Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Started by Pjotr27, September 27, 2005, 09:41:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Dit is de showcase van mijn set.
Ik woon in een 17e eeuws pand ergens midden in Nederland.
Intussen ben ik naar Indonesië verhuisd.
Mijn set bestaat uit:
Musical Affairs Grand Crescendo
Thorens Jubilee
Lyra Dorian
Grado Reference Master Wood
PS Audio phono trap
Sun Audio SV-2A3PE monoblokken
Sun Audio SVC-500 voorversterker

STS-Digital / Musical Affairs stekkerblok
Pel Audio / Audio-life netkabels

Pel Audio interconnect`s.
Metrum Acoustics Pavane dac
Pro-Ject Streambox
CEC Tl-2X
Musical Affairs audiomeubel.

Devialet 200
47 laboratory 4716 loopwerk
47 laboratory 4715 dac
Ilusi Audio headphone versterker (buizen)
AudioQuest Niagra 1000 stekkerblok
AudioMaat netkabels
Aurel Bryan Fieldcoil luidsprekers
De aanleiding van dit draadje is de aanschaf van een Plinius cd speler die ik bij toeval voor een aantrekkelijke prijs tegen kwam.



Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

QuoteBij mijn zoektocht naar een Plinius voor/eindversterkerset ben ik tegen een Plinius CD-101 aangelopen.
De prijs hiervoor is €2400(het is een nieuwe speler). Is deze cd-speler een aanrader of kan ik beter voor een Marantz SA-11 gaan?
Die kan ik voor dezelfde prijs kopen! Wie heeft de Cd-101 weleens gehoord?

Peter

Is dat een aluminium of een zwarte?
ALs het een aluminium is, dan wil ik bij mijn droplet 500 euro bij betalen voor ruil ;D
De 101 schijnt enorm te zijn alleen je moet van het geluid houden. Het is extreem rustig en heel zwart op de achtergrond.
De Marantz is een mindere speler. Absoluut.

Waarom moeten anderen mensen altijd geluk hebben......
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Klinkt goed `peerless` . Gelukkig voor mij is het een zwarte  :P. Ik heb ze even gemailt maar ze hebben geen zilver meer.
Maar by the way, is die plinius echt zo goed? Er wordt zeer lovend over geschreven in de franse tijdschriften.
Ik dacht dat jou Droplet beter zou zijn als de Plinius.
De Marantz is SACD , de Plinius niet , is dat niet een erg groot nadeel met steeds meer verschijnende SACD`s?
Of is de cd kant van Marantz `bagger`in vergelijk met de Plinius?

Groeten Peter
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Shit. Maakt niet uit. ALs je wil ruilen dan kan dat. Ook al is ie zwart...
Is het bij van Diest of niet? Want die had idd nog een zwarte staan.

De Droplet is wel beter  :P...

Ik denk niet dat je kunt praten in termen van "beter zijn dan". De Droplet is wat ronder in de onderste regionen en je kan je goed voorstellen dat met buizen de scherpe randjes eraf zijn. Dat is met de Plinius ook, maar die heeft geen buizen.
ALs je hem koopt, wat ik me heel goed kan voorstellen, dan wil ik absoluut een keertje langskomen (en ook binnen ;) ) om te luisteren. Want wat een mooie speler is dit! Laat die Marantz alsjeblieft links liggen. Dan heb ik eindelijk iemand gevonden waar ik jaloers op ben ;D.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

PS sorry. Vergeten over SACD te schrijven. Laat dat medium alsjeblieft links liggen.
IK heb jaren mee gespeeld en ik kan ze nu afspelen op mijn DVD-1400 van Denon, maar ik draai liever een gewone CD. Klinkt veel natuurlijker...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

fotootje voor de leken onder ons.
Normaal gesproken zit een dichte kap op ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Grr... design is wel top. Daar zou ik mijn arcam's zo de deur voor uit doen. Klankt weet ik nog niet :P

Pjotr27

@Peerless,
Wouw, goed ik denk dat ik er wel uit ben, de Plinius ziet er wel erg mooi uit.
Gelukkig zonder zo`n lelijk display  ;D, daar erger ik mij vreselijk aan bij al die cd-spelers.
Sacd is voor mij niet belangrijk, ik heb er maar een paar en kan niet zeggen dat ik die ooit beter heb horen klinken als bijvoorbeeld een refrence recordings op cd.
Het is niet bij van Diest, die heeft geen cd-speler meer.
Heb je de 101 al eens gehoord met je 9200?
Nog een andere vraag zit er veel verschil (behalve de phonotrap) tussen de 9100 en de 9200?
En natuurlijk ben je welkom om eens een avondje te komen luisteren.
Kan je tenminste eens echte  ::)luidsprekers horen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Phonotrap tussen de 9100 en de 9200 is idem. Het enige verschil zit hem in het aantal transistors die voor de versterking verzorgen. Ik geloof ook dat het mainboard van het eindversterkerdeel is gescheiden van het voorversterker deel bij de 9200. Bij de 9100 zou dit niet het geval zijn. De 9200 is wel beter dan de 9100, maar het is een kwestie van luisteren... De 9200 heeft power zat in ieder geval om mijn Ushers, maar ook eletrostaten onder bedwang te houden. Met electrostaten schijnt de Plinius heel erg goed te combineren...

Maar nu: nu ben ik jaloers! ;D

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Maar waar kan je zoiets kopen?
Plinius wordt niet meer geimporteerd in Nederland (misschien iets voor Garmt om officiele dealer te worden, want als hij die eenmaal gehoord heeft, dan weet ie dat er geen weg terug is!)...

Want dan ga ik mijn Droplet te koop zetten.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Quote from: Peerless Monster on September 27, 2005, 11:18:03
Maar waar kan je zoiets kopen?
Plinius wordt niet meer geimporteerd in Nederland (misschien iets voor Garmt om officiele dealer te worden, want als hij die eenmaal gehoord heeft, dan weet ie dat er geen weg terug is!)...

Is Dieist er mee opgehouden dan?

Peerless Monster

Ja.
DIt is echt iets voor jullie joh.
Plinius speelt echt de sterren van de hemel.
Wordt alleen wel duurder.........

Maar niet zo duur als ML of Krell.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

De Plinius is net gearriveerd, ik heb hem aangesloten en op repeat.
Nu nog een paar dagen geduld voor hij ingespeeld is.
Voor Plinius zoekers: hij komt van de voormalige duitse importeur expolinear.
www.expolinear.com

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R


Pjotr27

Even een nummertje Livingstone Taylor geluisterd (ik ben nu ook aan het werk) en voor een cdspeler uit de doos klinkt het erg lekker.
Het apparaat is geheel nieuw (ongeopende Plinius verpakking) dus het zal nog wel even gaan duren voor het klinkt zoals het moet gaan klinken.
Opvallend: de lade sluit als een kluis, lange opstarttijd bij een nieuwe cd.
De afwerking is fantastisch, de cinch aansluitingen zijn van betere kwaliteit als de 9100/9200 serie.
En de afstandsbediening werkt ook meteen op een plinius voor of geintegreerde versterker.
Kan je tenminste een van die logge dingen wegleggen..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

QuoteKan je tenminste een van die logge dingen wegleggen..

Hahaha je moet mijn review eens lezen hier op dit forum...
Maar eh ik durf het bijna niet te vragen... Kan je er foto's van maken.
Is om mijn zonde jaloersheid even wat aan te wakkeren ;).

Maar heb je nog meer van Plinius inmiddels dan alleen de CD101? We kunnen in een shootout de verschillen gaan beluisteren met de Droplet?

Quotelange opstarttijd bij een nieuwe cd.

Dat is wel vaker bij échte CD-spelers.
De Droplet valt nog mee vind ik, alleen als je hem koud aanzet dan kost het je 30 seconden voordat er geluid uitkomt (dat relais geschakeld is).

Ik ben zo benieuwd naar je bevindingen, dus ik verwacht wel een uitgebreide review.
Al is het maar om die hoge achting die ik al van je heb, nog meer te vergroten ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

2Peerless Monster:
Ik heb intussen ook een Plinius 9100 te leen en uiteraard komt er een review op dit forum.
En wat betreft die shootput met je Droplet, uiteraard gaan we dat nog een keer doen.
Ik zal vanavond wat foto`s schieten en daarna posten.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

@Peerless, ik weet nog een Plinius 101 te koop , en dat is in Nederland!!!! Ik weet alleen de kleur niet.
(Het is niet die van mij!!!) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Quote@Peerless, ik weet nog een Plinius 101 te koop , en dat is in Nederland!!!! Ik weet alleen de kleur niet.
(Het is niet die van mij!!!)               

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRR? ;)
Ik ben niet desperate want dan moet ik de Droplet verkopen en dat is ook zonde ;).
Maar vertel maar Peter.

PM me maar.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Ik zou foto`s posten maar weet niet hoe ik ze kan invoegen.
Al zitten rond zoeken iemand tips?

Opmerkelijk de Plinius cd-101 heeft een andere bovenkant dan de 9100 versterker.
Ik heb begrepen van Aluminium i.p.v. staal.
Dit schijnt gedaan te zijn voor de klank.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

ALs je een beirchtje verstuurd (als je op reageren klikt) dan staat er links onderaan EXTRA OPTIES
Klik dat aan en je kan een bijlage toegoegen.
Nu nog even bladeren en zorgen dat de foto niet boven de 150 kB uit komt en hij staat er ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Hier de eerste foto van een Plinius CD-101 .
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En nog een!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

en voorlopig de laatste van de magische toverdoos!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.