plasma Hitachi 42pd5200 huid is vlekkerig

Started by jawie, October 4, 2005, 09:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jawie

Aan de muur bij ons hangt de hitachi 42pd5200 plasma.
Aangesloten op de Casema kabel (analoog).

Nu is het geval dat bij sommige uitzendingen de gezichten/huid wat vlekkerig is
Als of er een olie waas op zit.
Het is bij GTST duidelijk tezien, als de gezichten groot in beeld zijn.
Althans volgens mijn vriendin (ik kijk geen GTST  ;D ;D)


Is de oorzaak hiervan omdat ik nu een Casema analoog aansluiting heb? 
Of moet ik bepaalde waardes anders instellen, contrast, brightness, sharpnes etc ...
(contrast en brightness staan vrij laag/donker ivm inbranden)
Ik heb al zoveel mogelijk digitale instellingen uitgezet, of zolaag mogelijk.

Kan het eventueel ook verholpen worden door mischien digitale TV tenemen, schotel of digitale TV van Casema?

eelco74

Ik kan me niet helemaal voorstellen wat je nu precies bedoelt. Het kan ruis zijn.

Nu heb ik de 32pd5200 en ook op de casema kabel, maar ik heb hier perfecte ontvangst. Ik gebruk wel goede kabel (profigold antennekabel) en ik heb er maar 3 meter lengte aanzitten.

Ik zal eens kijken hier bij GTST, als ik het aankan tenminste :-)

Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Steven Coymans

Heb ongeveer hetzelfde met een panasonic TH37pa50 (denk ik)

Als er personen op het scherm zijn die bijv. praten zie je het soms wel erg,
omdat ze dan kleine hoofdbewegingenmaken.
Lijkt dan alsof hun huid een beetje loszit :-)

Dacht dat men dit effect smearing noemt. Kan me ook vergissen.

Weet niet of je dit bedoeld? Maar het is me ook al opgevallen.
BTW, ik zie het zowel met analoge TVsignaal als DVD over RGB.

Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

jawie

Het is geen ruis, want dan zou het over het gehele beeld moeten zijn,
en niet alleen op de huid van mensen.
De kabel die tusen de TV en muur zit is van goede kwaliteit.

Bij DVD is het me nog niet opgevallen
Als het bij DVD ook is,  dan is niet teverhelpen door eventueel digitale TV tenemen.
Maar dan is het misschien teverhelpen door bepaalde instellingen tewijzigen op de TV
Maar welke?
Ik heb al wel het een een ander geprobeerd aan instellingen teveranderen , maar omdat het niet altijd voorkomt is het lastig tezien of het daadwerkelijk effect heeft.

Het is inderdaad alsof de huid los zit, of het gezicht geverfd is (aquarel-achtig)




gebah

Niemand die hier wat over kan roepen? Ik heb er ook wel last van met m'n 42PD6600. Ik heb al wat ge-experimenteerd met kabels, en met een goede scart kabel wat minder last, maar helemaal weg gaat het niet. Of moeten we er gewoon mee leren leven?

jawie

Van het weekend heb ik een Casema digitaal paket aangeschaft.
Het probleem met de vlekkerige huid is nog niet verholpen. :-\

Ze vertelde dat de beeld kwaliteit stukken beter zou zijn met digitale TV.
Echter we zien helemaal geen verschil met het analoge signaal.
beeld word niet scherper of wat dan ook.

Tussen de Samsung digitale decoder en de TV zit een goede scart-kabel. ;)
Dus daar kan het ook niet aan liggen dat er geen kwaliteits verschil is.

Jammer dat digitale TV geen verbetering geeft, blijkbaar hebben we een uitstekende
analoge ontvangst.

De decoder gaat daarom ook weer retour naar de winkel.


Zou misschien callibratie van het TV-toestel helpen ?  ??? ???

Johnny_Bravo

Ik geloof niet dat dit opgelost wordt met een calibratie, alhoewel een calibratie natuurlijk ALTIJD is aan te raden.

Heb je alle digitale correctie-opties uitgeschakeld ?

jawie

Quote from: Johnny_Bravo on October 18, 2005, 09:19:54
Ik geloof niet dat dit opgelost wordt met een calibratie, alhoewel een calibratie natuurlijk ALTIJD is aan te raden.

Heb je alle digitale correctie-opties uitgeschakeld ?


Alle digitale correcties zijn uitgeschakeld.

Wat word er gedaan met een calibratie, de kleuren/grijswaarden worden dan toch optimaal ingesteld?
Het lijkt mij alsof het toestel moeite heeft met de kleuren van de huid, en eventuele schaduwen die er op vallen.
Als de kleuren/grijs optimaal is ingesteld zou dan de huid dan ook niet beter worden weergegeven. ?


Is er niet iemand die dit probleem ook heeft gehad,
en daarna een calibratie en wat waren de verschillen na de calibratie (before-after)

Oracle

Ik herken wel wat je beschrijft; het effect heb ik hier ook gehad.

Oorzaak was toch echt een slecht signaalm, dat de plasma probeert te verbeteren. Dat lukt niet, met tot gevolg wat jij beschrijft: gezichten in beeld, die eenklein beetje bewegen, dan lijkt het soms of stukken huid niet mee bewegen. Erg vreemd effect om te zien.

Ik heb analoge kabel van Essent, en alle kabel in huis is de dikke Oelbach variant en alle stekkers en sterkkerdozen van de kabel zijn van Hirschmann. Ik heb nu een vrijwel ruisvrij signaal, en nergens meer last van.

Digitale kabel heb ik overwogen, maar is voor mij geen zinnige upgrade, daar de Panasonic een beregoede analoge tuner heeft, en ik mijn analoge signaal nu zo als perfect heb. Digitaal was eigenlijk zelfs slechter bij ons.. :)

Maar nogmaals: probeer eens nog betere stekkers en verdeeldozen. Scheelt echt!

Of je er daarmee helemaal vanaf komt kan ik niet garanderen, maar bij mij werkte het...

Groet,
Mark

jawie

Toch nog een keer een schopje...


Ik heb over het huid probleem (vlekkerig, aquarel-achtig) nog met andere mensen gesproken.

Iemand kwam met het volgende, hij dacht dat het aan de kwaliteit van het antenne
signaal zal liggen.
Dus dat een antenne versterker ertussen zou het probleem kunnen verhelpen.

Nou zijn er verschillende antenne versterkers op de markt, maar waar moet je
opletten als je zo iets aanschaft?
(bepaalde specs, merk)

Deleted member

Ik heb er één van Hirschmann en waar ik op heb gelet is of de versterking regelbaar is. Een te sterk signaal is ook niet goed!

Maar ik zou eerst eens testen of het probleem ook bestaat als je de TV direct op de wandaansluiting aansluit zónder andere kabels/verdelers aangesloten. Bestaat het probleem dan nog dan krijg je of al een slecht signaal binnen of 't ligt het helemaal niet aan 't signaal.

Bij mij komt het over als een probleem dat ontstaat in het digitale gedeelte van je TV. Wat gebeurt er met de vlekken als je het contrast wat opschroeft?