Arcam AV8 software 4.0 is released ! incl. PLIIx

Started by myself, August 15, 2005, 18:06:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

eindelijk is de software update dan gereed. Zie de release notes. Incl. PL-IIx en nog wat kleinere wijzigingen.

Neem contact met je dealer op om de upgrade te doen.
(ik moest de release notes helaas naar txt omzetten ipv word want je kunt geen .doc als attachment opnemen hier)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Bedankt voor de info! Sneller dan iedere dealer, die myself... :)

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Spacebass

Dank zij Patrick ook snel gevonden  8)

bedankt MySelf 8)  8)

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Ettepet

Quote from: Garmt on August 15, 2005, 18:08:29
Bedankt voor de info! Sneller dan iedere dealer, die myself...
Had het 2 uur daarvoor al in het postvakje van Spacebass gedropt.. over snel gesproken... 8) ;)

Spacebass


Spacebass

Nou, vandaag een verrassend berichtje van Stef dat hij mij de V4.0 software ook wel ff kon mailen  O0  O0

Stap 1: Zoek de CD met de upload software
Eerst het hele huis afgezocht naar de CD met de upgrade software, natuurlijk niet te vinden.
Blijkt die ook gewoon in de zip file te zitten  ::)

Stap 2: Zoek een kabel die past
Weer het hele huis ondersteboven want ik was er zeker van dat ik die kabel ergens had liggen...
Blijkt hij in de schuur te liggen (1,5 uur verder)  ::)

Ik de boel aansluiten...oeps dit is niet de kabel die ik nodig heb  ::) Heb een nulmodem kabel nodig  :(

Denk denk...de Mediamarkt is bij ons ook op zondag open!  8)

Bijna 4 uur later het gewenste resultaat met heel veel dank aan Stef  O0  O0 en de Mediamarkt!  ;D

ps
Heb nog niet eens bekeken/beluisterd hoe en wat, maar goed hij start op en dat is al heel wat  ;D

PS Voor diegene die het nog gaan doen...
Als je hem update, dan gaat het als een trein en ineens lijkt het stil te staan. Al geeft Windows de melding dat het programma niet reageert, gewoon laten gaan...wat weet Windows nou van High End pre pro's  ::)  ;D

blue-eyes

#8
Quote from: Spacebass on August 21, 2005, 16:31:14

Als je hem update, dan gaat het als een trein en ineens lijkt het stil te staan. Al geeft Windows de melding dat het programma niet reageert, gewoon laten gaan...wat weet Windows nou van High End pre pro's  ::)  ;D


Precies! Jouw PC heeft dan ook geen TAG aan "de lijn" gehad ;D ;D



Kan je aangeven wat voor JOU de verbeteringen en / of veranderingen zijn?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Quote from: Blue-Eyes on August 21, 2005, 16:32:59
Kan je aangeven wat voor JOU de verbeteringen en / of veranderingen zijn?
Hoezo ??? Ben je je TAG al zat en wil je nu horen hoe het echt hoort te klinken?  ;D  ;)

Stef

Quote from: Spacebass on August 21, 2005, 16:31:14

Bijna 4 uur later het gewenste resultaat met heel veel dank aan Stef  O0  O0 en de Mediamarkt!  ;D


PS Voor diegene die het nog gaan doen...
Als je hem update, dan gaat het als een trein en ineens lijkt het stil te staan. Al geeft Windows de melding dat het programma niet reageert, gewoon laten gaan...wat weet Windows nou van High End pre pro's  ::)  ;D


Zonder dank hoor, Space...met plezier  ;)

Grtj,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on August 21, 2005, 16:39:59
Hoezo ??? Ben je je TAG al zat en wil je nu horen hoe het echt hoort te klinken?  ;D  ;)

Whoahahaha ;D

Wel lekker dat je de software upgrade zelf thuis kunt uitvoeren ipv bij de dealer te laten doen.

mvrg

Patrick

Spacebass

In het begin liet ik alles doen door een dealer maar als ik de files zelf in handen krijg, dan draai ik daar mijn hand niet voor om...tis natuurlijk wel zo dat je heeel goed de handleiding moet lezen.

Dat gevaar valt overigens bij de AV8 wel mee..als het fout gaat kan je het gewoon nog een keer kan uitvoeren en dan hoef je dus niet met een "gesloopt" apparaat naar de dealer, waar je uiteraard op je flikker krijgt  ;D

patrick_vdb

Hi SB,

Quote from: Spacebass on August 21, 2005, 17:09:18
en dan hoef je dus niet met een "gesloopt" apparaat naar de dealer, waar je uiteraard op je flikker krijgt  ;D

Ach, ik vind dat wanneer een gebruiker met een, door onkunde, 'gesloopt' apparaat naar de dealer stapt, deze de gebruiker niet op zijn flikker hoeft te geven maar juist hartelijk moet verwelkomen en hem daarna de rekening mag presenteren ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

Quote from: patrick_vdb on August 21, 2005, 17:15:10
Hi SB,

Ach, ik vind dat wanneer een gebruiker met een, door onkunde, 'gesloopt' apparaat naar de dealer stapt, deze de gebruiker niet op zijn flikker hoeft te geven maar juist hartelijk moet verwelkomen en hem daarna de rekening mag presenteren ;D

mvrg

Patrick
LOL  ;D Mja was het maar onkunde, dan was het terecht  :-\
Soms hebben die apparaten gewoon geen fail-safe procedure zoals de Arcam dat wel heeft.

Nog beter zou wat mij betreft een usb kabel zijn met software erbij die het apparaat herkent en zelf bekijkt of er een update beschikbaar is en indien gewenst automatisch erin zet ;)

Mja dat is misschien de volgende generatie...

patrick_vdb

Hi SB,

Quote from: Spacebass on August 21, 2005, 17:26:23
LOL  ;D Mja was het maar onkunde, dan was het terecht  :-\
Soms hebben die apparaten gewoon geen fail-safe procedure zoals de Arcam dat wel heeft.

Dan ligt het aan het aan het product en heeft de dealer ook geen recht om de gebruiker op zijn flikker te geven tenzij er hard en duidelijk gesteld wordt dat de gebruiker het zelf niet mag doen. Is dit niet het geval dan mag de dealer de fabrikant op zijn flikker geven ;D

Maar goed, software updates in het veld blijft altijd tricky want er is er wel altijd iemand die, hoe fail-safe het product ook is, er een potje van weet te maken..

mvrg

Patrick

Spacebass


blue-eyes

#17
Quote from: Spacebass on August 21, 2005, 16:39:59
Hoezo ??? Ben je je TAG al zat en wil je nu horen hoe het echt hoort te klinken?  ;D  ;)

Ware het niet dat ik de eerste grap al gemaakt had........ Het zou een leuke grap geweest kunnen zijn :P ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: patrick_vdb on August 21, 2005, 17:30:51
Hi SB,

Dan ligt het aan het aan het product en heeft de dealer ook geen recht om de gebruiker op zijn flikker te geven tenzij er hard en duidelijk gesteld wordt dat de gebruiker het zelf niet mag doen. Is dit niet het geval dan mag de dealer de fabrikant op zijn flikker geven ;D

Maar goed, software updates in het veld blijft altijd tricky want er is er wel altijd iemand die, hoe fail-safe het product ook is, er een potje van weet te maken..

mvrg

Patrick

Ik kan me het voorval met Scarp herinneren. DIE heeft een problemen gehad met het updaten.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Blue-Eyes on August 21, 2005, 17:35:34
Ik kan me het voorval met Scarp herinneren. DIE heeft een problemen gehad met het updaten.....

Bedoel je dat Scarp wel eens een van die zou kunnen zijn die er altijd een potje van weet te maken? ;D

Nee, klopt en wat ik mij ervan herinner is dat de Parasound ook niet zo fail-safe was ;)

mvrg

Patrick

Johnny_Bravo

Quote from: Blue-Eyes on August 21, 2005, 17:32:47
Ware het niet dat ik de eerste grap al gemaakt had........ Het zou een leuke grap geweest kunnen zijn :P ;D ;D

Een TAG updaten ?!?!?!

Die is van zichzelf al compleet en foutloos  ;D :-X

Even serieus....

De Arcam is een schitterende Pre/Pro.
Opvallende uitspraak misschien: Ik merk weinig verschillen.

Tag is iets verfijnder qua detaillering.
Arcam is iets warmer en voller.

blue-eyes

Quote from: Johnny_Bravo on August 21, 2005, 20:01:31
Opvallende uitspraak misschien: Ik merk weinig verschillen.


He johnny....... Niet zo happen, SB en ik maken wel vaker van deze opmerkingen naar elkaar :)

Ik zal me inhouden, met je quote hierboven zet je de deur enorm open.... Denk aan een nummertje nogwat ;D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Johnny_Bravo

[quote ]
Ik zal me inhouden, met je quote hierboven zet je de deur enorm open.... Denk aan een nummertje nogwat ;D :P
[/quote]

Dat was ook de bedoeling  ;D :-X

Spacebass

#23
Ik moet nog ff wat andere DVD's kijken/luisteren om het zeker te weten, maar het lijkt of het LFE nu veel beter in balans is. Hij is een stuk rustiger en gecontroleerder lijkt het...

Het display is omgegooid van een kleine db weergave met een soort "progressbar" eronder naar een groot weergeven db waarde...voor mij een verbetering maar niet persé mooier om te zien..ach hij staat toch uit bij het film kijken  ;D

Er zijn nog meer "geluids" dingen die ik merk, maar ik wil eerst ff wachten met opmerkingen hierover maken, totdat ik wat standaard films bekeken heb en ook CD's beluisterd heb  ;)

Teejoo

@spacebass: heb jij 7.1? Indien ja moet je maar eens PLIIx over DD5.1 zetten. Geweldige surround steering!