FullHD-HT van 13 - 14 - 15 - 16- 17 jarige. Nieuwe projector! (+ centerspeaker)

Started by -Freek-, August 24, 2005, 22:28:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

#50
Jep, een mooi projectieschermpje (16:9). Maar ik verwacht niet dat m'n ouders sowieso dat binnenkort al toestaan ;). En voor de rest: m'n dvd-collectie uitbreiden, want als ik een normaal scherm heb vind ik het wel even genoeg geweest :).

Edit: ohja, misschien dat ik nog een keer van die dingen ga kopen voor onder bijvoorbeeld een stoel/bank, die hem laten trillen als er bas is (bijv. clarks) O0. Dat lijkt me wel heel erg mooi.

wolsinkpower

#51
ik heb nog wel een permanent scherm van 160x90 cm met doek van de rol van ITC  O0
(geloof me.. die grootte is is groot genoeg voor de slaapkamer :))

weet niet of dat iets voor je is?
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

-Freek-

Ik zoek eigenlijk een oprolbaar scherm, want zoals je waarschijnlijk wel kan zien op de foto's kan ik niet goed meer naar buiten kijken als dat scherm ervoor hangt ;D.

Guido

op inkoopacteis loopt er een draadje met niet al te dure schermen (elektrisch)

blue-eyes

Quote from: JKI on January  5, 2006, 19:11:31
Ik zoek eigenlijk een oprolbaar scherm, want zoals je waarschijnlijk wel kan zien op de foto's kan ik niet goed meer naar buiten kijken als dat scherm ervoor hangt ;D.

Dat maakt toch niets uit? Je hoeft alleen maar film te kijken en nergens anders naar ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

-Freek-

Quote from: Phuido on January  5, 2006, 19:14:22
op inkoopacteis loopt er een draadje met niet al te dure schermen (elektrisch)
Zou je me de link willen geven daarvan, want ik kan hem zo gauw niet vinden.

wolsinkpower

Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

-Freek-

Dat is me iets te duur. Als ik m'n ouders zo ver kan krijgen om dat projectiescherm van 150 euro's te mogen kopen hangt die binnenkort bij mij, maar dan moet ik dus eerst nog m'n ouders kunnen overtuigen ;D.

Dibbus

Wat een set voor een 14 jarige. Speelde op die leeftijd met een philips 3 in 1
met luidsprekers zo groot als een schoenendoos.
dus je mag best trots zijn. ga vooral zo door

T-Bag

Mooie set, ik ben zelf ook 14 en heb ook al een redelijke set.
Ik maak een topic aan als ik een nieuwe receiver heb.


-Freek-

#61
Nee, dat is weer een andere. Dat scherm kwam van een online winkel ;).

FrankB

Misschien als upgrade nog een paar gordijnen die veel beter verduisteren dan je huidige ;)

Maar een gaaf HT hoor, je bed draaien en klaar ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

-Freek-

Daar heb ik nog nooit aan gedacht ;D. Kan ik lekker blijven liggen ;D.
Die verduisterende gordijnen (of misschien rolgordijnen) komen nog, ik weet alleen nog niet wanneer :).

brimbrammer

Quote from: dibbus on January  5, 2006, 21:07:26
Wat een set voor een 14 jarige. Speelde op die leeftijd met een philips 3 in 1
met luidsprekers zo groot als een schoenendoos.
dus je mag best trots zijn. ga vooral zo door
Hier kan ik het inderdaad alleen maar mee eens zijn.
Best bijzonder voor iemand die net 14 is ;) en je mag er zeker trots op zijn.

Guido

hmm.. ik vind het knapper van je dat je aan zoveel reacites in 1 keer komt. ik krijg er geen :'(

;D
;D

wolsinkpower

dat is oa omdat hij "slechts" 14 jaar is en al bezig was toen hij 13 was
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

donaldk

En de thread van de 16/inmiddels 17 jarige beslaat ook al 3 pagina's.

-Freek-

Hoeveel berichten moeten er nog geplaatst worden om bij de 4 pagina's te komen ;D?

Frank.V

#69
Nog 5 berichten ;D O0en dan zit je op de 4e pagina!

brimbrammer

Veel berichten zonder inhoud........... :-\

-Freek-

In mijn situatie zit ik 3,5 meter van het scherm af. Wat vinden jullie dan een goede grootte voor het scherm (hoe breed)? Ik zat zelf te denken aan 1,60 bij 90.

Guido

3,5/1,5 = breedte

16:9, dus (3,5/1,5*9)/16 = hoogte

-Freek-

Ik snap niet echt wat je bedoelt met die berekening. Zou je het even uit kunnen leggen?

Guido

kijkafstand = 1.5x scherm breedte
Je schermverhouding wil je 16:9 hebben (160x90 is dat ook)

dus:
3,5/1,5 = breedte
16:9, dus (3,5/1,5*9)/16 = hoogte (kruislings vermedigvuldigen) = breedte*9/16

breedte = 2,33333333 meter
hoogte = ((3,5 / 1,5) * 9) / 16 = 1,3125