DVDO vp30 ontvangen...

Started by danielo, December 20, 2005, 17:30:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Hai,

Indien mensen vragen hebben. Vanaf vandaag heb de hd+ scaler vervangen met een vp30. Indien mensen er
vragen over hebben hoor ik het wel. ik gebruik een 2900sdi naar de vp30 met daarna een hdmi -> dvi naar
de projector.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Starred

Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Pluspunten en minpunten? En hoe verhoudt hij zich bijv. tov andere gerenomeerde merken/modellen?

danielo

Quote from: Starred on December 20, 2005, 18:17:47
Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Pluspunten en minpunten? En hoe verhoudt hij zich bijv. tov andere gerenomeerde merken/modellen?

Jammer dat deze thread verplaatst wordt, zo zien weinig nieuwe mensen heb waarvoor die zinnig kan zijn. Maargoed zal voortaan dvdo related dingen hier plaatsen.

Pluspunten kort:

4x hdmi met audio
2x sets 5bnc's
mooi kast tov van de hd/hd+
snellere reactie van de menu's
betere layout van de remote
In mijn ogen aanzienlijk beter beeld
controlle over scherpte
redelijk plug & play als je een hd of hd+ hebt (alles werkt nog zeg maar)


Nadelen kort:
verkeerde (110v) stekker in de doos
afstand van de remote is bizar kort (meter of 2)
je hebt veel nieuwe kabels nodig (geen dvi alleen maar hdmi erop, geen vga alleen nog bnc)
Software en documentatie nog niet 100%


belangrijke conclusies voor mij is dat alles nog werkt, voor mij was het vooral een gedwongen upgrade om
zo klaar te zijn als ze ook een nieuwe deinterlacer erin stoppen. Bij de montage van de sdi kaart zie je
duidelijk dat er een aanzienlijke connector (denk een kleine 100 pins) naast de 'oude' SI504. Ik zag deze scaler
vooral als een overstap naar hdmi (4 stuks is best veel) maar het beeld is aanzienlijk anders tov van de hd+. Ik
ben er nog niet helemaal uit waarom mischien is het de 10bits scaling die ze nu gebruiken. De stap vooruit voor mijn gevoel is aanzienlijk maar wil nog wat vergelijken met de HD+.

Tov van andere scalers is denk ik alleen zinnig tov van de realta/genum oplossingen en die heb ik nog niet gezien. Ik denk dat dvdo zijn zaakjes goed in orde heeft met aansluitingen nu en met de scaler. Het zwakke punt is de deinterlacer maar er zijn hints dat ze weten hoe ze dat gaan oplossen (Dale Adams, de maker van oa de SI504, is hard aan het werk aan een nieuwe deinterlacer, hij post af en toe wat die aan het doen is en in 1 van zijn posts geeft die al aan dat die alle 'testen' van de realta (concurrent) chip makelijk haalt). De VP30 blijft wel een beetje een gok op deze manier maar alle andere scalers van 2005 zijn of nog niet shipping of hebben problemen, de aanval van de realta's en genums is nog niet gekomen.

Daniel.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

The Forest Stars

Jammer (voor mij dan) dat er maar 1 HDMI uitgang op zit, anders was het een beter alternatief geweest dan een switcher die schreeuwend duur zijn en verder niets doen.

Theo

diamant

#4
Ben benieuwd hoe hij het zal doen tegen mijn TAW rock +(helaas vorige week overleden), enig idee of hij beter is dan de rock?
En hoe is hij tegen over de 3dholo2 kaart?
gr. robin

danielo

Quote from: diamant on January 23, 2006, 19:05:40
Ben benieuwd hoe hij het zal doen tegen mijn TAW rock +(helaas vorige week overleden), enig idee of hij beter is dan de rock?
En hoe is hij tegen over de 3dholo2 kaart?
gr. robin

Ik kan daar moeilijk een oordeel over geven, denk ook dat het uitmaakt of je analoog of digitaal uit gebruikt. Het is de eerste scaler die analoog uit echt goeie dacs heeft veel beter dan oude modellen doet die prima 1080p met 2x oversampling de mensen met crt's zijn daar zeer over te spreken. Vergelijking met de 3d kaart kunnen we alleen doen tov van de HD+ en de test van hifi.nl toen vond de 3d kaart nog iets beter maar ik vind de vp30 een stuk beter dan de hd+ dus tja.

Hoop dat hij bevalt, denk dat de vp30 een tussen model is en dat je je dus vooral 'inkoopt' alvast op 4x hdmi en later een betere deinterlacer. Indien en wanneer die update er is dan is die volgens mij zeker beter. Ze werken nl aan oa dus deinterlacers maar ook non-linear scaling, mpeg noise reduction, gamma control etc etc.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

diamant

Bedank voor jullie antwoord! kom net uit de sneeuw rollen en was dus even niet in staat om te antw.

ben er nog niet helemaal uit maar kreeg ook een leuke aanbieding vna een nieuwe rock+, dussss............... nog even denken zzzzzzz...........

gr.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview