Frank's stereo set

Started by FrankB, August 1, 2005, 11:18:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

Mijn huidige set is natuurlijk het meest relevant, dus daar begin ik dan ook mee. Daarna volgt in deze post hoe ik ben begonnen en hoe een en ander is ontwikkeld  8)

Speakers                Sonus Faber Cremona Auditor
Versterker               Lavardin IT (& Lavardin CMR150 powercord)
Cd-speler                Resolution audio Opus 21 (& Lavardin CMR150 powercord)
Interlink                  Lavardin CLX83
Ls-kabel                 Nordost FREY
Stekkerblok             Isotek multiway
Powercord              "Cees Pel" (Nexans met Furutech gold)

Het begon allemaal met een complete Quad 99 set met Quad 12L speakers. Het geheel aan elkaar geknoopt met Siltech G3 bekabeling. Ik vond m'n speakers altijd het minste in m'n set, en ben verliefd geworden op de Sonus Faber Cremona Auditor's. Deze dan ook een aantal maanden terug aangeschaft. Toen ging het upgradepad ineens lekker snel, met nieuwe speakerkabels (Nordost Red dawn Rev. II) en woensdag ook een nieuwe versterker (Lavardin IS Ref). Klankmatig dus eigenlijk een behoorlijke ommezwaai gemaakt van het lieve van de Quad set naar een stuk neutralere weergave op een flink hoger niveau.

Inmiddels zijn de Red dawn's ook al vervangen door de Nordost FREY, samen met een set TYR interlinks. Op de upgrade list staan nog drie zaken, een nieuwe cd-speler en twee Nordost Brahma powercords. Het zal nog wel even duren voor dit gerealiseerd is, maar Keulen en Rome zijn ook niet op een dag gebouwd :)

edit 07/02/10
Upgrade lijst ziet er inmiddels aardig anders uit, die is namelijk leeg. Er is nog wel een wensenlijst, die bestaat uit een Lavardin IT en een set Living voice IBX, maar dat is denk ik niet voor de korte termijn. De Brahma's zijn komen te vervallen, in plaats daarvan komt er voor de Opus 21 een Lavardin CMR150 powercord. De Tyr is vervangen door de CMR83, ook van Lavardin. For now is de set af. Alleen nog even wachten op de levering van de Opus met bekabeling, de datum staat op de 20e.

edit 07/02/23
Drie dagen geleden is de Opus 21 afgeleverd, samen met een Lavardin CLX83 interconnect en een Lavardin CMR150 powercord. De hele zaak staat nu lekker in te spelen. Foto's zijn beschikbaar op pagina 55  8).

edit 07/08/03
De Lavardin IS Reference is vervangen door een 2e hands model IT. De ultieme upgrade die nog op mijn lijst stond en dus is gerealiseerd. Helaas zijn de speakerterminals oud, waardoor de Nordost Frey er niet dwars in past. Die moeten dus nog vervangen worden, evenals de knoppen die zwart zijn in plaats van aluminium. Dat gaat allemaal in oktober gebeuren, voorlopig speelt ie fantastisch!!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Gave set hoor frank.. Vanaf woensdag helemaal. Nu nog een leuke bron ;) en klaar.

FrankB

Quote from: Ruben on August  1, 2005, 11:42:51
Gave set hoor frank.. Vanaf woensdag helemaal. Nu nog een leuke bron ;) en klaar.

Bron komt ook, trust me ;). Maar niet meer dit jaar, dit jaar nog een goed meubel. Dan heb ik wel genoeg in audio gestoken voor 2005 :D

Maar ja, dat riep ik ook na de speakers >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

#3
Quote from: FrenkB on August  1, 2005, 11:44:29
Bron komt ook, trust me ;). Maar niet meer dit jaar, dit jaar nog een goed meubel. Dan heb ik wel genoeg in audio gestoken voor 2005 :D

Maar ja, dat riep ik ook na de speakers >:D

Dat is idd geen goedkoop jaartje vanuit hifi oogpunt. Ben blij dat ik daar niet zo'n last van heb :-X;D

Maar je ging toch een arcam demoën?

FrankB

Quote from: Ruben on August  1, 2005, 12:10:11
Dat is idd geen goedkoop jaartje vanuit hifi oogpunt. Ben blij dat ik daar niet zo'n last van heb :-X;D

Maar je ging toch een arcam demoën?

Arcam cd-speler bedoel je? Ja, ik krijg de CD23 van Menno een paar weken omdat hij op vakantie is. Hoe meer horen hoe beter het is!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Raphie

JBL PRX Power!

FrankB

Quote from: Raphie on August  1, 2005, 12:19:59
Ik mis je Isotek?

Die is uiteraard nog altijd aanwezig in de set, alleen voorziet hij nu alleen de cd-speler van stroom!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Raphie

Waarom deze keuze gemaakt?
JBL PRX Power!

FrankB

Quote from: Raphie on August  1, 2005, 12:31:55
Waarom deze keuze gemaakt?

De versterker verloor enorm veel dynamiek en echtheid. Alleen het laag was veel strakker, maar het verlies op alle andere onderdelen was vele malen te groot. De pre is verkocht, dus die hoeft niet meer op de Isotek bij mij ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Maximus_Aurelius

#9
Gave set  ;D
Alleen de versterker - Lavardin IS Ref die ken ik niet , ben dan wel benieuwd naar de foto's ;)

Ik den inderdaad dat het een hele vooruitgang is , zal zijn.


En SF luidsprekers worden populair hier ;)

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

eric_audio

Quote from: FrenkB on August  1, 2005, 12:12:04
Arcam cd-speler bedoel je? Ja, ik krijg de CD23 van Menno een paar weken omdat hij op vakantie is. Hoe meer horen hoe beter het is!

Ik dacht dat je de CD23 best wel goed vond, maar geen verbetering in vergelijking met jouw Quad....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Quote from: eric_audio on August  2, 2005, 12:59:16
Ik dacht dat je de CD23 best wel goed vond, maar geen verbetering in vergelijking met jouw Quad....

Klopt, voor zover ik dat zo snel bij jou kon beoordelen. Maar nu heb ik de kans 'm eens een paar weken in mijn set te zetten, en dat is altijd leuk. Een uitgebreide kennismaking met Arcam ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R


FrankB

Quote from: Ruben on August  2, 2005, 13:29:18
Doe ze de groeten ;).

:D

Ik verwacht overigens zeker niet om nu ineens een Arcam cd-speler te willen hebben. Maar ik wil de komende tijd rustig een referentie opbouwen wat betreft cd-spelers. Als ik dan serieus ga kopen heb ik vele verschillende gehoord :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Speel dan ook maar wat met interlink. Dat vind de arcam wel leuk. De mijne wel iig.

FrankB

Quote from: Ruben on August  2, 2005, 13:31:22
Speel dan ook maar wat met interlink. Dat vind de arcam wel leuk. De mijne wel iig.

Morgen komen de drie monofils van Nordost langs  8)

En een definitieve keuze voor een nieuwe interlink komt pas als de nieuwe cd-speler is aangeschaft. En dat duurt nog wel even ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Ah gaaf zeg. Die mag ik ook graag een keer testen. Mag je ze even lenen of neemt garmt ze meteen weer mee terug?

garmtz

Quote from: Ruben on August  2, 2005, 13:35:44
Ah gaaf zeg. Die mag ik ook graag een keer testen. Mag je ze even lenen of neemt garmt ze meteen weer mee terug?

Ik neem ze in principe weer mee terug...

FrankB

#18
Quote from: Ruben on August  2, 2005, 13:35:44
Ah gaaf zeg. Die mag ik ook graag een keer testen. Mag je ze even lenen of neemt garmt ze meteen weer mee terug?

Ik ga er gewoon op liggen >:D >:D >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R


garmtz

Begrijp ik dat jij morgen ook komt luisteren Ruben? :)

R

Als ik tijd had was ik graag langs gekomen. Helaas heb ik die niet. Ik had al dat nieuws wel eens in werking willen horen. Dan moet frenkb maar eens hier langskomen met zijn lavardin op mijn nieuwe fronts.

FrankB

Quote from: Ruben on August  2, 2005, 14:01:22
Als ik tijd had was ik graag langs gekomen. Helaas heb ik die niet. Ik had al dat nieuws wel eens in werking willen horen. Dan moet frenkb maar eens hier langskomen met zijn lavardin op mijn nieuwe fronts.

Ik moet niks :P maar dat kunnen we altijd wel een keer afspreken.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Goed plan. jij eerst veel plezier morgen...

R