Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Started by Xander32, November 5, 2022, 08:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Welke phono? Correct ingesteld voor het element?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Een onjuiste conclusie door mij dus 🙄 Aanleiding is jouw reply aangaande de ic tussen cdp én versterker.

Quote from: graafie on April 19, 2024, 17:34:51Accuphase - B&W klinkt top als ik cd's afspeel. Ik heb niks veranderd aan de set als het gaat om vinyl.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

Quote from: Jumping Jack on April 19, 2024, 17:36:52Welke phono? Correct ingesteld voor het element?

Uiteraard. Maakt ook niet uit welke voorversterker, ik heb 2 en beide klinken.....shit.

graafie

#2453
Quote from: Xander32 on April 19, 2024, 17:52:09Een onjuiste conclusie door mij dus 🙄 Aanleiding is jouw reply aangaande de ic tussen cdp én versterker.


Was me net even te 'warm' qua klank. Nu ik de tremble iets naar de heldere kant heb gedraaid klinkt het top.  ;)

Xander32

Ik zag dat er op het front van de Accuphase (achter de klep) een knopje zit met mm/mc. Maar ik verwacht dat deze enkel een functie heeft i.c.m. een Accuphase phono insteekkaart.

Quote from: graafie on April 19, 2024, 17:55:43Uiteraard. Maakt ook niet uit welke voorversterker, ik heb 2 en beide klinken.....shit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

Quote from: Xander32 on April 19, 2024, 17:59:22Ik zag dat er op het front van de Accuphase (achter de klep) een knopje zit met mm/mc. Maar ik verwacht dat deze enkel een functie heeft i.c.m. een Accuphase phono insteekkaart.


Ja klopt, deze werkt alleen bij de insteekkaart.

addesmo

Je kan geen draaitafel zo maar in een line ingang van een versterker doen!
Er moet riaa correctie plaatsvinden, dus of je gebruikt de insteek module of een dedicated phonopre versterker.

graafie

Quote from: addesmo on April 19, 2024, 20:53:40Je kan geen draaitafel zo maar in een line ingang van een versterker doen!
Er moet riaa correctie plaatsvinden, dus of je gebruikt de insteek module of een dedicated phonopre versterker.

Dat snap ik..... :D  :D  :D

addesmo

Oke. Dan is het erg vreemd inderdaad dat dezelfde combi op een Marantz goed speelt en op een Accuphase niet! Line ingang doet niet veel volgens mij.
Misschien andere rca kabel proberen?

graafie

Ik bedacht me vanmorgen opeens iets, misschien moet ik een andere stroomkabel proberen....Toen ik de Audioquest Niagara 1200 in gebruik nam, samen met dikkere stroomkabels (Monsoon) kwam mijn E-480 echt tot leven. Ik gebruik nu voor de versterker en de cd speler Monsoon stroomkabels, voor de rest gebruik ik de normaal bijgeleverde stroomkabels....wie weet lost mijn probleem daarmee op. :)

Kurt

Als je al verschil hoort, zal het door de afscherming komen in de Monsoon. Het benodigde vermogen van je versterker is peanuts, ook voor het bijgeleverde standaardsnoer.

Xander32

Hier reageert de E-480 nauwelijks op een ander netsnoer (Furutech), al dan niet afgeschermd. Ik ben benieuwd welk effect de AQ bij jou geeft.

Quote from: Kurt on April 20, 2024, 19:27:29Als je al verschil hoort, zal het door de afscherming komen in de Monsoon. Het benodigde vermogen van je versterker is peanuts, ook voor het bijgeleverde standaardsnoer.

Quote from: graafie on April 20, 2024, 10:53:30Ik bedacht me vanmorgen opeens iets, misschien moet ik een andere stroomkabel proberen....Toen ik de Audioquest Niagara 1200 in gebruik nam, samen met dikkere stroomkabels (Monsoon) kwam mijn E-480 echt tot leven. Ik gebruik nu voor de versterker en de cd speler Monsoon stroomkabels, voor de rest gebruik ik de normaal bijgeleverde stroomkabels....wie weet lost mijn probleem daarmee op. :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

Quote from: Xander32 on April 21, 2024, 12:29:01Hier reageert de E-480 nauwelijks op een ander netsnoer (Furutech), al dan niet afgeschermd. Ik ben benieuwd welk effect de AQ bij jou geeft.


Mijn E-480 heeft echt een boost gekregen met de combi  Audioquest Niagara 1200 netfilter en Audioquest Monsoon kabel. Voor die tijd was hij ingetogen, als ik de volumeknop open draaide was het alsof hij zich inhield, als ik nu de volumeknop opendraai reageert hij meteen. Vandaar mijn gedachte om de Phono voorversterker te voorzien van een Monsoon stroomkabel. Ik zal het komende week eens testen, ik kan de Monsoon even loskoppelen van de cd speler en op de phono voorversterker aansluiten.

Xander32

Welk aandeel heeft enkel de Monsoon op de E-480 zonder de Niagara, heb je dat uitgeprobeerd? Juist over de Niagara lees en hoor ik dat die veel (goeds) doet.

Quote from: graafie on April 21, 2024, 13:49:26Mijn E-480 heeft echt een boost gekregen met de combi  Audioquest Niagara 1200 netfilter en Audioquest Monsoon kabel. Voor die tijd was hij ingetogen, als ik de volumeknop open draaide was het alsof hij zich inhield, als ik nu de volumeknop opendraai reageert hij meteen. Vandaar mijn gedachte om de Phono voorversterker te voorzien van een Monsoon stroomkabel. Ik zal het komende week eens testen, ik kan de Monsoon even loskoppelen van de cd speler en op de phono voorversterker aansluiten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Mijn advies is om te experimenteren met en zonder stroomfilterblok (staat vast niet in de Van Dale). Ik heb positieve ervaringen zonder zo'n blok, dus stekker van de versterker direct in de muur, maar wel een 'audio groep'.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Maximus_Aurelius

#2465
Hier in mijn set ook de (eind) versterker rechtstreeks in de WCD. De P4500 met een Furutech dps 4.1 LE richting de Furutech ncf rodium WCD.

Uiteraard ook geprobeerd op de Ps Audio maar dat was geen succes. De P10 kan het wel aan maar klankmatig was ik niet tevreden.

Voorheen met mijn Lindemann 858 precies dezelfde ervaring maar bij deze eindversterker heb ik verschillende netfilters plus stekkerblokken getest maar beste resultaat toch rechtstreeks op de wcd.
getesten apparaten en/of blokken:
Isotek Aquariums v3 plus V5, titan V3
AQ niagara 1000 plus 5000
Fisch Audiotechnik.
Mudra Akustik ( mooi systeem en erg goed voor de rest, modulair en alles is mogelijk van filter tot geen filter en dc blocker.  Niet gelijk nodig dan later wanneer je het eventueel wel nodig hebt en alles met 1 stroomkabel naar de wcd.)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

graafie

Quote from: Xander32 on April 21, 2024, 17:27:13Welk aandeel heeft enkel de Monsoon op de E-480 zonder de Niagara, heb je dat uitgeprobeerd? Juist over de Niagara lees en hoor ik dat die veel (goeds) doet.


gaan we komende week eens testen.  ;)

Quote from: Rob46 on April 21, 2024, 19:17:35Mijn advies is om te experimenteren met en zonder stroomfilterblok (staat vast niet in de Van Dale). Ik heb positieve ervaringen zonder zo'n blok, dus stekker van de versterker direct in de muur, maar wel een 'audio groep'.....

Een aparte audio groep is bij mij helaas niet mogelijk.

Xander32

Wanneer die audiogroep niet mogelijk is kan ik het mij voorstellen dat een filter/ de Niagara een positief effect heeft t.o.v. de standaard aansluiting. Trial & error 👍🏻

Quote from: graafie on April 21, 2024, 22:12:05gaan we komende week eens testen.  ;)

Een aparte audio groep is bij mij helaas niet mogelijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat kom ik met regelmaat tegen idd, voornamelijk dat een filter een versterker kan afknijpen, dynamiek verlies geeft. Ik kan het mij overigens voorstellen dat het nut van een filter ook afhangt van je woonomgeving; woon je in een appartement in een grote flat in een drukke stad nabij zware industrie of in een vrijstaande woning aan de rand van een rustig dorpje 🤔

Quote from: Rob46 on April 21, 2024, 19:17:35Mijn advies is om te experimenteren met en zonder stroomfilterblok (staat vast niet in de Van Dale). Ik heb positieve ervaringen zonder zo'n blok, dus stekker van de versterker direct in de muur, maar wel een 'audio groep'.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

#2469
Quote from: Xander32 on April 21, 2024, 17:27:13Welk aandeel heeft enkel de Monsoon op de E-480 zonder de Niagara, heb je dat uitgeprobeerd? Juist over de Niagara lees en hoor ik dat die veel (goeds) doet.


Nou Sander, ik heb het even getest, met de Audioquest stroomkabel rechtstreeks in het stopcontact geeft het een iets minder stereobeeld, minder breed. Met de volumeknop op standje hard klinkt het ook net even wat minder, ietsjes rommelig. Sluit ik de Audioquest aan op de Niagara 1200 dan heb ik meteen weer een breder stereobeeld en klinkt het meer gecontroleerd met de volumeknop op standje hard. Al met al is het geen wereld van verschil hoor. Nou woon ik vrijstaand in een klein dorp en van wat ik had begrepen van een Enexis medewerker zit ik op een kabel aangesloten waar 8 andere woningen op aan zijn gesloten. Woon je in een redelijk groot dorp of in de stad dan zou je waarschijnlijk meer verschil waar kunnen nemen met de Niagara 1200.
Wat bij mij wel een groot verschil maakt is of je de standaard stroomkabel gebruikt of bv de Monsoon van Audioquest. Met de standaard stroomkabel lijkt het alsof de versterker power mist, alsof hij te weinig stroom krijgt. Met de Monsoon heeft hij ineens veel meer 'power'. Dat valt meteen op als je de volumeknop verder open draait, met de standaard kabel is het alsof je in de auto 30km per uur rijdt en dan een dot gas geeft in de 5e of 6e versnelling, er gebeurd dan weinig tot niks, met de Monsoon reageert hij meteen.

Xander32

Tof dat je het zelf hebt uitgeprobeerd 👍🏻

Lekker de Niagara in de set houden dus en de Monsoon versterkt wellicht het positieve effect nog voor een deeltje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kurt

Een mooie aanzet!
Een doorzetter heeft voor McIntosh dit overzicht gemaakt.

addesmo

Quote from: Kurt on April 23, 2024, 14:28:06Een mooie aanzet!
Een doorzetter heeft voor McIntosh dit overzicht gemaakt.
Wow, dat is gaaf gedaan!
Net zo gaaf als de apparatuur zelf  ;)