Ruben's meubel, tijd voor een update!

Started by R, October 9, 2005, 20:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Zoals enkele wel weten staat er nu een spiderrack om mijn componenten te huisvesting. Over een week of 2 zal deze richting molle gaan bij onze zuiderburen. Mijn wens om iets anders te hebben werd ingeleid door de kans om het rack netjes te verkopen en door het feit dat ik een iets minder in het oog springend rack wil hebben. De keus is gevallen op wederom een eigen ontwerp van een zwarte doos ( hence de naam) met daarop plek voor mij stereo componenten. De a32 en cd 33 krijgen een prominent plekje op het lage/bescheiden meubel. De dvd speler zal naar binnen verhuizen. Tevens is er binnen ook nog ruimte voor wat dvd's /cd's of andere spullen. De bedoeling is om het meubel van berken multiplex op te trekken.

Er is bij mij nog wat onduidelijkheid over de afwerking en de scharniermogelijkheid van de voorklep. Ik wil een zwarte fineer in de zelfde tinten als mijn velodyne. Of ik dit los kan/wil kopen weet ik nog niet. Misschien kan AF het ook leveren reeds op een plaat multiplex, scheelt een hoop tijd. Daarnaast ben ik dol op mooie onder verstek staande hoeken. Daar kijk je tegenaan als het meubel op staat, maar dat vind ik niet. De planken van het meubel zitten 2 0f 3 keer 18 milimeter worden, dus vrij stevig. Hoe ik dit kan laten scharnieren ben ik nog niet uit. Mensen met goede tips, graag..

Hier vast de schetsen..

Omgerenderd wireframe


Zoals het moet worden...

DA BoSS

wow, de plaatjes zijn op zich al kunst! Veel succes met de uitvoering
^-^
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Moony

Succes Ruben!
Ik blijf het topic (en hopelijk de foto's) iig volgen.  :)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Jordis

Ik denk dat 2 * 18 mm wel voldoende is. Heb zelf onlangs ook een meubeltje in elkaar gezet met berken multiplex, hiervoor had ik net als jij een spider rack. Ik denk dat het je niet tegen gaat vallen qua geluid, ik ben er zeer tevreden over in ieder geval.
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

R

Qua dikte van de planken moet het wel voldoende zijn denk ik. Misschien dat ik qua esthetiek toch wat dikker wil gaan.

Foto's zullen volgen.

Romano

Ziet er veelbelovend uit.
Welk programma heb je dat getekend?

Groeten Romano,

R



reMC

Quote from: Ruben on October 10, 2005, 16:33:34
Schetsen zijn gemaakt in carrara

Als je schetsen net zo vaak gemaakt hebt als gevraagd is waarmee je die schetsen hebt gemaakt...moet je nu behoorlijk moe zijn!

Ook ik ga dit volgen. Ga je alleen voor het mooie aanzicht en gebruiksgemak of ga je ook verschillende houtsoorten 'beluisteren'? ;D

R


reMC

Quote from: Ruben on October 10, 2005, 17:25:26
We gaan multiplexen..

Daar had ik over gelezen ja, wist niet dat dat al definitief was.

R

#11
Is wel zo goed als definitief, puur op basis van ervaringen van anderen.

Zit nog wel te denken om naar spuitwerk te switchen. Is wel strakker.

bryan vd B

Hi,

Ziet er goed uit ruben, en wat voor multiplex ga je gebruiken??
bryunzeel,ocoume,marantie,berken enz enz

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

R

Ik ben nog aan het orienteren. berken is vrij prijzig. Weet jij zeker dat je berken hebt mogen lenen op de bouw ;)


Prijzen bij AF voor een plaat 18 mm berken multiplex b/bb kwaliteit liggen op € 89,- voor 244 x 122 en op € 43,- voor 153 x 153. Weet jij een beetje hoe de prijzen liggen voor andere soorten en wat de effecten zijn?

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bryan vd B

Quote from: Ruben on October 10, 2005, 17:40:54
Ik ben nog aan het orienteren. berken is vrij prijzig. Weet jij zeker dat je berken hebt mogen lenen op de bouw ;)


Prijzen bij AF voor een plaat 18 mm berken multiplex b/bb kwaliteit liggen op € 89,- voor 244 x 122 en op € 43,- voor 153 x 153. Weet jij een beetje hoe de prijzen liggen voor andere soorten en wat de effecten zijn?

Hi,

ik heb hoogste klasse berken heb ik me laten vertellen en een plaat van 15mm berken kost zo'n 160 euro a 170 euro en dat is dan een plaat van 250 bij 125.
Bruynzeel word gebrukt in de botenbouw en kost echt een godsvermogen :o, ocoume kost zo'n 90 a 100 euro een plaat en marantie geloof ik 80 euro.
Persoonlijk zou ik voor berken gaan want dat gaf bij mij het beste resultaat in vergelijking met ocoume en marantie.
Tevens heb ik spaanplaat, mdf,natuursteen geprobeerd.
Mdf kwam voor mij op de tweede plaats maar op multiplex was de muziek echt levendiger.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

R

#16
Ok, zoiets meende ik me al te herinneren. tnx voor de info. Ik wil de dikte van het hout op 4,5 cm hebben eigenlijk. Dus ik wilde 3 x 15 mm op  elkaar gaan lijmen en daar mee gaan werken. Zoals het er nu uit gaat zien zullen de buitenmaten 1070 x 300 x 450 gaan worden B x H x D. Dat zal wel niet goedkoop gaan worden vrees ik. Ik zit op de site van AF te kijken, maar zoals het er nu naar uit ziet is het goedkoper om met rare plaatmaat 153 x 153 te gaan werken die ze daar hebben.

R

Inmiddels alles uitgerekend. De dikte van de wanden gaat 36 mm worden. Dit samengesteld uit 2 platen van 18 mm berken multiplex. Qua maten het een en ander aangepast zodat ik met 2 platen van 153 x 153 toe kan.


R

Ben net het zooitje wezen bestellen. Het wordt 18 mm berken multiplex. Vond het maar erg duur. Morgen wordt het op de zaak geleverd en ik ga van het weekend(misschien morgen al) beginnen.

myself

Quote from: Ruben on November 10, 2005, 19:39:26
Ben net het zooitje wezen bestellen. Het wordt 18 mm berken multiplex. Vond het maar erg duur. Morgen wordt het op de zaak geleverd en ik ga van het weekend(misschien morgen al) beginnen.
daar gaan je vrije uurtje. nou ja ook onder het in elkaar zetten en schilderen kun je muziek aanzetten  :P wat is de ETA ?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

#20
Bouwen doe ik op de zaak. Ik ga voor 2 tot 3 weken, maar misschien wel sneller. Daar heb ik machines tot mijn beschikking. Het enige dat ontbreekt is een vandiktebank en de cnc, maar die komt misschien nog :P. Die heb ik toch niet echt nodig.

Ik zoveel mogelijk door de leverancier vast op maat zagen. Dan platen op elkaar lijmen en dan kan het bouwen reeds beginnen. Ik vermoed dat het vrij hadrd gaat.

R

Ik had vanmiddag 2 uurtjes over, dus de zaag maar vast ingesteld en wat planken gezaagd. Ik kan 2 x 18 onder 45 graden in verstek niet in een keer zagen, dus moet ik eerst zagen en dan platen op elkaar lijmen. Dat kost vrij veel tijd. De facetten in de lengte zijn gedaan van de voor en achterkant en de zijkanten. De andere facetten worden met een andere zaag gedaan die wel die dikte aan kan.
Ik moet zeggen dat het berken multiplex erg mooi hout is met een mooie fijne structuur.

Dan maar vast wat plaatjes.

myself

mooi hoor. ik zie het eindresultaat al voor me  8) 8)

volgende keer als je lijmklemmen gebruikt, er een klein stukje hout/plankje onder leggen, dan loop je geen kans dat als je de lijmtang aandraait, dat ie een afdruk in het hout achterlaat. zou zonde zijn
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: myself on November 12, 2005, 22:05:12
mooi hoor. ik zie het eindresultaat al voor me  8) 8)

volgende keer als je lijmklemmen gebruikt, er een klein stukje hout/plankje onder leggen, dan loop je geen kans dat als je de lijmtang aandraait, dat ie een afdruk in het hout achterlaat. zou zonde zijn

tnx for the tip.. Natuurlijk draai ik ze niet te hard aan. Als er hardere kracht nodig was, dan gebruikte ik wel een plankje.

R

Vandaag had ik 's avond wat uurtjes over. Mooi de tijd om wat te gaan zagen. Nu de clou voor de kopse kanten. De afkortzaag onder 45 graden zetten en zagen maar. Voor al deze planken kost het vrij veel tijd, dus echt hard gaat het niet. Zie hier de zaagactie. De brandplekken zijn niet te voorkomen omdat onder een hoek er altijd verschillen zitten in wrijvingsgebieden. Dis is goed weg te schuren, daarnaast krijgt het ook nog een kleurtje.