Problemen Philips 37PF9830 /10 LCD TV

Gestart door Dusun, januari 27, 2006, 14:56:45

Vorige topic - Volgende topic

Dusun

Dag,

Na deze TV nu sinds november 2005 in mijn bezit te hebben zijn me een aantal problemen opgevallen:

1 - Soms tijdens het TV kijken valt de TV spontaan in standby (rood led) om na enkele seconden weer online te springen (blauw led) en hierna gewoon verder te gaan alsof er niets gebeurd is. Dit gebeurd misschien 1x per week.

2 - Soms hoor je bij het geluid een hoge "fluit" / "blikkerige" toon, na de TV uit/aan te zetten is dit soms weg en soms ook niet maar dan is het de volgende dag wel weg.

3- 1x voorgekomen dat alle zwarte pixels blauw"ig" gekleurd werden weergegeven, na uit/aan zetten was het beeld helemaal gescrambled en na nog een keer uit/aan was het beeld weer normaal.

Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden of ondervonden hebben en het hebben laten oplossen?
Ik heb net contact gehad met de Philips Support lijn en zij hebben mij doorverwezen naar een technisch-bedrijf.
Ik heb contact met hun gehad en punt 2 en 3 waren reeds bekend en hier is een oplossing voor alleen voor punt 1 is nog geen oplossing. Er werd mij geadviseerd om de laatste firmware (1.8.0.0) er op te zetten en te kijken of het probleem hiermee verholpen is en de komende 2 weken te noteren wanneer het probleem zich weer voor doet. Ik zal dus even geduld moeten hebben voor een oplossing maar er wordt gelukkig aan gewerkt.

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop...

Groeten,

Bart.

ps. voor de rest ben ik zeer te vreden over deze TV zeer mooi beeld en vooral in combinatie met mijn Xbox360 op 1080i. Dit alles werd nog mooier nadat Frank een calibratie had uitgevoerd, nogmaals dank hiervoor. Wat nu eigenlijk als mijn toestel omgeruild wordt, ik neem aan dat ik dan een compleet nieuwe calibratie moet laten uitvoeren?