Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

LD001 and 4 Guests are viewing this topic.

Spijkie

Quote from: doorofnight on February 13, 2017, 15:51:56
Kan je nagaan hoeveel winst er te behalen valt met een goede netwerkspeler die een USB out heeft.

Staat ook op de upgrade lijst  ;D

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

WillyP

Nog even verder met de MP-50 als dat mag. Zou er ook een meerkanaals eindversterker komen? Of ziet Lyngdorf graag dat de liefhebbers drie of meer SDA-2400 eindversterkers kopen? Toch vreemd dat dan de digitale ingangen niet worden benut.

Groet,

WillyP

scoc

#1277
Ik heb die vraag ivm multi-kanaal versie van de SDA-2400 ook gesteld aan Lyngdorf die deze dan forward naar de distributeur voor Benelux. En het antwoord hierop was dat dit niet gepland staat. Maw wil je Lyngdorf eindversterking dan zijn het SDA2400's met telkens 2 kanalen.
Die digitale out voor alle kanalen zou blijkbaar een probleem zijn vanwege licenties en dat de filmdistribiteurs dit liever niet zien vanwege het feit dat de digitale data dan niet meer gescrambled is zoals bij HDMI out. Blijkbaar is Steinway er mee weggekomen omdat men daar een custom implementatie heeft met digitale out via een netwerk interface.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

WillyP

Dank voor je snelle reactie. Dan zou het dus de MP-50 moeten worden met een stapeltje SDA-2400 eindversterkers. Eerlijk gezegd vind ik de kosten van de eindversterkers nog wel te overzien, maar die processor is wel erg prijzig. Eerst maar eens afwachten hoe goed die is.

Groet,

WillyP

Graphtuner

wie doet er hier zijn 2170 van de hand om de surround te kunnen aanschaffen?  :P
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Deleted User

Quote from: scoc on February 13, 2017, 21:22:43
Idd overpriced en ook de bijhorende software is vrij zwaar want de server software kan niet op een Nas draaien dus je moet altijd een pc of mac gebruiken voor de db van de app. Het toestel kan zelf niet indexeren zoals een Nad of Bluesound.

Dit is echt onzin, ik kopieer de data naar het apparaat, en wanneer de app opstart, wordt er automatisch geindexeerd. In een fluit van een centje.

Terug naar Lyngdorf maar.....

scoc

#1281
We gaan terug naar het Lyngdorf topic maar wat de Aurender betreft. Wanneer je gewoon wil streamen van een Nas met de Aurender dan ziet de app geen muziekbestanden tot je met de Aurender desktop applicatie de Aurender music db opbouwt. Maw je kan niet gewoon vanuit de app je library scannen op een Nas en je moet bij elke update van files op je Nas opnieuw die desktop applicatie gebruiken. Dit is gewoon te omslachtig en elke streamer die ik eerder gebruikt heb (Sonos, Linn, Nad Bluesound) kan gewoon direct scannen van een Nas vanuit de app.

Het is wel zo zoals jij zegt dat wanneer je de files kopieert naar de Aurender dat hij dan wel direct de nieuwe files ziet. Maar ik wil mijn muziekfiles niet op mijn streamer die moet gewoon streamen en niks meer.

En spijtig genoeg ook geen Roon support.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Maar nog heel kort heb de Aurender N100H al een tweetal keer in demo beluisterd en inzake geluidskwaliteit is dit echt een topapparaat en streamer. En nu terug naar de Lyngdorf MP50. Volgens de eerste berichten op Engelse fora zou deze vanaf April leverbaar worden.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Spijkie

Ben zelf niet meer zo in de ht maar deze prijsklasse is wel voor de meeste een erg grote stap omdat er een eindbak bij moet.

Ben benieuwd of lyngdorf nog meer in petto heeft.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

WillyP

Misschien klopt mijn vermoeden niet, maar zelf heb ik het gevoel dat met RoomPerfect de meeste winst te behalen valt bij de frontluidsprekers. Als dat zo is, dan zou je ook kunnen denken aan een processor, de TDAi-2170 versterker en twee SDA-2400 eindversterkers. Vast niet zo goed als de MP-50 met drie SDA-2400 eindversterkers, maar wel een stuk betaalbaarder. Bovendien heeft de TDAi-2170 nog analoge ingangen en de MP-50 niet.

Groet,

WillyP

Deleted User

Quote from: Spijkie on February 17, 2017, 15:29:44
Ben benieuwd of lyngdorf nog meer in petto heeft.

Ik ben benieuwd of ze met een vervanger voor de DPA-1 komen.

scoc

#1286
Er komt normaal gezien geen vervanger van de de DPA-1 volgens mijn dealer. Er is ooit sprake geweest van een hogere versie van de Tdai2170 met zwaardere versterking. Ik denk niet Lyngdorf nog zaken zal lanceren in 2017 na hun laatste maanden met nieuwe speakers en surround processor.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

#1287
Het is hier redelijk stil in dit topic. Eerder deze week vernomen van mijn dealer dat Lyngdorf de vraag naar hun surround versie onderschat heeft en dus niet tijdig alle pre-orders zal kunnen verwerken. 1ste verwachte en zeer beperkte leveringen zouden pas voor Juli/Augustus zijn.

Verder ook 2 week geleden mijn 5 x Lyngdorfs MH2 aangesloten in mijn surround set (Marantz AV8802a). Omdat ik tijdelijk geen sub meer had heb ik tijdelijk een JL D110 geleend van mijn dealer omdat de MH2's pas vanaf 100Hz starten. Na 150u inspelen moeten vaststellen dat de Lyngdorf MH2's niet echt mijn ding zijn van sound. Ik vond ze erg (te) neutraal en wat ingesloten en niet open genoeg (zelfs met sub) en ook de midrange (stemmen) ontbrak het wat aan body. Ik vermoed dat de MH2 en BW2 setup vooral getuned zal zijn in combinatie met Roomperfect en een "technische" correcte speaker zal zijn wat timing en frequentieverloop betreft. Maar not my cup of tea ;) Ik ben daarom gegaan voor de nieuwe Proac Tablette 10's. Proac is nu niet echt een HT speaker merk maar ik ken deze sound van vroeger en deze zijn zeker niet neutraal maar hebben een mooie volle midrange en een open sound die meer mijn ding zijn zijn.

Ik heb dan ook de Lyngdorf BW2's bestelling gecancelled en ga op zoek naar een alternatieve sub opstelling. Ik heb wel mijn Lyngdorf MP-50 voorbesteld ;D
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Ik las het al op AVF.

Gefeliciteerd met de aanschaf van dat machtige apparaat!! Vwb de MH2: Het bevestigt mijn idee dat je voor een dynamisch midden dat staat als een huis toch wel een beetje een kast moet hebben, of je moet dipool gaan. Ahoewel, die proacs zijn ook kleine luidsprekers, toch?

Ik heb de voorganger (BW-1) van de BW-2 eens gehoord en ik vond ze verbazingwekkend goed voor de omvang, prijs en omvang. Dat viel me 100% mee.

"Te neutraal" is voor mij hetzelfde als "te mooi". Het kan me niet mooi genoeg :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scoc

#1289
Quote from: doorofnight on April  1, 2017, 17:34:55
Ik las het al op AVF.

Gefeliciteerd met de aanschaf van dat machtige apparaat!! Vwb de MH2: Het bevestigt mijn idee dat je voor een dynamisch midden dat staat als een huis toch wel een beetje een kast moet hebben, of je moet dipool gaan. Ahoewel, die proacs zijn ook kleine luidsprekers, toch?

Ik heb de voorganger (BW-1) van de BW-2 eens gehoord en ik vond ze verbazingwekkend goed voor de omvang, prijs en omvang. Dat viel me 100% mee.

"Te neutraal" is voor mij hetzelfde als "te mooi". Het kan me niet mooi genoeg :)

De Proac Tablette 10's zijn ook compacte monitors maar natuurlijk een ander design omdat deze ontwikkeld zijn als full range speakers terwijl de MH2 een satteliet speaker is die je moet ondersteunen met een sub. Ik begrijp ook niet helemaal waarom Lyngdorf op hun site zegt dat je de MH2's eventueel ook standalone kan gebruiken want dat is een no-go en ik heb zo een week ingespeeld en dat is geen full range speaker op die manier.
Ik ben nogal voor de "Engelse" sound blijkbaar dus niet echt neutraal ... maar een luidspreker voorkeur is echt iets persoonlijk en iedereen heeft zo zijn voorkeuren wat klanksignatuur betreft.

En de MP-50 zal waarschijnlijk pas late zomer leverbaar zijn. Ik denk er trouwens aan om mijn JL Audio E112's van mijn stereo set te verhuizen naar mijn HT.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Graphtuner

ik loop de laatste dagen behoorlijk te balen...

in de laatste 2 weken heb ik de zelden 2e hands aangeboden Lyngdorf 2170 3 keer door mijn handen zien glippen... steeds was ik 2e of 3e in rij  ???
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Joppietersen

Quote from: Graphtuner on April  5, 2017, 14:48:38
ik loop de laatste dagen behoorlijk te balen...

in de laatste 2 weken heb ik de zelden 2e hands aangeboden Lyngdorf 2170 3 keer door mijn handen zien glippen... steeds was ik 2e of 3e in rij  ???

staat er nu 1 op MP...incl usb module....(nee..niet de mijne  ;D)
(m1153262365)

Graphtuner

klopt, had ik ook al gezien... maar is wel een stuk duurder dan de vorige deals (1300/1500 en 1800), dus twijfel nog even... de USB is voor mij ook geen noodzaak eerlijkgezegd
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Graphtuner

het kan snel gaan, sinds gisteren eigenaar van een 2170  :pompom:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User


Graphtuner

thx kerels  ;D

gisteren voor het eerst de roomperfect ingemeten.
We hebben een grote woonkamer, set staat asymmetrisch opgesteld en speakers gericht naar grote glaspartij, dus best wat slechte invloeden.
Jamie Woon - MIrrorwriting leek me goeie testcd en je hoort hem best behoorlijk sterk ingrijpen op het laag, waar er zonder correctie bijna een dreun te horen was wordt dit met roomcorrectie mooi opgelost, alhoewel ik precies de voorkeur geef aan "global" ipv aan "focus"
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

PM

#1297
Het is even wennen om de dreun weg te hebben en het detail in laag terug te krijgen daarvoor (dat was het in mijn geval)
Groeten, Peter

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Spijkie

Altijd leuk plaatjes! Heb nu een Aries mini streamer aan de lyngdorf met usb hangen, klinkt verdomd goed! Kan nog n betere voeding aan de streamer dus wie weet.

De software updates Kan ik niet meer vinden op de site klopt dat?

Gr Spijkie.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.