Zelfbouw: Ultimo, reference of toch...

Started by Hanz71, February 3, 2006, 14:01:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wowly

Braaf jongen aai aai  ;D ;D ;D

Volgens mij ben je al veel verder met die speakers dan je toe durft te geven maat!!!

Ik dacht dat je zat bij te komen nota bene!

Ik vertel het door aan je therapeut, dat je het maar weet!!! ;)

Wowly

Marc Heijligers

Quote from: Fineermannetje on February 12, 2006, 12:24:19
heel mijn middelvinger is er tot aan mijn pols uitgehaald vrijdag :'( doet erg zeer maar ben nu wel van die tumor af in mijn hand, nu mijn schouder nog ???

Dat klinkt vervelend! 't Is te hopen dat je snel weer op de rit bent! Een goed herstel gewenst!

Grtn,
Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

cve

Quoteheel mijn middelvinger is er tot aan mijn pols uitgehaald vrijdag  doet erg zeer maar ben nu wel van die tumor af in mijn hand, nu mijn schouder nog

Klinkt heftig. Blij dat je gelukkig wel online bent. Veel sterkte.

Co

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik neem vrijdag wel wat HIFI boekies mee....kun je even vooruit... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Wowly

Ik stuur wel drie dozen ultrapijnstillers, ook goed  ;)

Wowly

advr



de rest van het forum straalt gewoon positieve energie richting huize Fineer.  ;D

Dat gaat helemaal goed komen zo  O0

Dennis, sterkte met al die positieve aandacht, moet je maar mee om kunnen gaan  8) 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

fgroen

Dennis, ook vanĂ¹it den Haag alle sterkte toegewenst, en dat je weer snel in orde mag zijn.

Fokke
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Audiofiel

Ook heel veel sterkte met je herstel gewenst van een minder fanatieke zelfbouwer. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanz71

Toch wel apart om weer fineermannetje voorbij te zien komen   :'(.

Afgelopen weken eindelijk de tijd gevonden om de A4's die ik van Fireman had overgenomen af te werken. Uiteindelijk had ik ze ook wel zelf kunnen bouwen, aangezien ik in de tussentijd een setje picolino's en een subwoofer heb gebouwd en een sub heb afgewerkt. Het tijdgebrek valt toch mee met een kind  ;D. Desalniettemin erg blij met de A4's van fireman, ze zijn mooi opgebouwd: Dubbel front en mooie fases, de kast in zijn geheel licht achterover hellend.
Om het geheel een beetje onopvallend in de woonkamer kwijt te kunnen is de keuze gevallen op esdoorn (maple) fineer. De achter en onderkant heb ik zwart gelakt.
Eerst heb ik de grondverf van de kasten afgebikt met afbijt en een krabber. Daarna de achter- en onderkant gelakt, vervolgens de rest van de kast gefineerd. Een paar flaws (bellen onder fineer) in de verwerking van het fineer, volgende keer misschien toch maar koud persen i.p.v. met de strijkbout? Volgens mij is de truc niet te weinig lijm te gebruiken. Op de kopse kanten trekt de lijm wat meer in het MDF.
Na het fineren zijn de speakers in matte parketlak afgelakt.




advr

Quote from: Hanz71 on February 13, 2007, 10:04:15
Toch wel apart om weer fineermannetje voorbij te zien komen   :'(.



Zeg dat wel, denk nog vaak aan hem :o

begint wel mooi te worden je A4-tjes ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Wowly

idem hierzo.....De laatste keer dat ik bij zijn huis was, waar nu sonja alleen woont, was nog met jou Ad, om die gift van 400 euro te overhandigen.....

Wowly

advr

Quote from: Wowly on February 13, 2007, 21:11:23
idem hierzo.....De laatste keer dat ik bij zijn huis was, waar nu sonja alleen woont, was nog met jou Ad, om die gift van 400 euro te overhandigen.....

Wowly

klopt.

Ik heb nog contact met Sonja via de mail. Ze heeft een lekkere vakantie gehad op tennerife.

Eens in de zoveel tijd wil ik dat doen, ze is ook bij ons op bezoek geweest. Het gaat redelijk met haar. Op en af natuurlijk. :P :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster