Classé Ca300, de teerling is geworpen!!

Gestart door robbiedobbie, augustus 8, 2005, 16:54:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbiedobbie

hèhè,

Na 5 maanden zoeken op het internet, me te verdiepen in de verschillende mogelijkheden, mijn wens om te gaan upgraden naar High-end ben ik eindelijk gestuit op een versterker die het voor mij moet gaan doen:

De Classé CA-300.

Ik heb er één op de kop kunnen tikken voor een 'mooi prijsje'

Een uitgebreide review zal ik nog schrijven, maar met deze eindbak wordt pijnlijk duidelijk waar de verbeterpunten van mijn overig systeem zitten. Degene van wie ik 'm kocht had voor de rest ook alleen Classé staan dus ik weet hoe de 300 kan klinken! In één woord FANTASTISCH, mijn geluidsbeeld was 2d maar nu heb ik een prachtig 3 dimensionaal plaatje en dat gaat nog veel beter worden als ik mijn cd-speler en pre-amp upgrade.

Ik ben gelukkig en blij dat een lange zoektocht naar de (voor mij) ideale amp is geëindigd!!

Nu op zoek naar een leuke cd-drive.  :P

Daar gaat ie weer!    8) ;D
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

DA BoSS

robbiedobbie kwam, zag en overwon  ;D ;D ;D

Gefeli, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen..(als als echte hollander ook naar de 'richtprijs'... :-X)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Raphie

Die 300 had ik ook nog ff naar gekeken, mooie bak inderdaad, feli!
JBL PRX Power!

asterduc

nu nog een bijpassende Preamp, stabiel CD loopwerk, uptodate DAC, fatsoenlijke speakers, bijhorende kabelboom, dedicated luisterruimte en een mooie software collectie.

Je bent er bijna Rob
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Draiz

En dat werpt maar alsof het niets is. Weet je wat zo'n teerling allemaal niet kan aanrichten? Had er laatst nog een die kwam met zo'n vaart voorbijgeworpen dat ie op reference niveau voorbij suisde.  O0
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

robbiedobbie

Citaat van: asterduc op augustus  8, 2005, 18:32:26
nu nog een bijpassende Preamp, stabiel CD loopwerk, uptodate DAC, fatsoenlijke speakers, bijhorende kabelboom, dedicated luisterruimte en een mooie software collectie.

Je bent er bijna Rob


gelukkig heb ik een coole avator  8)
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

robbiedobbie

Citaat van: asterduc op augustus  8, 2005, 18:32:26
nu nog een bijpassende Preamp, stabiel CD loopwerk, uptodate DAC, fatsoenlijke speakers, bijhorende kabelboom, dedicated luisterruimte en een mooie software collectie.

Je bent er bijna Rob


ehh, eigenlijk is alleen de versterker goed   :(

JAAAAHHHHH en mijn avator natuurlijk   ;D ;D ;D ;D O0

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Audiofiel

Citaat van: asterduc op augustus  8, 2005, 18:32:26
...nu nog een bijpassende Preamp...

Mag ik je Levinson pre aanraden als een perfect huwelijk met de Classé?

Ik hoop niet dat je '300' zilver is en bijn onze Zuiderburen vandaan komt...?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

JBL PRX Power!

Peerless Monster

ML voorversterkers zijn niet zilver Raphie... ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Dat maakt voor de sound niks uit. de 00 serie van Classé is toch al esthetisch wat minder met die grote handvaten eraan. En de ML28 heeft mooie zilveren knopjes ;D
JBL PRX Power!

Peerless Monster

CitaatDat maakt voor de sound niks uit.

Jawel hoor! Wist je dat dan nog niet ??? ;D ;D ;D

Citaatde 00 serie van Classé is toch al esthetisch wat minder met die grote handvaten eraan.

Nee maar ieder zo zijn smaak. Ik weet wel dat het onwijs goed klinkt!!!

CitaatEn de ML28 heeft mooie zilveren knopjes

;D ;D ;D

En er staat een hele mooie hier op dit forum te koop voor nop ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

robbiedobbie

Citaat van: Audiofiel op augustus  9, 2005, 00:33:49
Mag ik je Levinson pre aanraden als een perfect huwelijk met de Classé?

Ik hoop niet dat je '300' zilver is en bijn onze Zuiderburen vandaan komt...?

hallo audiofiel,

Ja ondanks dat jij in je post zei dat je de ca300 minder vond klinken dan ca-100/200 en natuurlijk de 400, heb ik 'm toch gekocht. Ik heb 'm niet kunnen vergelijken met de andere,bovenstaande classe's maar toch vond ik 'm mooi klinken. Verder totaal geen problemen met brommen ofzo. Hiervoor had ik Densen b100 en daar had ik wel last mee. Verder zag deze versterker er nog perfekt uit.

ehh, ik heb de classe idd van een particulier uit de buurt van Tournai (Doornik) in belgie gekocht. Deze persoon had 'm gekocht in dublin in een hifi-shop. Waarom jouw opmerking?

welke voorversterker van ML zou je aanbevelen bij de 300?
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

blue-eyes

#13
Citaat van: robbiedobbie op augustus  9, 2005, 21:00:53
hallo audiofiel,

welke voorversterker van ML zou je aanbevelen bij de 300?

Ik heet dan wel geen Audiofiel, maar ik denk dat je met de ML28 van Highend-broker een goede koop doet, zeker financieel. Hij kost daar 1100 euro.

Let wel, dit is puur voor stereo.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

#14
Citaat van: robbiedobbie op augustus  9, 2005, 21:00:53
Ja ondanks dat jij in je post zei dat je de ca300 minder vond klinken dan ca-100/200 en natuurlijk de 400, heb ik 'm toch gekocht. Ik heb 'm niet kunnen vergelijken met de andere,bovenstaande classe's maar toch vond ik 'm mooi klinken. Verder totaal geen problemen met brommen ofzo. Hiervoor had ik Densen b100 en daar had ik wel last mee. Verder zag deze versterker er nog perfekt uit.

ehh, ik heb de classe idd van een particulier uit de buurt van Tournai (Doornik) in belgie gekocht. Deze persoon had 'm gekocht in dublin in een hifi-shop. Waarom jouw opmerking?
Hij klinkt ook zeker mooi, ik vind alleen de prijs/kwaliteits-verhouding van de '300' wat minder. Ik vroeg je naar de herkomst omdat ik ooit een zilveren CA-300 heb gehad die naar een Belg gegaan is, net over de grens bij Valkenswaard. En dat was een exemplaar die gerepareerd was na diverse problemen... Als je de '300' heel goedkoop hebt, dan geldt de reservering uiteraard niet.  ;)

CitaatWelke voorversterker van ML zou je aanbevelen bij de 300?
Afhankelijk of je alleen stereo gaat luisteren of ook Home Theater wilt kunnen doen, respectievelijk de Levinson No. 28 en de No. 38. Veel duurder en nauwelijks beter zijn achtereenvolgens de 38s, 380 en 380s....

Citaat van: Blue-Eyes op augustus  9, 2005, 21:12:35
Ik heet dan wel geen Audiofiel, maar ik denk dat je met de ML28 van Highend-broker een goede koop doet, zeker financieel. Hij kost daar 1100 euro.

Let wel, dit is puur voor stereo.

Lekker dan, Blue Eyes. De ML No.28 die ik zelf te koop heb staan kost ook 1100 euro...

Mocht je interesse hebben, dan mag je hem gerust een keer rustig thuis uitproberen (alleen is hij momenteel wel uitgeleend aan een forumgenoot in het politieke centrum van NL... ;D

Citaat van: Raphie op augustus  9, 2005, 10:29:31
De 00 serie van Classé is toch al esthetisch wat minder met die grote handvaten eraan.
Ik vind de x00 serie veel mooier dan de x01 series. Super mooi die handvatten (handvaten zijn immers zeer luguber... :o )...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op augustus  9, 2005, 22:01:21
Mocht je interesse hebben, dan mag je hem gerust een keer rustig thuis uitproberen (alleen is hij momenteel wel uitgeleend aan een forumgenoot in het politieke centrum van NL... ;D
Als het nodig is, staat ie (helaas  :( ) morgen weer bij je thuis  ;)

robbiedobbie

voor de geinteresseerden;



Nu heb ik wel interesse in die mark levinson alleen.... momenteel is m'n hifi budget weer even op. Begin november zou ik het wel kunnen betalen, denk ik. Voor commerciele voorstellen sta ik altijd open  :D
Zit er trouwens een afstand bediening bij die ML?

groeten,

robbiedobbie

ps ik vind die '00 series ook veel meer klasse hebben dan die '01 serie. Zonder handvatten zou 'ie nog mooier zijn maar dan is 'ie weer niet meer te tillen.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Audiofiel

Dat van die diamanten snap ik niet (tenzij hij uit Brussel komt ;) ), maar de prijs voor de 300 is netjes. Bij de No.38 zit een afstandsbediening en een SSP (theater-troughput), bij de No.28 niet. Een No.38 (die voor 99,5% gelijk klinkt aan de No.28) kost daarentegen zo'n 2000 euro tweedehands, terwijl de No.28 tweedehands meestal zo'n 1250 euro kost.

PS. Ik vind die handvatten juist stoer, vrouwelijk en sexy. Zoals Classé die handvatten en frontplaat steeds groter maakt bij de grotere modellen... 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

robbiedobbie

Er zitten van die driehoekige voetjes onder (anti vibratie) ter vervanging van de standaard voetjes.

btw

Ik zou die mark levinson wel 's willen proberen.....

HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Citaat van: robbiedobbie op augustus  9, 2005, 23:55:05
Er zitten van die driehoekige voetjes onder (anti vibratie) ter vervanging van de standaard voetjes.

btw

Ik zou die mark levinson wel 's willen proberen.....


@Audiofiel...zal ik hem anders ASAP naar jou terugbrengen? PM me maar, we verzinnen er wel wat op  :)

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 10, 2005, 00:55:46
Audiofiel, ik meende dat DIE van jou was....  :-X
Verkoop jij wel eens via highend-broker dan? Door de commissie blijft er niet veel over, lijkt mij zo. Ik knap het werk altijd zelf op. ;D

Citaat van: Spacebass op augustus 10, 2005, 02:37:56
@Audiofiel...zal ik hem anders ASAP naar jou terugbrengen? PM me maar, we verzinnen er wel wat op  :)
Ik heb robbiedobbie al een PM gestuurd. Hij mag het zelf zeggen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Ik vind onze johan van HighEnd Broker ook niet zo sympathiek via de mail...
Vraag ik om een luistersessie, doet hij net of dat niet kan en dat ik hem beter eerst kan betalen om hem thuis te proberen.
Thuisbrengen zit er niet bij, alleen als je koopt met heel veel nullen volgens mij...

Zo ken ik toch wel wat betere service van hifibedrijfjes...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Citaat van: Audiofiel op augustus  9, 2005, 23:30:16
PS. Ik vind die handvatten juist stoer, vrouwelijk en sexy. Zoals Classé die handvatten en frontplaat steeds groter maakt bij de grotere modellen... 8)

Maakte bedoel je... de laatste 2 generaties hebben al lang geen handvaten meer...
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op augustus 10, 2005, 08:15:49
Ik vind onze johan van HighEnd Broker ook niet zo sympathiek via de mail...
Vraag ik om een luistersessie, doet hij net of dat niet kan en dat ik hem beter eerst kan betalen om hem thuis te proberen.
Thuisbrengen zit er niet bij, alleen als je koopt met heel veel nullen volgens mij...

Zo ken ik toch wel wat betere service van hifibedrijfjes...

Ik heb juist weer hele goede ervaringen met de man. Zou het aan jou liggen Rens, botte Brabander ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey