Van schuur naar (35mm) HT: Klaar! Foto's

Started by Dreamer, February 13, 2006, 17:55:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dreamer

Quote from: hometheatrerulezz on May  7, 2007, 17:30:15
okee, enne wat zou een hele film kosten als ik dat van t buitenland koop? gewone standaar speelfilm zegmaar...

Dat kan varieren van 100€ tot ver over de 1000€. Dat is afhankelijk van verschillende factoren.
Een film van Siderman 2 zou je kunnen kopen voor ongeveer 300€ (excl. verzenden), Raiders of the Lost Ark ongeveer 600€

donaldk

Maar een populaire print is toch helemaal versleten, als ie van de bios terugkomt?

HTR

Quote from: Dreamer on May  7, 2007, 17:44:41
Dat kan varieren van 100€ tot ver over de 1000€. Dat is afhankelijk van verschillende factoren.
Een film van Siderman 2 zou je kunnen kopen voor ongeveer 300€ (excl. verzenden), Raiders of the Lost Ark ongeveer 600€

dat varieert toch nog flink... enne tis wat andesr als een dvdtje kopen:P heel nieu perspectief van t filmpje kopen :P  maarja je kan t niet illegaal vant internet halen:P

Dreamer

Quote from: donaldk on May  7, 2007, 17:50:40
Maar een populaire print is toch helemaal versleten, als ie van de bios terugkomt?

Dat is dus één van die factoren.  ;) Ligt ook heel vaak aan de projectionist hoe die er mee omgaat.
Ik heb op dit moment drie films en deze zijn allemaal in goede staat.

Quote from: hometheatrerulezz on May  7, 2007, 17:53:45
dat varieert toch nog flink... enne tis wat andesr als een dvdtje kopen:P heel nieu perspectief van t filmpje kopen :P  maarja je kan t niet illegaal vant internet halen:P

Tsja, het begon als een aardigheidje zo'n projector. Gewoon als demonstratie, maar nou is het voor mij een serieuze hobby geworden.  :P

Dreamer

En weer een stap verder!
De hele ruimte is nu gestuct en de deur is ondertussen ook geplaatst.









Volgende stap is een akoestisch advies op maat door de heer 'Thingman'.

Marsh

Mooie ruimte Dreamer, succes met de verbouwing!
Zal wat kosten, maar uit eindelijk heb je dan ook wat.

Hier in New York kan je bij de public library 35mm films lenen.
Mijn leraar hier had het online besteld, maar had "35mm" niet gelezen, en dacht dat hij een dvdtje kreeg.  :-\ ;D

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Dreamer

Quote from: Marsh on August 16, 2007, 18:09:04
Mooie ruimte Dreamer, succes met de verbouwing!
Zal wat kosten, maar uit eindelijk heb je dan ook wat.

Hier in New York kan je bij de public library 35mm films lenen.
Mijn leraar hier had het online besteld, maar had "35mm" niet gelezen, en dacht dat hij een dvdtje kreeg.  :-\ ;D
;D

Zou mooi zijn als je hier ook 35mm films kon lenen. :)  Zijn waarschijnlijk PD films (Public Domain).

Dreamer

Eindelijk weer een stap verder. Ik heb alle eventuele geluidslekken gedicht met isolatie en veel kit. Moet zeggen dat het met de geluidsoverlast nu wel meevalt. Ik woon ook vrijstaand wat ook wel helpt natuurlijk.





En gisteren is het systeemplafond geplaatst. Kleur is fibral nachtblauw en ben er erg tevreden over.  :)







Volgende stap wordt het leggen van elektrische vloerverwarming en vloerbedekking.
Dat wordt dus weer ff sparen.  :P

Atmoz


Ziet d'r goed uit die plafond 8)
(de rest ook trouwens ;))

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Dreamer

Dank je.  :) Ik vind het zelf ook erg mooi geworden.
Dit akoestisch plafond heb ik op advies van 'Thingman' gekocht nadat hij bij mij thuis is geweest voor geluidsmetingen. De nagalm is op het eerste gehoor helemaal weg. Nogmaals, ben totnutoe erg tevreden.

dexter98

#35
Wat ontzettend cool! Respect  :o :o

Altijd gedacht dat 35mm films na vertoning in bioscopen in Nederland geretourneerd moeten worden en daar door de schredder heen gaan... Om misbruik dus juist te voorkomen. Nu blijkt dat dus niet zo te zijn.

Meteen een paar praktische vraagjes:
* Heb je ook scope lenzen liggen? Die dingen zijn toch echt onbetaalbaar?
* Had begrepen dat films over het algemeen na iets van 300 runs toch echt redelijk gaar beginnen te worden.
* Hoe doe je dat met het geluid?
   Je hebt denk ik in ieder geval een preamp nodig om het geluid van de toonlamp te versterken voordat je het geluid
   je (normale) dolby decoder in kan sturen.
   (er vanuit gaande dat je geen digitale reader en ditto decoder hebt liggen, wat natuurlijk nog mooier zou zijn)
   En als je het werkend hebt, kan het dan een gewone PL decoder ingestuurd worden?
   Of is de standaard op 35mm toch weer iets anders (met name op het gebied van equalization en dynamiek compressie).


Enuh, wat doen die geile starwars scans op je site???


edit: ohja, wat voor lamp heb je er uberhaupt in zitten? Iets zelf geklust? Of een nette Xenon lamp (kleurtemperatuur) met bijbehorende parabolische spiegel? Daar heb je toch over het algemeen van die achtelijke zware 3fase voedingen bij nodig?

Dreamer

Quote from: dexter98 on February 22, 2008, 18:03:58
Wat ontzettend cool! Respect  :o :o

Altijd gedacht dat 35mm films na vertoning in bioscopen in Nederland geretourneerd moeten worden en daar door de schredder heen gaan... Om misbruik dus juist te voorkomen. Nu blijkt dat dus niet zo te zijn.

Meteen een paar praktische vraagjes:
* Heb je ook scope lenzen liggen? Die dingen zijn toch echt onbetaalbaar?
* Had begrepen dat films over het algemeen na iets van 300 runs toch echt redelijk gaar beginnen te worden.
* Hoe doe je dat met het geluid?
   Je hebt denk ik in ieder geval een preamp nodig om het geluid van de toonlamp te versterken voordat je het geluid
   je (normale) dolby decoder in kan sturen.
   (er vanuit gaande dat je geen digitale reader en ditto decoder hebt liggen, wat natuurlijk nog mooier zou zijn)
   En als je het werkend hebt, kan het dan een gewone PL decoder ingestuurd worden?
   Of is de standaard op 35mm toch weer iets anders (met name op het gebied van equalization en dynamiek compressie).


Enuh, wat doen die geile starwars scans op je site???


edit: ohja, wat voor lamp heb je er uberhaupt in zitten? Iets zelf geklust? Of een nette Xenon lamp (kleurtemperatuur) met bijbehorende parabolische spiegel? Daar heb je toch over het algemeen van die achtelijke zware 3fase voedingen bij nodig?

Bedankt!  :)
Om een paar vragen te beantwoorden:
Ik heb een tweetal scope lenzen, heb geen idee wat ze kosten aangezien ik ze toen samen met de projector gekocht heb.
Films zijn inderdaad onderhevig aan slijtage en verkleuring, maar dat ligt er ook veel aan hoe je ze bewaard en er mee omgaat.
Geluid wordt binnenkort een stereo cel in geplaatst. Doe ik niet zelf, maar iemand die dagelijks voor bioscopen werkt. Gaat inderdaad via een voorversterker. Dus dat wordt al een hele verbetering wbt geluid.  :D
Star Wars scans heb ik van een trailer genomen die wat ik begrepen heb behoorlijk schaars zijn, maar heb deze voor een mooie prijs verkocht.
Lamp is 36v 400 watt met een parabolische spiegel erachter en deze geeft een heel goed licht dus gelukkig geen krachtstroom nodig.

Om even terug te komen op je allereerste vraag over het retourneren van films. Deze zijn eigendom van de filmmaatschappijen, maar er schijnen toch behoorlijk wat films in het bezit te zijn van verzamelaars. Ikzelf heb er een paar.

stoffels

ben echt onder de indruk van je passie.

ben benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat zal zijn.

Dreamer

Ja om met echte film bezig te zijn is toch wel een heel apart gevoel.
Ik hoop dat het nu ook allemaal wat sneller gaat en misschien aan het einde van 't jaar alles klaar heb.

stoffels

Quote from: Dreamer on February 23, 2008, 17:03:45
aan het einde van 't jaar alles klaar heb.

dan heb je nog veel geduld..... of veel werk

Dreamer

Quote from: stoffels on February 23, 2008, 18:09:43
dan heb je nog veel geduld..... of veel werk

Beide, plus een tekort aan financien.  ;D

Dreamer

Om mezelf een beetje gemotiveerd te houden hier een kleine update.  :)
Deze week behang gekocht waarvan een gedeelte lambriseringsbehang. Dit is in dezelfde kleur geverfd als het plafond. De rest van de wanden wordt binnenkort in een aubergine achtige kleur geverfd.




advr

dat wordt mooi ;D

apart die 35 mm projectoren.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dreamer

Quote from: advr on August 23, 2008, 17:42:21
dat wordt mooi ;D

apart die 35 mm projectoren.



De grijze projector is inmiddels verkocht. De andere is sinds kort volledig operationeel.  :)

celerontje

Heb je ook zo'n mooi plakpersje en goede tape om de aktes aan elkaar te plakken?
Kan je eens duidelijke foto's maken van je 35mm spul? incl. de rollen met speelfilms?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dreamer

Ja, een plakpers heb ik ook plus een handmatige rewinder. De rewinder wil ik ook nog automatiseren.
Zal eens kijken of ik morgen ofzo eens een paar foto's plaats.  :)

Dreamer

Nou hier zijn een paar foto's van mijn hobby.



'Ladyhawke'




'Batman Returns'




'The Fabulous Bakerboys'



Verder heb ik nog een complete film van 'Runaway Train' en nog een stapeltje trailers. Ben nog aan 't sparen om een complete feature van 'Titanic' te bemachtigen.  :)

celerontje

Mooi hoor!
't zijn zeker geen ondertitelde prints?

Nu ga ik even in bioscooptaal praten:
Ik neem aan dat er een gewoon 16:9 scherm komt te hangen,
projecteer je dan scope film binnen dat 16:9 kader met onbelichte stukken, zodat je ongeveer hetzelfde effect krijgt als wanneer je een scope DVD projecteerd?
Valt er nog wat te veranderen aan de brandpuntafstand van de lenzen m.b.t. de beeldgrootte?

Hoeveel aktes heeft Titanic? 11 of 12 toch?

Hoe kunnen complete 35mm films bij hobbyisten terechtkomen?
Bewaarexemplaren komen toch in een magazijn voor verhuur op aanvraag?

Aan je spoelgrootte te zien moet je elke akte handmatig wisselen, is dat niet erg vermoeiend en storend, vanwege onderbrekingen voor je publiek?

In welke regio woon je, mag desnoods via PM, ik wil graag een keer je 35mm installatie bekijken, ik ben dol op pruttelende projectoren.

Ik was laatst in een bioscoop, die had iets heel jammers gedaan, ze hadden de trailer van The Mummy 3 verknipt en opgehangen als decoratie in de foyer!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

advr

Hoe kom je eigenlijk aan die films... je kunt ze niet in de winkel kopen :P

lijkt me zeer moeilijk om bijv. de laatste Batman te bemachtigen ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dreamer

Quote from: celerontje on August 25, 2008, 22:08:26
Mooi hoor!
't zijn zeker geen ondertitelde prints?

Nu ga ik even in bioscooptaal praten:
Ik neem aan dat er een gewoon 16:9 scherm komt te hangen,
projecteer je dan scope film binnen dat 16:9 kader met onbelichte stukken, zodat je ongeveer hetzelfde effect krijgt als wanneer je een scope DVD projecteerd?
Valt er nog wat te veranderen aan de brandpuntafstand van de lenzen m.b.t. de beeldgrootte?

Hoeveel aktes heeft Titanic? 11 of 12 toch?

Hoe kunnen complete 35mm films bij hobbyisten terechtkomen?
Bewaarexemplaren komen toch in een magazijn voor verhuur op aanvraag?

Aan je spoelgrootte te zien moet je elke akte handmatig wisselen, is dat niet erg vermoeiend en storend, vanwege onderbrekingen voor je publiek?

In welke regio woon je, mag desnoods via PM, ik wil graag een keer je 35mm installatie bekijken, ik ben dol op pruttelende projectoren.

Ik was laatst in een bioscoop, die had iets heel jammers gedaan, ze hadden de trailer van The Mummy 3 verknipt en opgehangen als decoratie in de foyer!

Het zijn geen ondertitelde prints.
Zeer waarschijnlijk wordt het inderdaad een 16;9 scherm. Een scope film zal ik dan met onbelichte stukken projecteren.
Lenzen zijn te krijgen in in verschillende brandpuntsafstanden. Zodra ik straks weet op exact welke plaats de projector komt te staan dan kan ik precies uitrekenen welke lens ik nodig heb.
Titanic heeft 12 aktes.
Blijkbaar blijven er toch vaak kopieen achter bij de bioscopen, tenminste in het buitenland. Wat ik begrepen heb worden de meeste exemplaren vernietigd en gaan inderdaad een aantal naar een opslag voor verhuur.
Ik ga een paar aktes aan mekaar plakken en op grotere spoelen zetten anders moet je om de 20 min. wisselen.
Ik woon in Limburg.Als alles klaar is dan laat ik wel iets weten.  :)
In Engeland worden veel zogenaamde filmcells aangeboden. Dit zijn ingelijste foto's van een bepaalde film met daaromheen verknipte frames van meestal trailers van de desbetreffende film. Is op zich best mooi, zeker als de frames ook nog verlicht worden van achteren. Is natuurlijk wel zonde om daar een trailer voor te verknippen, maar aan de andere kant worden de trailers normaal gesproken ook vernietigd. Heb daar een beetje een dubbel gevoel over.  :-\

@advr
De films komen allemaal uit het buitenland, voornamenlijk Engeland en Amerika.
Pas als Batman niet meer in de bioscopen draait is ie (misschien) te krijgen.  ;)