Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Graphtuner

gaat via Willy van Hificorner, dus bijna goed  ;D Toestel werd daar origineel aangekocht en ze maken er geen probleem van dat ik een nieuwe eigenaar ben blijkbaar...  8)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

scoc

Quote from: Graphtuner on August 16, 2017, 09:52:37
Ik heb voorlopig net iets minder leuke ervaring met de 2170. Zéér af en toe krijg ik de versterker niet meer uit stand bye. Dan moet ik het netsnoer afkoppelen, een minuutje wachten, terug aansluiten en dan springt hij wel terug aan. Via de winkel contact met Lyngdorf gehad en die willen hem toch even nakijken... dus dat wordt versturen.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2170 de voorbije 18 maanden en heb gemerkt dat met de recentste firmware het beter is dan vroeger. Waar ik vroeger dit gemiddeld 1 keer per maand had is het nu gemiddeld 1 keer om de 2 of 3 maanden. Dus het lijkt ook wel of het software gebonden is.
Ik heb de 2170 niet binnen gedaan omdat men bij Lyngdorf meer dan waarschijnlijk gaat zeggen dat men het probleem niet kan simuleren en dat het toestel dus in orde is. Maw, dan ben je je toestel voor 3 weken kwijt om te horen dat er niks aan de hand is. Nu, het blijft vreemd en het zou niet mogen gebeuren maar dit is zo'n willekeuring probleem dat je bijna niet kan achterhalen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

W.Otter

ik heb een raar geval met mijn tdai2170. Als ik schakel tussen de netflix app op mijn LG b6  naar de foto/video app dan is ie mijn ARC signaal kwijt. door op de lyngdorf de HMDI CEC te enabelen en disabelen doet ie t weer..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

scoc

Ik gebruik maar af en toe Arc tussen mijn Sony tv en de Lyngdorf en echt stabiel is het niet en een optische kabel werkt daarentegen altijd. Ik verdenk in mijn geval de tv want door arc aan en uit te zetten op de tv werkt het terug zonder iets aan te passen in de Lyngdorf. Met hdmi arc heb je natuurlijk het voordeel dat je het geluid kan regelen met 1 remote wat je niet kan met de optische link. Maar ik vind arc te instabiel en zou het nooit willen gebruiken in mijn ht set waar ik gewoon alle hdmi bronnen laten lopen via de receiver en zo naar het scherm. Maar ik begrijp wel dat je dan geen audio kan uitsturen van een ingebouwde app van je tv zoals jij nu probeert te doen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

solitaire

Volgens mij is ARC niet stabiel. Want niet alleen bij mij werkt het onregelmatig, ook bij meerdere vrienden van me is het vallen en opstaan ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.



DofN

Tsja. Ik hecht er weinig waarde aan maar het is leuk leeavoer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

Was het bij jou ook zo'n V E R S C H I L?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

Nee bijlange na niet: ik vond de verschillen klein maar hoorbaar. Laatst heb ik een middag zitten wisselen.. En ik hoorde het niet meer. Nu wil ik eens blind testen met een schakelkastje voor een beter vergelijk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Het verschil zal afhangen van de luidspreker die je wilt aansturen. Ik kom nooit vermogen tekort maar m'n piega's zijn dan ook makkelijk aan te sturen. Zou je een paar dynaudio speakers hebben dan kan ik me voorstellen, is een aanname, dat je de eindtrap een keer gast beluisteren.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

DofN

#1336
Ja daar zit wat in. De verschillen die ik toen hoorde waren:
- ruimtelijkheid, focus
- muziek kwam beter los van de luidsprekers
- het klonk vloeiender

Met name het laatste verschil is zo subjectief en onnavolgbaar dat ik moeite heb mezelf serieus te nemen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

En dat is zeker in deze hobby een goede eigenschap.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Deleted User


DofN

Goed blad, dat bekend staat om zijn goede reviews. De conclusie is aardig, zeker vanwege het (aangedurfde) vergelijk met Trinnov:

"There may be a
reason for picking an alternate high-end processor like Datasat or
Trinnov, but those reasons would likely be related to setup capabili-
ties the Lyngdorf processor may not have compared to the other
products. But sound quality isn't among the reasons you may choose
one of those other processors. The MP-50 and SDA-2400 amplifiers
are equal to or better than those other processors when it comes to
sound quality with RoomPerfect in use."

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

WillyP

De review is buitengewoon lovend, maar toch blijf ik met een paar vragen zitten. De MP-50 is geschikt als streamer, maar of deze dan ook gapless is? Dat ben ik nog nergens tegengekomen. Verder is er nog een probleem met het afspelen van tracks op een CD of DVD / Blu-ray. Het hangt ook van de speler af, maar het kan voorkomen dat steeds het begin van de (eerste) track overgelagen wordt. Ook hierover wordt niets gezegd in de recensie. Toch wel belangrijke zaken, vind ik.

Groet,

WillyP

Multi1100

Quote from: Spijkie on February 13, 2017, 15:18:00
Toen ik mijn mac mini aansloot via optisch klonk dit weer minder dan via USB.

Gr Spijkie

Is al een tijdje geleden, maar ik ben het forum wat verder aan het ontdekken... ;)
Daarbij viel het bovenstaande me op...ik ken geen Mac mini met een optische aansluiting?  :eh: Dus vraag aan Spijkie (fan in Frys om utens  8) ) wat bedoelde je hier?
Mede gezien DoN reactie dat USB een beter audio resultaat zou geven (mede ingegeven door info Lyngdorf?) Ik kan dit nl nergens ontdekken op het www, maar laat me graag verrassen  ;)


Dirk

bij mijn weten heeft elke Mac Mini een optische uitgang, alleen valt die niet zo op omdat hij geïntegreerd zit in de koptelefoon-jack.

het gaat daarbij om een zogenaamde Toslink mini-plug, waarvoor je dus een adaptor nodig hebt om hem om te zetten naar een "klassieke" Toslink.

:google: levert bij mij bvb deze pagina op als eerste hit  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Multi1100

#1345
Quote from: Dynky on October 17, 2017, 23:25:33
bij mijn weten heeft elke Mac Mini een optische uitgang, alleen valt die niet zo op omdat hij geïntegreerd zit in de koptelefoon-jack.

het gaat daarbij om een zogenaamde Toslink mini-plug, waarvoor je dus een adaptor nodig hebt om hem om te zetten naar een "klassieke" Toslink.

:google: levert bij mij bvb deze pagina op als eerste hit  ;)

Die google hit had ik ook gevonden maar dan de Apple NL site en daar komt het wat minder duidelijk naar voren...noemen ze wel digitaal en analoog op de 3,5mm jack poort maar verder geen verwijzing naar Toslink en format

Overigens had/heeft mijn vraag rondom het www (dus googelen) betrekking op de stelling dat Lyngdorf gesteld zou hebben dat connectie van streamer via USB een betere audiokwaliteit levert. Dat kan ik nergens terug vinden.
Zelf heb ik de BS Node2 via analoog aangesloten op de lyngdorf. Bij mijn beste weten vindt er dan maar eenmaal omzetting plaats van digitaal naar analoog (dus verzorgd door de BS Node2 en analoog door de lyngdorf versterkt naar de speakers)

scoc

#1346
Quote from: Multi1100 on October 18, 2017, 11:21:46
Die google hit had ik ook gevonden maar dan de Apple NL site en daar komt het wat minder duidelijk naar voren...noemen ze wel digitaal en analoog op de 3,5mm jack poort maar verder geen verwijzing naar Toslink en format

Overigens had/heeft mijn vraag rondom het www (dus googelen) betrekking op de stelling dat Lyngdorf gesteld zou hebben dat connectie van streamer via USB een betere audiokwaliteit levert. Dat kan ik nergens terug vinden.
Zelf heb ik de BS Node2 via analoog aangesloten op de lyngdorf. Bij mijn beste weten vindt er dan maar eenmaal omzetting plaats van digitaal naar analoog (dus verzorgd door de BS Node2 en analoog door de lyngdorf versterkt naar de speakers)

Je kan best de Bluenode niet analoog aansluiten op de Lyngdorf want dan heb je teveel omzettingen namelijk: BS Dig --> BS Ana --> Lyngdorf Ana --> Lyngdorf Dig (om Roomperfect mogelijk te maken) --> Lyngdorf Ana.

Je kan best je Bluesound aansluiten via optisch of coax.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Multi1100

Quote from: scoc on October 18, 2017, 13:22:35
Je kan best de Bluenode niet analoog aansluiten op de Lyngdorf want dan heb je teveel omzettingen namelijk: BS Dig --> BS Ana --> Lyngdorf Ana --> Lyngdorf Dig (om Roomperfect mogelijk te maken) --> Lyngdorf Ana.

Je kan best je Bluesound aansluiten via optisch of coax.

:blush:sorry voor de verkeerde info :blush: Ik heb de BS via coax aangesloten ;)
Dank voor de heads-up

Teejoo


Spijkie

Quote from: Multi1100 on October 17, 2017, 22:47:28
Is al een tijdje geleden, maar ik ben het forum wat verder aan het ontdekken... ;)
Daarbij viel het bovenstaande me op...ik ken geen Mac mini met een optische aansluiting?  :eh: Dus vraag aan Spijkie (fan in Frys om utens  8) ) wat bedoelde je hier?
Mede gezien DoN reactie dat USB een beter audio resultaat zou geven (mede ingegeven door info Lyngdorf?) Ik kan dit nl nergens ontdekken op het www, maar laat me graag verrassen  ;)

Optisch idd op elke macmini aanwezig via minijack mini toslink. Het kan zijn dat de usb dac van lyngdorf beter is dan de dac waar t optische signaal word omgezet. Weinig info verder over de usb dac verder. Nu n Aries mini via usb en klinkt t weer beter. Leuke hobby hè

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.