Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

Started by Incognito, January 25, 2006, 13:36:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Incognito

Omdat ik zelf op zoek ben naar een nieuwe processor ter vervanging van de Denon AVR3805 zou ik graag een shoot-out organiseren met betrekking tot de processoren als in het topic-onderwerp en eventueel anderen. Gezien een ander topic dat ik betreffende deze processoren heb geopend aardig wat reacties teweeg bracht, denk ik dat veel mensen interesse hebben in deze shout-out. Bovendien is het natuurlijk erg leuk voor de eigenaar om zijn processor eens te vergelijken met anderen en zo ook wat mede forumleden te leren kennen.

De processoren waar ik zelf aan zit te denken zijn:

  • Classé SSP-30
  • TAG McLaren AV32R DP en/ of BP
  • Lexicon DC-1 of MC1
  • -???-

Martin M heeft aangeboden dat hij met zijn AV32R DP wil meedoen aan de shootout.
Garmtz heeft voorzichtig gezegd dat hij eventueel als hij tijd heeft misschien wel mee wil doen met zijn Lexicon MC-12 (echter verdienen de DC-1 en de MC-1 de voorkeur omdat deze in de betreffende prijsklasse vallen).

Zijn er verder mensen die het leuk vinden/ zo vriendelijk willen zijn om mee te doen aan deze shoot-out?

Ik verzorg natuurlijk de lekkere hapjes en drankjes  :D

Verder nog handig te vermelden; ik woon in de omgeving Hilversum. Op de zitbanken kan ik 4-5 personen kwijt, bij eventueel meer animo kunnen we nog wel een stoeltje bijschuiven  :P (eerst maar eens zien of we tot 4 komen haha).

Groeten,

Lucas.

Ps. mocht het niet lukken om deze shoot-out te organiseren, dan zou ik graag bij wat eigenaren thuis eens naar hun processoren komen luisteren. Mocht je dus niet mee willen doen, maar mag ik wel bij je komen luisteren, dan graag ook een reactie ;).




EDIT: De huidige lijst voor forumleden die hebben aangeboden hun processor mee te nemen:
Martin M - TAG McLaren AV32R DP
Jukie - TAG McLaren AV32R SP
Smitsmans - TAG McLaren AV32 (weet niet precies het typenummer, is iig de eerste versie :))
HSN - Arcam FMJ AV8
Jimmy Conway - Rotel RSP-1068

Op basis van het aantal mensen dat mee wil doen aan de shoot-out zal een selectie worden gemaakt welke processoren we willen vergelijken. Classé, TAG (met name SP & DP) en Lexicon verdienen uiteraard de voorkeur.

Luisteraars zullen later gekozen worden (ook weer op basis van het aantal deelnemers met processor).

wil

Hoi Lucas,

Wat een leuk idee! Hoewel ik geen processor kan meebrengen, ik draai immers zelf ook met een receiver als processor, zou ik het erg leuk vinden om deze shoot-out bij te mogen wonen. Dus mocht er nog plek zijn voor "luisteraars" dan houd ik me van harte welkom.

Groetjes, wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Jimmy Conway

Ik kan eventueel een Rotel 1068 processor brengen,
maar dat is van een heel andere orde
als de genoemde merken denk ik.

R

Quote from: Jimmy Conway on January 25, 2006, 14:11:10
Ik kan eventueel een Rotel 1068 processor brengen,
maar dat is van een heel andere orde
als de genoemde merken denk ik.

Qua prijs wel op het DC1/mc1 niveau.

Jukie

Quote from: Incognito on January 25, 2006, 13:36:06
Martin M heeft aangeboden dat hij met zijn AV32R DP wil meedoen aan de shootout.

Garmtz heeft voorzichtig gezegd dat hij eventueel als hij tijd heeft misschien wel mee wil doen met zijn Lexicon MC-12 (echter verdienen de DC-1 en de MC-1 de voorkeur omdat deze in de betreffende prijsklasse vallen).


Ik verzorg natuurlijk de lekkere hapjes en drankjes  :D


Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een DP toevoegt aan een SP...  ;)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat een MC-12 doet tov een Tag...  ;D

Ik ben dol op lekkere hapjes  :P

Dus ik weet niet wanneer dit plaats gaat vinden en of jij ook een SP naast een DP en de rest wilt hebben, maar ik wil best mee doen.

Bij mij langskomen mag natuurlijk ook altijd  ;)

Dus roept u maar  ;D

riwi

Ik heb niet zo'n zin om m'n MC4 los te koppelen en er mee te gaan slepen.

Je kan wel langskomen om eens te luisteren naar een MC4 als je wilt.

Jukie

Quote from: riwi on January 25, 2006, 14:36:56
Ik heb niet zo'n zin om m'n MC4 los te koppelen en er mee te gaan slepen.

Je kan wel langskomen om eens te luisteren naar een MC4 als je wilt.

Met een schaar is dat anders zo gebeurd   :-X ;D

Maar ik kan me het goed voorstellen trouwens.   ;)


Jean Sibelius

Hoi,

Ik ben op zich óók wel héél benieuwd naar de verschillen tussen classé, TAG en Lexicon ;D Ik heb in de aanbieding een Arcam FMJ AV8...

Dus deze kun je óók op je lijstje erbij zetten. Of ik mee kan doen hangt een beetje af van de datum, maar in principe lijkt het me wel leuk om mee te doen!

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

garmtz

Ik kom niet langs met een MC-12, dat is gewoon oneerlijk t.o.v. de andere processoren. Ik zou eerder als ik jou was iemand proberen te regelen met een MC-1.

garmtz

Quote from: Jimmy Conway on January 25, 2006, 14:11:10
Ik kan eventueel een Rotel 1068 processor brengen,
maar dat is van een heel andere orde
als de genoemde merken denk ik.

Ik denk het ook... Een RSP-1098 zou denk ik een betere keuze zijn voor in de shoot-out.

Jean Sibelius

Quote from: garmtz on January 25, 2006, 15:01:10
Ik kom niet langs met een MC-12, dat is gewoon oneerlijk t.o.v. de andere processoren. Ik zou eerder als ik jou was iemand proberen te regelen met een MC-1.

Hoi Garmt,
Ik zit even helemaal niet in de nieuwprijzen van Lexicon, maar om een idee te krijgen... wat kost een nieuwe MC-12?
Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bart_M


garmtz

#12
Quote from: HSN on January 25, 2006, 15:09:03
Hoi Garmt,
Ik zit even helemaal niet in de nieuwprijzen van Lexicon, maar om een idee te krijgen... wat kost een nieuwe MC-12?
Groetjes, Jan

Lexicon MC-12 unbalanced V5:

€10.500 ZONDER room-eq
€13.500 MET room-eq

Balanced versies zijn €1140 extra.

beunky

Quote from: Krunk on January 25, 2006, 15:09:45
Is dat verschil dan zo enorm met een TAG DP?

Nieuwprijs is dus ongeveer het dubbele... daar zou je een AV192 tegenover moeten zetten dus :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

#14
Quote from: beunky on January 25, 2006, 15:27:36
Nieuwprijs is dus ongeveer het dubbele... daar zou je een AV192 tegenover moeten zetten dus :)

Klopt. Helaas blijft mijn MC-12 onverkocht, mensen beseffen gewoon niet dat de MC-12 nieuw gewoon behoorlijk duur is...  :'(

Danakin

Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

garmtz


Jukie

Quote from: garmtz on January 25, 2006, 15:28:12
Klopt. Helaas blijft mijn MC-12 onverkocht, mensen beseffen gewoon niet dat de MC-12 nieuw gewoon behoorlijk duur is...  :'(

Ik zie hem hier ook helemaal niet te koop staan  ;D

garmtz


Bart_M

Quote from: beunky on January 25, 2006, 15:27:36
Nieuwprijs is dus ongeveer het dubbele... daar zou je een AV192 tegenover moeten zetten dus :)

Een AV192 is volgens mij klankmatig identiek aan een AV32 DP.
Er zijn alleen meer uitbeidingen mogelijk.

garmtz


beunky

Quote from: garmtz on January 25, 2006, 15:37:42
Is dat zo??

Nee.
Een AV192 scheelt niet veel met een DP qua klank naar verluidt maar is zéker niet identiek.
De mogelijkheden qua uitbreiding zijn inderdaad wel veel groter.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Danakin

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe het preprogedeelte van de nieuwe Denon AVC-A1XV zich houdt tegenover de genoemde Classé´s, Tags, Lex´s etc.

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

garmtz

Quote from: Danakin on January 25, 2006, 15:44:01
Ik ben trouwens heel benieuwd hoe het preprogedeelte van de nieuwe Denon AVC-A1XV zich houdt tegenover de genoemde Classé´s, Tags, Lex´s etc.

Wordt vrees ik redelijk weggespeeld, als ik van mijn ervaringen in het verleden uit mag gaan.

Danakin

Quote from: garmtz on January 25, 2006, 15:46:56
Wordt vrees ik redelijk weggespeeld, als ik van mijn ervaringen in het verleden uit mag gaan.

Sta ik van te kijken, jammer :-[ :-[

Danny.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster