De set van Blue-Eyes

Started by blue-eyes, August 15, 2005, 10:44:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymen

ik zou dichterbij gaan zitten en voor de oled gaan
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

blue-eyes

Geen optie Raymen. Er staat een enorme hoekbank. Die kan niet anders van richting worden geplaatst, wel dichterbij. Echter heeft dat als nadeel dat de zijkant voor de sub komt te staan, zo goed als tegenaan en ook de afstraling van de rechterspeaker gaat benadelen.
Daarnaast is dit de opstelling waarmee Bjorn alles heeft ingemeten, en het klinkt wel erg goed zo, daar wil ik liever ook niet aankomen :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin!!!

Een groter scherm c.q. glas oppervlak kan het geluidsbeeld ook (negatief) beinvloeden. Zou zeker nog een keertje laten meten door Bjorn na de aanschaf.
mainly British stuff

blue-eyes

Dat gaat sowieso wel gebeuren, maar er moet nog wel meer verbouwd worden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

@Bjorn welk type hebben jullie hangen?

En weet je nog het issue met de KPN tv box, geluid via SPDIFF? Dat de Linn dit niet kan decoderen? Opgelost! Te simpel voor woorden.... Ik gebruik de SPDIFF van de TV ipv de KPN box. Het signaal van de TV zal PCM zijn oid, maar dat wordt prima gepakt door de Linn!
Dus nu hoeft alleen de Linn aan, en kan de Classe pre uitblijven staan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

raindog

Quote from: Blue-Eyes on October 20, 2017, 22:40:42
Yep, dat is de keuze.
75" OLED is belachelijk duur. Dus 65" OLED vs 75" top LCD. Prijstechnisch ongeveer gelijk.

De Epson Short Throw beamer met 100" scherm die nu op de happening staat lijkt me ook een mooie oplossing voor jouw situatie. Je moet het zien om te geloven... die geeft echt prachtig beeld voor de prijs van een 65" Oled.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

blue-eyes

#6881
Wat ik al zei, beamer gaat hier niet komen.
Dank voor het mee denken, maar het is een 75" LCD of de 65" OLED. Gelukkig hebben we de tijd ;)



Daarnaast, gevaarlijke uitspraak zonder het gezien te hebben, geloof ik eigenlijk niet dat een high end beamer kwalitatief een high end TV verslaat....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#6882
Quote from: Blue-Eyes on October 22, 2017, 10:05:02
Wat ik al zei, beamer gaat hier niet komen.
Dank voor het mee denken, maar het is een 75" LCD of de 65" OLED. Gelukkig hebben we de tijd ;)



Daarnaast, gevaarlijke uitspraak zonder het gezien te hebben, geloof ik eigenlijk niet dat een high end beamer kwalitatief een high end TV verslaat....
Ik denk dat dat afhankelijk is waar je op let, en vooral of er restlicht in de kamer is. Wellicht dat een OLED bijna niet te verslaan is, maar dan heb je nog altijd de glasplaat. Van de andere kan heb ik gisteren weer een Sony laser projector gezien die een veel groter plaatje neerzet dat denk ik heel erg in de buurt komt. En size matters echt als het om filmbeleving gaat, dus dat verliest een TV altijd.

blue-eyes

We hadden het over kwaliteit, niet over de size. Size is beleving en daarin deel ik jullie mening!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Diverse winkels nu 20% korting op de TV's, en bijv. van Samsung 500 euro retour...... Daarmee komt bijv. de SAMSUNG UE75MU8000 op 2600 euro.... (en ook al goedkoper gezien) Worden ze met de kerst nog goedkoper? Wat gebeurd er als de nieuwe modellen uitkomen, of is nu al het opruimen van oude modellen begonnen? Wachten tot januari, of zijn de koopjes dan al weg.

man wat een k l o t e n leven hebben we als HT mensen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Jammer dat je geen opties zoals op de beurs kunt nemen ?  :)

blue-eyes

#6886
Dat zou best handig zijn Kjelt :)


Verdorie, kom je er achter dat je auto te klein is om de TV op te halen. Ik zag ineens de verpakkingsmaten, toch eens meten :D

Package Size (WxHxD): 1866 x 1126 x 230 mm

Schuinleggen dat gaat, plat leggen net niet (2cm....) :P

p.s. Relaxe allen, pure verkenning. Nog geen concrete plannen. Alles uitsluiten :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Huur op voorhand een vrachtwagen...,dan ga je op zeker  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bama

Beetje winkel bezorgt hem en hangt hem nog op ook dus zou me daar geen zorgen om maken.

Atmoz

Quote from: Blue-Eyes on October 29, 2017, 09:54:46

p.s. Relaxe allen, pure verkenning. Nog geen concrete plannen. Alles uitsluiten :P

Hehe, ik geloof je meteen :angel:

NOT! :devil:


;)


Maareh, echt gaaf hoor zo'n 75" tvke O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

blue-eyes

#6890
Er worden op dit moment forse OPHAAL kortingen gegeven, bezorgen dus een stukje duurder (verschillen gezien van meer dan 100 euro). Maar ja, in de onderhandeling is altijd wat mogelijk.
Ik merk wel dat ik al voorgenomen heb NIET naar de winkel te gaan, maar domweg ga bellen voor een prijs en bij de goedkoopste de TV te kopen.
En mijn vaste dealers ga ik als eerste bellen.
Ik beschouw dit duidelijk meer als standaard, garantie overal gelijk, bulk product. Dit itt bijv. speakers, daar heb ik bewust voor service gekozen.

Transport vraagje.
Ik weet dat er bij de plasma expliciet werd voorgeschreven dat deze plat moesten liggen. Geldt dat ook voor LCD en OLED? Er zit een goede stevige doos omheen. Op zich past de doos, maar net niet plat. Onder schuine kant wat opvullen.

Normaal laat ik lekker bezorgen. Alleen ik ken mezelf, als ik eenmaal besloten heb (nog niet :P ) wil ik 'm ook direct hebben. Al moet ik daar honderden km's voor rijden :D Voor 50 euro is het bezorgt, maar een dag later. Wie kan er een dag wachten :P


lol Atmoz :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6891
Quote from: Bama on October 29, 2017, 10:14:58
Beetje winkel bezorgt hem en hangt hem nog op ook dus zou me daar geen zorgen om maken.

Ophangen ga ik zelf doen, meubel moet aangepast worden.
Ik zit te denken aan een mooie Vogel beugel.
Hiermee afgezien van het draaien, kantelen kan ik daardoor ook handig bij de bekabeling indien nodig. Zonder de TV eraf te moeten halen zoals ik dat nu moet doen.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

#6892
Quoteik weet dat er bij de plasma expliciet werd voorgeschreven dat deze plat moesten liggen. Geldt dat ook voor LCD en OLED? Er zit een goede stevige doos omheen. Op zich past de doos, maar net niet plat. Onder schuine kant wat opvullen.]

Ja. Plat liggen gaat er volgens mij om dat de behuizing en dus het scherm over de volle lengte ondersteund word. Als je bv in het extreemste geval alleen aan de uiteindes ondersteund op verschillende hoogte kan het scherm torderen waardoor er krachten op het scherm komen te staan die het kunnen beschadigen.
Dus een paar dekens meenemen en de doos volledig ondersteunen dan zou er niet veel aan de hand moeten zijn. Liever dat dan als je sommige bezorgers er mee ziet klooien.
Overigens zou dit alles op de doos dienen te staan en zou ik de doos altijd bewaren voor evt reparatie of doorverkoop. Dit soort formaten wil je niet los vervoeren.

blue-eyes

Mijn hele schuur en zolder staan vol met dozen die ik heb bewaard !

Dozen van alle iMacs, Classe, alle speakers, stands, tv, subwoofer... Man wat een ruimte neemt dat in!


mbt je uitleg, dat lijkt mij ook! Goed opvullen aan de onderkant en dan is het prima te doen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RicooCardoo

Quote from: Blue-Eyes on October 29, 2017, 10:36:26
Mijn hele schuur en zolder staan vol met dozen die ik heb bewaard !

Dozen van alle iMacs, Classe, alle speakers, stands, tv, subwoofer... Man wat een ruimte neemt dat in!


mbt je uitleg, dat lijkt mij ook! Goed opvullen aan de onderkant en dan is het prima te doen!

Je kan de dozen ook altijd nog even plat maken (netjes).. Plakband doorsnijden en dan netjes platvouwen. :)

Automaat

En wat doe je dan met al die piepschuim mallen: verkruimelen en bewaren in een grote vuilniszak of zo?
Reading the HTForum is learning every day!!

blue-eyes

De dozen verliezen dan hun stevigheid, etc. En extra werk. En lelijk :P (wat een argument :D ) Ik heb wel wat ruimte, dus de dozen worden opgeborgen zoals ze geleverd zijn!

En als de dozen ingevouwen worden is dat omdat ze naar het oud papier gaan. Piepschuim naar de vuilstort.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MechanicalAnimal

Quote from: Blue-Eyes on October 29, 2017, 10:19:24
Transport vraagje.
Ik weet dat er bij de plasma expliciet werd voorgeschreven dat deze plat moesten liggen. Geldt dat ook voor LCD en OLED? Er zit een goede stevige doos omheen. Op zich past de doos, maar net niet plat. Onder schuine kant wat opvullen.



Quote from: Kjelt on October 29, 2017, 10:30:28
Ja. Plat liggen gaat er volgens mij om dat de behuizing en dus het scherm over de volle lengte ondersteund word. Als je bv in het extreemste geval alleen aan de uiteindes ondersteund op verschillende hoogte kan het scherm torderen waardoor er krachten op het scherm komen te staan die het kunnen beschadigen.
Dus een paar dekens meenemen en de doos volledig ondersteunen dan zou er niet veel aan de hand moeten zijn. Liever dat dan als je sommige bezorgers er mee ziet klooien.
Overigens zou dit alles op de doos dienen te staan en zou ik de doos altijd bewaren voor evt reparatie of doorverkoop. Dit soort formaten wil je niet los vervoeren.


uuuhhmmmm......niet helemaal.

plasma schermen dienden (zie ook die enorme pijlen op de dozen destijds) RECHTOPSTAAND vervoerd worden.

Plat mocht niet vanwege de grote zware glazen plaat in de plasmaschermen.

Dat grote scherm wordt in de doos vast ook niet 100% ondersteund door al het verpakkingsmateriaal. Ik zou er in elk geval niet zomaar van uitgaan.

zeker niet als je ziet dat op alle TVdozen (dat durf ik eigenlijk wel zo te beweren ja) pijlen staan hoe ze vervoerd moeten worden.

maar goed...allicht kan een forumsponsor hier eens wat zinnigs over zeggen.


just my 2 centjes..maar ik zou mijn dure aanschaf nooit plat leggen, ook niet op een vlakke laadvloer.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Kjelt

Inderdaad altijd aanhouden wat er op de doos staat, dit zal misschien wel per fabrikant verschillen.
Als ik deze bekijke met al dat piepschuim er omheen zou het minder uitmaken dan als er slechts plaatselijk karton om heen zit. Maar als je ziet hoe ze soms met die dozen omgaan in het magazijn  :-X

https://www.youtube.com/watch?v=zBrHs5NdtyE

blue-eyes

Grote doos he....

Bezorgen is dan wel zo fijn, risico van de verkoper :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey