Allard zijn Blue Room revisited

Started by 990143, August 29, 2005, 18:16:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

990143

Hallo allemaal

Mijn naam is Allard en ik ben 23 jaar en net zoals meerdere van de jongeren hier lurk ik ook al langer op dit forum maar heb ik mij eigenlijk voor 1 of andere redden nooit aangemeld.

Op dit forum is het vaak genieten van de verhalen hoe de mede ht'ers zijn begonnen met hun HT en hoe zij steeds verder met de hobby gaan.

Mijn HT is eindelijk ook in een afgerond stadium gekomen en deze wilde ik jullie ook niet onthouden.

Het begonnen allemaal aan het begin van dit jaar met de aanschaf van een beamer van Panasonic. De PT-AE700. Voor deze beamer had ik toen der tijd gekozen vanwege de uitstekende reviews en de vele aansluitmogelijkheden in verband met de verder geplande uitbreiding van de thuisbioscoop. Tegelijkertijd heb ik ook een projectiescherm aangeschaft van Projecta. Het is de Perm Screen Deluxe die is bekleedt met zwart velours. Ik heb voor dit scherm gekozen om alle problemen met bobbels in het scherm te voorkomen.

De beamer staat in de DHZ meubel die door mijn vroegere buurman is gemaakt. Het is een balk van 2 meter 77 breed, 50 cm diep en 30 cm hoog. Deze balk hangt visueel zwevend tussen mijn 2 muren bevestigd en wordt gebruikt als dvd rack en staplaats voor mijn beamer. Voor het wegwerken van speakerkabels is hij ook handig.

Eerst draaide ik films vanaf mijn pc die via hdmi aan mijn beamer hangt.

Vervolgens heb ik besloten dat ook mijn tv aan vervanging toe was en uiteraard voor ruimtebesparing. Voor de televisie heb ik uit eindelijk gekozen voor een plasma vanwege naar mijn mening een natuur getrouwer beeld en betere zwart waarden dan een lcd.

De keus ging uiteindelijk tussen de 2 plasma tv's te weten de Pioneer 435 en de Panasonic PV500. De PV-500 is het uiteindelijk geworden in de 37 inch variant. Deze was voor mijn ruimte groot zat.

Een aantal pluspunten van deze twee zijn naar mijn mening: het design, de aansluitmogelijkheden o.a. hdmi en de goede zwart waarden.

Vervolgens moest al mijn apparatuur ook nog een plaatsje krijgen in een rack. Deze keuzen was moeilijker vanwege een best grote keuze aan soorten. De keuze voor het meubel was na het zien snel gemaakt. Het meubel is een zwarte Finite Elemente Spider geworden van 60 cm hoog. Vooral de vormgeving en de afwerking sprak mij erg aan met als bijkomend voordeel dat hij geluidstechnisch ook veel bewondering krijgt.

In mijn rack staan mijn dvd speler en mijn versterker. Mijn dvd speler is daarna voorzien van een aantal nieuwe poten om op het Spider rack te staan. De keuze daarvoor is gevallen op de ceraballs van Finite Elemente. Deze zijn speciaal gemaakt voor het Spider rack.

Als versterker ben ik voor een Denon 2105 gegaan. Dit vanwege de kwaliteit van de apparatuur en de zorg die Denon aan zijn producten besteed. Voor de aansluiting van mijn versterker naar mijn dvd speler gebruik ik ook een kabel van QED de SR-75.

http://www.qed.co.uk/cables/av/qunex_sr75.html

Voor de aansluiting van mijn dvd speler naar mijn beamer gebruik ik op dit moment nog een scart kabel van QED van 5 meter.

http://www.qed.co.uk/cables/sqart.html

Na de aanschaf van mijn nieuwe dvd speler van Denon (3910) heb ik ook een hdmi kabel gekocht om mijn dvd speler aan mijn plasma tv te koppelen. Een van de hul HDMI kabel.

http://www.vandenhul.com/cable/hdmiL.jpg

Voor de luidsprekers ben ik gegaan voor de eitjes van KEF, de 2500.2. Enerzijds vanwege het zeer goede geluid maar ook vanwege het design en formaat. Grote zuilen heb ik namelijk niet echt de ruimte voor. Moet mijn kamer ook nog als slaapkamer gebruiken. Misschien later als ik op mijn zelf ga wonen.

Om de buren wat te ontzien van de subwoofer die erbij hoort heb ik deze ontkoppeld van de vloer met behulp van een granieten tegel die door rubber dempers vervolgens weer van mijn vloer wordt ontkoppeld. Als rubbers gebruik ik daar de vibrapods voor.

Voor mijn front luidsprekers ben ik laatst overgegaan tot de vervanging van mijn speakerkabels. De keus is uiteindelijk gevallen op de kabels van QED Silver Anniversary afgewerkt met airloc pluggen.

Zie voor meer informatie de volgende link
http://www.qed.co.uk/cables/speaker/airloc.html

Voor overige aansluiting (analoog rood wit gebruik ik een kabel van Siltech de MXT New York. Voor het aansluiten van mijn Apple Ipod direct op de versterker gebruik ik een kabel van Ixos.

Voor de aansluiting op het stroomnet gebruik ik een volledig aluminium stekkerblok van sun leiste.

Hier alvast een aantal foto's





990143

#1
Hierbij nog een aantal foto's

Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden

Hoi

Allard

990143

#2
En de laaste foto's

Van de kabels en de tv


blue-eyes

Mooie oplossing met het "balkje". Altijd gemakkelijk zo'n buurman :)

Mooie HT en leuk verhaal! Welkom :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

990143

#5
Bedankt voor het warme welkom.

Bij deze ook nog een foto van de subwoofer en de htpc voor de beamer




B.J.


triple_A

wow plasma én een beamer ;)
heel mooie set :o

mvg, Triple_A

molle

Ziet er mooi uit. Complimenten en welkom opt forum ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

brimbrammer


Graveheart

1 woord moet hier voldoende zijn ; Wauw!  :o
[Deze ruimte is te huur!]

jowi

Mooie spullen hoor... Jammer dat het op een slaapkamertje gepropt staat, of heb ik het mis? In een grotere ruimte komt het allemaal wat mooier over denk ik. Ook het geluid!

robbiedobbie

op mijn 23e had ik nog een setje van Schneider   :P
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

990143

#13
Mijn set staat inderdaad helaas op mijn slaapkamer, maar je kan helaas niet alles hebben. Met een HT zijn er altijd wel dingen die je zelf wil veranderen. Maar met een beetje handig met de ruimte omgaan zoals met de balk waar mijn beamer instaat en die gelijk dient als dvdrack bespaar je toch veel ruimte. Ook door de speakers om te hangen bespaar je veel ruimte door het weglaten van de standaards.

Hierbij nog een foto van de bioscoopstoel. Althans daar wordt hij zeker voor gebruikt ook als is het een bureaustoel. Hij is van Herman Miller en hij heet "Aeron" . Ook nog een closeup van de airloc pluggen.

Groet Allard


Starred

Quote from: Allard 990143 on August 30, 2005, 19:03:54
Hierbij nog een foto van de bioscoopstoel. Althans daar wordt hij zeker voor gebruikt ook als is het een bureaustoel. Hij is van Herman Miller en hij heet "Aeron" .

Wanneer komt deze in de verkoop?  ;D ::)

-Freek-

Mooie set! Jammer van de ruimte, maar alsnog zal het niet verkeerd klinken! Ook leuk hoe je die beamer hebt weggewerkt.

Harry HT

Hoi Allard,

Mooie set  8)

Mooie oplossing die koof waar je beamer inzit, heb je genoeg warmteafvoer op deze manier?

Quote from: Allard 990143 on August 30, 2005, 19:03:54
Hierbij nog een foto van de bioscoopstoel. Althans daar wordt hij zeker voor gebruikt ook als is het een bureaustoel. Hij is van Herman Miller en hij heet "Aeron" .
Prachtig  8)

Waarom hangen je surroundspeakers zo hoog?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

990143

Starred de stoel blijft helaas nog even anders moet ik op de grond. Kan ook altijd nog op de 2de lijn "zitten", eerder liggen.

Met betrekking tot de warmte van de beamer in de kast. De temperatuur blijft redelijk laag. Als de beamer aanstaat is de voorkant altijd open. Ook zit er aan de achterkant van het meubel precies achter de beamer ook nog een luik die je open kan klappen. Verder is er aan de linker en rechterkant van de beamer over de volledige lengte een ruimte die verbonden is met de ruimte waar de beamer in staat.

De speakers staan op aanraden op deze hoogte 70 cm boven luisterniveau en naar beneden gericht zodat de precies snijden op oorhoogte op de luisterpositie. Is ook wel fijn in verband ruimte. Mijn tv hangt anders in de weg.

Gr.

Allard

kippekop

Damn...werken en thuis wonen blijft zijn voordelen hebben  ::) Zeer nette set...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Sjors

Welkom Alard  :), en wat een Giga set heb je!! mooie plasma, Spider rack met mooie compo's goede interlink top man ga zo door  ;)



Groet, Sjors

990143

#20
Ik zal ook maar weer eens een update posten van de veranderingen.

Als eerste ben ik maar eens begonnen met het verplaatsen van mijn pc naar de binnenkant van mijn kast. Dit heeft als grootvoordeel gehad dat het geluid afgenomen is. Deuren houden veel tegen.

Ook ben ik wat aan de inrichting gaan sleutelen met een wandversiering met films in het achterhoofd.

Groeten

Allard


Marc R

Ziet er stijlvol uit :). Die blauwe muur ziet er mooi uit, evenals de rest van je HT :).

Jean Pierre

Ik sluit me bij de rest aan! Prachtige set! Zou je trouwens nog wat fotos kunnen maken van de gehele ruimte? Ben wel benieuwd op zich!

tiptop

Hoi Allard,

Ziet er mooi uit zeg dat HT van jou.
Toen ik zo oud was had ik een leuk bescheiden stereosetje. Ook die foto's aan de muur zien er gaaf uit.

gr.
tiptop
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

990143

Hallo allemaal

Vandaag gaat waarschijnlijk een nieuw onderdeel van de home theatre aangeschaft worden om het helemaal af te maken. Zal helaas geen apperatuur zijn. Ik ga vandaag is kijken voor verduisteringsgordijnen om mijn ruimte helemaal te kunnen verduisteren. Gebruiken jullie ook verduisteringsgordijnen en hoe bevalt dat.

Ik hoor graag jullie bevindingen met verduisteringsgordijnen

Groeten

Allard