digitale tv

Started by Lone Ranger, November 8, 2005, 14:37:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lone Ranger

Hallo,

Ik overweeg om over te stappen naar digitale tv van UPC.
Wat is de beste manier om de LCD (BenQ DV3750) aan te sluiten op zo'n bijgeleverde tuner en hoe moet ik hem minimaal aansluiten om tot een perfect beeld te komen.
Het lijkt erop, dat hij alleen maar scart heeft en dat lijkt me nooit de beste aansluitmogelijkheid.

Wat is jullie visie.

Gr.Fred.

)p(

Quote from: Lone Ranger on November  8, 2005, 14:37:52
Hallo,

Ik overweeg om over te stappen naar digitale tv van UPC.
Wat is de beste manier om de LCD (BenQ DV3750) aan te sluiten op zo'n bijgeleverde tuner en hoe moet ik hem minimaal aansluiten om tot een perfect beeld te komen.
Het lijkt erop, dat hij alleen maar scart heeft en dat lijkt me nooit de beste aansluitmogelijkheid.

Wat is jullie visie.

Gr.Fred.

Tja je zult er toch mee moeten doen voorlopig...geen hdmi uitgang ook niet op de nieuwe Thomson box. De oude box had wel een goede rgb scartb uitgang...beeld zag er zeer netjes uit...uhm nah ja gezien de bitrate dan ;) De nieuwe box weet ik nog niet, wordt pas as donderdag werkzaam hier in Almere...

peter

Lone Ranger

Dus het advies zou zijn om nog even te wachten.
Ik kan nu zo'n tuner er gratis bij krijgen.

Maar waarom digitale tv aanbieden als je niet de mogelijkheid bied op een maximale ontvangst.
Je jaagt iedereen alleen maar weer op extra kosten, want die tuners moeten dan straks weer allemaal vervangen worden.
Doe het dan meteen goed of wacht nog even.

Dru

Ik heb net ook maar upc digital besteld.
Je betaalt nu niets extra. Dus waarom niet.

Ben benieuwd :)

)p(

Quote from: Lone Ranger on November  8, 2005, 15:25:11
Dus het advies zou zijn om nog even te wachten.
Ik kan nu zo'n tuner er gratis bij krijgen.

Maar waarom digitale tv aanbieden als je niet de mogelijkheid bied op een maximale ontvangst.
Je jaagt iedereen alleen maar weer op extra kosten, want die tuners moeten dan straks weer allemaal vervangen worden.
Doe het dan meteen goed of wacht nog even.

Vreemd genoeg hebben ze zich altijd met digitale tv gericht op de familie doorsnee. Goed voorbeeld is de video on demand service. Die werkt nog altijd in 4:3 formaat  ::) En altijd pan and scan...yuck... Ik neem toch aan dat de meeste mensen die als early adaptors digi tv hebben genomen over breedbeeld schermen bezitten. Zelfs canal+ op upc digital is nu nog steeds 4:3 letterbox ipv echt breedbeeld...

Maar inderdaad digitale tv die slechts analoog aangeboden kan worden nu bijna alle nieuwe platte schermen over digitiale ingangen beschikken...te idioot voor woorden...

peter

Marcel_T.

Hetzelfde als bij TVHome van Essent. Nu raakt het mij persoonlijk niet want ik heb nog een gewone tv. Maar erg vooruitstrevend zijn ze niet. Daar komt nog bij dat je niet zomaar een DVB-C tuner kan kopen, maar alleen de door Essent gecertificeerde.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

PG

Zie hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=17033.0 (5e alinea) mijn ervaring met UPC digital.

Gr.
PG

Lone Ranger

Probeer jij je projector te promoten. ;D

mradem

Fred,

FF offtopic.
Die lcd van jouw is dat nou de 37 inch benq met een native resolutie van 1920*1080?

quyen

#9
de setupbox van upc heeft hij ook voor het geluid digitaal uit ?  en is het video overdracht van je setupbox naar je plasma digitaal?

PG

Nee, alles analoog dacht ik.
PG

PG


)p(

Quote from: quyen on November  9, 2005, 15:45:05
de setupbox van upc heeft hij ook voor het geluid digitaal uit ?  en is het video overdracht van je setupbox naar je plasma digitaal?


De nieuwe box heeft ook een digitale audio uitgang.

Nope video overdracht is nog steeds analoog via scart.

peter

Lone Ranger

Quote from: mradem on November  9, 2005, 11:55:32
Fred,

FF offtopic.
Die lcd van jouw is dat nou de 37 inch benq met een native resolutie van 1920*1080?


Ja. :)

Dru

Quote from: vpv on November  9, 2005, 19:27:27
De nieuwe box heeft ook een digitale audio uitgang..


Beter!
Is het coaxial of optical?
Moet daar dan wel eerst een oplossing voor vinden. Alle dig. ingangen zijn nu bezet.  :-\

dvd-player
hdd recorder
minidisc
ps2


Even een vraag over digitale tv:

Hoe zit het met een recorder?

Ik neem aan dat je de upc-box aansluit via een scart ingang op de rec.
Als je dan de hdd-recorder programeert op bv discovery channel (mythbusters  O0 )
Betekent het dus dat je de upc-box zelf eerst op discovery moet zetten ???
Is hier ook een andere manier voor? Of is het beste dan om het gewoon "ouderwets" analoog te laten, via de coax kabel.




Dru

Box is binnen en aangesloten!

Beeld is wel goed, stukken beter dan digitenne!

2 X scart (RGB) kwaliteit is goed daarvan
Coaxiale Digi uitgang
stereo cinch uitgang



Geen twin tuner helaas.

Betekent als je "digitaal" wilt opnemen op je hdd, je analoog tv moet kijken :S jammer...

jowi

Wat heeft dit trouwens met HD te maken ???

Starred

Quote from: jowi on November 22, 2005, 13:34:11
Wat heeft dit trouwens met HD te maken ???

Vroeg ik me ook al af  ;D