Wilson Audio Sophia

Started by Markaudio, October 12, 2005, 13:54:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

geenius

Het zou er ongeveer zo uit moeten zien:


geenius

#126
en de curve............

geenius

en voor de woofer.......

geenius

en weer een curve......

geenius

Ik zou niet veel kleiner gaan, dus bij elkaar een speaker met een inhoud van 28+65=93liter netto. ;)

Markaudio

Dat ziet er netjes uit, dank! Hoe kan je dit allemaal simuleren. Ben nu al even aan het proberen maar een aantal variabelen willen bij mij niet varieeren  ;D. Ik zie dat je minimale demping hebt gebruikt. Waarom en wat zijn de resultaten met volledige demping (zonder de matrix dan)? Ik probeer dit te simuleren maar het lukt me niet. Waar staat een duidelijke handeleiding?

Mvg
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

geenius

#131
Op de site van Unibox staat wat wat is. Alleen de blauwe velden mag je zelf veranderen en dan op update graphs klikken. ;)

Simpel gezegd hoe meer demping in de kast hoe kleiner de inhoud kan zijn. Maar mijn ervaring is dat teveel dempingsmateriaal ten koste gaat van de dynamiek. Door verschillende vormen van demping (niks, minimaal, alleen de wanden, geheel gevuld) te selecteren kun je precies zien wat de gevolgen zijn.

Wamm

Miskien help dit met die crossover ontwerp. Uit die Stereophile review:

The acoustic crossover frequency between the midrange unit and the woofer appears to be set at around 150Hz. The inverted-dome tweeter has a small rise apparent above 15kHz, but rolls off sharply above the audioband, while the speaker's overall response in the midrange and treble is basically flat, though broken up by small peaks and dips. As these tend to be equally spaced, with peaks balanced by dips, the perceived balance will tend to be neutral.

Aiding this is the fact that dips tend to fill in and the peaks become suppressed to the speaker's sides (fig.4). In typical rooms, therefore, the Sophia will tend to sound evenly balanced in the highs. In the vertical plane (fig.5), the speaker's balance doesn't change much as long as the listener sits with his or her ears below the top of the enclosure. Stand, however, and a large suckout appears at the upper crossover frequency, which appears to be just under 2kHz.

Groete

Dirk

geenius


fgroen

Dàt heb ik niet gevonden in Unibox....  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

geenius


Wamm

Hi Tony

Ek hou baie van jou website, maar as ek nou probeer ingaan kry ek hierdie boodskap: Deze homepage is niet beschikbaar . Wanneer gaan jou website weer beskikbaar wees?

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R


Peerless Monster

leuk, mijn mentor is een Nederlander die in Zuid-Afrika heeft gewoond.
Baie betekent trouwens "heel erg". baie danki: heel erg bedankt.
Baie is bijna het grote stopwoord van iedere Zuid-Afrikaan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

geenius

Quote from: Wamm on November 15, 2005, 13:06:38
Hi Tony

Ek hou baie van jou website, maar as ek nou probeer ingaan kry ek hierdie boodskap: Deze homepage is niet beschikbaar . Wanneer gaan jou website weer beskikbaar wees?

Weet ik nog niet precies, maar ik ben bezig met een nieuwe host en heb straks ook een eigen domeinnaam. ;)

dagoduck

Quote from: Peerless Monster on November 15, 2005, 13:30:55
leuk, mijn mentor is een Nederlander die in Zuid-Afrika heeft gewoond.
Baie betekent trouwens "heel erg". baie danki: heel erg bedankt.
Baie is bijna het grote stopwoord van iedere Zuid-Afrikaan...

Je mentor is toch al maanden weg? Je was nu toch je eigen mentor?

Dagoduck

Martijn M

Dutch & Dutch

Markaudio

#143
Mwoh,

Niet genoeg ;), momenteel heb ik wat (dunne) testkasten gemaakt. De afstraling bevalt me nog niet helemaal. Morgen zal ik dit wat uitgebreider toelichten.

Mvg,



Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Martijn M

#144
Hey Mark,

al meer dan een jaar geen berichten meer ???

EDIT: spelfout gecorrigeerd
Dutch & Dutch

fgroen

Quote from: keyser on April  4, 2007, 13:19:03
Hey Mark,

al meer dan een jaar geen breichten meer ???

Ja!!! Doen ze 't al???  ;D ;)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

squeezer

Misschien kan http://highend.projektas.lt/?speakers/4 je verder helpen met de driverkeuze. Hij heeft de Wilson Watt/Puppy gecloned. Ik vond deze link in mijn favorieten. Suc6 met bouwen. Ik ga je vorderingen volgen.