Welk ontwerp voor een behuizing van 34 liter?

Started by Barrrrry, January 9, 2006, 00:12:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Barrrrry

Beste mensen,

Ik ben momenteel bezig met de VIB 170 AL van Visaton. Dit ontwerp sprak mij begin vorig jaar enorm aan en ik ben sinds april 2005 al bezig met bouwen! Vanwege het werk, school, vriendin, etc. ben ik er niet echt aan toe gekomen het project af te ronden. Eergisteren heb ik toch maar een pot verf gekocht om de behuizingen af te werken. De motivatie is echter een beetje afgenomen, gezien de luidsprekers uit balans liggen met de rest van de set.

Toen ik ben begonnen met het bouwen draaide ik met een Marantz PM-78 en een simpele Dvd-speler. Nu - bijna een jaar verder - draai ik met een Rotel RC-03, een Parasound HCA-100 en een Denon DCD755. De set zelf is dus naar een veel hoger niveau getild, terwijl de luidsprekers nog ''achterlopen''.

Al met al heb ik toch aardig wat tijd gestoken in het project. De behuizingen van de VIB 170 AL wil ik dus graag gebruiken voor het volgende project. Het is dus de bedoeling dat ik een totaal ander ontwerp ga toepassen in de behuizingen van de VIB 170 AL. Ik heb 34 liter tot mijn beschikking en het kan uiteraard altijd minder.

Hebben jullie misschien wat tips over bestaande ontwerpen? Ik zat zelf te kijken naar de A4 van Scanspeak. Maar er is veel meer, dus brand los!! :D