HMS steckdose, gewone of vergulde versie?

Started by FrankB, January 3, 2006, 14:52:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

Quote from: patrick_vdb on January  3, 2006, 21:31:54
Hi Frank,

Als je een electricien laat komen die in de tijd van de baas bij jou een groep komt aansluiten, dan kan het best "kostbaar" worden ;D Misschien dat je een "bevriende" electricien zover kunt krijgen om in de avonduren langs te komen? Of het zomaar mag in een huurhuis weet ik eigenlijk niet, bel gewoon even de woningstichting waarvan je huurt en je weet het snel genoeg.

mvrg

Patrick

Hmm ik moet toch maar eens naar het cafe toe dan denk ik ;D. Ik ken echt niemand die in die business zit. Maar dat telefoontje naar de woning coorporatie kan ik weleens wagen. Thanks.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kjelt

Hey Frank als die HMS binnen is kun je dan eens een foto plaatsen van de binnenkant? Is het met klem of schroefaansluiting (klem heb je weer dezelfde ellende)?
Ik heb vandaag bij een goede elektro groothandel zo'n 7 stopcontacten open gehad en bekeken en ze zijn allemaal van dezelfde dubieuze enkelgeveerde kwaliteit (ook de externe buitenstopcontacten). Dus ik ben wel benieuwd naar deze HMS versie en ga deze dan ook wel aanschaffen. Er is trouwens nog een interessante pdf file op de HMS site te vinden ga ik ook maar eens lezen.

Wat ik eigenlijk nodig zou hebben is dezelfde soort aansluiting als die luidsprekerbanaanpluggen die je kunt uitdraaien zodat ze klemvast zitten.... helaas zover als ik weet niet op de markt te krijgen

beunky

Wellicht eens naar een Mennekes kijken?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

patrick_vdb

Hi Kjelt,

De HMS waar hier over gesproken wordt, is met schroefaansluiting. Mennekes heeft zowel schroef als klem, dus even opletten zou je deze willen aanschaffen.

mvrg

Patrick

FrankB

Inderdaad is de HMS met schroef, met een messing bout wat ik begreep. Dat moet dus goed stevig vast te draaien zijn.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Rem395

Goede...

Even het volgende. Ik heb recentelijk een separate groep voor mijn audio aangelegd. Moet zeggen dat ik echt versteld sta van het resultaat! In de stoppenkast zitten allemaal aardlek automaten gemonteerd. Ik ben echter gegaan voor de traditionele stop (porselein met inwendig draadje).

Ik ben hier heel erg over te spreken maar heb me laten wijsmaken dat en audiofiele stop (porselein met zilverdraadje) nog beter is. Is dat echt zo? Ga je dat horen? Kost dat? Is het echt de moeite.

Ik maak gebruik van de standaard powercords op de rotel's en Marantz. Zou dit echt veel verbeteren als er Belden Powercords op zouden komen? Of Belden Powercords + audiofiele stop?

Wie heeft of weet het??? ??? ???
Audiomat Arpege reference 10, Genalex KT77 Gold Lion, Cayin CDT-17A, Elac 330 Jet, Elac sub 211.2 ESP, Audioquest Gibraltar, Audioquest NRG4, Pioneer DV-868AVi, Logitech Duet

FrankB

Zo'n AHP stop kost 20 euro. Te bestellen bij de audiofabriek. Of je het hoort, tja. Ik ben inmiddels wel overtuigd dat je in deze hobby alles hoort.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Quote from: Kjelt on January  4, 2006, 23:11:39
Hey Frank als die HMS binnen is kun je dan eens een foto plaatsen van de binnenkant? Is het met klem of schroefaansluiting (klem heb je weer dezelfde ellende)?
Ik heb vandaag bij een goede elektro groothandel zo'n 7 stopcontacten open gehad en bekeken en ze zijn allemaal van dezelfde dubieuze enkelgeveerde kwaliteit (ook de externe buitenstopcontacten). Dus ik ben wel benieuwd naar deze HMS versie en ga deze dan ook wel aanschaffen. Er is trouwens nog een interessante pdf file op de HMS site te vinden ga ik ook maar eens lezen.

Wat ik eigenlijk nodig zou hebben is dezelfde soort aansluiting als die luidsprekerbanaanpluggen die je kunt uitdraaien zodat ze klemvast zitten.... helaas zover als ik weet niet op de markt te krijgen

Zie foto's in mijn stereo topic!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kjelt


FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kjelt

Hoi Frank,

dat is toch niet dubbelgeveerd ? Ik dacht dan meer aan iets als zie hieronder waarbij de vering wordt ingekapseld door de toevoer oftewel als je de stekker erin steekt wordt ie ook nog begrensd door zijn eigen heengaande contacten. Maar goed ik ben ook geen expert, maar had wel iets robuusters verwacht voor dat geld, wat vind jij er zelf van?


patrick_vdb

Hi,

De wcd welke Kjelt hier heeft geplaatst ziet er idd degelijker uit dan die van HMS. Hoe voelt het insteken van een stekker aan Frank? Gaat het vrij gemakkelijk of krijg je 'm er met 'veel' moeite in?

mvgr

Patrick

FrankB

Quote from: Kjelt on January  6, 2006, 17:33:55
Hoi Frank,

dat is toch niet dubbelgeveerd ? Ik dacht dan meer aan iets als zie hieronder waarbij de vering wordt ingekapseld door de toevoer oftewel als je de stekker erin steekt wordt ie ook nog begrensd door zijn eigen heengaande contacten. Maar goed ik ben ook geen expert, maar had wel iets robuusters verwacht voor dat geld, wat vind jij er zelf van?

Het stelt weinig voor, maar is wel van massief messing zonder overgangen. Het klemt ook behoorlijk goed. Maar inderdaad, iets robuuster had wel gemogen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kjelt

Heeft iemand een fotootje van zo'n Mennekes en van een Furutech wcd? Ben wel benieuwd.

FrankB

Quote from: Kjelt on January  6, 2006, 17:45:55
Heeft iemand een fotootje van zo'n Mennekes en van een Furutech wcd? Ben wel benieuwd.



Dit is de Furutech. Zit geen ombouw bij helaas.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kjelt

  ;D  Dat is een amerikaanse die werken  ff wat anders

FrankB

Quote from: Kjelt on January  6, 2006, 17:51:35
  ;D  Dat is een amerikaanse die werken  ff wat anders

Maar Furutech heeft toch geen complete wcd's?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

patrick_vdb

Hi,

Quote from: FrenkB on January  6, 2006, 18:45:49
Maar Furutech heeft toch geen complete wcd's?

Tuurlijk wel


De FI-E30, staat ook gewoon op de website van Furutech.

Sorry Kjelt, van de mennekes kan ik zo snel geen foto van het interne gedeelte vinden, maar de stekker erin/eruit krijgen is een crime ;D ;)

mvrg

Patrick

Kjelt

Hoi Patrick,

jammer dat we de binnenkant van de Furutech niet kunnen zien..... kunnen we nog niets zeggen over de geveerdheid (we worden zo nog stopcontact-veer-expert  ;D )

Ik wacht wel tot je de stekker uit de Mennekes hebt getrokken, is toch goed ze zo nu en dan weer te laten terugveren  ;)

sultankat

Ik heb twee stuks Steckdose van het merk Niko gekocht op de duitse ebay (is een Belgisch merk). Volgens de verkoper "HMS-baugleich" en inderdaad: exact hetzelfde binnenwerk, maar gemiddeld wel de helft goedkoper. Verkoperd en met schroefaansluiting. Ook uiterlijk vrijwel identiek.
Zoek maar eens onder HMS op de duitse ebay. Ze worden continu aangeboden door een zeer betrouwbare hifi-zaak.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Durk

niko heb ik ook in mijn huis, dat is toch een redelijk standaard merk voor aansluitmateriaal?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

sultankat

#46
Quote from: Durk! on January  7, 2006, 21:55:04
niko heb ik ook in mijn huis, dat is toch een redelijk standaard merk voor aansluitmateriaal?

Ja, maar je hebt er verschillende kwaliteitsklassen in vwb het binnenwerk. En dus ook een kwaliteit die identiek is aan wat HMS biedt. Zo bijzonder is die kwaliteit eigenlijk niet, maar tegenwoordig helaas wel.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Tapeshirt

Heeft er iemand ooit gedacht aan Neutrik connectors? die leveren namelijk ook powercon's. Ik gebruik ze nogal eens in de PA. zitten stevig omdat je ze "vastdraaid"