, ben echt benieuwd naar het resultaat  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

franks

Na het polijsten van de kasten met korrel 220, 600 en 1200, heb ik de eerste drie lagen danish oil aangebracht, dit geeft al een mooie diepte werking maar ik heb nog een aantal lagen te gaan.
De filters heb ik met kunststof klitteband in de kasten gehangen, later worden ze nog opgesloten met wat stukken pritex zodat ze goed gefixeerd zitten en later eventueel nog makkelijk demontabel zijn.
ik probeer 3x per dag een laagje olie aan te brengen(en meteen weer uit te wrijven), zo ben ik na een dag of 4 klaar en kunnen de baffles erin gelijmd worden, het einde is in zicht!!

groet frank

franks

De 8e laag olie zit er nu op, ik heb de 1e t/m de 4e laag met een doek opgebracht, de 5e t/m de 7e laag met schuurpapier P1200, en de 8e laag met scotch brite, deze laag heb ik in tegenstelling tot alle adere lagen niet na enkele minuten verwijderd met een doek.
Morgen vroeg kijken hoe het nu opdroogd, ik probeer zo een wat dikkere laag te creeren, de tekening van het hout wordt bij iedere laag mooier, en ik ga zeker 10 lagen aanbrengen.

De baffles heb ik vanavond ook onder handen genomen, al het overtollige skaileer is verwijderd en aan de binnenkant heb ik nog een laagje loodbitumen aangebracht, morgen komt daar nog wat ondertapijt overheen en dan is het zover dat alles klaar is om in elkaar gelijmd te worden.
Waarschijnlijk zal het zaterdagmiddag zijn voordat de eerste baffle in de kast wordt gelijmd en dan zaterdagavond de tweede.
Dat betekent dus dat ik zondag kan gaan luisteren :-\, ik heb me er op voorbereid dat dit misschien wel tegen kan vallen omdat ik nog de juiste afstemming moet zien te vinden voor de BR-pijp en de hoeveelheid dempingsmateriaal, maar dat mag de pret niet drukken ;D

Groet Frank

franks

Eindelijk is het dan zover, gistermorgen de eerste baffle in de kast gelijmd en na het voetbal van de jeugd was hij uitgehard.
De drivers heb ik er daarna ingesoldeerd en het proefdraaien op een oude versterker kon beginnen ;D ;D.
Ik heb alleen de midden en hoge tonen proefgedraaid op mijn oude versterker in mijn werkplaats, de woofer heb ik er nog even uitgelaten zodast ik wat meet grip had om de kast te tillen voor het transport naar de woonkamer :P.
Voor de tweede kast heb ik hetzelfde ritueel gevold en over het resultaat kan ik alleen maar positief zijn :D.

Het hoog klinkt veel gedetailleerder als in de vorige vox-kasten, het laag is veel strakker, over het middentoongedeelte kan ik nu nog niet oordelen omdat ik daarvoor nog te weinig geluisterd heb en om dat ik met mijn oren de grens tussen laag/midden em midden/hoog niet goed kan aangeven, maar dat komt na veel luisteren nog wel.

Nu komt het finetunen van de kast met de hoeveelheid demping, ik begin met geen dempingsmateriaal in de kasten en zoals het nu klinkt ben ik al zeer tevreden.
De oude vox kasten zaten helemaal vol met dempingsmateriaal, anders was het meer een plok-bas, maar nu klinkt het met lege kaste al prima, waarschjnlijk toch de vorm van de kasten.
De lengte van de BR-pijp is nu iets van 20 cm, hier ga ik deze week mee  experimenteren.

Groet frank

franks

Groet Frank

R

In een woord.... WOW. Ongelooflijk mooi gedaan.

Proficiat O0

Sander Sassen

Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Martijn M

Dutch & Dutch

bmateijsen

Ik vind ze heel gaaf! Maar hoe klinken ze?? Ben je helemaal tevreden?

robbiedobbie

ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe ze klinken!

meenemen naar zelfbouw audio dag volgend jaar  ???
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

BernHardN

erg mooi, eidelijk kan je weer luisteren  dubbel genieten van het geluid en je eigen creatie

:o

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Edo

Complimenten Frank. Ziet er super uit.
Mag je trots op zijn.

M.v.g.
Edo

Kijk ook eens op het Zelfbouwaudio forum:
http://www.zelfbouwaudio.nl

blue-eyes

Geweldig! Ik wilde dat ik ook twee van zulke rechterhanden had ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

bassmotion

Echt heel errug mooi 8). Misschien is de vraag al gestelt, maar wat wegen deze jongens eigenlijk??

mvg Raul

franks

Dank voor alle complimenten, ben zelf ook erg tevreden over het resultaat, voor mij was de uitstraling van de kasten het hoofddoel, over het geluid van de oude voxen was ik al tevreden.
Door alle verbeteringen die ik in de kasten heb aangebracht (vorm, gewelfde mt-behuizing, betere interne bekabeling, filteraanpassing, gewicht), kon het niet anders zijn dat de kwaliteit van de weergave beter zou worden.
Ik heb tot nu toe niet de tijd gehad om veel te luisteren, maar wat ik tot nu toe gehoord heb is alleen maar positief!

Het liefst zou ik mij kasten een keer willen laten meten met een meetmicrofoon, zodat eventuele mankementen aan het filterontwerp aan het licht zouden komen zodat ik dit nog zou kunnen aanpassen/modificeren, maar ik ken verder niemand die hier bekwaam in is,en hier de apparatuur voor heeft.

Alle hulp hierin is welkom!!

Verder heb ik vandaag mij werkplaats opgeruimd, het ziet er nu wel erg leeg uit ???

Groet Frank

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Raphie

JBL PRX Power!

mluyben

Ziet er errruug goed uit  8)
Niemand gelooft je nog als je zegt dat het een Visaton VOX is...
knap gedaan!

fgroen

Supervet!

Leuk om na al die foto's van het "object under construction" ze af in de leefruimte te zien staan.

Ga je nog frontjes maken, of blijven ze zo?
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.