Ruben's meubel, tijd voor een update!

Started by R, October 9, 2005, 20:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

@SB, tnx. Het is vooral veel tijd en geduld. Echt moeilijk is het niet. Natuurlijk wel om het echt perfect te doen. Zelf daar heb ik ook het gereedschap. Het ontbreekt nog een zaagtafel die ook onder verstek kan. We hebben wel losse afkortzagen, maar die zijn niet nauwkeurig genoeg.

@myself. Nu gaat de vaart er wel in hoor. Het eindstation in zicht en nu het weer strak wordt, heb ik ook meteen weer zin. Kilo's zullen we meevallen, dit is 6 mm mdf, weegt echt niet. Of het klankmatig beter wordt, weet ik niet. Ik denk dat berken veel profiteert van het feit dat het zo lekker zacht is.

Meteen maar even heen en weer geweest. Plaatje 2 erop gezet. Voor de oplettenden, er staat een randje over. Zo heb je wat schuurvlees en wordt de aansluiting nog strakker.

MrG

Je neemt er wel je tijd voor Ruben. Al meer dan een half jaar ;)
Ik ben wel zeer benieuwd naar het eindresultaat. De mijne is ondertussen al weer een tijdje klaar en ik geniet er nog dagelijks van. Al het werk wat je er in stopt is het dubbel en dwars waard.

Have Fun en ik volg de ontwikkelingen op de voet.

Groeten Gijs
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

R

Eigenlijk heeft het 3 maanden stil gelegen ongeveer. Nu wil ik er ook echt vaart achter zetten. Met een beetje geluk volgend weekend af.

W

Quote from: Ruben on April  8, 2006, 17:47:48
Eigenlijk heeft het 3 maanden stil gelegen ongeveer. Nu wil ik er ook echt vaart achter zetten. Met een beetje geluk volgend weekend af.

Dat zei je drie maanden geleden ook al!  >:D

Anyway, 'tis goed om te zien dat je het weer op hebt gepakt! Succes!! Ben echt reuze benieuwd naar hoe het geheel er straks uit gaat zien in jou kamer!

MvG,
Wybrand

R

Nu valt het wel mee, ga der nog 2 plakken :P

R

De platen zitten erop. Ook maar even de camera meegenomen. De spleet die te zien is, is gebouwd. Het blijft tenslotte een deur.

R

2 nog.

luistervinkje

Quote from: Ruben on April  8, 2006, 17:10:00
@SB, tnx. Het is vooral veel tijd en geduld. Echt moeilijk is het niet. Natuurlijk wel om het echt perfect te doen. Zelf daar heb ik ook het gereedschap. Het ontbreekt nog een zaagtafel die ook onder verstek kan.

En toch Ruben zie ik op 1 van de vorige foto s een zaagtafel staan waar je heel fijn werk mee kan maken ( wij noemden het de" Altendorf") ,ook onder verstek was dit altijd een zeer nauwkeurige machiene .
Maar ja zo op de foto lijkt de machiene wel wat maar misschien heeft hij zijn beste tijd wel gehad, ik vind zelf als ex-machienaalhoutbewerker wel een mooi staaltje werk wat je hebt gemaakt, binnenkort begin ik zelf ook weer om mijn meubel te verbouwen en ook bij mij ontbreekt het nu als "ex"nu aan de goede machiene s maar ja ik zie wel hoe ik het versier.
Zelf heb je dan vaaks deze dingen niet thuis als je het op je werk kan doen .

Veel succes met de verdere bouw van je meubel ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

R

Quote from: luistervinkje on April  8, 2006, 20:53:41
En toch Ruben zie ik op 1 van de vorige foto s een zaagtafel staan waar je heel fijn werk mee kan maken ( wij noemden het de" Altendorf") ,ook onder verstek was dit altijd een zeer nauwkeurige machiene .
Maar ja zo op de foto lijkt de machiene wel wat maar misschien heeft hij zijn beste tijd wel gehad, ik vind zelf als ex-machienaalhoutbewerker wel een mooi staaltje werk wat je hebt gemaakt, binnenkort begin ik zelf ook weer om mijn meubel te verbouwen en ook bij mij ontbreekt het nu als "ex"nu aan de goede machiene s maar ja ik zie wel hoe ik het versier.
Zelf heb je dan vaaks deze dingen niet thuis als je het op je werk kan doen .

Veel succes met de verdere bouw van je meubel ;)

@luistervink
Er staat idd een altendorf. Echt een geweldig apparaat, maar onder verstek is niet mogelijk met deze uitvoering. Hij is echter in prima staat hoor, werkt als een trein.

Vandaag het overtollige hout weggezaagd, een nauwkeurig werkje, maar met wat een resultaat O0.. Nu wordt het echt strak ;D.
Dus we zijn ready 2 paint.

Foto 1: ready 2 go.

foto 2: Dit zijn pas strakke naden O0


myself

Quote from: Ruben on April  9, 2006, 20:11:18

foto 2: Dit zijn pas strakke naden O0
ja, daar kun je echt een puntje aan zuigen  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Weer een uurtje verder en wat schuurwerk.. Hij staat in de grond, vrij strak ook al zeg ik het zelf.

Spacebass


Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

R

#138
Ha ha, nee hoor. Dat is het mindere aan schilderen. Het moet echt helemaal droog zijn voordat ik het spiegelglad kan schuren. Dat wordt dus 2 dagen wachten.

myself

#139
die laatste 10% he :D
maar hij ziet er nu wel heeeel erg strak en glad uit zeg  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

#140
Quote from: myself on April 10, 2006, 21:32:50
die laatste 10% he :D
maar hij ziet er nu wel heeeel erg strak en glad uit zeg  8)

Ha, wacht maar, dit is grondverf... Die vloeit echt niet zo mooi. Relatief gezien qua tijd zit ik nu wel op 99,5% denk ik O0

molle

Strak meubel Ruben. Men complimenten O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

tnx guys. Met een beetje mazzel, deze week in huis..

dmeerpa

Heb je meer geluk dan ik, ik ben pas begonnen met uittekenen, ben bijna klaar met plan. hopelijk duurt het geen 6 maand voor hij af is.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

R

Quote from: dmeerpa on April 11, 2006, 20:32:17
Heb je meer geluk dan ik, ik ben pas begonnen met uittekenen, ben bijna klaar met plan. hopelijk duurt het geen 6 maand voor hij af is.

Heb je al een schets en eigen topic? we zijn altijd benieuwd.

kit-kat

Quote from: dmeerpa on April 11, 2006, 20:32:17
Heb je meer geluk dan ik, ik ben pas begonnen met uittekenen, ben bijna klaar met plan. hopelijk duurt het geen 6 maand voor hij af is.

Ik denk niet zozeer dat het met geluk te maken heeft, maar meer met hard werken  ;)
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

R

Het is een feit, de eerste laklaag zit erop. Naar schuurklusje van te voren en ook de binnenkant volledig in de zwarte lak.

De lak zit er nog net op en is nog een het uitvloeien. Jammergenoeg is mijn ruimte niet stofvrij genoeg, dus 100% zal het nooit zijn. Op z'n schilderen met de tweede laklaag zal enorm schelen. Helaas bedacht ik dat te laat.

R

1 nog om het af te leren  :o

dmeerpa

Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

W

95%?   5% voor de laatste laag/lagen, + 't naar huis rijden? :)  Ziet er compleet anders uit :) de laatste loodjes... voor 't weekend moet wel lukken denk ik?

MvG,
Wybrand