Humor van HT (overgezet)

Started by J.A.F._Doorhof, October 3, 2001, 15:45:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ok, een beetje "galgen humor"

Je weet dat je een hometheater hebt als:

* Bij de lokale audio zaken de bordjes werknemer van de maand zijn vervangen door foto's van jouw met als opschrift, wederom klant van de maand.
* Je buren ,onder het kijken van topgun, langskomen om te vragen of jij iets afweet van een nieuwe luchtmacht basis.
* De bezorger van UPS langskomt terwijl er geen pakket voor je is (macht der gewoonte).
* Je visite vraagt waarom je allemaal LP's hebt en geen platenspeler.
* De visite vraagt waarom al jouw LP's zilver gekleurt zijn ipv Zwart
* De visite vraagt waarom jij alleen maar LP's hebt met film muziek.
* Je zoontje vraagt waarom bij andere mensen de lampen in de woonkamer branden.
* Bij stroomuitval in de buurt eerst gaat kijken of je apparatuur wel goed is aangesloten.
* Bij het opstarten van je hometheater de NASA een kleine flikkering waarneemt op jouw lokatie.
* Aan het eind van het geld nog zoveel maand over blijft, maar je hebt wel alle nieuwe DVD's.
* Je vrouw je voor de keus stelt, je huwelijk of de nieuwe DVD en je antwoord is ; "wat zijn de extra's op de DVD"
* De lokale meubelboer vraagt of je handelt in kasten als je de zoveelste kast ophaalt voor je DVD's.
* Iemand je vraagt welke films je hebt en je hem antwoord met de URL van DVD Express.
* Je je eigen stroomhuisje krijgt in de achtertuin.
* De rekening van het stroombedrijf gelijk is aan de maandelijkse kosten voor eten & drinken

OK, Wie volgt.
Mischien een nieuw humor boekje !!!! ;)

Frank
 
martin from ITC/Flevokrant  
humor  Posted 5-21-2001 08:12  
-------------------------------------------------------
* dat ik van de dokter moest kiezen "of dikkere brillen glazen of een grotere TV" TJA!!!
* dat de buren zich afvragen of de derde wereld oorlog is uitgebroken.
 
FrankD [guest] from ITC/Flevokrant  
Humor  Posted 5-22-2001 08:51  
------------------------------------------------------
* Als je er achterkomt dat niemand je meer verstaat omdat jezelf in 1500Kbs digitale data aan het praten bent.
* Als je politie belt om een vermiste afstandsbediening op te geven, en het vreemd vindt dat je niet meteen met slachtofferhulp kan worden doorverbonden
* Als de buurt denkt dat je een flimster bent omdat je altijd met een zonnebril op loopt (dat felle licht ook buiten).
* Als je je frusteerd en zit te springen in je stoel om de zoveelste idiote uitspraak op TV over JOUW hobby (serieuse noot ;)).
* Als je alle lampjes in je kamer afplakt, zelfs van de stopcontacten om het maar zo donker mogelijk te maken (Garmt ;))
* Als je een dip in je gehoor hebt van de coolers van je projector.
* Als je meer speakers in je kamer hebt staan dan de hele straat.
* Als je er serieus over nadenkt om toch ook maar DVD in de auto aan te sluiten, de extra's kun je namelijk ook bekijken op een klein schermpje.
* Als je een brief krijgt van DVD Express waarin ze persoonlijk vertellen dat ze failliet zijn, maar dat het echt niet aan jouw heeft gelegen.
* Als je de auto verkoopt voor die prachtige nieuwe PRE-AMP, je hoeft nu toch niet meer naar de bioscoop te rijden ....toch ?
* Als je een dubbelzijdige DVD dubbelkoopt omdat je dan niet hoeft op te staan als je hem wilt kijken in je 300DVD wisselaar.
* Als je een computerprogramma moet gebruiken om te weten welke DVD's je wel of niet in je verzameling hebt.
* Als je psychotische neigingen krijgt om alle TV's bij de RAF/Harendse Smit af te stellen.
* Je na 2 jaar eindelijk een keer je buren ontmoet.
* Je na 2 jaar in eens erachter komt dat je vader bent geworden........wanneer is dat gebeurt ????!!!! ;)

Frank D
 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Je weet dat je te ver bent gegaan als.

* Je 5 universele remotes hebt, en je ze allemaal nodig hebt om je HT te besturen.
* Je ondergoed aan je vrouw kado geeft met het opschrift This Theater Features DTS, dan wordt je namelijk helemaal opgewonden.
* Je vrouw niet meer weet hoe ze de TV aan moet zetten en dus maar op de slaapkamer gaat kijken (echt gebeurt, pre-pronto en macro's)
* Je jezelf afvraagt waar de lichtschakelaar van de woonkamer zit, en het dan toch maar weer opgeeft.
* Voor de ingang van de HT-Ruimte een rek hangt met zaklampen en extra batterijen.
----------------------------------------------------------
* Als een goede vriend zegt als je klaagt over hoofdpijn, "joh je ziet niet genoeg daglicht ", en jouw antwoord is DIRECT "daglicht,ik zie genoeg daglicht niet alle films spelen zich af in het donker hoor"

Echt gebeurt.
----------------------------------------------------------
*Gisteren op RTL-4 gezien dat het energieverbruik in Nederland inmens gegroeid is.
En ik voel me meteen schuldig :-(

MvrGr.
Frank
 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Speciaal voor Paul, die gaat verhuizen  ;D.

* Als je bij het zoeken naar een nieuw huis, eerst gaat kijken waar het HT past en kan.
* Als je bij het verhuizen alles nog in de dozen hebt staan maar je HT doet het al.
* Als je na het verhuizen de DVD's eerder hebt staan, dan het bestek en de borden.
* Als je voor het verhuizen je zorgen maakt over de nieuwe laminaat vloer, zal dit wel goed gaan klinken  ;D(grapje paul).
* Als je vrouw zuchtend tegen de makelaar zegt, "Zo doet ie nu altijd".
* Als je nieuwe buren vragen of je een hinderwet vergunning hebt.
* Als je eerste verhuisbericht naar je DVD leverancier gaat.
* Als je lokale DVD verkoper bij verhuizing je een kaartje stuurt met de tekst, we zullen u HEEL erg missen. En meteen daarna een opheffings uitverkoop houdt. En een week later in je nieuwe woonomgeving een megastore opent.
* Als je stiekem toch nog even elke dag langs je oude adres rijdt om er echt zeker van te zijn dat er daar stiekem geen DVD's meer binnen komen.
* Als de doos met DVD's meereist met het gezin en niet in de vrachtwagen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#3
Sinterklaas en kerst.

* Als je van de Sint/kerstman een briefje terug krijgt, met de vraag wat is Anamorphic, SE en regio 1 ?
* Als je van de Sint een briefje krijgt dat de bestelde CRT projector zo mooi is dat hij hem zelf maar gehouden heeft.
* Als er in de kerstboom geen lichtjes mogen hangen, omdat dit weerkaatst op het scherm.
* Als er geen kerstboom mag komen omdat dan het geluid niet meer egaal klinkt.
* Als je voor de kerstboom echt moet gaan zoeken voor een vrij stopcontact.
* Als de stoppen eruit springen als de kerstboom aangaat (net teveel van het goede).

MvrGr.
Frank

PS.
Als je zelf nog ideën hebt, plaats ze aub.
Laten we deze thread levend houden (veel te leuk).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#4
Frank,

Dit komt echt GRIEZELIG dicht bij de waarheid ! :D :o
Ik kan het hier best toegeven: bij het zoeken naar een appartementje heb ik daadwerkelijk gedacht aan mijn HT:
- Ik zit nu in een hoekwoning (aan de kant van mijn woonkamer heb ik geen buren)
- Ik zit op de begane grond (geen onderburen)
- Er zit een halletje tussen mijn appartement en mijn zijburen.
- Het is geen oud appartement (10 jaar) dus ik verwacht degelijke muren en isolatie in vergelijking met een oud appartement.

* slik! *
En over de zorgen om de laminaatvloer nog maar te zwijgen  ;D

Ik wist niet dat ik al zo ver 'heen' was  :o ;D

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

cinepaulis

Je bent een HT freak als:

- Je de hele film door gaat kijken of je scan-lines kunt zien en aan het einde heb je geen idee waar de film over ging  ::)
- Bij ELK blauw of rood streepje in beeld de neiging hebt om te controleren of je convergentie wel goed staat  ;)
- Mensen wijzen naar je center speaker en vragen of dat de subwoofer is  ;D
- De SETUP knopjes op je afstandsbediening meer versleten zijn dan de PLAY knopjes.
- Je met de dB meter in de hand toch zoveel mogelijk probeert om op 'referentie niveau van 75 dB' tegen je vrienden te praten.
- Je zelf pink noise geluid kunt maken met je mond.
- Je in de bioscoop zit met de afstandbediening van jouw projector en je afvraagt waarom dat ie niks doet.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#6
* Als je in de bioscoop zit, en na 10 minuten denkt "wat is dat beeld slecht", naar je ab gaat zoeken, en er dan verwart achter komt dat je niet thuis bent. Shit weer verkeerde afslag genomen.
* Als je je navigatie systeem in de auto hebt omgebouwd zodat onderweg naar de extra's kunt bekijken.
* Als je DVD-Speler opstart met de boodschap, HOI/Daar is ie weer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

#7
Is mij onlangs overkomen.
Op bezoek gaan bij CRT Freaks :D.
Na afloop gefrustreerd naar huis gaan :'(, thuis gekomen en maar weer kassie (4:3) kijken.
Ondertussen erge me nietje spelen, door de slechte programma's. :-[
Onderwijl kijkend naar het kassie, gaan zitten zappen met de AB of er betere zenders te vinden zijn.
Tot conclusie komen dat er geen wisselingen van zenders plaats vinden tijdends het zappen, en dan tehoren krijgen ''dit nummer is niet juist, raadpleeg de inlichtingen'' ?????
Daarop kijk je in je hand waar de AB moet zijn, blijkt het de draadloze telefoon te zijn >:(.
AAARGHHHeee ik wil een HT-tje :'( :'(

Mvrgr.
Frans

searcher

#8
Hoi,

Als je in je auto zit en niet tevreden bent met je "schermzicht"

Als je je zonneklepje laat zakken en en vastelt dat dit een 16:9 formaat is.
Als je rijdt en denkt goh zo donket zou m'n interieur thuis moeten zijn.
Als je een billboard ziet en denkt wow dat is pas een scherm.

Als je de Cell in een THX gecetificeerde biocoop kijkt en het filformaat moet jij gaan ver tellen GEEN GRAP ECHT GEBEURT!!!!!!!

Als je vraagt of de SINT z'n mijter af wil zetten omdat hij voor je BEAMER Staat.

Als je gisteren als leider van een F elftal moet zingen en denkt WAT Stond die CRT Projector BUD Afegesteld ECHT GEBEURD.!!!!

Als de buren vragen waarom je een TL balk aan je plafond hebt hangen ( Projecta scherm).

Als zestienhoven (vliegveld) weer gebeld wordt van wege het LAAG.
Tja als je U571 draait en de buren denken dat er daadwerkelijk een teroristische aanslag in de Nieuwe Water Weg is gebeurt.

Ik stop met zulke betraande ogen kan ik geen DVD kijken MHAAAA

                                  gr,searcher



J.A.F._Doorhof

#9
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=3992

Dit hoort zeker bij de humor afdeling.

Have fun.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#10
Sommige posts hierin zijn zo absurd dat je het bijna niet kan geloven:

QuoteThe friend who bought a Mitsubishi RPTV and asked for HDTV. What they gave him was a DTC-100 hooked up with a splitter via RF to the set. He kept asking me why he had to change to channel 3 to see "HDTV"

[...]

The sonically perforated screen in front of a mirror was a nice touch also.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Je weet dat je een probleem hebt met je HT verslaving. Als:

Je geen TV series meer volgt op TV, maar ze gewoon koopt op DVD (op waarheid berust, ik volg bijna geen enkele serie meer, dat heen en weer geswitch tussen seizoenen is me net iets te vaak gebeurt (3 of 4 x met X-files, 1x met Angel, 2 of 3 x met Buffy.) en nu is Battlestar Galactica ook ineens weer verdwenen na 6 of 7 afleveringen.

Je weet dat je een probleem hebt met je DVD verslaving als je:
* een boekje bij je draagt, met alle titels die je bezit zodat je geen dubbele koopt.
* als je helemaal naar de Makro rijdt voor DVD shopping.
* als je helemaal over de rooie gaat als WEDEROM buffy seizoen 3 niet te krijgen is.  >:(
* als je op de snelweg probeert auto's te spotten met DVD in hun kenteken plaat, en dan in je handen klapt van plezier (de politie agent vondt het niet zo leuk (niet op waarheid berust)).
* als je bij de Makro afrekent en er liggen alleen maar DVD's in het karretje, en de mevrouw achter de kassa vraagt van welke winkel je de inkoop verzorgt omdat er iets anders op je kaartje staat  :P
* als je aan het eind van je maand nog zo veel DVD's overhoud die je wilt aanschaffen

Je hebt een probleem met calibratie drift als:
* je zelfs je pronto helemaal hebt gecalibreerd, alleen de grayscale wil niet zo goed lukken op 6500
* je hele familie nu een gecalibreerde TV heeft, onder het mom van "ik moet oefenen", tuurlijk........ ;D

Je weet dat je een serieus probleem hebt met je HT verslaving, als :
* je om 1:45 in de morgen nog steeds grapjes op je eigen forum aan het intypen bent.  ;D ;D ;D

MvrGr (en welterusten).
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#12
Als de buren zeggen: Waarom staat bij hun de kerstboom overdags aan en s'avonds uit?

Als je baalt dat de boom voor right surround speaker staat.
Als je blij bent dat via je LFE kanaal/sub de kerstklokjes gaan klingelen.

Als je dvd'tjes in je boom gaat hangen als je in de kerstbal kijkt en denkt wat een waardeloze projectie is dat.

Als je begint te protesteren als je right front verplaatst moet worden vanwege de boom.

Als je in de wachtkamer van de huisarts zit en je denkt dat is een aardige HT ruimte.
Als je iemand luidruchtig houdt praten en denkt z'n center channel staat te hard.

Als de auto monteur vraagt wat is er aan de hand en je zegt z'n LEFT Front is lek en the backs zijn ook niet goed.

als je met je dB meter je kids wil afstellen (pff is soms wenselijk).

 ;D ;D ;D searcher



FrankL

#13
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?threadid=100418

QuoteI saw artifacts today - while driving!
You all have completely screwed me up. I'm watching a building with vertical lines pass behind a fence with vertical lines, and then a mulit-rail horizontal guardrail move beneath another behind it. Vertical and horizontal jaggies and jumpiness in real life. And no "inadequate" technology to blame it on. I'm looking at the world differently now.

QuoteWhen I first got a G-15 DILA, it had a dead pixel that would show up on a light blue or gray background, and it was in the upper part of the screen, so that you would see this black dot whenever the movie you were watching had a scene with the sky in it. For the next few months, whenever I saw a bird flying that was very far away, I would point it out to my wife and say: "Dead pixel."

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#14
* Als je vrienden beginnen te vragen om een kopie van dat spelletje dat je altijd voor de film aan het spelen bent, dat met die 3 kleuren op elkaar leggen  ;D

* Als je een auto koopt omdat de nummerborden beginnen met HT

* Als je op vakantie stiekum probeert je projector mee te nemen. (wordt bij CRT wat lastig  ;D)

MvrGr.
Frank

(heb er maar een sticky van gemaakt, dan kunnen ook nieuwe bezoekers blijven lachen)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

#15
* Als je in de bioscoop op "Pause" wil drukken omdat je moet plassen ;)

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

#16
- Als je je bij elke herhaling van 11 September jl. ergert dat het nog steeds niet in DTS uitgezonden wordt :'(

mvrgr

Patrick

ps. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik mij in veel van de genoemde dingen kan herkennen ;D


SiR-ROUND

#17
Als je je huidige huis wilt/moet verkopen maar je niet de verduistering van de ramen af wilt halen eigenlijk...

 :-/

Dark humor ;D

searcher

A.ls iedereen blij is dat de zomer eraan komt maar dat jij je loopt te ergeren omdat je nog langer moet wachten totdat je sávonds kunt verduisteren.

Als je een dame in een zwart fluwele neeeeee jongens avondkleding ziet lopen en je denkt Heeeee dat lijkt op de STOF die GARMT gebruikt z'n contrast te verhogen.

Als je weer baalt dat de klok weer een uur terug gaat omdat je dan wederom langer moet wachten tot er goed verduisterd kan worden.

Als er een zonsverduistering is en iedereen holt naar buiten en jij naar binnen zodat je ook een goed kunt verduisteren.

Als je op het strand loopt en al die reflecterende delen ziet ;D die het contrast nadelig beinvloeden.

Als je laat maar.........welterusten.....

 m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

Als het verhaal de ronde gaat dat je een Dark-Room in huis hebt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Hehehehehe...

Spelletje, grinnik...

 ;D

Stevie

... als de douane bij je op bezoek komt omdat ze je verdenken van illegale handel in buitenlandse DVDs (Schijnt echt gebeurd te zijn!) ;D

Steef
.signature: file not found

boneheadxxl

..... Dat je zolder zo verduisterd is dat iedereen denkt dat je een wiet plantage op je zolder hebt.

J.A.F._Doorhof

Bonehead, daar kun je om lachen.

Maar als je mijn stroomrekening ziet, dan zouden ze ECHT denken dat ik een wietplantage heb. ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Heb je die eindbakken van Cinepro dan al wel binnen?

 ;D