Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Graphtuner

iemand interesse in een HDMI module? betreft de niet 4K versie wel.
Ik ga ze toch niet inbouwen in mijn toestel wegens amper interesse in het video gedeelte eigenlijk...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jules5235

Kan mij iemand adviseren hoe ik 2 BW1 subs kan aansluiten op de TDAI2170?
Uiteraard moeten de DP1's ook aan de tdai.

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk


DofN

#1352
Leuk hoor, zo'n set!

Je ziet links een kader met daarin 2x2 Analog in. Daarnaast zie je een kader "output". Die zijn voor de subwoofers.  Rechter BW1 op rood, Links op wit.
De DP1 gaan via de luidsprekerklemmen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jules5235

OK thanks,

ik moet dan dus mbv een y-splitter aan de subkabel de BW1's voeden?
Ivm met mijn werk ga ik veel pendelen tussen mijn thuis-woning en werkwoning. Ook in de werkwoning wil ik behoorlijk stereogeluid. Vandaar ben ik een 2e set bij elkaar aan het zoeken. Vandaag een 2e hands tdai gekocht en ook deze overjarige speakerset. Mooie prijs van Hans Audio. Ik ben er blij mee.



Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk


mijkie

je hoeft geen y-splitter te gebruiken, de Lyngdorf heeft 2 uitgangen en op je sub, gebruik je de mono-ingang
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Jules5235

Quote from: mijkie on November  4, 2017, 18:04:18
je hoeft geen y-splitter te gebruiken, de Lyngdorf heeft 2 uitgangen en op je sub, gebruik je de mono-ingang
Ik ben bang dat ik het niet begrijp. De BW1 heeft geen mono ingang. Er zijn 2 reguliere luidspreker ingangen. Rood en zwart dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk


Dirk

de Lyngdorf BW-1 is een passieve sub(speaker) waarvoor je maw nog een aparte eindversterking nodig hebt.
dwz dat je dus toch een extra amp zal moeten aanschaffen, want je TDAI kan slechts 1 speaker-paar aansturen, in jouw geval logischerwijze de DP1-set
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

Aii, ik wist niet dat de BW1 een passieve sub is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dirk

1e generatie speakers van Lyngdorf, en het is strikt gesproken zelfs geen sub want hij speelt vrij hoog (qua freq.) mee
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

Dat wist ik dan weer wel maar boundary woofer is weer zo'n gedoe om te tikken. :yinyang:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Dat wist ik ook niet .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Dirk

die jeugd van tegenwoordig ook hé... :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Spijkie

Quote from: Graphtuner on October 30, 2017, 15:02:31
iemand interesse in een HDMI module? betreft de niet 4K versie wel.
Ik ga ze toch niet inbouwen in mijn toestel wegens amper interesse in het video gedeelte eigenlijk...

Hallo graphtuner, zet t anders in de marktsectie te koop dan krijg je wellicht wat meer reactie.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Dirk

Quote from: Jules5235 on November  4, 2017, 17:56:12
OK thanks,

ik moet dan dus mbv een y-splitter aan de subkabel de BW1's voeden?
Ivm met mijn werk ga ik veel pendelen tussen mijn thuis-woning en werkwoning. Ook in de werkwoning wil ik behoorlijk stereogeluid. Vandaar ben ik een 2e set bij elkaar aan het zoeken. Vandaag een 2e hands tdai gekocht en ook deze overjarige speakerset. Mooie prijs van Hans Audio. Ik ben er blij mee.

en...speelt het ondertussen al?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jules5235

Quote from: Dynky on November 18, 2017, 11:15:12
en...speelt het ondertussen al?
Nee, spullen staan allemaal in de opslag. Ik kon de verleiding niet weerstaan toen ik 'n sda2400 voor een spectaculaire prijs tegenkwam.[emoji16]
Inmiddels is het budget om de woning in te richten wel zo'n beetje op.
Dat is de nieuwe uitdaging.


Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk


Graphtuner

ik heb ook zicht op een 2400... en twijfel keihard. Volgens de ene amper hoorbaar en zeker niet nodig... volgens anderen een prachtige verbetering.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Jumping Jack

Kun je niet overeenkomen om de versterker een tijdje te proberen, een weekje ofzo?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

W.Otter

leuk handigheidje: ik gebruik een chromecast audio als spotify connectpunt voor de lyngdorf maar maak gebruik van de usb poort achterop om de boel van stroom te voorzien zo bespaar ik weer een plekje in mijn stekkerblok  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

scoc

Idd.

En nu maar hopen dat Lyngdorf volgend jaar toch een paar nieuwe aankondigingen doet zoals bvb een streamer module voor de Tdai2170 zoals in de MP-50 maar dan zou wel een paar bijkomende streamingproviders moeten ondersteunen zoals Tidal, Deezer. En als ze zoals Linn de OpenHome standaard ondersteunen kunnen we zelf app kiezen die dit ondersteund zoals iPeng want een deftige app ontwikkelen kost tijd en daar kan men beter hun energie niet insteken vind ik. Eerlijk gezegd zie ik Lyngdorf geen streaming module maken voor de Tdai2170 maar mischien in een nieuwe versie met meer vermogen wie weet.

En dan nog een 4 kanaals eindtrap ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

W.Otter

Quote from: scoc on December 26, 2017, 14:37:14
Idd.

En nu maar hopen dat Lyngdorf volgend jaar toch een paar nieuwe aankondigingen doet zoals bvb een streamer module voor de Tdai2170 zoals in de MP-50 maar dan zou wel een paar bijkomende streamingproviders moeten ondersteunen zoals Tidal, Deezer. En als ze zoals Linn de OpenHome standaard ondersteunen kunnen we zelf app kiezen die dit ondersteund zoals iPeng want een deftige app ontwikkelen kost tijd en daar kan men beter hun energie niet insteken vind ik. Eerlijk gezegd zie ik Lyngdorf geen streaming module maken voor de Tdai2170 maar mischien in een nieuwe versie met meer vermogen wie weet.

En dan nog een 4 kanaals eindtrap ...
Ik heb van de dealer gehoord dat ze hier mee bezig zijn.. maar dat zal wel weer 500 euro kosten. Een chromecastje is 40 euro

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

Als die streamer module echt heel goed is en een goede app heeft, en volop plugins voor alle muziekdiensten, is 400 euro voor een streamer geen gek bedrag.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

Quote from: doorofnight on December 28, 2017, 15:31:05
Als die streamer module echt heel goed is en een goede app heeft, en volop plugins voor alle muziekdiensten, is 400 euro voor een streamer geen gek bedrag.
Ik heb de chromecast digitaal aangesloten dus de dac van de lyngdorf doet t werk al.. hoe dan ook ik denk dat ze daarmee hun usb module wellicht overbodig maken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

Ik heb een oude SSD laptop omgetoverd tot een Daphile streamer. Dat werkt vlekkeloos en de kwaliteit ervan is stukken beter dan van de SQBT (met SBoost voeding) en de raspberry hifi pro nogwat * en helaas denk ik nu verschillen te horen tussen streamers (of de software van deze streamers). Aangezien Lyngdorf tot nu toe prima producten levert kan ik me niet voorstellen dat hun streamer en software niet van goede kwaliteit zijn.

*ook met sboost
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Ik vraag me af of de streamer dan ingebouwd word of in een los kastje komt, de Auralic mini is voor mij nu ideaal omdat er een harde schijf in kan. Lukt dat niet bij de lyngdorf dan heb ik pech, zou t wel gaaf vinden als dit komt.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

scoc

In een pure streamer hoort eigenlijk geen hdd te zitten daar heb je een Nas of Roon server voor.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050