Ruben's meubel, tijd voor een update!

Started by R, October 9, 2005, 20:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

Tnx. Nu zit ik nog een beetje in dubio vwb de beugel die ik zelf wil maken. Staand op het meubel is ook wel mooi. Qua tijd moet het wel kunnen denk ik.

mikeske

Je kan beginnen met de tv er gewoon op te plaatsen, de beugel kan je later nog maken en dan bevestigen  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

Ja is ook zo, maar nu ben toch bezig en staat het meubel nog op de zaak ;). Dat werkt wel een stukje makkelijker.

Quote from: mikeske on August 31, 2006, 21:42:33
Je kan beginnen met de tv er gewoon op te plaatsen, de beugel kan je later nog maken en dan bevestigen  :)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

ha ha, is ook weer zo. Eerst maar even tv aanschaffen, dan kijk ik wel even hoeveel zin er nog is.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

myself

als je hem erop zet, zal hij toch iets aan de verf gaan plakken en als je hem dan ooit nog verzet zul je dat blijven zien.
echt helemaal los is nog mooier ! staat er niets onder en lijkt hij in de ruimte te zweven (maar wel iets meer werk idd)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Denk dat je gelijk hebt..

Quote from: myself on August 31, 2006, 23:43:35
als je hem erop zet, zal hij toch iets aan de verf gaan plakken en als je hem dan ooit nog verzet zul je dat blijven zien.
echt helemaal los is nog mooier ! staat er niets onder en lijkt hij in de ruimte te zweven (maar wel iets meer werk idd)

dmeerpa

Ruben dat heb je weer mooi voor elkaar. geen zin om mijn kastje en salontafel te lakken ?  ::)
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

R

Ha ha, nee liever niet..

Quote from: dmeerpa on September  1, 2006, 10:49:46
Ruben dat heb je weer mooi voor elkaar. geen zin om mijn kastje en salontafel te lakken ?  ::)

dmeerpa

Quote from: Ruben on September  1, 2006, 11:04:37
Ha ha, nee liever niet..


kon maar proberen hé, een neen had ik al een ja kon ik krijgen  ;)
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

R

Alles is weer in ere hersteld. Voorlopig wel even van de steun afgezien, de meegeleverde voet oogde wel erg chique. Hier staan kort wat foto's.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14949.msg719276#msg719276

R

Omdat ik nog steeds de wens heb om de tv boven het meubel te laten "zweven", net even wat aluminium profielen gehaald. Door middel van 2 profielen ga ik de tv een stuk boven het meubel monteren. Het komt zo ver mogelijk naar achteren op het meubel en achter op de profielen komen U profielen om kabels in weg te werken.

Morgen even klussen dus ;)

R

Vandaag in elke uurtjes een beugel voor de tv gemaakt. Had eigenlijk plannen om ze te schilderen, maar alu kleur past eigenlijk net zo mooi.

R

Nog meer. Ben erg tevreden met het resultaat. Ziet er nog strakker uit!!

mikeske

#291
Ziet er super uit  :o
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Audiofiel

Goeie actie! Ziet er echt VEEL beter uit! :o :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Grindtegel

Heel erg mooi geworden zo. Als ik jouw was zou ik de muur achter de apparatuur ook nog even een likje verf meegeven, dan ziet het er nog strakker uit (op de foto komt ie een beetje groezelig over, kan ook aan mijn scherm liggen natuurlijk)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Rody

Een echte handige jongen, die Ruben  ;D

Die vloerbedekking is overigens ook aan vervanging toe  ;) :P

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Cees-Jan

Quote from: Grindtegel on February 23, 2007, 19:01:36
Heel erg mooi geworden zo. Als ik jouw was zou ik de muur achter de apparatuur ook nog even een likje verf meegeven, dan ziet het er nog strakker uit (op de foto komt ie een beetje groezelig over, kan ook aan mijn scherm liggen natuurlijk)

En ook dat lelijke stopcontact op de plint monteren.......

pch

Ruben,

Wat voor een soort alluminium profielen heb je gebruikt om je LCD aan te hangen? En waar kun je die kopen?
En heb ik het goed dat jij een 32" LCD daar aan hebt hangen? Ikzelf heb een 37" plasma en wil iets dergelijks op een nog te maken meubel aangezien mijn vrouw het nogal definitief vind om hem aan de muur te hangen.
Zou het met een 37" plasma ook kunnen aan die allu-profielen?

Gr. Paul.

BuSpu

Quote from: pch on March  9, 2007, 08:12:12
Ruben,

Wat voor een soort alluminium profielen heb je gebruikt om je LCD aan te hangen? En waar kun je die kopen?
En heb ik het goed dat jij een 32" LCD daar aan hebt hangen? Ikzelf heb een 37" plasma en wil iets dergelijks op een nog te maken meubel aangezien mijn vrouw het nogal definitief vind om hem aan de muur te hangen.
Zou het met een 37" plasma ook kunnen aan die allu-profielen?

Gr. Paul.


Zo te zien zijn het rechthoekige buisjes. Moet ook wel want ik denk dat een open profiel ( bv U-vorm) niet sterk genoeg is.
Dergelijke buisjes kan je gewoon bij de bouwmarkt kopen. De sterkte hangt natuurlijk ook erg af van het 'moment' van de constructie: steekt het buisje weinig uit dan is ie wel sterk, steekt ie veel uit dan kan ie veel minder hebben.
Als het echt sterk moet kan je natuurlijk ook ijzer of RVS nemen. Is een stuk stijver dan aluminium.