De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

De derde reply in deze thread is nu, zoals beloofd, ook gevuld.

Ik heb een tabel gemaakt met daarin alle gebruikte componenten.

LINK
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

QuoteIk had mijn Rotel set helemaal compleet, toen ik idd de eerste ML kocht!

Dat moet dan alweer meer dan een jaar geleden zijn

Was dat niet in januari of fabruari vorig jaar? Je kwam hem toen halen zonder hem echt beluisterd te hebben.
Ik had toen de ML aangesloten op de bassen van de KEFs en het hoog op de SR...

QuoteLOL ik bedacht net dat je de ML331 toen ook al had. Die maakte samen met de TIk10 toch de grootste indruk

Tsja toen ik de TAG pre ermee gehoord had, vond ik het geluid ook bijzonder meevallen. De ML was heel kil op de KEF.
Op de JBL's klinkt het allemaal heel natuurlijk. Erg mooi!

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Muziekfreak

Leuk topic meneer Blue eyes je hele spul op ht-forum!

Ik denk weer terug aan een leuke dag i.i.g. in huize blue eyes  ;D

Kjelt

Hey Blue, pracht van een set  :o

Toch een vraagje waarom zet je de 2e hands speakers als fronts en de nieuwste als rear?

En oh ja voor je center is er inderdaad maar 1 oplossing nog een zelfde speaker, helaas is ie niet symmetrisch dus heb je er twee nodig:  ;D


blue-eyes

Quote from: Ht pioneer on August 15, 2005, 18:06:19
Leuk topic meneer Blue eyes je hele spul op ht-forum!

Ik denk weer terug aan een leuke dag i.i.g. in huize blue eyes  ;D

Was gezellig, erg leuk je te leren kennen! Was altijd al benieuwd wie die recht voor zijn raap kerel uit het zuiden was ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#55
Quote from: Kjelt on August 15, 2005, 18:12:19
Hey Blue, pracht van een set  :o

Toch een vraagje waarom zet je de 2e hands speakers als fronts en de nieuwste als rear?

En oh ja voor je center is er inderdaad maar 1 oplossing nog een zelfde speaker, helaas is ie niet symmetrisch dus heb je er twee nodig:  ;D



lol @ Kjelt ;D

De fronts waren ingespeeld. Waarom dan weer een oningespeelde inzetten? En nieuw betekend niet automatisch beter ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#56
Quote
Was dat niet in januari of fabruari vorig jaar? Je kwam hem toen halen zonder hem echt beluisterd te hebben.

Exacte tijdstip weet ik niet meer.

Ik wel eens eerder een ML gehoord, maar nog nooit in combi met een JBL, dat was dus een gok. Ik heb me vooraf goed geinformeerd door een aantal ML bezitters, tot in Belgie aan toe. Waaronder een aantal met JBL en ML ;). Daarnaast was ik niet zo bang dat mocht het een mismatch zijn ik de ML niet zou kunnen verkopen. Ik koop nooit 2ehands zaken blind als ik niet het vertrouwen heb dat de prijs goed is en derhalve ook zo weer door kan verkopen.


Quote
Tsja toen ik de TAG pre ermee gehoord had, vond ik het geluid ook bijzonder meevallen. De ML was heel kil op de KEF.
Op de JBL's klinkt het allemaal heel natuurlijk. Erg mooi!

Tja.....

Maar het is dan ook een heel ander apparaat met een andere klank. En dan praten we nog niet eens over de kwaliteits verschil tussen een Denon top receiver en een TAG pre ;)

Persoonlijk, en dat weet je, ben ik geen overdreven fan van de Kef. Niet dat het NIET mooi is, maar het is niet helemaal mijn ding. Vooraf had ik wel de verwachting dat JBL / ML / TAG wel eens kill kon worden, gelukkig is dat, mede door de MIT kabels, niet zo!

Overigens is het niet alleen de combi ML / KEF. Ik geef je niet helemale optimale ruimte daar ook een aandeel in ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

QuoteIk geef je niet helemale optimale ruimte daar ook een aandeel in

Hahaha een zoldertje van amper 16 m2 idd is niet de meest ideale opstelling voor 2 van zulke jongens en een ML.
Je weet nu niet wat je hoort! Maar ik denk idd dat het kwestie van smaak is. Plinius/KEF klinkt totaal anders dan Denon/KEF, maar je weet dat ik eens wil gaan rondneuze dra de speakers zijn verkocht ;).

QuoteIk geef je niet helemale optimale ruimte daar ook een aandeel in
En natuurlijk de haast waarin je de ML meenam zodat niemand anders je voor was. Vond het bijzonder knap dat je hem in 1 keer naar beneden kreeg. Boerenkracht denk ik.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Dat was een aardige tippel met de ML de trap af..... Eerst de zoldertrap, wankel houten dingetje. Je vader was bang dat ik met de ML en al er doorheen zou gaan ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Hééé Blue prachtig idee om je eigen thread te beginnen!!

Ziet er allemaal heel goed uit  8)
Ben reuze benieuwd hoe het klinkt  O0

blue-eyes

Quote from: Spacebass on August 15, 2005, 19:35:48
Hééé Blue prachtig idee om je eigen thread te beginnen!!

Ziet er allemaal heel goed uit  8)
Ben reuze benieuwd hoe het klinkt  O0

SB: zie LINK :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

reza

Ziet er geweldig uit Blue-eyes :o mijn complimenten :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

aMUSEd

#62
Nice ! mooi spul ! Die ML's zijn monsters.. grrr.. worden de tagjes niet een beetje bang? ;D

Ik zie dat je voor de betere de luisterposities uit 2 afzonderlijke stoelen kunt kiezen die beiden niet precies in het midden van het geluidsveld staan. Is de sweet-spot zo breed of geef je niet zo om afbeelding?

jan-rotterdam

Mooie set Blue-eyes, mijn complimenten !

Groeten Jan

blue-eyes

#64
Normaal gesproken staat daar de grijze bank. De twee stoelen staan dan rechts en links. Maar ja, de kinderbox staat nu voor het raam waar normaliter een rode stoel staat.

De sweetspot is niet smal te noemen, maar ook niet extreem breed, dat is toch een beetje de beperking van de phantoom center. Echter door de huidige opstelling klink een kant nu wat harder, dus indirect compenseert dat weer een beetje. Tenminste met muziek luisteren. Met film en de daarbij behorende center is het iets minder. Maar ach, die twee stoelen tegen elkaar aan geeft een brede armleuning. Stiekum de stoelen iets naar links schuiven en op de armleuning leunen geeft je weer een zit in de hotspot :P

Deze oplossing was de enige dat het nog een beetje paste ;)

Die Taggies redden zich best ;D

@anderen: bedankt!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

beunky

Mooie foto's van je mooie set, Eisse!
Mark Levinson is erg  8)
Ik wil mss op de lange (heeeeeeel lange ;D) duur de 383 geïntegreerde of een eindversterker nog wel eens proberen, en de 390S ook ;) :D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

aMUSEd

Quote from: Blue-Eyes on August 15, 2005, 20:01:01
Deze oplossing was de enige dat het nog een beetje paste ;)

Tja, je moet roeien met de riemen die je hebt.
Nogmaals, mooie riemen!

Raphie

Quote from: Blue-Eyes on August 15, 2005, 15:19:26
Ik heb hier al extreme 3D weergave! Met name door de MIT Magnums, sinds die in de set zitten is er met name een hele mooie stage en 3D. Ook voor jouw aan te raden, TAG, MIT en ML gaat goed samen. Raphie is daar ook van overtuigd ;)

En bedankt ;)


Yep, dit is een hele gave setup, je bent er maar druk mee geweest Eisse, binnenkort maar weer eens komen luisteren  en je nieuwe scherm bewonderen
JBL PRX Power!

Raphie

#68
Jouw 331 + MIT Magnum is voor mij de reden geweest dat ik nu de 431 heb staan. Voor de mensen die de Tik nog nooit gehoord hebben, deze geven echt een heerlijk diep warm geluid met een brede stage. Het meest opvallend vond ik de hoogte details die het systeem kan weergeven.
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Raphie on August 15, 2005, 20:38:36
Jouw 331 + MIT Magnum is voor mij de reden geweest dat ik nu de 432 heb staan. Voor de mensen die de Tik nog nooit gehoord hebben, deze geven echt een heerlijk diep warm geluid met een brede stage. Het meest opvallend vond ik de hoogte details die het systeem kan weergeven.

Mooi compliment als iemand na een luistersessie ook dergelijke apparatuur wil kopen. En dan ook nog doet :)

En het eerste review direct al in dezelfde posting. Er komen nog een aantal aan. PM's lopen al ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#70
Quote from: OscarTango on August 15, 2005, 10:53:31
Hey, leuk scherm heb je daar hangen....  8)maar eh, heb je de behuizing moeten opendoen om dat op die manier opgehangen te krijgen ?

Hier nog even twee foto's (samengevoegd tot een) van de constructie:



Op het linker gedeelte zie je balk met de RVS stukken. Links boven, op de balk, is een schroefje te zien. Dat schroefje past precies in het gleufje van de behuizing van het scherm zoals op het rechter gedeelte van de foto is te zien.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

reza

Volgens mij heb ik hetzelfde scherm (BEAMAX)?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

R

Slim gedaan? Heeft de balk geen kleurtje gehad? Zo'n gat heet trouwens een slotgat.

blue-eyes

Quote from: reza on August 16, 2005, 19:31:05
Volgens mij heb ik hetzelfde scherm (BEAMAX)?

Inderdaad, een Beamax R-series om precies te zijn.


Quote from: Ruben on August 16, 2005, 19:31:16
Slim gedaan? Heeft de balk geen kleurtje gehad? Zo'n gat heet trouwens een slotgat.
Inderdaad, slim gedaan :P

Dit is een tijdelijke, snelle oplossing. Moet nog iets definitiefs komen. Vandaar dat het geen kleurtje heeft. Slotgat, is ook zo.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Blue, ff nog een vraagje..

Was de "opdracht" tot het bouwen van het "grote" rack en de absolute "No" voor een scherm aan het plafond van je vrouw nou tijdens de zwangerschap?

Als dat zo is dan komt dit een beetje als mosterd na de maaltijd maar als je verteld had dat zij in verwachting was, had ik je een hoop werk kunnen besparen met wat "vrouwen en zwangerschap" tips ;D  ;D