Frank's stereo set

Started by FrankB, August 1, 2005, 11:18:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

Quote from: Ruben on January  6, 2006, 14:04:27
Wat heb je nou precies allemaal gekocht, ik volg het allemaal niet meer.

Een multiway en een HMS wcd.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr



en ik lees in de Music Emotion over de Gemini en daar staat multiway bij????

maar op de site zie ik maar moeilijk de verschillen :P :P

maakt het uit, toch maar een beschuit! zou menno zeggen. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Er zijn drie uitvoeringen van de multiway volgens mij, de multiway (ongefilterd), multiway gemini (lichte filtering) en de multiway orion (zware filtering, vergelijkbaar met de mini-sub). Kast is hetzelfde, behalve het ingekleurde vakje bij het correcte type.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Je hebt de Multi-Way (delta-filtering tussen de polen, eigen alleen scheiding aanbrengen tussen de componenten), de Gemini (niet Multi-Way Gemini) met extra parallelfiltering en de Orion met extra seriefilters.

FrankB

Quote from: garmtz on January  6, 2006, 14:56:52
Je hebt de Multi-Way (delta-filtering tussen de polen, eigen alleen scheiding aanbrengen tussen de componenten), de Gemini (niet Multi-Way Gemini) met extra parallelfiltering en de Orion met extra seriefilters.

True true. Inderdaad is de naam multi-way alleen in gebruik bij het eerste model. De kast is alleen identiek volgens mij, vandaar de verwarring (totzelfs bij de importeur, zoals bij Menno bleek ;))
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: FrenkB on January  6, 2006, 14:59:47
True true. Inderdaad is de naam multi-way alleen in gebruik bij het eerste model. De kast is alleen identiek volgens mij, vandaar de verwarring (totzelfs bij de importeur, zoals bij Menno bleek ;))

Ach, gebeurt wel vaker dat de dealers meer weten dan de importeur... ;)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

En hij was inderdaad binnen, bij de buurvrouw bezorgd. Gelukkig met briefje van de postbezorgster  :-*





2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Joep

Mooie sfeerfoto, die laatste!  ;D

jaco

Quote from: FrenkB on January  2, 2006, 20:53:47
dan kan die dikke, onflexibele mainstream er ook uit.
Als je daar vanaf wilt PM mij dan maar even. Ik zoek nog 1 stuk van zeg 1.0 tot 1.5 meter, en mijn leverancier kan het niet meer leveren..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

advr



is dat alles :P :P .... niet eens een ombouw er bij? ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on January  6, 2006, 21:37:27
is dat alles :P :P .... niet eens een ombouw er bij? ;D

Die zat er ongevraagd wel bij, maar ik heb er niks aan.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

kun je hem inbouwen dan...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Quote from: advr on January  6, 2006, 21:49:57
kun je hem inbouwen dan...
zeker nog nooit een stopcontact open gehad ?  ;) ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz


FrankB

Quote from: garmtz on January  6, 2006, 23:09:32
Mooi Frank!  8)

Thanks! Het is weer een stapje. Zondag de multiway ophalen bij Bjorn, meteen de CMR150 mee. Ik ben benieuwd.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: myself on January  6, 2006, 22:54:51
zeker nog nooit een stopcontact open gehad ?  ;) ;D

droom lekker verder ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Vanochtend m'n Isotek Multiway bij Bjorn opgehaald. Ook eindelijk z'n vriendin mogen ontmoeten, was me een waar genoegen! Leuk om een gezicht bij een naam te hebben :)

Zojuist de Isotek in de set gehangen, uiteraard even de oude situatie gehandhaafd, luisteren, Isotek eraan en weer luisteren en gelukkig was de verbetering heel duidelijk. Dank Bjorn voor het bestellen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

En ook even snel een fototje gemaakt.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr



mooi ding, veel mooier dan mijn Kemp ;D ;D

maar eh, toch een Gemini

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr



ook goedkoop alleen met stift aangeven dat het een standaard multiway is.....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

Quote from: advr on January  8, 2006, 19:42:41
ook goedkoop alleen met stift aangeven dat het een standaard multiway is.....

Je loopt wel te zeiken zeg  ::) ;D

Het wordt erop meegedrukt met de rest van de tekst ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12